Sari la conținut

Motocross-pericole posibile?


Postări Recomandate

Salut! Vreau sa îmi iau un cross de 125cc doar ca eu voi fi nevoit sa mai merg și la șosea,dar fiind la tara,se poate sa mai fie și praf sau pietriș pe drum. Am auzit cazuri în care nu făcea fata motorul (am pățit și cu bicicleta:))) ) Se poate sa derapeze asa rău? Dacă sunt asa multe riscuri,renunț la ideea de cross și iau un atv , măcar sunt mai sigur.:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ATV nu e mai sigur, stiu de mai multe accidente mortale de ATV decat de motocross; cu motocicleta poti sa pici, poti sa iti rupi ceva, poti sa mori, dar mai rar decat cu un ATV.

 

Nu stiu ce inseamna la tine "nu facea fata motorul", probabil nu facea fata conducatorul motocicletei, problema era idiotul care invartea de acceleratie si nu stia cum se foloseste frana. Daca vrei sa iei curbe pe pietris cu 100 km/h nu o sa faca fata nici avionul, nu doar motocicleta sau bicicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un atv este destul de sigur. Diferenta o face "idiotul" care baga degetul in acceleratie, asa cum spune AdrianB1 mai sus.

Avantajul atv-ului sunt cele 4 roti, posibilitatea de a merge lejer cu 2 persoane  + bagaj. 

Diferenta intre cele doua o face pretul de achizitie. Un atv bun si intretinut tehnic, nu este mai putin de 5.000 euro, iar daca vorbim de marci consacrate pretul mai creste cu 2.500 euro minim, la cele cu o capacitate pornind de la 500 cmc.. In cazul motocicletelor cross nu ajungi la banii astia. Plus ca intretinerea unui atv este comparabila cu a unei masini de marca, de aceea multi nu isi permit si fac tot felul de improvizatii = accidente. 

In privinta intrebarii initiatorului, nu e vorba ca nu are putere. Ca si la atv, tine doar de tine unde intri si daca ai posibilitatea sa mai ajungi. Accidentele se intampla pe urcari, unde un atv daca ramane fara putere este greu de tinut pe loc, in schimb ce motocicleta o lasi jos si gata. Este si mai usoara si o poti intoarce singur, pe cand la un atv este mai greu. 

Tine doar de tine ce trasee vrei sa abordezi si cat de dificile sunt.

Inca ceva: la cross iti trebuie conditie fizica buna, pe cand la atv poti fi si burtos sau o fatuca de-a lu' tata cu unghii lungi si gene false.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegul meu care si-a ingropat fiul de 18 ani dupa un accident de ATV, fiul conducand ATV-uri de mic copil (nu in Romania) si fiind extrem de experimentat, nu e de acord cu afirmatia ca ATV-ul e sigur. Accidente cu ATV-uri rasturnate se intampla si la urcari, si la coborari, si pe drum drept. Daca mergi cu el doar pe sosea e relativ OK, daca iesi de pe sosea e destul de periculos. 

 

Da, in general motocicletele necesita forma fizica mult mai buna decat ATV-urile. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult de raspunsuri! Când am zis ca nu face fata motorul,ma refeream ca derapează rău de tot (se face praf) ,dar da,sunt de acord ca de vina este conducătorul, trebuie ținut cont de greutatea vehiculului,totuși. Imi era frica de pericole,și plănuiesc sa îmi iau un cross in viitorul probabil nu apropiat (am 14 ani:))) ),totuși înțeleg ca pericolele le poți evita fiind conștient, nu sa întru cu 100 km/h în curba :)))). Mai aștept totuși raspunsuri,sfaturi dacă puteți va rog. Mersi mult încă o data!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATV-urile ti se par mai sigure decat o motocicleta doar prin prisma faptului ca au patru roti, si nu doua. Dar sunt top heavy (se dau foarte usor peste cap in caz de belea, exact asa au murit multi), nu ai o cusca in jurul tau ca la masina, nu ai centuri de siguranta, nu ai nici macar casca (deh, esti in "masina", nu pe motocicleta). Ai doar siguranta iluzorie ca daca are patru roti, sta pe drum. Macar un motor te forteaza sa fii mai atent si mai cu cap, pt ca oricand poate cadea de sub tine si tu cu el. Acum doua zile, intr-o plimbare fara directie printre niste sate aproape de Ploiesti, a intrat un ATV pe sosea din dreapta ca la raliu, dupa care a facut slalom printre obstacole imaginare pe toata latimea drumului vreo 200-300 de metri pana a ajuns la poarta lui. A oprit complet traficul pe ambele sensuri. In ATV erau doi copii, nici unul din ei nu avea macar zece ani. Cam asa se "vad" ATV-urile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult de rapsuns! Într-adevăr, de asta mi se păreau mai sigure,dar se pare ca în fiecare zi învăț ceva nou! De Copiii aia... habar n am ce aveau în cap.. Totuși, n ai ce sa le faci.. Sa speram ca vor evita drumurile publice, pun în pericol mulți oameni, de asta ma gândeam și eu dacă sunt pregătit de asa ceva, nu vreau sa pun în pericol pe nimeni, și nici nu voi pune. De asta v am întrebat pe voi, sa aflu de la surse adevărate și sigure, vorba aia  " din experienta". Ne având nimic cu motor(în afara de masina părinților), trebuie sa învăț,ca doar nu ne naștem învățați:))) 

Editat de SRD123
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul cred ca te refreri la enduro, nu la motocross. Adica la trasee prin padure, nu la un circuit de 5-600 metri lungime, cu sarituri si viraje, pe care sa-l repeti la nesfarsit, speand sa scoti un timp cat mai bun. Nu?

