Sari la conținut

A murit Cristi Predoi...


mihai.i

Postări Recomandate

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

 

motoretele tind sa se faca asa cand au impact frontal cu o masina si apoi un gard..

Pai tind sa se facă așa dar nu la 30 la ora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 207
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Chiar acum, lacroyx a spus:

Pai tind sa se facă așa dar nu la 30 la ora

 

pai si a zis cineva ca avea 30? probabil viteza de deplasare era decenta, vad si o lipsa de marcaje pe asfalt, adaugand ploaie, poate si graba, poate si oboseala dupa o zi de filmari..

 

practic un cumul de factori care adunati in acelasi moment => shit happens..

 

tot ce putem sa facem este sa invatam din greseli, sa bagam la cap si sa neferim sa ajungem in astfel de situatii, sa ne temperam cand vremea nu e prielnica, sa ne concentram mai tare la drum.

 

Iar cand te urci pe motoreta, e bine sa lasi toate grijile si problemele acasa si sa te bucuri de calatorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Cavaleru a spus:

 

practic un cumul de factori care adunati in acelasi moment => shit happens..

Probabil că asta a fost, un cumul de factori potrivnici. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma politia ce concluzie a tras? 
ca in stirea initiala au zis ca Predoi a intrat pe contrasens iar la update au zis ca "un autoturism a acrossat o motocicleta"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi intradevar interesant de aflat concluziile politiei si eventual declaratiile soferului. Nu o fi fost el superman pe doua roti dar dupa cum arata masina, pare ca impactul initial s-a produs in partea pasagerului iar ca sa o scapi atat de mult pe contrasens, ploaie sau nu, presupune o eroare grosiera. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Sergiu_Q a spus:

pana la urma politia ce concluzie a tras? 
ca in stirea initiala au zis ca Predoi a intrat pe contrasens iar la update au zis ca "un autoturism a acrossat o motocicleta"

Tind sa cred ca asta e "meserie jurnalistica".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 3 ore, yo4hgx a spus:

iar ca sa o scapi atat de mult pe contrasens, ploaie sau nu, presupune o eroare grosiera. 

Deloc, o fracțiune de secundă pe udăciune sau mâzga dacă i-a plecat fața pe viraj dreapta a fost pa, intrat pe contrasens și la noroc! 

Spatele mai ai oarecum șanse să-l redresezi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De învățat este din orice accident, al oricui, oricând. Din unele mai puțin, din unele mai mult.

Ce e de învățat aici este să nu te relaxezi prea tare și să te bazezi pe experiență. Că niciun kilometru nu e ca ceilalți și trebuie grijă, precauție.

Cu ploaia, discuția e complicată. E clar că în accidentul de față nu ploaia și gumele au fost de vină, că nu aveau cum, dar au contribuit poate cumva. Gumele alea sunt OK, inclusiv pe ploaie (am avut unele pe Africa Twin), dacă mergi lejer, plimbare, cu marjă mare de siguranță. Dacă vrei să tragi, riști mult.

Ploaia în sine, din experiența mea, nu e atât de periculoasă pe cât tind să creadă majoritatea motocicliștilor. Cea mai mare problemă pe ploaie este că nu ai plusul ăla mare de aderență pe care îl ai pe uscat ca să-ți corectezi greșelile și excesele. În mod normal, când mergi pe stradă cu motoreta (dacă nu mergi super tare ca un tembel) pe uscat, folosești foarte puțin din aderența disponibilă. Așa că îți permiți să intri puțin prea tare sau prea prost într-o curbă și să rezolvi problema folosindu-te de plusul mare de aderență: înclini mai mult, poate mult mai mult, frânezi înclinat etc. Și, pentru o secundă-două-trei, folosești 80% din aderență (când în mod normal foloseai 30-40%) și rezolvi problema. Pe ploaie nu-ți mai permiți același lux. Adică trebuie să calculezi foarte bine și trase, și viteze și accelerații, frânări etc. Dacă mergi safe, precis, calculat și nu faci greșeli, ești bine, în mare parte. Dacă intri prea tare într-o curbă, nasol. Că nu ai aderența aia în plus care te scoate când e uscat și poți da de necaz mare. Sigur, riscul imprevizibilului e mai mare pe ploaie și aici devine un pic de ruletă, în funcție de drumul pe care mergi pe ploaie. Dacă-s multe bălți, trebuie să mergi relativ încet, să nu acvaplanezi, că vei avea zero control. Dacă e asfalt lucios și murdar pe care a plouat, mergi ultra încet, lin, fără mult gaz, multă frână și fără înclinat. Am mers și în zone super alunecoase pe ploaie (acele de păr de pe Cheia îmi vin în minte) și în zone unde era incredibil de multă aderență pe ploaie (secțiuni din Transalpina proaspăt asfaltată, acum ceva ani).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, kriminal a spus:

De învățat este din orice accident, al oricui, oricând. Din unele mai puțin, din unele mai mult.

