Sari la conținut

Re-entry


tkkn
 Share

Postări Recomandate

Salutari! Ma gandesc ca e util sa impartasesc putin din experienta de re-entry intr-ale calaritului, venind dupa 17 ani de pauza. Pe vremuri aveam un cont pe forum (pe cand domeniul era probike parca, nu motociclism) insa nu mai am nici cea mai vaga idee de cum suna :) M-am suit prima data pe chestii cu motor printr-a 6-a, fiindca la tara aveam 2x Minimobra pe care la alergam toata ziua - inca exista intr-un garaj, probabil ca la un moment dat voi incerca sa ma ocup de reconditionare. Permis categoria A am din 2002 si de atunci pana prin 2004 mi-am facut mana pe Yamaha TZR 250, Cagiva Freccia 125 si Kawasaki ZXR 400 (toate ale unui prieten, iar eu complet idiot pe vremea aia, mergeam fara echipament si cu casca lui). Nu am mers niciodata tare, dar in acele circumstante, am avut mare noroc ca nu am avut nici un ghinion.

 

Fast forward pana in mai 2021, de cand am acelasi prefix ca Romania, si m-am hotarat sa revin la moto - sunt genul care ia decizii de moment, si dupa foarte putin research am redus lista la Kawasaki Vulcan S 650 si Honda Rebel 500. Vulcanul nu avea pe nicaieri livrare sezonul asta, Rebel mai erau cateva. M-am suit pe Rebel si mi s-a parut la limita ca dimensiune (1.80m, 87kg) insa am zis ca pentru revenire e ok. Am avut mare noroc cu baietii de la Honda care nu cred ca-s in stare sa vanda nici apa plata intr-o zi de vara, si intre timp am dat de un Vulcan pentru care cineva renuntase la rezervare. Vorbit, achitat, livrat in vreo 17-18 zile. De astia de la Motomus chiar mi-a placut.

 

Echipament: de data asta ATGATT. Stiam ca cel putin anul asta o sa merg doar pe caldura si uscat, si ca urma sa iau vantul in piept pe cruiser fara parbriz. Prin urmare, am cautat in primul rand o casca foarte usoara si bine ventilata - care in final a fost Scorpion EXO 1400 Carbon (foarte multumit de alegere, aproape nu transpir in ea si nu simt aproape deloc vreo presiune pe gat sau umeri, unde in general am niscai probleme). Geaca si pantalonii sunt din poliester/mesh de vara, cu upgrade la protectii ca sa fie de nivel 2. De la 40km/h in sus bate vantul prin mine de parca as fi in pantaloni scurti si tricou, foarte placut. Manusile alese dupa probat multe perechi si in final m-am decis la o pereche Alpinestars care au o mobilitate excelenta. Ghete Falco Lennox, super comode si ca incaltaminte de toata ziua, chiar si dupa 5km pe jos in pas alert. 

 

Livrare: intr-o duminica seara la SYM, in ditai parcarea. Au venit 12 motociclete in duba plus remorca, a mea incarcata prima si descarcata ultima. In 17 ani s-a dus dracu' orice finete in incheietura mainii drepte si cateva minute mi-am zis ca am fost bou si trebuia sa iau totusi ceva mai mic. Motiv pentru care am facut exact 8km pe ceas in creierii noptii in parcarea de la SYM. In final am considerat ca am imblanzit-o (dupa ce luasem in calcul sa o las acolo si sa mai vin o seara-doua) si mi-am facut curaj sa ies pe strada. Asigurat bine, nici urma de masina in proximitate, iesit cu grija - pana la prima intersectie, unde s-a umplut de masini din toate directiile. Injurat in barba, tras pe dreapta, asteptat sa fiu singur, si de acolo totul ok, mers cu max 40kmh intr-a 3-a pana acasa la Unirea.

 

Dupa 400km: am facut prima suta de km doar in Bucuresti, noaptea, pe trasee pe care la stiam groapa cu groapa, si apoi am mai diversificat, inclusiv iesiri pana la casa noastra de langa oras. Motocicleta este extrem de comoda, nu am avut niciodata nici macar impresia ca m-as dezechilibra in vreun fel, nici macar oprit si sprijinit doar in piciorul stang. De asemenea, dupa ce m-am obisnuit cu acceleratia, este extrem de docila pana in 4000 ture. Unde imi permite traficul, franez mereu ca si cum as frana de urgenta, ca cine stie cand am nevoie sa o fac din reflex. Am constatat ca nu imi place sa fac lane splitting, decat daca am suficient loc si pare ca trebuie sa stau de mai mult de o data sau doua ori la semafor. De la 80 - 90 kmh se cam simte vantul in piept, iar la 110 incepe sa deranjeze - deci probabil viteza de croaziera va fi maxim spre 100, ca in general nu ma grabesc nicaieri. Colegii saluta primii ca eu sunt inca focusat pe alte aspecte mai practice ale condusului, dar de cele mai multe ori am reusit sa raspund :). Am demontat saua de pasager fiindca e mai simplu sa refuz pe motiv ca nu am unde decat ca nu vreau.

