extegra Postat Septembrie 18, 2021 Share Postat Septembrie 18, 2021 Salutare colegi! Detin un Dragstar 1100 din 2001,cu 36000 mile la bord,si de o perioada de timp a inceput sa prezinte urmatorul simptom: in sarcina,la anumite turatii,motorul are intreruperi violente (da in nas). As putea spune ca functioneaza intr-un cilindru pentru o scurta perioada de timp,insa daca trag de acceleratie mai tare (sau la maxim),isi revine. Totusi nu da rateuri pe evacuare cand se intampla asta. Nu am reusit sa corelez simptomele cu ceva (temperatura,plaja de turatii,altitudine,etc) dar cel mai aproape ar fi sarcina (de exemplu cand urc o panta). In ultima vreme a facut asta tot mai des,si ma cam pune pe ganduri.. Am schimbat bujiile (erau inegrite la fel),am curatat si sincronizat carburatoarele (nu am gasit nimic anormal),am alimentat cu benzina premium,dar fara niciun rezultat- face la fel. Ideea este ca facea asa de mai multa vreme,doar ca nu atat de accentuat: intr-o accelerare continua (ex. treapta 3 toata plaja de turatii) avea o scurta intrerupere (sub 1 sec),si pare ca se agraveaza in timp Ce as mai putea verifica? Orice sfat este binevenit, Va multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 18, 2021 Share Postat Septembrie 18, 2021 3 hours ago, extegra said: Am schimbat bujiile (erau inegrite la fel) Cu bujii mai calde sau la fel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extegra Postat Septembrie 19, 2021 Autor Share Postat Septembrie 19, 2021 Pai producătorul recomanda bpr7et ,și i-am pus bur5et (cu 3 "craci"); pare să meargă putiiin mai bine cu astea Nu știu exact la ce te referi "mai calde" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 I-ai pus bujii mai calde Oricum, problema e alta, suspectez ceva electric. Fura o scanteie pe undeva, vezi fişe bujii, bobine, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 Cel mai probabil ai un contact imperfect pe partea de aprindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extegra Postat Septembrie 19, 2021 Autor Share Postat Septembrie 19, 2021 Multumesc Baxxter si TETEA,voi verifica. Ce-i drept,aceeasi bujie la mobra mea da o scanteie mai slaba decat pe alta mobra (virago 1100) Totusi,m-as fi asteptat ca atunci cand cilindrul "nu reuseste sa faca aprinderea",sa apara si backfire imediat dupa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 6 hours ago, extegra said: Pai producătorul recomanda bpr7et ,și i-am pus bur5et (cu 3 "craci"); pare să meargă putiiin mai bine cu astea Nu știu exact la ce te referi "mai calde" BPR6ET adică valoarea termică 6 /NGK. În ideea că dacă totuşi ai scânteia ceva mai slabă să nu ancrasezi bujiile (la rece) cu turaţii mici şi sarcini mari, când izolatorul nu ajunge la temperatura optimă de autocurăţare şi se inegreşte până la regim de pierderi pe izolator când aprinderea gazelor devine nesigură (sau deloc). Valoarea termică pentru bujii 5 (toamna) ar fi deja prea caldă, bună la pornire dar cu risc de autoaprindere mai sus. Părerea mea, pe baza experienţei pe benzinele "noastre". Dacă motorul are deja ceva uzură (scăderi de compresie) - temperatura bujiilor nu va mai atinge valorile iniţiale şi nici valoarea termică (mai rece) recomandată de producător pentru un motor nou nu va mai fi cea potrivită. Backfire apare dacă se acumulează suficiente gaze nearse în toba de evacuare, nu la ezitări şi rateuri scurte de circa 1 secundă. On 9/18/2021 at 10:28 AM, extegra said: avea o scurta intrerupere (sub 1 sec),si pare ca se agraveaza in timp P.S. Eşti sigur că producătorul a recomandat 7 hours ago, extegra said: bpr7et cum ai reţinut tu şi nu BPR7ES? ("S" nu e "T"). Mi se pare că ai schimbat şi codul bujiilor, nu doar bujiile , aşa că ... de aici încolo ... orice este posibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 Daca iti face doar in panta..., poate ai ceva ce se plimba in rezervor si ajunge la "sorb"...daca iti face la fel si in drum drept, dar la turatie mare, probabil nu are suficienta benzina in carburatoare, posibil sa fie o intrerupere/gatuire pe undeva in circuitul