Ce e de învățat aici este să nu te relaxezi prea tare și să te bazezi pe experiență. Că niciun kilometru nu e ca ceilalți și trebuie grijă, precauție.

Cu ploaia, discuția e complicată. E clar că în accidentul de față nu ploaia și gumele au fost de vină, că nu aveau cum, dar au contribuit poate cumva. Gumele alea sunt OK, inclusiv pe ploaie (am avut unele pe Africa Twin), dacă mergi lejer, plimbare, cu marjă mare de siguranță. Dacă vrei să tragi, riști mult.

Ploaia în sine, din experiența mea, nu e atât de periculoasă pe cât tind să creadă majoritatea motocicliștilor. Cea mai mare problemă pe ploaie este că nu ai plusul ăla mare de aderență pe care îl ai pe uscat ca să-ți corectezi greșelile și excesele. În mod normal, când mergi pe stradă cu motoreta (dacă nu mergi super tare ca un tembel) pe uscat, folosești foarte puțin din aderența disponibilă. Așa că îți permiți să intri puțin prea tare sau prea prost într-o curbă și să rezolvi problema folosindu-te de plusul mare de aderență: înclini mai mult, poate mult mai mult, frânezi înclinat etc. Și, pentru o secundă-două-trei, folosești 80% din aderență (când în mod normal foloseai 30-40%) și rezolvi problema. Pe ploaie nu-ți mai permiți același lux. Adică trebuie să calculezi foarte bine și trase, și viteze și accelerații, frânări etc. Dacă mergi safe, precis, calculat și nu faci greșeli, ești bine, în mare parte. Dacă intri prea tare într-o curbă, nasol. Că nu ai aderența aia în plus care te scoate când e uscat și poți da de necaz mare. Sigur, riscul imprevizibilului e mai mare pe ploaie și aici devine un pic de ruletă, în funcție de drumul pe care mergi pe ploaie. Dacă-s multe bălți, trebuie să mergi relativ încet, să nu acvaplanezi, că vei avea zero control. Dacă e asfalt lucios și murdar pe care a plouat, mergi ultra încet, lin, fără mult gaz, multă frână și fără înclinat. Am mers și în zone super alunecoase pe ploaie (acele de păr de pe Cheia îmi vin în minte) și în zone unde era incredibil de multă aderență pe ploaie (secțiuni din Transalpina proaspăt asfaltată, acum ceva ani).

Foarte buna explicatia cu aderenta de rezerva! E de tinut minte si de folosit cand stam de vorba despre mersul pe ploiae cu incepatori! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, lacroyx a spus:

Pai tind sa se facă așa dar nu la 30 la ora

Am avut una, s-a facut cam asa la 127 (din expertiza politiei). 

 

Acum 5 ore, yo4hgx a spus:

dupa cum arata masina, pare ca impactul initial s-a produs in partea pasagerului iar ca sa o scapi atat de mult pe contrasens, ploaie sau nu, presupune o eroare grosiera. 

Eu tot asa m-am proptit, incercand sa ocolesc prin dreapta masinii, indreptat pe frana (ca mi-am dat seama ca ies larg si mi-a fost frica sa o inclin mai tare fiind frig afara). Opelul (tot un Opel) a incercat sa-mi faca loc pe banda lui, langa ax si a tras si el dreapta, revenind in ultimul moment spre axul drumului, dar nu a mai fost timp. Tinand cont ca eu am cautat sa trec prin dreapta lui si m-am intalnit cu el tot acolo, nu exclud point fixation.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.07.2021 la 21:18, XaeL a spus:

E dubios ca un om care tine cursuri de mers pe moto moare intr-un astfel de accident.