WhatsApp Image 2021-07-05 at 00.43.48.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai revenit,

 

Multe sute de mii, milioane de km fara incidente!

Doar ca idee ai făcut bine cu Vulcanul S, mai bun ca Rebelul de 500. Plus că pentru tine ar fi fost cam prea mica Rebelul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor!

 

O bila neagra pentru unul din tipii de la Honda, caruia, desi ii spusesem ca sunt practic incepator, prima chestie pe care mi-a zis-o a fost ca m-as plictisi repede de Rebel si ca ar trebui sa iau direct ceva mai mare. Bine ca nu mai am 19 ani, ca poate il si credeam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, tkkn a spus:

Multumesc tuturor!

 

O bila neagra pentru unul din tipii de la Honda, caruia, desi ii spusesem ca sunt practic incepator, prima chestie pe care mi-a zis-o a fost ca m-as plictisi repede de Rebel si ca ar trebui sa iau direct ceva mai mare. Bine ca nu mai am 19 ani, ca poate il si credeam.

Cred că voia să îți dea Rebelul de 1100 ceea ce nu e chiar un lucru rău. Dar fiindcă acum știi ce vrei îți iei pe ce te simți confortabil și dacă e schimbi mai încolo. Am fost și eu la Honda sa vad Rebelul 1100 dar nu mi-a plăcut deloc cum e finisat, rezervorul ăla parca e prins doar într-un șurub și se mișcă de parcă sta să cada. Apropos la Vulcan poți să pui un parbriz de touring sa scapi de disconfortul la viteze mai mari de 100

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, lacroyx said:Apropos la Vulcan poți să pui un parbriz de touring sa scapi de disconfortul la viteze mai mari de 100

Dap, dar imi creez un disconfort estetic :). Sezonul asta stau fara parbriz, absenta sa fiind cu rol de limitator de viteza. 
 

Ca veni vorba de estetica Rebelului - unghiul rezervorului parca este cumva prea inclinat, si in contrast cu linia joasa in rest a motocicletei. Vulcanul pare ca integreaza mai bine estetica de bobber, desi e mai mult naked in sufletul lui…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, superbec said:

pana atunci te uiti la ele cum te depasesc :)

Inseamna ca ai o parere foarte gresita despre ratiunea de a alege un cruiser si nu o sportiva :). Vezi partea din postarea initiala in care iti spuneam cum nu ma grabesc nicaieri. Nu ca Vulcanul n-ar sti 0-100 in 4 secunde si ceva, in mana altcuiva mai priceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, tkkn a spus:

 Nu ca Vulcanul n-ar sti 0-100 in 4 secunde si ceva, in mana altcuiva mai priceput.

astia sunt timpi de masina mai rasarita in 2021 ... 🤣

 

din cei 100-200 de motociclisti pe care-i cunosc poate 5% sa fie complet dezinteresati de performante , fie choperisti sau enduroturingisti .. restul nu se mint singuri 

 

asta daca te pasioneaza motociclismul nu mobila de garaj , nu judec e ok absolut orice iti place  ,am deraiat, totusi chiar imi place cum arata Vulcanul asta 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, superbec said:

astia sunt timpi de masina mai rasarita in 2021 ... 🤣

 

din cei 100-200 de motociclisti pe care-i cunosc poate 5% sa fie complet dezinteresati de performante , fie choperisti sau enduroturingisti .. restul nu se mint singuri 

 

asta daca te pasioneaza motociclismul nu mobila de garaj , nu judec e ok absolut orice iti place  ,am deraiat, totusi chiar imi place cum arata Vulcanul asta 

Tu tii musai sa o dai in flame unde nu e cazul :). Dupa ce termini pe impartit motociclistii pe caprarii extreme, mai adauga una in care ma poti incadra linistit: aia pe care in principiu o cam doare la banana de genul asta de clasificari. Care sunt intr-o faza a vietii in care nu mai au mare branza de demonstrat si care se pot bucura de lucruri pentru ce ofera ele cu adevarat, nu doar bragging rights. Care habar n-au sa schimbe un filtru si nici chef sa invete si le e ok sa o faca la service in reprezentanta. Pentru care motociclismul nu e neaparat o pasiune, ci una din placerile vietii, alaturi de multe altele - e soare, uscat si am chef de o masa la o carciuma undeva la vreo 50km cu 2-3 prieteni cu moto si ei? Cel mai probabil imi va face maxima placere sa ii salut pe alti motociclisti cu farul, dupa ce ma vor fi depasit. Ploua sau e prea frig? S-a dus dracu orice placere moto, asa ca prefer confortul masinii si o muzica buna in boxe. 
 

Bancul asta e cat se poate de elocvent:

 

https://www.santabanta.com/jokes/20215/slower-older-smarter/

Editat de tkkn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Vezi ca mai era un pustan  pe aici care avea impresia ca  ar fi putut  sa pretinda ca are 5 ani experienta si noi nici nu ne prindeam. Macar daca ai fi luat un entry level Harley , fitzele reflectau fierul... sau invers.

