Sari la conținut

A murit Cristi Predoi...


mihai.i

Postări Recomandate

Oboseala și în zile precum astea cu 40°, deshidratarea plus soarele pot => ☠️ 

Vorba lu' ăla bătrân: de ce nu oprești tu la un hotel/pensiune/etc și te odihnești câteva ore să-ți revii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 207
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe caldurile astea nici nu cred ca este indicat sa mergi cu moto din punctul de vedere al sanatatii tale ca motociclist, daca mergi cu echipament. Poate sa fie si din ala scump de la Klim....tot e cald, stupid de cald, pe vremurile astea.

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul cu directia spre Corbeaanca.

 

Oboseala, neatentie, disconfort termic pt tine ca motoclist=nervi/lipsa de rabdare si uite....asa pot aparea incoveniente, indiferent cat de scumpa este motociclieta ta sau cat de scump si evoluat tehnologic este echipamentul tau.......la 40de grade Celsius iti este cald si ai disconfort termic si daca mergi in maneca scurta/pantaloni scurti/slapi la 100-130km/h mai ales pe o motocicleta cu un carenaj bun precum GS-urile sau touring-urile.

 

Dumnezeu sa il ierte pe Predoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, Bigfoot a spus:

 

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul

Asta?

FB_IMG_1628009008193.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.08.2021 la 0:43, Bigfoot a spus:

Pe caldurile astea nici nu cred ca este indicat sa mergi cu moto din punctul de vedere al sanatatii tale ca motociclist, daca mergi cu echipament. Poate sa fie si din ala scump de la Klim....tot e cald, stupid de cald, pe vremurile astea.

 

Din pacate astazi in drum spre Ciolpani am vazut un GS1200 muci facut la iesirea din Saftica, acolo unde se face dreapta catre Dumbraveni. GS-ul mergand pe DN1 spre Snagov, lovind lateral un A4 B7 sedan, ce traversa DN1-ul cu directia spre Corbeaanca.

 

Oboseala, neatentie, disconfort termic pt tine ca motoclist=nervi/lipsa de rabdare si uite....asa pot aparea incoveniente, indiferent cat de scumpa este motociclieta ta sau cat de scump si evoluat tehnologic este echipamentul tau.......la 40de grade Celsius iti este cald si ai disconfort termic si daca mergi in maneca scurta/pantaloni scurti/slapi la 100-130km/h mai ales pe o motocicleta cu un carenaj bun precum GS-urile sau touring-urile.

 

Dumnezeu sa il ierte pe Predoi.

Poti sa mergi si pe caldurile astea cu echipament. Nu te obliga nimeni sa mergi fara pauza ore in sir.

Am fost cu sotia in Grecia, pina in Creta. Caldura cat cuprinde. Ne opream la fiecare ora, o pauza de 5-10 minute, beam o apa, si  plecam mai departe.

Aveam amandoi echipament de vara, cu plasa.

 

Intersectia aia de la iesirea din Saftica spre Ploiesti este o zona exterm de periculoasa din 2 motive:

1 - soferii care taie DN1, fie iesind dinspre Dumbraveni fie venind dinspre Ploiesti, si care sunt soferi de RO (ca sa nu scriu prea multe)

2 - soferii de pe DN1 care circula in mod uzual cu minim 100 km/h (aceeasi soferi de RO)

Din aceasta combinatie, in fiecare saptamana sunt 2-3 incidente sau accidente.

Sincer va recomand ca in aceasta intersectie sa intrati pregatiti de franare, cu ochii cat ceapa si cu max. 60 km/h.

 

@robert23mg  22 de ore de pilotare sau conducere este mult prea mult. Iti pot garanta ca dupa ce au trecut de 10-12 ore, in functie de antrenament, incepi sa faci erori de pilotaj. Cand ai ajuns la 12 ore de condus nu ar fi o idee rea sa te opresti si sa te odihnesti.