 

Dar... 1) pe asfalt pare sa fie ulei / benzina / ceva. 2) despre masina nu se stie nici cu cat mergea si nici cat a taiat curba; am condus chiar saptamana trecuta prin zona (inclusiv Saru Dornei) si nu vrei sa stii cum conduc localnicii (SV, NT) prin viraje; dupa niste km am ajuns sa franez la curbe aproape pana la oprire. 3) nu stii exact cum s-a lovit si ce anume s-a rupt pe dinauntru; din ce stiu, pe la 50/ora pe moto orice accident poate fi fatal cu destul de multa usurinta, si asta fara sa fie nevoie sa te lovesti fix in calcaiul lui Ahile.

 

Chiar daca la punctele 1 si 2 ar fi putut sa isi spuna cuvantul experienta la ghidon, e discutabil cat poti merge de preventiv fara sa fii melc. Iar cu chestia nr 3... ghinion :(

 

Perfect de acord cu tot ce ai scris. Eu dacă e situația întâi parcurg un segment cu viteză mică și văd cum e pe jos, fauna din zonă și apoi mă întorc mai tare dacă e cazul. E super periculos la noi frate, ai nevoie de muult muuult noroc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 50 minute, Pana a spus:

Eu dacă e situația întâi parcurg un segment cu viteză mică și văd cum e pe jos, fauna din zonă și apoi mă întorc mai tare dacă e cazul.

Eu zic să-ți schimbi optica, că riști s-o dai de gard. Până te duci tu și te întorci bazându-te că drumul e bun, îți ies 3 oi și 4 căruțe de unde nu te aștepți. 

Mergi atent în limitele tale, că fiecare metru e total diferit, chiar dacă îl parcurgi de 10 ori. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, kriminal a spus:

De învățat este din orice accident, al oricui, oricând. Din unele mai puțin, din unele mai mult.

Ce e de învățat aici este să nu te relaxezi prea tare și să te bazezi pe experiență. Că niciun kilometru nu e ca ceilalți și trebuie grijă, precauție.

Cu ploaia, discuția e complicată. E clar că în accidentul de față nu ploaia și gumele au fost de vină, că nu aveau cum, dar au contribuit poate cumva. Gumele alea sunt OK, inclusiv pe ploaie (am avut unele pe Africa Twin), dacă mergi lejer, plimbare, cu marjă mare de siguranță. Dacă vrei să tragi, riști mult.

Ploaia în sine, din experiența mea, nu e atât de periculoasă pe cât tind să creadă majoritatea motocicliștilor. Cea mai mare problemă pe ploaie este că nu ai plusul ăla mare de aderență pe care îl ai pe uscat ca să-ți corectezi greșelile și excesele. În mod normal, când mergi pe stradă cu motoreta (dacă nu mergi super tare ca un tembel) pe uscat, folosești foarte puțin din aderența disponibilă. Așa că îți permiți să intri puțin prea tare sau prea prost într-o curbă și să rezolvi problema folosindu-te de plusul mare de aderență: înclini mai mult, poate mult mai mult, frânezi înclinat etc. Și, pentru o secundă-două-trei, folosești 80% din aderență (când în mod normal foloseai 30-40%) și rezolvi problema. Pe ploaie nu-ți mai permiți același lux. Adică trebuie să calculezi foarte bine și trase, și viteze și accelerații, frânări etc. Dacă mergi safe, precis, calculat și nu faci greșeli, ești bine, în mare parte. Dacă intri prea tare într-o curbă, nasol. Că nu ai aderența aia în plus care te scoate când e uscat și poți da de necaz mare. Sigur, riscul imprevizibilului e mai mare pe ploaie și aici devine un pic de ruletă, în funcție de drumul pe care mergi pe ploaie. Dacă-s multe bălți, trebuie să mergi relativ încet, să nu acvaplanezi, că vei avea zero control. Dacă e asfalt lucios și murdar pe care a plouat, mergi ultra încet, lin, fără mult gaz, multă frână și fără înclinat. Am mers și în zone super alunecoase pe ploaie (acele de păr de pe Cheia îmi vin în minte) și în zone unde era incredibil de multă aderență pe ploaie (secțiuni din Transalpina proaspăt asfaltată, acum ceva ani).

Postarea asta ar merge sticky, in sectiunea incepatori!

Poate nu s-a inteles, de ce ma tot repet, si tot zic de ploaie, gume, vant, ram. 

