Sari la conținut

Primul schimb de ulei


Postări Recomandate

Salutare! Mi-am cumpărat recent o Yamaha Ybr 125 și as dori sa-i schimb uleiul. Fiind prima data când fac asta, nu prea știu ce sa aleg. Motorul are acum BelRay 10w40. Noul ulei evident ca va fi tot 10w40. M-am informat putin si am văzut ca modele de ulei de la BelRay sunt minerale, cel puțin la prețul la care ma uit, in timp ce Motul, Ravenol sau alți producători au uleiuri sintetice. Am auzit ca se folosește in general Motul, dar as vrea sa încerc si Ravenol. Din ce știu acesta ar fi printre cele mai bune la autoturisme si as vrea sa aud o părere din partea celor ce folosesc sau au folosit pe motocicleta. Sunt deschis sa aud si alte recomandări. Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Vlad,

Ai sa aflii in cuarnd ca ai deschis una din cutiile pandorei pe acest forum: ce ulei?

Pana vin pareri mai pertinente (de la utilizatori ai motorului ca al tau), zic:
- urmareste recomandarile producatorului
- eticheta conteza mai putin (Motul e mare in Ro, inexistent in alte tari UE)
- experimenteaza in timp, schimba producatori de ulei si o sa tragi singur concluzia ce ajunge sa se preteze mai bine (asta daca exista o diferetna) 
- cel mai sanatos obicei este sa schimbi uleiul des (tine si de cum il exploatezi) si totul va fi bine

Spor!

P.S. Dupa schimb sterge bine bine motorul sau toba de reziduri de ulei.
P.S 2 Asa-i ca schimbi si filtru de ulei!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorex Topspeed 10/40. 

Daca ramai la Motul, 5100 10/40. Tot semisintetic.

Motorasul ala n-are nevoie de ulei sintetic si scump.

Neaparat si filtrul de ulei. E 30 de lei un filtru.

Daca ramai la Motul, 5100 10/40. Tot semisintetic.

Motorasul ala n-are nevoie de ulei sintetic si scump.

Neaparat si filtrul de ulei. E 30 de lei un filtru.

 

(Esti cumva baiatul cu Ybr de la Valea Cascadelor, ala cu nr de Italia?)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 39 minute, Speedy.K a spus:

Motorex Topspeed 10/40. 

Daca ramai la Motul, 5100 10/40. Tot semisintetic.

Motorasul ala n-are nevoie de ulei sintetic si scump.

Neaparat si filtrul de ulei. E 30 de lei un filtru.

Daca ramai la Motul, 5100 10/40. Tot semisintetic.

Motorasul ala n-are nevoie de ulei sintetic si scump.

Neaparat si filtrul de ulei. E 30 de lei un filtru.

 

(Esti cumva baiatul cu Ybr de la Valea Cascadelor, ala cu nr de Italia?)

Nu, l-am luat cu numere de Buguresti si tot asa ramane :))

Ma gandeam sa pun 7100 nefiind mare diferenta de pret. As schimba si filtrul de ulei, doar ca nu are. Trebuie sa dau capacul de la motor jos si sa curat o tablita de metal care are rol de filtru. 

Acum 2 ore, hora09 a spus:

Salut Vlad,

Ai sa aflii in cuarnd ca ai deschis una din cutiile pandorei pe acest forum: ce ulei?

Pana vin pareri mai pertinente (de la utilizatori ai motorului ca al tau), zic:
- urmareste recomandarile producatorului
- eticheta conteza mai putin (Motul e mare in Ro, inexistent in alte tari UE)
- experimenteaza in timp, schimba producatori de ulei si o sa tragi singur concluzia ce ajunge sa se preteze mai bine (asta daca exista o diferetna) 
- cel mai sanatos obicei este sa schimbi uleiul des (tine si de cum il exploatezi) si totul va fi bine

Spor!

P.S. Dupa schimb sterge bine bine motorul sau toba de reziduri de ulei.
P.S 2 Asa-i ca schimbi si filtru de ulei!?

Producatorul imi recomanda destul de multe tipuri, dar avand in vedere zona in care merg, 10w40 e cam cel mai ok. Uleiul o sa-l schimb probabil in jur de 4000 de km, eu nefiind un mare adept al vitezei. Merg pe ce specifica producatorul in mare. As schimba si filtrul de ulei, doar ca nu are :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Speedy.K a spus:

Da, da, am mai auzit ca YBR nu are decat o sita, acum mi-am adus aminte.

Revin la ulei, baga un ulei semisintetic de la orice producator cu renune. Motorasul ala nu e foarte pretentios.