Daca vrei uite niste indicii generale de oboseala:

- primul nivel: senzatie de sete, si oricata apa bei nu trece. Inca este bine dar trebuie sa fi vigilent

- al doilea nivel: senzatia de nisip in ochi. Te tot freci de parca ai ceva in ochi. Deja este indicat sa te opresti. S-a instalat oboseala generala, ochiul a obosit, nu mai este capabil sa se umezeasca, cel mai bine te opresti

- al treilea nivel: iti fuge imaginea, iti tremura vederea. Deja esti praf, muschii ochiului nu mai ii poti controla (ca de altfel si pe restul), impulsurile nervoase se transmit greu, reactiile sunt intarziate. Este o chestiune de timp si de noroc pina la accident.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din topicul ăsta trag niște concluzii. Nu ești motociclist dacă mergi cu cramponate pe asfalt. Nu ești motociclist dacă mergi pe ploaie. Nu ești motociclist dacă mergi iarna. Nu ești motociclist dacă mergi fără echipament. Nu ești motociclist dacă afară e peste 30 de grade...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa vezi tu concluziile.

 

Mie mai degraba imi pare asa:

Indiferet de experienta, fie in nr de km fie in modele de mobre, va trebui sa fi mult mai atent daca:  mergi cu cramponate pe asfalt, mergi pe ploaie, mergi iarna, mergi fără echipament, afară sunt peste 30 de grade...

In plus daca te simti obosit, mai bine te opresti, dormi, si pleci mai departe a doua zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

ndiferet de experienta, fie in nr de km fie in modele de mobre, va trebui sa fi mult mai atent daca:  mergi cu cramponate pe asfalt, mergi pe ploaie, mergi iarna, mergi fără echipament, afară sunt peste 30 de grade...

In plus daca te simti obosit, mai bine te opresti, dormi, si pleci mai departe a doua zi.

 

asta e concluzia cea mai adevarata !

si un singur motiv din cele enumerate mai sus poate fi decisiv dar un cumul dupa cum am vazut este fatal .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.08.2021 la 19:44, DiarM a spus:

Asta?

FB_IMG_1628009008193.jpg

Asta e, da. M-am uitat superficial din mers si nu am vazut motociclistul in zona. Oricum lumea "parea linistita", probabil ca nu s-a lovit foarte rau (sper).

 

 

La 03.08.2021 la 14:59, Edd a spus:

Cred ca este de la caz la caz. Pe mine nu ma deranjaza sa fac ture lungi pe vremea asta cu geaca, pantaloni si ghete, toate mesh. Important este sa merg, nu sa stau pe loc si la fiecare pauza (la fiecare 80-100km) sa ma hidratez.

Daca esti sanatos, nu cred ca aceste temperaturi ridica probleme cu echipamentul pe tine.

Da, tine de preferinte, de mofturi. Am facut si eu in August, B-CT (solo) sau B-Salonic (duo) in maneca scurta, sigur la viteze mici 100km/h-110km/h pe R1200R (doare rau/lasa urme, o pietricica sau musca mai mare la peste 100km/h).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

E cel mai nasol să mergi cu pantaloni scurți sau tricou cu mânecă scurtă la drum pe căldură. O falsă impresie că-ți este bine. 

Costum de mesh obligatoriu peste liner pantalon și bluza cu mânecă lungă din material gen coolmax este tot ce trebuie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am o nelămurire legata de squizi. De ce simte squidul nevoia, cand sta la semafor langa unul echipat, sa întrebe: "da' nu iti e cald?"

E evident oricum ca fiecare are păreri diferite despre utilitatea si necesitatea echipamentului si ca fiecare probabil il considera retardat pe celalalt.

Dar nu am vazut ca motociclistii echipati sa întrebe squizii la semafor: "nu iti e cald cu toata pielea pe tine?"

 

Nu intreb pentru un prieten, întreb pentru ca am fost intrebat aproape zilnic in ultimele doua saptamani si nu stiu cum sa raspund. Ma gandeam sa arunc cu geaca in următorul dar cred ca e overkill.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, XaeL said:

De ce simte squidul nevoia, cand sta la semafor langa unul echipat, sa întrebe: "da' nu iti e cald?"

 

Un squid este o specie superioara de om care trebuie sa se faca remarcat si sa se impuna in fata celor din jur. Prin aceasta abordare iti arata ca ii esti inferior si ca el are "weather management skills" pe care noi, muritorii de rand, nu le avem. Nu exista riscuri pentru ei deoarece ei sunt piloti foarte buni. Altfel spus, asfaltul este pentru ei materia care ii ajuta sa isi atinga obiectivele si nu ii poate afecta. 

