Sari la conținut

Swap de la 50cc la 125cc


OvidiuRdc
 Share

Postări Recomandate

salut! am cautat peste tot, dar nu gasesc un raspuns, poate ma ajuta cineva. Scuterul este o Honda Chaly CF50 din 1975. Zilele urmatoare urmeaza sa ii pun un motor de cross de 125cc 4t 4 trepte. 

     

     -Pe motorul de 50cc am baterie (nefuntionala:))))) si toate cele de 6v; dupa ce trec la 125cc va trebui sa ii pun de 12v?

     -scuterul ar trebui sa porneasca si cu CDI si carburatorul de 50cc? (are jiglere marite), banuiesc ca nu va functiona optim, dar macar porneste?

     

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, GoodKat a spus:

 

Ia toata instalatia de la cel de 125. ...

+1! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, OvidiuRdc a spus:

 -scuterul ar trebui sa porneasca si cu CDI si carburatorul de 50cc? (are jiglere marite), banuiesc ca nu va functiona optim, dar macar porneste?

Trebuia să iei motorul cu totul, cu aprindere, carburație. Slabe șanse să plece cu alt CDI, iar cu un carburator mai mic va merge gâtuit, chiar dacă va pleca. Propabil puterea va fi sub cea a motorului de 50 cmc. 

Dacă instalația e pe 6 volți, o vei prăji dacă bagi 12. Trebuie să iei absolut totul la mână și să schimbi cu piese de 12 volți, becuri, etc. 

Te-ai cam legat la cap fără să te doară...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există într-adevăr dar nu este 125, e 107 CC.

Merge, cu înlocuirea carburatorului și a gâtului de la carburator și a eșapamentului.

Fiind mai puternică vei vedea că viteza maximă nu s-a, modificat doar că schimbi vitezele foarte repede.

Va trebui să schimbi. pinioanele de lanț

descărcare.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o jucarie foarte misto, CLASICA! E pacat sa o nenorocesti, daca e functionala. Mai bine o vinzi si iei alt tiriplici de 50, la care se poate pune usor set de 80. 

De aspectul legal ...... ce sa spun? Este ilegal sa mergi cu o jucarie pentru care nu ai permis. Daca te prind, dosar penal pentru conducere vehicul pentru care nu ai categorie. Si apoi sa vezi distractie.......

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian M. a spus:

Este o jucarie foarte misto, CLASICA! E pacat sa o nenorocesti, daca e functionala. Mai bine o vinzi si iei alt tiriplici de 50, la care se poate pune usor set de 80. 

De aspectul legal ...... ce sa spun? Este ilegal sa mergi cu o jucarie pentru care nu ai permis. Daca te prind, dosar penal pentru conducere vehicul pentru care nu ai categorie. Si apoi sa vezi distractie.......

 

Total de acord! Pacat de jucarie, dar, mare DAR .... are acte? Daca este functional sau nu este irelevant (gasesti orice OEM sau AM in Grecia) problema spinoasa este inmatricularea (fiscal, carte, CVC...). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.09.2021 la 18:10, GoodKat a spus:

 

Ia toata instalatia de la cel de 125. De ce vrei sa faci modificarea asta? L-ai luat cumva mai demult de la Braila?

Am vazut multe proiecte interesante cu Chaly si m am gandit sa incep si eu.

Nu e din braila, l am primit de la un unchi.

Acum 22 ore, Penetru a spus:

Scutecul e cu transmisie pe curea, crossul e cu schimbător de viteze și lanț.

Cum faci?

E cu transmisie pe lant.

Acum 21 ore, patrick1 a spus:

Deci pe structura asta

OIP.thumb.jpg.17dbdf231c875ccf41df3c5ca8c6fd67.jpg

tu montezi un motor de cross 125, 4T

IMG_2848.thumb.JPG.3199c67db5fa2779e4f27de6e59f7a1e.JPG

:moron:?

image.thumb.png.acde1562fa6ad8074a9a06e0e644a5b6.png Asa arata motorul pe care il voi pune. Prinderile sunt aceleasi, doar chiuloasa e mai mare

Acum 9 ore, Muretto Grundieg a spus:

Renunță, colegule OvidiuRDC, e prea complicat pentru tine, ca să nu mai amintesc de aspectul legal și cel moral (prăpădești un scuter clasic).

Nu imi fac probleme, e inregistrat la primarie intr un sat. Motorul original il pastrez oricum, se poate schimba oricand inapoi.

Acum 7 ore, Adrian M. a spus:

Este o jucarie foarte misto, CLASICA! E pacat sa o nenorocesti, daca e functionala. Mai bine o vinzi si iei alt tiriplici de 50, la care se poate pune usor set de 80. 

De aspectul legal ...... ce sa spun? Este ilegal sa mergi cu o jucarie pentru care nu ai permis. Daca te prind, dosar penal pentru conducere vehicul pentru care nu ai categorie. Si apoi sa vezi distractie.......

 

Am categoria A1, nu am specificat pe nicaieri ca nu am permis.

Acum 6 ore, adrian1000cc a spus:

Total de acord! Pacat de jucarie, dar, mare DAR .... are acte? Daca este functional sau nu este irelevant (gasesti orice OEM sau AM in Grecia) problema spinoasa este inmatricularea (fiscal, carte, CVC...). 

Este deja inregistrat la primarie, nu mi fac probleme.