Am cautat sa ma informez mai mult despre uleiuri si despre normele lor. Am nevoie de 1L de ulei si vad ca cel mai ok ca si raport pret/calitate ar fi de la Ravenol. E putin mai bun decat 7100 de la Motul si e la jumatate de pret, full sintetic, iar la pret e cat unul semi-sintetic. Rau nu are ce sa faca asa ca prefer sa-mi rasfat putin mobra :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu inca ma minunez cum in 2021 la temperaturile estivale atinse in orasele Romaniei, lumea mai considera 10W40 cea mai buna alegere. Mai ales la mobre care ies rar din oras... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TETEA. a spus:

Eu inca ma minunez cum in 2021 la temperaturile estivale atinse in orasele Romaniei, lumea mai considera 10W40 cea mai buna alegere. Mai ales la mobre care ies rar din oras... 

Motorul meu accepta si 10w30, 15w40, 20w40 sau 20w50, dar ma gandesc ca sunt mai groase. Ce e drept, cat a fost la primul proprietar, iesita din reprezentanta, pe fisa de service apare doar 15w40 la schimb. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegul se refera ca vara  pe calduri infernale si mers mult prin oras e bun un ulei mai gros(de ex 20W 50) .10W30 -ul e recomandat la temperaturi ceva mai scazute.

teoretic ar trebui sa fie undeva un grafic explicit.La mine (virago 1100) e asa:20W40 la  peste  5grade C  si 10W30 pana la max.15 grade C. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, farfuridi a spus:

Colegul se refera ca vara  pe calduri infernale si mers mult prin oras e bun un ulei mai gros(de ex 20W 50) .10W30 -ul e recomandat la temperaturi ceva mai scazute.

teoretic ar trebui sa fie undeva un grafic explicit.La mine (virago 1100) e asa:20W40 la  peste  5grade C  si 10W30 pana la max.15 grade C. 

Am înțeles lucrul asta. Tocmai de asta și pun 10w40. In graficul din cartea motocicletei pare sa fie cam cel mai bun ulei dintre toate cele amintite mai sus.

453C5E37-A9DF-4905-970A-FF5FCF1A4236.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles, de-aia e si cel mai folosit ulei la mobre obisnuite. Baga linistit, e exact ce trebuie. Nu mineral, dar nici nu da banii pe full sintetic, nu-i foloseste la nimic. Semisintetic de la un producator civilizat e absolut ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Speedy.K a spus:

Bineinteles, de-aia e si cel mai folosit ulei la mobre obisnuite. Baga linistit, e exact ce trebuie. Nu mineral, dar nici nu da banii pe full sintetic, nu-i foloseste la nimic. Semisintetic de la un producator civilizat e absolut ok.

Merci de sfat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Exact acelasi grafic este si in cartea mea de la Yamaha XV1600 Wild Star. Am utilizat mai multi ani Motul 7100 10W 40. Anul acesta am pus Motul 7100 10W 50 si se aude mai bine la temperaturi mari. Stiu, imi vei spune ca nu este in carte, insa la momentul aparitiei modeluilui, acesta nu era un ulei foarte comun. Din punctul meu de vedere va merge ff bine cu 10W 50, fiind un motor racit cu aer. Acest ulei asigura pornirea la rece la -10°C si asigura o ungere eficienta pana la 50°C, uleiul avand specificatiile intre 10W40 si 20W50, ambele recomandate in fotografia postata de tine. 10W 40 este de asemenea OK, insa vei simti motorul chinuit la temperaturi peste 30°C in Bucuresti. Motorul tau avand o capacitate mica a carterului, iti recomand sa iei cel mai bun ulei disponibi, fiindca diferenta de pret e minima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Papa_Bear a spus:

Salut,

 

Exact acelasi grafic este si in cartea mea de la Yamaha XV1600 Wild Star. Am utilizat mai multi ani Motul 7100 10W 40. Anul acesta am pus Motul 7100 10W 50 si se aude mai bine la temperaturi mari. Stiu, imi vei spune ca nu este in carte, insa la momentul aparitiei modeluilui, acesta nu era un ulei foarte comun. Din punctul meu de vedere va merge ff bine cu 10W 50, fiind un motor racit cu aer. Acest ulei asigura pornirea la rece la -10°C si asigura o ungere eficienta pana la 50°C, uleiul avand specificatiile intre 10W40 si 20W50, ambele recomandate in fotografia postata de tine. 10W 40 este de asemenea OK, insa vei simti motorul chinuit la temperaturi peste 30°C in Bucuresti. Motorul tau avand o capacitate mica a carterului, iti recomand sa iei cel mai bun ulei disponibi, fiindca diferenta de pret e minima.

Multumesc de recomandare. Momentan nu am apucat sa merg pe motor cat sa-mi dau seama cum merge motorul cu 10w40. Fiind si primul schimb o sa-i pun ce-mi recomanda in carte ca sa merg la sigur, iar la urmatorul o sa incerc si 10w50 sa vad daca apare vreo diferenta. Oricum, mai am putin pana aleg uleiul. O sa mai fac niste research sa vad daca gasesc ceva pe modelul meu despre diferenta asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...