Sugestia mea e sa eviti raspunsuri precum "Nu imi e cald, echipamentul e profesional si a costat foarte mult" deoarece se vor simti inferiori financiar si pot trece la atac. In cazul fericit vei fi doar amentintat turand motorul si plecand repede de pe loc. O alta abordare ar fi sa ii intrebi daca lui ii este cald cu casca in cap dar va invoca motive sociale precum obligatia impusa de niste autoritati incapabile sa ii inteleaga. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, l.u.v said:

Ce înseamnă squid în contextul dat? 

In general inseamna si un anumit comportament pe moto. 

 

In contextul dat ma refeream strict la lipsa echipamentului, care la toti a constat doar in casca si uneori si manusi, uneori nici alea. In rest, tricou, pantaloni lungi sau scurti, adidasi sau teniși. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca merg zilnic la munca in pantaloni scurti si maieu dar nu ma bag in seama cu incepatorii echipati full nu inseamna ca sunt squid d-asta, nu?! Sau toti grecoteii pe miare in slapi si la bustul gol si fara casca sunt squizi? Ca nu inteleg...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Speedy.K said:

Deci daca merg zilnic la munca in pantaloni scurti si maieu dar nu ma bag in seama cu incepatorii echipati full nu inseamna ca sunt squid d-asta, nu?! Sau toti grecoteii pe miare in slapi si la bustul gol si fara casca sunt squizi? Ca nu inteleg...

Esti ce vrei tu. Doar nu ma f*te pe mine la cap cu intrebari tampite daca ne nimerim in paralel la semafor si ti se pare ciudat ca am echipament pe mine. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, XaeL a spus:

Esti ce vrei tu. Doar nu ma f*te pe mine la cap cu intrebari tampite daca ne nimerim in paralel la semafor si ti se pare ciudat ca am echipament pe mine. ;)

Niciodata. La semafor, daca ne intalnim, doar te salut si atat. si nu mi se pare ciudat, doar ma mir ca il suporti. Ba chiar imi e ciuda ca eu nu-l suport, sunt constient in permanenta ca daca e, mie o sa-mi trebuiasca o grefa de piele.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...
On 7/16/2021 at 8:18 PM, XaeL said:

E dubios ca un om care tine cursuri de mers pe moto moare intr-un astfel de accident.

 

Dar... 1) pe asfalt pare sa fie ulei / benzina / ceva. 2) despre masina nu se stie nici cu cat mergea si nici cat a taiat curba; am condus chiar saptamana trecuta prin zona (inclusiv Saru Dornei) si nu vrei sa stii cum conduc localnicii (SV, NT) prin viraje; dupa niste km am ajuns sa franez la curbe aproape pana la oprire. 3) nu stii exact cum s-a lovit si ce anume s-a rupt pe dinauntru; din ce stiu, pe la 50/ora pe moto orice accident poate fi fatal cu destul de multa usurinta, si asta fara sa fie nevoie sa te lovesti fix in calcaiul lui Ahile.

 

Chiar daca la punctele 1 si 2 ar fi putut sa isi spuna cuvantul experienta la ghidon, e discutabil cat poti merge de preventiv fara sa fii melc. Iar cu chestia nr 3... ghinion :(

 