de alimentare cu benzina...in alta ordine de idei, care din cilindri iti pare ca "intrerupe"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 Ar urca panta fara intreruperi doar cu benzina din carburatoare, nu s-ar intrerupe nimic. Mai degraba ceva electric, dupa cum descrie intreruperile bruste de o secunda-doua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 Asta am patit si eu cu NGK BP7HS. Vara, cu turatii mari si drumuri lungi (temperatura motor ridicata) o.k. Insa pe drumuri mai scurte si cu opriri dese (regim urban) a inceput dupa o vreme sa ezite cam tot asa. Scoasa bujia, neagra (cu funingine) si pe izolator dar si pe partea metalica. Recuratata - mergea o vreme, dupa care iar intreruperi (sub 1 sec.) ... pana cand la o noua pornire la rece, seara - nimic. Nu a mai pornit si pace. Asa ca montat "bujia de iarna" NGK BP6HS. Totul O.K. Culoarea izolatorului tot nu este cea caramizie (normala - de coaja de nuca) dar nu mai face figuri. Am preferat un amestec usor mai bogat, in permanenta, nu atat pentru putere cat pentru a evita riscul de a supraincalzi sau gripa motorul cu un amestec prea sarac la anumite regimuri de functionare. Dar ar putea fi si altceva electric, cum zice @TETEA. Cand ai un singur cilindru - lucrurile sunt mai clare. La doi ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extegra Postat Septembrie 19, 2021 Autor Share Postat Septembrie 19, 2021 Acum 4 ore, patrick1 a spus: P.S. Eşti sigur că producătorul a recomandat cum ai reţinut tu şi nu BPR7ES? ("S" nu e "T"). Mi se pare că ai schimbat şi codul bujiilor, nu doar bujiile , aşa că ... de aici încolo ... orice este posibil. My bad,typo,BPR7ES am pus Acum 4 minute, patrick1 a spus: Asta am patit si eu cu NGK BP7HS. Vara, cu turatii mari si drumuri lungi (temperatura motor ridicata) o.k. Insa pe drumuri mai scurte si cu opriri dese (regim urban) a inceput dupa o vreme sa ezite cam tot asa. Scoasa bujia, neagra (cu funingine) si pe izolator dar si pe partea metalica. Recuratata - mergea o vreme, dupa care iar intreruperi (sub 1 sec.) ... pana cand la o noua pornire la rece, seara - nimic. Nu a mai pornit si pace. Asa ca montat "bujia de iarna" NGK BP6HS. Totul O.K. Suna destul de similar cu ce patesc eu.. In cazul de fata,ar trebui sa caut o bujie mai "rece" (deci cifra termica 6)? Oricum,data viitoare cand o desfac voi verifica tot traseul cablajelor de la fise,poate "fura" scanteie pe undeva De asemenea...zilele astea am iesit prin oras (Brasov,aprox 16-17 grade) si intreruperile au fost aproape insesizabile. Ma induce in eroare si faptul ca nu pot corela simptomele cu ceva concret :)) Acum 3 ore, Lup69 a spus: Daca iti face doar in panta..., poate ai ceva ce se plimba in rezervor si ajunge la "sorb"...daca iti face la fel si in drum drept, dar la turatie mare, probabil nu are suficienta benzina in carburatoare, posibil sa fie o intrerupere/gatuire pe undeva in circuitul de alimentare cu benzina...in alta ordine de idei, care din cilindri iti pare ca "intrerupe"? Nu as putea sa ghicesc ce cilindru intrerupe...initial si eu credeam ca poate,cumva,nu primeste benzina in anumite momente; dar din moment ce prin carburatoare e totul ok,inclusiv nivelul... Se aseamana cu "datul in nas" ca atunci cand raman fara benzina,intr-adevar,dar pt o perioada foarte scurta ; voi verifica si traseul de alimentare cu benzina cu prima ocazie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 19, 2021 Share Postat Septembrie 19, 2021 4 minutes ago, extegra said: Suna destul de similar cu ce patesc eu.. In cazul de fata,ar trebui sa caut o bujie mai "rece" (deci cifra termica 6)? Da, dar cifra termica 6 (la NGK) inseamna o bujie mai calda decat 7. Cu cat cifra creste cu atat bujia este mai rece. Si invers, cu cat cifra scade - bujia este mai calda, adica ajunge mai repede la temperatura de auto-curatare (Warmevert), fara a se ancrasa (cu funingine) intre timp. Adica se compenseaza cu bujii mai calde motoare mai reci si cu bujii mai reci motoare mai calde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arcgotic