Sari la conținut

Frana de motor.


Postări Recomandate

Salut, am un Yamaha YZF r125 cumparat recent. L-am scos la o tura pe o sosea mai libera sa ma obisnuiesc cu el si am observat ca atunci cand schimb in jos si eliberez ambreiajul, motorul blocheaza roata spate putin si o tarsaie pe asfalt. Nu stiu daca e din cauza ca s-ar putea sa bruschez eu ambreiajul cand schimb, dar am incercat sa schimb si la viteza mai mica, si problema are aceeasi, lantul se blocheaza si roata la fel. Care ar putea fi problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, ENEOS a spus:

Ambreiajul se acționează brusc și complet și se eliberează progresiv. Chestie elementară care se explică la școala de șoferi. 

:moron:

Stiu asta, si asta fac. Dar indiferent cat de incet l-as elibera, in momentul in care cupleaza, se simte cum lantul blocheaza roata, chiar daca maneta de ambreiaj e trasa jumatate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stiai asta deja, scuze, dar faptul ca maneta de ambreiaj e trasa doar jumate nu inseamna ca ambreiajul e actionat doar pe jumate. Maneta are un joc maricel si la inceput, si la final de cursa, in zonele alea te joci cu ea degeaba. Zona care conteaza e undeva pe la mijloc, in functie de motor si ajustari. Ca s-o gasesti exact, urca-te pe motor, cu el oprit si bagat in viteza, si incearca sa-l misti impingandu-l si tragand progresiv ambreiajul, pana-i gasesti punctul de dezactivare. Si apoi la fel pentru celalalt sens - cu motorul pe loc, pornit, intr-a intaia si ambreiajul tras, il eliberezi progresiv ca sa vezi cand incepe sa muste, de fapt. Poti sa ai cursa de 5 cm, dar doar 1 cm de pe la mijloc conteaza si poate esti prea grabit in zona aia. Si eu a trebuit sa ma obisnuiesc, ca incepator, cu zona de lucru de la a mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Incearca sa faci rev-matching, tragi ambreiajul, o turezi scurt, retrogradezi si dai drumul la ambreiaj relativ in acelasi timp. E dificil pana te obisnuiesti, dar apoi va deveni reflex.

Eu nu cred ca e din cauza ca nu face rev-match. Si eu la început nu făceam si nu mi se întâmplă asa, într-adevăr, avea o frâna de motor imensa, dar nu se bloca roata spate. 

Poate sa încerce sa facă rev-match, dar eu tot zic ca nu e normal, si e și extrem de periculos. Trebuie sa se duca la un service din punctul meu de vedere 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

presupunand ca faci totul ca la carte vezi si cauciucurile! eu am patit-o acum vreo doua saptamani cu un gs500f, deci alta lesinatura! tot bloca spatele in frana de motor, ba chiar si cu frana spate... avea niste mizerii de mitas dot 2020, luate de noi anul trecut, rulate sub 1000 de km... am schimbat gumele dupa ce am verificat tot si nu mai face probleme!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, zapata a spus:

Salut, am un Yamaha YZF r125 cumparat recent. L-am scos la o tura pe o sosea mai libera sa ma obisnuiesc cu el si am observat ca atunci cand schimb in jos si eliberez ambreiajul, motorul blocheaza roata spate putin si o tarsaie pe asfalt. Nu stiu daca e din cauza ca s-ar putea sa bruschez eu ambreiajul cand schimb, dar am incercat sa schimb si la viteza mai mica, si problema are aceeasi, lantul se blocheaza si roata la fel. Care ar putea fi problema?

Din orice treapta daca schimbi in jos face chestia asta sau doar in treptele mici?

Incearca sa o pui pe stand sau cric central si vezi daca se blocheaza roata. Sa nu fie ceva problema mecanica, lant prea uzat, pinion de atac cu dinti rupti, etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat problema. 

Nu era nicio problema mecanica a motocicletei (chiar daca kitul de lanț e uzat), am incercat atunci când schimb sa las ambreiajul mai ușor, frână de motor dar motocicleta nu a mai blocat deloc. Plus ca am încercat sa fsc și rev-match cum mi a zis cineva mai sus. Chiar ajuta foarte mult, se simte mult mai bine cu rev-matching, nu mai întra frână de motor aproape deloc. Va mulțumesc pentru sfaturi, chiar m au ajutat. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, zapata a spus:

Am rezolvat problema. 

Nu era nicio problema mecanica a motocicletei (chiar daca kitul de lanț e uzat), am incercat atunci când schimb sa las ambreiajul mai ușor, frână de motor dar motocicleta nu a mai blocat deloc. Plus ca am încercat sa fsc și rev-match cum mi a zis cineva mai sus. Chiar ajuta foarte mult, se simte mult mai bine cu rev-matching, nu mai întra frână de motor aproape deloc. Va mulțumesc pentru sfaturi, chiar m au ajutat. 

 

Si doar ti-am zas... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...