Daca ma chinui putintel pot sa inregistrez si miar:)) nu ne verifica nimeni

Acum 23 ore, frigider a spus:

Ai grija frate, de la 50 la 125 e că și cum ai trece de la cb500 la miara sportivă.

 

De fapt mai rău dacă ținem cont de creșterea procentuala de cmc. 

 

Succes!

Am ceva experienta pe motoare de 125cc, sunt aproape sigur ca nu ma da pe spate ceva de 8-9 cai:)

Acum 22 ore, vis-a-vis a spus:

Trebuia să iei motorul cu totul, cu aprindere, carburație. Slabe șanse să plece cu alt CDI, iar cu un carburator mai mic va merge gâtuit, chiar dacă va pleca. Propabil puterea va fi sub cea a motorului de 50 cmc. 

Dacă instalația e pe 6 volți, o vei prăji dacă bagi 12. Trebuie să iei absolut totul la mână și să schimbi cu piese de 12 volți, becuri, etc. 

Te-ai cam legat la cap fără să te doară...

Ma duce capul. Am zeci, de tutoriale pe youtube cum sa pun o instalatie de 12v, n am nicio scuza sa nu mi iasa proiectul.

 

Acum 21 ore, Penetru a spus:

Există într-adevăr dar nu este 125, e 107 CC.

Merge, cu înlocuirea carburatorului și a gâtului de la carburator și a eșapamentului.

Fiind mai puternică vei vedea că viteza maximă nu s-a, modificat doar că schimbi vitezele foarte repede.

Va trebui să schimbi. pinioanele de lanț

descărcare.jpeg

Acesta este un motor de ATV.

Acum 7 ore, ENEOS a spus:

Vedeți-vă de treabă, șansele să facă astfel de swap sunt 0!

Am sa revin cu un update dupa ce fac rost de partea electrica😁

Revin cu o altă întrebare. Am verificat astăzi, și toate becurile ( far, stop, semnalizări) sunt pe 12v, dar totuși am baterie de 6v. Becurile de 12v sunt compatibile pe o instalație de 6v sau e posibil să am chiar instalația de 12v?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Buna seara,sper sa nu sa supere colegul @OvidiuRdc ca ma bag pe topicul lui.

Mi-am cumparat un motor de cross china,aproape identic cu cele postate de @Penetru si @patrick1,in ideia de al monta pe un ticiclu muravey si nu stiu ce inseamna fiecare fir in parte

Asi dori o schema electrica sa pot porni acest motor.

Multumesc

Editat de spulber
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@spulber, daca am inteles bine la ce te refereai, te anunt ca cdi ul nu se conecteaza direct la magnetou, n ar avea sens.

Daca stii putina engleza iti recomand sa te uiti la acest videoclip . Mie mi a fost de mare ajutor.Mult succes si revin o cu rezultatul final.

 

Editat de OvidiuRdc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc

Cei ce mi-au vindut motorul(este nou) au zis ca cdi-ul ales de mine este compatibil cu motorul,am vrut sa fiu mai cu mot si am luat cdi-ul asta,zic ei ca are curba de avans mai buna ca celelalte.

O varianta ar fi sa desfac volanta si sa vad cei acolo,dar am zis ca poate cu ajutorul dv gasesc o solutie,poate cineva a intimpinat aceasta problema 

Multumesc tuturor de ajutor,o scot eu cumva la capat

De aici am dedus eu ca sicdi-ul  meu ar fi cu alimentare dc

Untitled 2.png

Iar asta e ce am eu luat odata cu motorul

cdi.jpg

Editat de spulber
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, patrick1 a spus:

Se pare ca ai motorul, echipat cu magnetou pentru CDI - AC. Si ai ales un CDI - DC, incompatibil direct cu magnetoul de pe motor.

Ti-ar trebui un redresor-regulator (pe cele 2 fire galbene), o baterie de 12V (sau un condensator de mare capacitate care sa o inlocuiasca) ca sa poti alimenta CDI - ul DC. Plus o bobina de inductie (transformator) pentru CDI>

Elemente pe care nu le vad ca "luate odata cu motorul".

Daca e asa prefer sa iau alt cdi, luni sun pe cei de la care am motorul si poate rezolv cazul,ca sa vad ce magnetou am,imi trebuie si o presa pe care nu o am,deci o legede aur zice...''orice cumparatura duce la alta cumparatura''

Multumesc de raspuns 

zi buna sa aveti

o sa postez si rezolvarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data aveti dreptate.

dar am luat si bobina pt cdi

Cit despre avans,sa ramina acolo fix sau cum o fi, ca intotdeauna ma maninca degetelele sa tot umblu acolo unde sint reglaje,tipic romaneste.Cei ce au motoare rusesti in 2 timpi stiu cu ce se maminca o platina si reglajul acesteia

Ce-mi lipseste acum? o schema sa pot incropi pt moment  o instalatie sa pornesc motorul

Citat

Sunt trei fire: masa (verde), alimentarea cu AC a CDI - ului (sute de V din magnetou) probabil firul roşu /negru şi semnalul de la trigger (cititor) probabil pe firul albastru /alb. Cele două galbene (iesiri AC/12V -) sunt probabil pentru iluminat /incarcare baterie (după redresare şi stabilizare) şi se leagă probabil la intrare AC în redresor /regulator de tensiune ("releu") ale cărui ieşiri DC sunt masa (comună) şi firul (borna) de plus 14,5V.

Cred ca asta ar fi schema,doar ca nu am  CDI AC

bobina.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...