Ca motociclist sunt începător am carnet din toamna anului 2020 , si prima motocicleta a fost un SV650 cu care am mers 5000 de KM în sezonul 2021 ( ca in 2020 nu am apucat sa merg , era prea traziu sa imi iau motoreta). Ca sofer altfel sta treaba carnet de la 18 ani (am 35 acum deci e ceva). Si km multi , mai toate locurile de munca au implicat folosirea unei masini in toata tara , cu deplasari multe. Original sunt din PH dar am fost cu munca de mai multe ori si in Suceava si in Neamt si pot confirma ca oamenii aia conduc foarte agresiv ,viteaza criminala, nu au respect de nimic ce ii inconjoara , sunt bauti tot timpul la volan ce sa mai niste animale de-a dreptul. Experiența cu motocicleta in cei 5000 de km ? Dacia nu aveam zecile de mii de km făcute cu mașina prin tara , nu aveam nici o sansa fără accident ! Experiența de cat. B a ajutat ENORM în motociclism. In vara asta vreau sa vin in tara ( ca muncesc prin alte zari , bineinteles) si sa imi iau o motoreta , dar sunt pe ganduri rau la ce vad la stirile din tara . E jale , se merge prea tare si nimeni nu face nimic. Daca Politia a ajuns sa omoare copii pe trecerea de pietoni , ce sa mai zicem de cefe late cu BMW sau pitipoancele cu SUV-uri.Cat despre baiatul asta  (Dumnezeu sa il ierte) ce nu va e clar , pata aia mare din mijlocul drumului este locul unde masina a intrat in el cu viteza. Omul avea experienta din ce zice lumea iar motocicleta era top (ce are BMW-ul ala pe el e UFO). Asa ca la cum ii stiu eu pe aia din zona aia .... mie imi este clara treaba , moldoveanul tras la masea , viteaza cu taiat de curbe la lovit pe motociclist , au manevrat ei locul pe urma ca corupția e la ea acasa acolo. Cat despre interventia medicala , Romania ... nu ai cum sa ai pretentii , de cele mai multe ori nu înțeleg de ce consuma benzina din auto speciale ca ei oricum nu stiu ce sa faca , sunt slab pregatiti , li se diplomele ca sa fie la număr ca este deficit. Din pacate sistemul corupt , nepasarea oamenilor , lipsa educatiei , neacceptarea evolutiei si individualismul romanului de rand (aia care nu au in cap decat sa le fie lor bine si calca pe cadavre pentru asta ) ne va aduce sfarsitul la natie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihai cazacu  stai linistit unde esti si plimba-te pe acolo cu mobra.

Nu doar in SV sau NT se circula fara minte (ca sa me exprim elegant).

Timisoara: se trece pe rosu in mod uzual. Ai verde? Atunci numeri pana la zece (ca sa treaca inca 3-4 masini care au deja rosu) dupa care te pui in miscare 🤦‍♂️

Fa o plimbare pe Cluj-Dej sa vezi si acolo viteza, depasiri etc. La fel pe Pitesti-Slatina-Craiova,  sau pe Bucuresti-Buzau-Focsani.

Mergi pe care autostrada vrei sa vezi cum se suie peste tine daca indraznesti sa depasesti camion sau ce vrei tu cu ''decat'' 130 km/h.

Si lista este lunga.

 

Uite experineta proaspata: joi trecuta noaptea mergeam cu masina dinspre Bucuresti spre Brasov. Pe la ora 12:30. Liber, masini cate una la 1-2 km, o placere.

La iesirea din Comarnic este un segment drept de vreo 400 m, cu linie continua si o trecere de pietoni. Un destept din spatele meu, BMW nr GL, nu are rabdare si depaseste, desi dupa cele 400 m urmeaza o sectiune cu 2 benzi unde putea sa ma depaseasca linsitit, si ma depaseste. Si in parcare langa trecerea de pietoni statea Politia. Evident ca au mers dupa el si banuiesc ca i-or fi luat carnetul. 

Cata minte sa ai , ca pentru un castig de 5 secunde, sa ramai fara carnet. Ce rost are sa alergi complet aiurea cand drumul este absolut liber .....

Cam asa arata stilul de conducere al multor soferi, cei cu care te trezesti venind pe contrasens pe drumurile patriei (din diverse motive).

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vine unul, își face cont și prima postare emite judecăți referitoare la un accident despre care nu știe nimic... :moron:

În rest chiar benignă manevră bmwului de GL pe o șosea pustie unde s-ar fi văzut farurile de departe, se petrec zilnic altele mult mai gogonate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Vine unul, își face cont și prima postare emite judecăți referitoare la un accident despre care nu știe nimic... :moron:

În rest chiar benignă manevră bmwului de GL pe o șosea pustie unde s-ar fi văzut farurile de departe, se petrec zilnic altele mult mai gogonate. 

Da este benigna (si absolut inutila,si in plus si paguboasa pentru flacau) dar ea este expresia unui stil de a conduce.

Dupa parerea mea o judecata de genul "este noapte, nu vine nimeni, haide ca ma bag ..." nu este normala. Daca esti un tip care respecti legea o faci mereu nu doar conjunctural. Iar el este genul de sofer caruia i se rupe de reguli.

Si este inofensiv pana ajunge in fata ta depasind pe contrasens. 

Intelegi ce vreau sa spun.

M-am uitat pe camera de bord, mergeam cu 70 km/h , adica nu abia ma taram.

