Sari la conținut

Lanț Ruginit


Andrei.c
 Share

Postări Recomandate

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

Cum anume isi scoate banii, il scoti la produs la coltul strazii? E eficient, poate fi murdar in unele cazuri, dar pana la "isi scoate banii" e ceva distanta.

Ai niste texte pe tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 69
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, Lucian_M a spus:

Ai niste texte pe tine...

Cand faci afirmatii nesustinute de nimic, asteapta-te la asa ceva. "isi scoate banii" e cel mai simplu de argumentat, gen "costa X dispozitivul si Y uleiul, economisesti Z din ??? si iesi pe zero in W luni sau ani".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, ionutpm a spus:

A folosit cineva acel sistem automat (picuratoare) de lubrifiere a lantului (in mers)? Are vreun sens, merge? 

Stiu ca e putin pe langa subiect dar nu vreau sa deschid un topic nou.

 

Am avut sistemul montat deja la o Aprilia Pegaso Strada 650 monocilindru, dar l-am scos dupa scurt timp, din mai multe cauze, printre care:

- ungerea era excesiva, arunca mult ulei pe janta si cauciucul de spate. Ce ulei era in el, nu avea vascozitatea unui spray de lant de moto, special destinat pentru asta. Si asa ca, la turatii mari, uleiul era aruncat care incotro, nu mai zic de aparatoarea de lant si alte elemente apropiate de lant. Ce am gasit la pinion si aparatoarea de pinion, era deja o forma de bitum creata acolo.

- avea o garnitura undeva pe la furtunase care scapa ulei si se prelingea pe cadrul de care era prins rezervorul de ulei, asta atragand tot praful din oras.

Una peste alta, lubrefiaza orice, mai putin lantul in sine, daca ma intrebi pe mine, fiind un ulei care nu e destinat gresarii unui lant de motor. Totul in jurul sistemului de ungere lant era plin de praf imbacsit cu ulei si alte mizerii. Intr-o zi, satul sa curat dupa el, l-am scos de pe motor si l-am aruncat direct la gunoi, fara sa incerc macar sa il revand. Asta ca sa intelegi cat de satul eram de sistemul ala.

 

Da, poate merge, in anumite conditii de mers, in anumite circumstante, daca ai grija de el sa nu curga, daca esti atent la cata cantitate picura....daca si iar daca. Pentru mine, a fost o bataie de cap in plus. Poate pentru altcineva nu este. Daca ma intrebi pe mine, nu as mai folosi si nu recomand. 

 

Legat de rugina pe lant: faptul ca apar cateva pete de rugina pe exteriorul zalelor, nu inseamna ca lantul e inutilizabil. Un lant inutilizabil se masoara altfel, in primul rand trebuie sa fie uns la interior ca sa fie eficient, acolo este important sa nu patrunda umezeala. In al doilea rand, daca e intins la maxim, adica reglajul rotii de spate nu mai permite intinderea lui, plus alte cateva teste, atunci poti sa scapi de el, chiar si asa, fara rugina. E un subiect mai complicat si parerile difera destul de mult, dar uite un video care poate te ajuta:

 

 

 

 

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel făcut de mine funcționează doar la apăsarea pompei, uleiul folosit e T90.  Până acum am vândut peste 80 de bucăți, puțini sunt cei care au zis că nu e chiar pe placul lor.

Așa arată după câteva mii de km făcuți în tura actuală (vreo 3500 până acum, mai am 1500 până acasă). Ploaie la greu, lanțul e uns bine.

IMG_20210722_120443.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, ionutpm a spus:

 

Superb review, mersi mult! :D 

Da, renunt la idee, clar. 

 

Si daca tot citesc mai multi incepatori acest topic, va recomand sa vizualizati acest link, in care puteti sa va reglati motocicleta pe statura voastra:

 

Acum 11 minute, Lucian_M a spus:

Cel făcut de mine funcționează doar la apăsarea pompei, uleiul folosit e T90.  Până acum am vândut peste 80 de bucăți, puțini sunt cei care au zis că nu e chiar pe placul lor.

Așa arată după câteva mii de km făcuți în tura actuală (vreo 3500 până acum, mai am 1500 până acasă). Ploaie la greu, lanțul e uns bine.