Nu mai dati vina pe elementele secundare ce au dus la intamplare, ci pe factorul decisiv. Noi suntem cei respeonsabili de ce ni se intampla, noi alegem sa mergem cu moto x gumele y in conditiile z  cu viteza y. Cu atat mai mult, un motociclist experimentat ar trebui sa aiba o capacitate mai mare de intelegere a conditiilor date, astfel incat sa nu ajunga intr o situatie limita. Dar cum suntem oameni, si toti gresim....se mai intampla si nenorociri, cand ne lasa norocul. 

Sunt departe de a ma considera un rider experimentat, sau fara cusur, rog a nu se intelege gresit..... uite, imi pun si paie in cap:  Anul trecut iesisem la plimbare, veneam de pe Transalpina, zona aia mai sparta cu parau, padure, curbe stranse fara vizibilitate- acum e facuta. Ma relaxasem, cascam gura, aveam 50 cred?! Eram total neatent, si pur si simplu am "uitat" sa inclin la timp moto intr o curba, de am ajuns pe contrasens. Venea si masina, dar incet, eu incet, ala a franat si s-a speriat, eu m-am trezit instant, si am tras stanga (curba ela la dreapta pt mine), si am trecut practic pe acostament, pe langa masina. Mi-am tras 2 palme, mi-am zis in gand ca s mare bou , ca dorm pe moto. Dar viteza mica plus noroc ce i drept, a facut sa nu ma pocnesc. Ce am invatat din asta? Ca eu sunt cel care genereaza pericolul...si ca trebuie sa imi asum serios asta....

Gata, am batut campii destul. Asfalt uscat, aveti grija de voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.07.2021 la 21:39, Speedy.K a spus:

Deci, gata, daca a cazut un experimntat pe ud nu mai merge nimeni de pe forum pe ploaie.

Eu insist pe treaba aia despre cunoasterea mobrei. A mea nu mi-a servit absolut nicio surpriza in ultimii 7-8 ani. Nici pe ud, nici pe uscat, nici in oras, nic afara, nici iarna, nici vara, nici pe asfalt, nici pe coclauri. O fi oare din cauza ca au fost 7-8 ani din totalul de 12 de cand mergem impreuna? 

Ce "surpriza" poate sa iti ofere un KLE 500? Nu exista motocicleta mai domoala, excelenta pentru incepatori.

 

Cunoasterea mobrei e fix pix, daca esti obisnuit sa le schimbi la 1-2 ani. Te obisnuiesti mult mai repede decat unul care a avut 2 motoare in 15 ani.

Ieri am facut un drive test cu o Multistrada, n-am avut nici o greata prin aglomeratia din capitala (si nu am fost cuminte, pentru ca am testat-o in trafic si in afara lui).

Cred ca  un motociclism experimentat (cum era Cristian) nu avea nevoie de foarte mult timp ca sa se acomodeze pe o motocicleta noua (ca sa se obisnuiasca cu franele, gabaritul,acceleratia, unghiurile, comenzile,etc)...si din ce am inteles, omul o calarea de ceva timp...

 

A fost ghinion (care pentru unii vad ca inseamna doar anvelope, asfalt ud, masina pe contrasens).

 

Pacat de el.

Am urmarit cateva filmulete cu el( anu' asta, absolut intamplator) si parea pasionat de ceea ce facea.

RIP

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Leon a spus:

Ce "surpriza" poate sa iti ofere un KLE 500? Nu exista motocicleta mai domoala, excelenta pentru incepatori.

 

Cunoasterea mobrei e fix pix, daca esti obisnuit sa le schimbi la 1-2 ani. Te obisnuiesti mult mai repede decat unul care a avut 2 motoare in 15 ani.

Ieri am facut un drive test cu o Multistrada, n-am avut nici o greata prin aglomeratia din capitala (si nu am fost cuminte, pentru ca am testat-o in trafic si in afara lui).

Cred ca  un motociclism experimentat (cum era Cristian) nu avea nevoie de foarte mult timp ca sa se acomodeze pe o motocicleta noua (ca sa se obisnuiasca cu franele, gabaritul,acceleratia, unghiurile, comenzile,etc)...si din ce am inteles, omul o calarea de ceva timp...

 

A fost ghinion (care pentru unii vad ca inseamna doar anvelope, asfalt ud, masina pe contrasens).

 

Pacat de el.

Am urmarit cateva filmulete cu el( anu' asta, absolut intamplator) si parea pasionat de ceea ce facea.

