Sari la conținut

Raliul de anduranță al motocicletelor cu ataș 2022- București-Kiskunfeleihaza


m72story
 Share

Postări Recomandate

Dragi Tovarăși si Pretini!

Conform bunei tradiții, a consecvenței de care am dat dovadă până acum, a unei organizări timpurii, avem deosebita onoare de a vă anunța următoarele:

În urma constituirii CEP-ului (Comitetul Executiv Participativ ) unul dintre membrii anonimi a propus ca punct terminus pentru anul 2022 sa fie Kiskunfeleihaza (este luată cu copy-paste).

Propunerea este agreată de următorii :

-Iancu Ramona       - DNEPR MT11

-Fane IZH Brothers- DNEPR MT16     

-Vlad ionescu         -  DNEPR MT11

- Dan Lupu              - DNEPR MT11

-Silviu Tomica         - Jawa TS

-Valy Dsx                  - K750

-Gabi Nazistul         -  M72

-Nae                         - M72

-Subsemnatul           -M72

 

 

Vom reveni cu detalii privind situația pregătirilor.

Ține aproape.

20210707_090403.jpg

IMG-20210704-WA0050.jpg

Locatia nu este aleasa intamplator, din auzite se pare ca aici se intampla cea mai mare intalnire de atase din S-E Europei.

Data desantului se va intampla exact la momentul intalnirii cu pricina

IMG-20210705-WA0028.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, m72story a spus:

Dragi Tovarăși si Pretini!

................

În urma constituirii CEP-ului (Comitetul Executiv Participativ )......

in acel spirit, comitetul trebuia sa fie CPEx :) :)

Comitetul Participativ Executiv :)

 

drumuri bune si distractie!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, GoodKat a spus:

Gabi Cine??

Sa ințeleg că esti cam nou pe aici?

Acum 3 minute, m72story a spus:

Sa ințeleg că esti cam nou pe aici?

Noi îi mai spunem si Alain Delon, în Mizil și pe județe este cunoscut ca Gabi Nazistul , la Buckingham i se mai zice 008.

Adevăratul nume nu îl cunoaște nimeni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, m72story a spus:

Dragi Tovarăși si Pretini!

Conform bunei tradiții, a consecvenței de care am dat dovadă până acum, a unei organizări timpurii, avem deosebita onoare de a vă anunța următoarele:

În urma constituirii CEP-ului (Comitetul Executiv Participativ ) unul dintre membrii anonimi a propus ca punct terminus pentru anul 2022 sa fie Kiskunfeleihaza (este luată cu copy-paste).

Propunerea este agreată de următorii :

-Iancu Ramona       - DNEPR MT11

-Fane IZH Brothers- DNEPR MT16     

-Vlad ionescu         -  DNEPR MT11

- Dan Lupu              - DNEPR MT11

-Silviu Tomica         - Jawa TS

-Valy Dsx                  - K750

-Gabi Nazistul         -  M72

-Nae                         - M72

-Subsemnatul           -M72

 

 

Vom reveni cu detalii privind situația pregătirilor.

Ține aproape.

20210707_090403.jpg

IMG-20210704-WA0050.jpg

Locatia nu este aleasa intamplator, din auzite se pare ca aici se intampla cea mai mare intalnire de atase din S-E Europei.

Data desantului se va intampla exact la momentul intalnirii cu pricina

IMG-20210705-WA0028.jpg

La cât mai mulți participanți:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, mobiletron a spus:

Daca termin M72-ul poate vin si eu, mult nu mai am de lucru la el dar timpul este o moneda pe care o detin in valori foarte mici, un fel de maruntis care abia daca imi ajunge de un covrig cu sare. 

După cum observi anunțam din timp, tocmai pentru că știm ce presupune un astfel de proiect.

Este încununarea unui sezon de iarnă în care desfacem,  șurubărim, modificăm, și începând cu aprilie testăm.

Cu timpul ce pot să spun....dacă este să avem ca reper un covrig eu am gaura lui, adică după ora 22:30 când scap de copii și îi duc la culcare mă ocup de ale mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Si pentru că un anume tip de om face iarna căruța și vara sania....eu am început la căruță.

Confecționez o galerie pentru carburator orizontal, am testat până acum trei modele (Trabant și două Mikuni ) revin cu evoluția lucrării

index.jpg

index.jpg

 

S-a montat si carbul de Trabant, s-au operat atriile pentru o functionare optima

Revin dupa montarea incalzirii galeriei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Stimă!