 

 

Nu este flame , este o declaratie de dragoste. Te iubim , iti dorim multa sanatate si sa te inmultesti cu spor! 

Fara habarnisti ca tine se destabilizeaza total piata sh si devine mai greu pentru restul de poasionati sa-si indeplineasca visele.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, goe 75 said:

Vezi ca mai era un pustan  pe aici care avea impresia ca  ar fi putut  sa pretinda ca are 5 ani experienta si noi nici nu ne prindeam.

 

 

 

Exista vreun banner ceva de habarnist pe care trebuia sa-l adaug la postare? Ca eu am crezut ca postand in ‘Incepatori’ si scriind explicit ca sunt habarnist - de vreo 2 ori chiar, se intelegea ca nu am 5 ani de experienta, nu? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ala era doar un alt exeplu de pretender...

 

Tu te lauzi ca ai bani de reparatii la reprezentanta dar cumperi un Kawasanki ieftin...

 

Bafta ! Nu te mai buzaresc pt ca inca nu pricepi multe.

 

 

Ps. Ala de la Honda stia ce zice ...dar ramaneai fara bani de reprezentanta... 

Muhahahaha!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 22 ore, tkkn a spus:

Multumesc tuturor!

 

O bila neagra pentru unul din tipii de la Honda, caruia, desi ii spusesem ca sunt practic incepator, prima chestie pe care mi-a zis-o a fost ca m-as plictisi repede de Rebel si ca ar trebui sa iau direct ceva mai mare. Bine ca nu mai am 19 ani, ca poate il si credeam.

Nu e relevant pe ce începi să mergi. Eu mi-am luat VN1500 în 2004 și săptămâna următoare primul drum lung a fost solo la Brașov. Și au trecut 17 ani de atunci. 

Acum 2 ore, tkkn a spus:

Care sunt intr-o faza a vietii in care nu mai au mare branza de demonstrat si care se pot bucura de lucruri pentru ce ofera ele cu adevarat, nu doar bragging rights. Care habar n-au sa schimbe un filtru si nici chef sa invete si le e ok sa o faca la service in reprezentanta. 

Când mi-am luat motorul de care povesteam, eram convins că ăsta este genul de motor pe care voi merge toată viața. 

Nu uit ce mi-a spus unul din amicii motocicliști de atunci, care avea permis mai demult și avea o sportivă.."bine, mai discutăm peste un an!" 

Și fix așa a fost. 

Never say never, vorba francezului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, l.u.v said:

 

Când mi-am luat motorul de care povesteam, eram convins că ăsta este genul de motor pe care voi merge toată viața. 

Nu uit ce mi-a spus unul din amicii motocicliști de atunci, care avea permis mai demult și avea o sportivă.."bine, mai discutăm peste un an!" 

Și fix așa a fost. 

Never say never, vorba francezului. 

Mi se pare foarte corect - decidem pe baza a ce stim acum, si nu in baza a ce s-ar putea intampla, sau nu, in viitor. Ratiunea poate se pierde in timp, amintirea bucuriei ramane. Tot vorba francezului :), om trece si podul ala cand ajungem la el. Din fericire traim intr-o epoca in care e foarte simplu sa mergi pana te plictisesti, sa incerci multe alte modele intre timp, sa te razgandesti, sa vinzi si sa cumperi altceva. Iar veteranii care stiu exact ce vor de la o motocicleta nu pot decat se se bucure de anunuturile de vanzare a unor motociclete aproape noi care au fost decor de garaj ale unor habarnisti care au cumparat in necunostinta de cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aceea este viata atat de frumoasa! Altminteri ne-am omori unii pe altii pentru o singura femeie (motocicleta).

@initiator: plimba Vulcanul, bucura-te de fiecare drum, aduna experienta, documenteaza-te referitor la tehnici de pilotaj, condus defensiv, echipament. Fa din tot o experienta care sa te bucure pe tine si doar pe tine! Prea multi in vremurile astea isi traiesc vietile doar cu scopul de a-i multumi sau epata pe altii, ignorand realitatea nevoilor lor. Nu e nevoie de nici unul in plus! 

Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, TETEA. said:

De aceea este viata atat de frumoasa! Altminteri ne-am omori unii pe altii pentru o singura femeie (motocicleta).

@initiator: plimba Vulcanul, bucura-te de fiecare drum, aduna experienta, documenteaza-te referitor la tehnici de pilotaj, condus defensiv, echipament. Fa din tot o experienta care sa te bucure pe tine si doar pe tine! Prea multi in vremurile astea isi traiesc vietile doar cu scopul de a-i multumi sau epata pe altii, ignorand realitatea nevoilor lor. Nu e nevoie de nici unul in plus! 

Succesuri!

Multumesc! Gand la gand.

Editat de tkkn
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...