 

Ca si accidentari pe care eu le-am suferit la enduro de-a lungul timpului, iti pot enumera cateva. Nu sunt multe, si  purtarea echipamentului m-a ferit de urmari grave.

 

Am ajuns o singura data la spital, din cauza ca am cazut cu mainile intr-o tufa cu spini lungi, iar un spin de vreo 1 cm mi s-a infipt prin manusa in palma si s-a rupt sub piele. Nu am avut cum sa-l scot decat la spital.

Apoi, de vreo 3-4 ori in viata, am dat cu tibia, in viteza, de niste cioate. Noroc cu cizmele enduro, ca altfel schiopatam si acum.

Am aruncat odata, la iesirea dintr-un parau, motorul in sus si a venit cu roata spate fix pe crestet. Noroc cu casca, altfel eram scalpat.

De vreo 2 ori  am dat cu obrazul intr-o creanga de brad uscata, si am ramas cu o bucata infipta sub piele sau cu o zgarietura destul de adanca sub ochi. Normal, daca nu purtam ochelari... Am bafta ca mai am ambii ochi.

Am primit de mai multe ori lovituri in zona pieptului de la crengi, insa de fiecare data armura m-a protejat. Ultima data, acum vreo 2 saptamani, am reusit sa cad astfel incat sa sparg armura. 

 

In rest, vanatai dupa fiecare tura. Cazi, te ridic, nici nu simti.

 

Insa am auzit si de accidente grave. Acum vreo 3-4 saptamani, un tanar de 21 ani, cu motorul de enduro, a accidentat pe o ulita a unui sat de langa Campulung Muscel o batrana de 70 de ani. Batrana a murit.

 

 

Asa ca sfaturile mele sunt urmatoarele: fii cu ochii in 4 in sate, acolo dai de batrani, caini, copii. Nu se merge cu viteza prin sate. Daca poti, mai bine nu mergi deloc.

In rest, sa nu neglijezi echipamentul. Niciodata sa nu faci pe viteazul, sa zici ca tie nu-ti trebuie. Casca si cizmele, ochelarii, platosa, manusi, genunchere, sa fie tot timpul pe tine.

Si eu zic ca ai cam minimizat riscurile. 

 

 

Referitor la ATV-uri.....da, sunt mai periculoase prin prisma faptului ca pica pe tine. La notociclete, iti poti prinde maxim un picior sub un motor cazut, iar daca ai cizme nici nu simti. La ATV, in schimb, mai ales la alea mari de 300+ kg, nu prea ai ce echipament sa porti ca sa nu-ti rupa gatul cand vine peste tine.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc ff mult de răspuns! Ma bucur sa vad ca nu este asa periculos cu credeam,si,se pare ca atv ul chiar nu este asa de sigur! Bineînțeles ca as avea grija cu motorul,si o sa port echipament (repet,știu de la bicicleta multe :))) ), dar, îmi puteți explica diferența dintre cross,dirtbike și enduro? Mie sincer mi se par toate la fel =)) O sa încerc sa caut locuri libere,câmp,păduri ceva prin apropiere,chiar nu prea am habar pe unde este indicat sa ma dau în zona mea.. A,și încă o intrebare: se urca ușor dealul cu enduro/crossul? Stau în zona de deal.   

  Zi faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te sfătuiesc ca timp de 4 ani, până-ți vei lua permisul, să studiezi problema pe îndelete. În răstimpul ăsta trage bine de bicicletă pentru condiție fizică și tehnică. Va fi mare nevoie, crede-mă. Vezi și chestii de mecanică, cum se face o pană în teren, cum se improvizează o pedală ruptă, o scăriță. Și, mai caută un partener de joacă, să vă ajutați reciproc în caz de doamne ferește...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite inca o data cum se comporta un ATV pe o urcare dificila, acolo unde un motor doar poate sa sara intr-o parte sau in sus, in niciun caz sa te omoare:

https://www.facebook.com/426923177514018/videos/3013749315546754

Parerea mea, fara ATV-uri.

 

Cat despre intrebarea ta, dirtbike e denumiea generala pentru motoarele de offroad, indiferent ca sunt enduro sau motocross. Diferenta intre un enduro si un motocross nu e de cum arata, ci de cum e facut sa mearga. Motocross-ul e facut sa mearga cu vieza pe un circuit, sa faci sarituri cu el si cam atat. De aceea are radiatoarele foarte mici (se supraincalzeze daca il freci in padure), are amortizoarele foarte tari  (revii cu bataturi in palme de la vibratii si cu durere de muschi daca mergi pe teren accidentat destul de mult cu ele), etc. Motoarele de enduro sunt facute sa mearga prin padure si pe teren dificil, au amortizoare moi, racire cum trebuie, ventlator la radiatoare pentru racire suplimentara, altfel de ambreiaj, etc. Tu citeste pe aici topicurile despre enduro versus motocross si o sa-ti dai seama ca in padure doar enduro e potrivit, daca ie un motocross mai mult te chinui cu el.

Cand cumperi un motor, o sa vezi ca numele iti spune de care e. De exemplu, KTM EXC e de enduro iar KTM SX e de motocross. Honda CRF 250X e de enduro iar Honda CRF 250R e de motocross. Si tot asa. Dai cautare dupa model pe google si vezi de care e.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai speriati de atv-uri. Ele sunt in regula. Problema este la pilot, ca si in cazul motocicletelor. Tine doar de acomodarea fiecaruia. Important este la ce folosesti fie atv-ul, fie motocicleta. Riscuri sunt de ambele parti.

Oricum, important este sa nu mearga singur, indiferent ca alege 2 sau 4 roti. Asta ar fi recomandarea mea principala. In rest, atat atv-ul cat si motoreta au farmecul lor propriu.

 

IMG-20210822-WA0027.thumb.jpg.452345f21ecae4419cb458cd813282c2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...