Dar deh, stii ca cel mai greu este sa circuli legal, asa sa dai blana poate oricine (dar nu toti stie 🤪).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, mihai cazacu a spus:

Ca motociclist sunt începător am carnet din toamna anului 2020 , si prima motocicleta a fost un SV650 cu care am mers 5000 de KM în sezonul 2021 ( ca in 2020 nu am apucat sa merg , era prea traziu sa imi iau motoreta). Ca sofer altfel sta treaba carnet de la 18 ani (am 35 acum deci e ceva). Si km multi , mai toate locurile de munca au implicat folosirea unei masini in toata tara , cu deplasari multe. Original sunt din PH dar am fost cu munca de mai multe ori si in Suceava si in Neamt si pot confirma ca oamenii aia conduc foarte agresiv ,viteaza criminala, nu au respect de nimic ce ii inconjoara , sunt bauti tot timpul la volan ce sa mai niste animale de-a dreptul. Experiența cu motocicleta in cei 5000 de km ? Dacia nu aveam zecile de mii de km făcute cu mașina prin tara , nu aveam nici o sansa fără accident ! Experiența de cat. B a ajutat ENORM în motociclism. In vara asta vreau sa vin in tara ( ca muncesc prin alte zari , bineinteles) si sa imi iau o motoreta , dar sunt pe ganduri rau la ce vad la stirile din tara . E jale , se merge prea tare si nimeni nu face nimic. Daca Politia a ajuns sa omoare copii pe trecerea de pietoni , ce sa mai zicem de cefe late cu BMW sau pitipoancele cu SUV-uri.Cat despre baiatul asta  (Dumnezeu sa il ierte) ce nu va e clar , pata aia mare din mijlocul drumului este locul unde masina a intrat in el cu viteza. Omul avea experienta din ce zice lumea iar motocicleta era top (ce are BMW-ul ala pe el e UFO). Asa ca la cum ii stiu eu pe aia din zona aia .... mie imi este clara treaba , moldoveanul tras la masea , viteaza cu taiat de curbe la lovit pe motociclist , au manevrat ei locul pe urma ca corupția e la ea acasa acolo. Cat despre interventia medicala , Romania ... nu ai cum sa ai pretentii , de cele mai multe ori nu înțeleg de ce consuma benzina din auto speciale ca ei oricum nu stiu ce sa faca , sunt slab pregatiti , li se diplomele ca sa fie la număr ca este deficit. Din pacate sistemul corupt , nepasarea oamenilor , lipsa educatiei , neacceptarea evolutiei si individualismul romanului de rand (aia care nu au in cap decat sa le fie lor bine si calca pe cadavre pentru asta ) ne va aduce sfarsitul la natie!

Aaa, gata, ma, acu ne-am lamurit! Noroc cu incepatorii astia care n-au mers in viata lor 2 km pe mobra in Romania, ca altfel muream prosti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, mihai cazacu a spus:

Original sunt din PH dar am fost cu munca de mai multe ori si in Suceava si in Neamt si pot confirma ca oamenii aia conduc foarte agresiv ,viteaza criminala, nu au respect de nimic ce ii inconjoara , sunt bauti tot timpul la volan ce sa mai niste animale de-a dreptul.

 

mie imi este clara treaba , moldoveanul tras la masea , viteaza cu taiat de curbe la lovit pe motociclist , au manevrat ei locul pe urma ca corupția e la ea acasa acolo. 

Curios, noi astia din SV, Neamt, Iasi, Botosani, Bacau, Vaslui, etc, spunem la fel despre sudistii si bucurestenii la volan. Niste animale dom'le!

 

Se pare ca ai trait mult in Moldova si cunosti in profunzime realitatile de aici, de esti atat de sigur in afirmatii. ;) Mai multa moderatie, zic... stii tu.. chestia aia cu barna din ochi.. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu personal sustin (din experienta personala).

in Buc nu se pune ..aici e hazna

dupa asta urmeaza Gr(dezastru), IL si SV, IS

 

cam asa e ordinea (in mare si fara a a acoperi toata tara) meltenismului la volan

evindet ca daca scrie si bMW sau vW sau haudi lucrurile se ridica la patrat

 

vorbim aici de sofereala si nu de oameni. moldovencele rup . de asta mi caut eu una sa toarne plozi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...