Postat Septembrie 20, 2021 Share Postat Septembrie 20, 2021 Am patit la fel, o bujie nestransa bine. Mergea bine doar pe acceleratie blana, pe mers turatie constant nu mergea ok. Verifica daca sunt stranse ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 21, 2021 Share Postat Septembrie 21, 2021 (editat) Azi, o prietenă cu un Virago de 750 avea o problemă similară dar sesizabilă doar la relanti (ba 1200 r/m, ba 700 r/m) unde cilindrul din spate făcea figuri cu întreruperi. Verificat prin scoaterea cu o cârpă groasă a fişei de pe bujie. Cârpă ... ca să nu zguduie mâna. La oarece distanţă (cam 1 cm) începea să meargă rotund. Mai sus sau mai jos, nu. Soluţie provizorie: un eclator (cu distanţă de 10 mm între fişă şi prinderea filetată M4 din capul bujiei). Din ce? Din tubul de polietilenă recuperat de un tub de spray. Un capăt pe electrodul exterior "tată" al bujiei iar celălalt subţiat prin încălzire cu bricheta şi presare rotativă cu mănuşa - înfipt în electrodul "mamă" al fişei. Cu eclator (echivalent de "nasture") funcţionează perfect. Tensiunea secundară creşte mai mult aşa şi "trăsnetul" produs activează şi scânteia în bujia ancrasată (nu avea cheie de bujii nici bujii de rezervă). Doar mă întreb cum pune şi cum scoate fata asta "hardughia" de pe cricul central ... că eu maaare greutate am reuşit. Iar şurubul de sprijin de relanti este plasat cu rozeta lui cam în cea mai imposibilă poziţie (după cablul de retur al comenzii de acceleraţie şi în spatele "potcoavei" - cabestan). @extegra poate încerci şi versiunea cu eclator (supratensiune de aprindere). Metoda (cu "nasturi") este mai veche, de pe vremea autocamioanelor Bucegi şi Carpaţi, pe benzină, care mergeau doar cu bujii Sinterom (nu foarte grozave pe atunci). SR 113, SR 101. motoare V8, nu V2. Editat Septembrie 21, 2021 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extegra Postat Septembrie 21, 2021 Autor Share Postat Septembrie 21, 2021 La 20.09.2021 la 20:42, arcgotic a spus: Am patit la fel, o bujie nestransa bine. Mergea bine doar pe acceleratie blana, pe mers turatie constant nu mergea ok. Verifica daca sunt stranse ok. aproape ca imi venea sa nu iau in considerare asta,dar o sa le strang putin mai bine data viitoare,multam! Acum 16 minute, patrick1 a spus: Azi, o prietenă cu un Virago de 750 avea o problemă similară dar sesizabilă doar la relanti (ba 1200 r/m, ba 700 r/m) unde cilindrul din spate făcea figuri cu întreruperi. Verificat prin scoaterea cu o cârpă groasă a fişei de pe bujie. Cârpă ... ca să nu zguduie mâna. La oarece distanţă (cam 1 cm) începea să meargă rotund. Mai sus sau mai jos, nu. Soluţie provizorie: un eclator (cu distanţă de 10 mm între fişă şi prinderea filetată M4 din capul bujiei). Din ce? Din tubul de polietilenă recuperat de un tub de spray. Un capăt pe electrodul exterior "tată" al bujiei iar celălalt subţiat prin încălzire cu bricheta şi presare rotativă cu mănuşa - înfipt în electrodul "mamă" al fişei. Cu eclator (echivalent de "nasture") funcţionează perfect. Tensiunea secundară creşte mai mult aşa şi "trăsnetul" produs activează şi scânteia în bujia ancrasată (nu avea cheie de bujii nici bujii de rezervă). Doar mă întreb cum pune şi cum scoate fata asta "hardughia" de pe cricul central ... că eu maaare greutate am reuşit. Iar şurubul de sprijin de relanti este plasat cu rozeta lui cam în cea mai imposibilă poziţie (după cablul de retur al comenzii de acceleraţie şi în spatele "potcoavei" - cabestan). @extegra poate încerci şi versiunea cu eclator (supratensiune de aprindere). no..la asa ceva nu m-as fi gandit nici intr-o mie de ani :)) desi,in cazul meu,e mai greu de nimerit acea pozitie ipotetica in care ar merge bine,presupun ca e vorba de mariajul cat mai perfect intre fisa si bujie,lucru ce il voi verifica/imbunatati (daca gasesc vreo modalitate) Ma bucur ca acum am cateva variante,lucruri pe care sa le fac/verific Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Septembrie 21, 2021 Share Postat Septembrie 21, 2021 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.