IMG_20210722_120443.jpg

 

Nu te contrazic Lucian, desi uleiul T90 e unul cu alt scop, e un ulei de transmisie. Daca ai gasit vascozitatea perfecta, atunci e totul perfect, desi nu numai asta conteaza. Insa, pentru mine, nu a functionat. Nu e exclus ca pentru altii sa functioneze, nu degeaba ai vandut atatea bucati. Dar, parerea mea, cel putin pentru incepatori, e ca ungerea automata e un moft, deocamdata, sa invete sa serviseze lantul cum trebuie si apoi sa treaca la subtilitati.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DID scrie că se folosește ulei de transmisie, 85w90, dacă nu mă înșel. Eu pun o ieftineala românească, merge brici. Nu am folosit niciodată spray de uns la mobrele mele. Cât despre curățat uleiul- e muuuuult mai ușor decât smacolina de spray de lanț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

În manualele motocicletelor, cel puțin al celor nu f recente, scrie să se ungă lanțul cu ulei (de transmisie parcă). Nici un cuvânt despre spray. 🤐

Daca nu dai exemplu, e doar un fake news, stii nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plm, la câte am avut așa scria. Dacă matale consideri fake n-ai decât să vezi în manualul agregatului pe care îl călărești. 

La beheme ar trebui spray de cardan, poate ține și el cât kitul meu de lanț! 😈

Acum 6 minute, misionaru a spus:

Daca nu dai exemplu, e doar un fake news, stii nu?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, misionaru a spus:

Dar cel mai mare producator de lanturi moto e mai destept decat producatorul de motorete pe care se aplica lantul?

Mi se cam rupe de ce zice producătorul mobrei, nu el face lanțul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O decizie înțeleaptă, apreciez.

Unge lanțul cu ce-ți place, nu se supără nimeni, poți să-l dai și cu untură de bursuc. Ce e ieftin nu-i bun, musai trebuie spray Motul sau Motorex. Top of the line. 💪

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vazut review-urile lui FortNine (teste home made) si pare ca cel mai eficient pentru ungere e uleiul de transmisie, ceea ce are sens. Discutabil e cat de utila e aceasta ungere (fiind un sistem deschis) si sunt lucruri mai importante de care trebuie tinut cont precum sa nu distruga O-ring-urile. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Cel făcut de mine funcționează doar la apăsarea pompei, uleiul folosit e T90.  Până acum am vândut peste 80 de bucăți, puțini sunt cei care au zis că nu e chiar pe placul lor.

Așa arată după câteva mii de km făcuți în tura actuală (vreo 3500 până acum, mai am 1500 până acasă). Ploaie la greu, lanțul e uns bine.

IMG_20210722_120443.jpg

T90 e ulei de cutie pentru tractoare proaste, o mizerie de ulei. Am vazut sine de drujba distruse in 20 de ore de functionare din cauza ca s-a folosit mizeria aia in loc de ulei de lant de drujba. E facut pentru turatii mici. La viteze mari zboara in toate partile numai unde trebuie nu ramane.Nu mai folosi!

Asa e, si pmine m-a surprins specificatia aia de pe ambalajele DID. Dar nu T90.

Am cercetat sistemele automate si mi s-au parut o complicatie inutila. Spraiul de lant a functionat bine intotdeauna la mine. De vreo 12 ani si 150.000 km, de cand am mobra pe lant.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na, o să pun un ulei mai bunișor, cu toate că lanțurile mele nu sughit de la el, anteriorul avea 44.000 și ar mai fi dus, dar cumpărasem deja kit nou. Actualul are vreo 20.000 și a văzut șpan la greu, inclusiv ploi și jeg de pe offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Lucian_M a spus:

Nu am folosit niciodată spray de uns la mobrele mele. 

Deci nu ai cum sa compari. 

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

În manualele motocicletelor, cel puțin al celor nu f recente, scrie să se ungă lanțul cu ulei (de transmisie parcă). Nici un cuvânt despre spray. 🤐

Esti american? Din ala la care sa scrie pe cafea "atentie, cafeaua poate fi fierbinte"?

 

Nu scrie nicaieri forma in care pui uleiul pe lant, ca il picuri, il pulverizezi (spray), il intinzi (ulei la tub, precum pasta de dinti, am unul de la Motul) sau il scuipi, atata timp cat pui ulei de care trebuie la intervalele care trebuie nu conteaza metoda de livrare locala.  Fabricantii de motociclete fac presupuneri ca esti suficient de inteligent ca sa pui uleiul in ce forma vrei tu, dar se pare ca se inseala uneori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...