Avem plăcerea de a vă anunța în mod oficial că plecarea în Raliul de Anduranță al Motocicletelor Comuniste este pe 3 iulie.

Traseul votat cu ocazia adunării CEP-ului (Comitetul Executiv Participativ) este acesta:

Bucuresti-Baia de Fier- Ranca- Hateg-Beius-Stana de Vale.

Traseul de retur către București nu este încă stabilit.

Listei participanților de mai sus s-au adăugat și Gil Radu și Nelu Dobra.

Traseul inițial a fost  modificat pentru a corespunde cerințelor și solicitărilor celor care și-au anunțat participarea.

Vom reveni cu informații noi pe măsură ce le vom avea.

Ținem aproape!

index1.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am terminat si galeria pentru carb orizontal.

Din cele 4 carburatoare testate se pare ca am.ramas cu o varianta, maxim doua.

Este vorba de un Keihin 52A, un vacumatic cu piston din anii 70.

Cel de-al doilea este tot un keihin de Honda CL250 modelul din 73.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@patrick1 Solutia cu incalzirea galeriei de admisie cu gaze de esapament in zona clapetei de acceleratie este foarte veche, BMW R12 avea asa ceva si era fabricat inainte de razboi. Dacia 1300 avea incalzire cu apa calda iar tabla captusita cu azbest era ca sa protejeze carburatorul per total fata de caldura degajata de galeria de esapament. Oltcitul avea tot incalzirea a galeriei cu gaze de esapament si functiona foarte bine. La MZ carburatorul sta lipit de motor si nu are nevoie de incalzire, o preia direct de pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

Foarte ingenioasă soluția cu ”pată caldă” de la gaze aduse din evacuare pentru încălzirea galeriei de admisie cu unic carburator 👍

Culmea este că la MZ-uri (taman invers) a montat neamțul o flanșă de textolit + garnituri din clingherit și între galerie și cilindru (pentru a izola termic galeria) deși există o manșetă-bucșă de textolit și între carburator și (scurta) galerie, cu același scop de izolare termică.

Totuși, nu devine prea bogat dozajul când se încălzește bine și carburatorul?

Nah ... carburatorul Carfil-Weber de la clasica Dacie avea și o flanșă sub el prin care circula lichidul de încălzire /răcire din chiulasă însă și o tablă căptușită cu azbest pentru a nu se supraîncălzi de la radiația termică a galeriei de evacuare (comună /monobloc cu cea de admisie).

Cochetez cu galeria pe M din 2016, initial cab de Dacia cu tubul venturi restrictionat pentru ca M-ul cu subturatia sa nu excita suficient carbul de Dacie.

In privinta incalzirii galeriei teoria este de a aduce gazele intr-o temperatura optima, 30-45 grade temperatura tubulaturii.

Cand lichidul se transformă în gaz suferă o pierdere de câldură, cu cât diferența de presiune este mai mare, cu cât clapeta de acceleratie este mai deschisă, cu atât mai mare este pierderea de câldură., până acolo încât galeria de adnmisie cumulează brumă pe dinafară și gheață pe dinauntru.

Temperatura prea mică a galeriei nu favorizează atomizarea optimă, practic vaporii ajung în camera de ardere din ce în ce mai mari și mai reci.

Temperatura prea mare în schimb face ca  cantitatea de benzină care trebuie sa ajunga in camera de ardere sa fie prea mică, influentand astfel calitatea si raportul amestecului. Până acolo incat motorul se opreste, am intalnit situatia in urcarile abrupte cand galeria nu a mai fost ventilata iar caldura venita de la cilindrii au supraincalzit-o.

Deci ese ca in viata: Nici preaprea, nici foarte foarte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://en.wikipedia.org/wiki/Carburetor_icing

In cazul celor doua MZ-uri oferite ca exemplu discutam de carburator aflat in spatele cilindrului, practic temperatura optima de functionare este asigurata de ventilarea cilndrilor.

In cazul galeriei datorita faptului ca tubul venturi si respectiv carburatorul nu se afla in arealul cilindrilor lui nu i se poate asigura o incalzire optima.

Intalnesc deseori la Nipru situatia de ”fierbere” a benzinei in carbburator.