RIP

 

 

Hai sa fiu politicos:

# un KLE tinut sub 7000 rpm e o lesinatura care n-are cum sa te surprinda cu nimc; unul tinut doar intre 7000 si 9000, ca sa dea tot ce poate, e ca un fel de GPZ cu bicla enduro; am simtit diferenta cand l-am schimbat cu alt KLE mai lesinat (vreo 10 cp mai putin) care m-a bagat intr-un kakat din care am iesit greu intr-o curba in care am avut nvoie d tractiune

# m-am suit intr-o zi pe un Tiger si, desi nu i-am dat morti, mi-a rupt aderenta intr-o curba de numa'...

# la teste nu poti sa spui ca o arzi, mereu esti cu garda extrm de sus

# nu stiu unde sunteti voi ne-cumintii din Bucale, ca in fiecare zi ma incurc de tot felu' de reisari in cei 25 km pana la munca si inapoi pe care tre' sa-i ocolesc ca sa ajung si io acasa. Si asta de vreo 8 ani in fiecare zi. Poate avem sistem de referinta diferite, da' so mor io daca vad pe vreunu' vreodata venind tare din spate...

# sa fii obisnuit cu o mobra nu inseamna in niciun caz gabarit 7nghiuri si comenzi, ci turatii de tractiune buna, marja de derapaj controlat, limita de aredernta pe ud sau pe rece, moment de overspining, marja de franare inclinat pe fata sau pe spate, limite de fandare in functie de viteza (gen testul elanului), pe bune, nu stiu din ce postura iti dai cu parerea si ce faci tu cu mobra dintre picioare fata de ce poate ea...

# ghinionul e doar prezenta obstacolului pe traiectorie in momentl in care o comiti, uli pe jos in curba, un bou pe contrasens; restul nu e ghinion, e greseala. Anvelope si asfalt total ud nu sunt ghinion, stii ca sunt acolo.

 

Nu vreau sa spun mai mult pentru ca vreau in continuare sa fiu politicos, atat cu tine cat si cu memoria victimei in cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai cica din accidente se invata ... deci noi suntem pusi pe invatat rau...

 

Nu a fost nevoie sa te intalnesti cu Pitagora ca sa-i intelegi teorema , dar ca sa fii motociclist trebuie sa faci meditatii la priveghi.

 

Copilasi , orice fel de eveniment rutier la care nu ai toate datele exacte , este la fel de folositor ca material de studiu ca atunci cind unul propune o speta ,in intregime inventata de el si restul se avanta in dezbatere... deci putem lasa mortii sa se odihneasca ...aia era ideea.

 

 

Daca voi aveti dreptate ca se invata asa mult din evenimentele astea noi si proaspete  , pai atunci terminati cu boceala si hai sa ne bucuram ca dracii . 

Si sa speram ca mai crapa careva si maine ,ca cine scapa sa devina doctor in motociclism.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Edd a spus:

Drumuri? D-astea ca la min 0:50? https://www.youtube.com/watch?v=-fUsBkYsT8g

 

Bune alea, te simți ca la cursa cu obstacole, te mențin alert, altfel ai adormi și te-ai plictisi daca ar fi asfaltate cum trebuie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

„O motocicletă mică și două mari”...

Fragment din Cartea Sabinei despre una dintre întâlnirile cu Cristi Predoi.

 

Acum două dintre cele 3 motociclete sunt parcate sub stele. Sub stelele de iulie... :(

Cristi Predoi.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dupa o zi de offroad eram si eu sambata seara; am observat ca ,desi doar fizic ma simteam mai 'moale'',incepusem sa fac tot felul de greseli la intrarea pe asfalt,schimbari de viteze aiurea etc;si asta rulind singur,fara vreo presiune sau vreo viteza impusa...

Am luat rapid un energizant si mi-am revenit,desi solutia optima ar fi fost sa opresc la o pensiune.

Oboseala mi se pare mult mai perfida decit bautura,ca nu o poti percepe sau masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu toți luam deciziile optime întotdeauna. Eu am plecat în Thassos și eram treaz de 22 de ore la plecare.

Gândurile mai zboară in diverse directii și asta este cel mai periculos, dar ai dreptate, oboseala este perfidă. Opresc daca simt că nu mai pot, dar oare masor bine când nu mai pot, și obosit fiind?

Facem tot ce tine de noi, restul e la noroc, sigur nu as putea evita greșeala altcuiva făcută din scurt nici măcar atunci când sunt in top shape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...