Practic datorita supraincalzirii carburatoarelor benzina incepe sa se transforme in gaz inainte de momentul optim (in tubul venturi) si saraceste amestecul atat de mult incat gazul nu mai intalneste conditiile exploziei.

 

https://oldtimergarage.eu/gb/air-fuel-system/3206-carb-heat-protection-set-for-sv-engines-m72-r71-k750.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Incalzirea a inceput intr-o dimineata de aprilie cu o tura de 160km.

 

IMG-20220429-WA0004.jpeg

IMG-20220429-WA0006.jpeg

IMG-20220429-WA0000.jpeg

Galeria este ceea ce trebuie.

Carbul VB52a este peste asteptari doar dupa restrictionarea unuia dintre cele trei jicloare, cel care este actionat vacumatic.

este un circuit de imbogatire care se pare ca era excitat in mod prematur, motiv pentru care l-am restrictionat de la 0,65 la 0,4.

Jiclorul de dozaj l-am marit de la 1.0 la 1.15

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

O incalzire la Magura ( Dambovita), participantele au fost un BMW R12, doua MT16, doua M-uri, un MT 11, o Jawa TS, un Ural 750 2021 ,un Harley...nu stiu modelul.

IMG-20220515-WA0002.jpg

IMG-20220515-WA0000.jpg

IMG-20220515-WA0004.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutam!

Pana acum si-au confirnat partciparea la editia 2022:

-Ramona - MT 11

-Lehel Turanoid -MT11

-Nelu Dobra-Jawa Chopper

-Silviu Tomica-Jawa TS

-Fane Campionul-MT 11

- Horatiu -Ural Turist

- Gabi -BMW R12

- Vali - K750 

- Nae - M72

-subsemnatul ,-M72

 Tinem aproape!

La start s-a mai anuntat si Legendarul cu un Ural

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Jurnal de bord.

Ziua 1- sambata 02.07 plecare cu probleme din Bucuresti, o Jawa are probleme la aprindete, eu si cu  Fane cu combustia datorita mixului degenerat. Seara o petrecem.la Baia de Fier.

Ziua 2- Transalpina- Pavel aduce cu el um cititor termic care arata astfel: Niprele au pe urcare 170-190 grade. M-ul meu  320 si al lui Nae 380 de grade si Gabi Nazistul 280 grade. Temperatura de pe cilindrii.

 

IMG-20220706-WA0026.jpg

IMG-20220705-WA0027.jpeg

IMG-20220703-WA0020.jpeg

IMG-20220702-WA0037.jpg

IMG-20220703-WA0033.jpg

IMG-20220703-WA0002.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

54 minutes ago, m72story said:

Pavel aduce cu el um cititor termic care arata astfel: Niprele au pe urcare 170-190 grade. M-ul meu  320 si al lui Nae 380 de grade si Gabi Nazistul 280 grade.

 

Ansamblul lui Gabi Nazistul este mai usor, posibil si un amestec mai bogat de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua trei Brad- Stana de Vale.

Dezamagiti de peisajul oferit de stana, fara accesorii, fara micile detalii care pot face dintr-un loc o destinatie placuta.

Am gasit cu greu un loc de campat si am numarat 5 ( cinci) tiruri pline cu.lemn de cea mai buna calitate care au coborat la un internal de 2 ore.

Nu ai acces la un.magazin...berea doar la 330ml si preturi obraznice

Acum 14 minute, mobiletron a spus:

 

Ansamblul lui Gabi Nazistul este mai usor, posibil si un amestec mai bogat de benzina.

Confirm. 

Este mai usor, mai aerodinamic...mai bun.

Foloseste PZ 28 ca detaliu

IMG-20220704-WA0056.jpg

IMG-20220704-WA0064.jpg

 

IMG-20220705-WA0015.jpg

IMG-20220703-WA0052.jpg

IMG-20220704-WA0063.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mobiletron a spus:

 

Pana la urma le-a dat de cap? Merg bine? Pe ale mele am reusit sa le fac sa mearga dar nu am mai avut timp sa fac probe.

eu zic ca da, Transalpina fa4ra evenimente, deci zic eu ca sunt bine.

Probabil insa ca totdeauna este loc de mai bine.

Eu am folosit un aditiv de benziba , i-am dat si lui si imi ziceq ca s-ar simti mai bine motorul

16571735552913824350816358827958.jpg

Cumparat la intamplare din Carrefour

Am observat ca imi apar detonatiile mai tarziu decat fara el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...