Sari la conținut

Problema dubioasa.. Yamaha Dragstar XVS1100


extegra
 Share

Postări Recomandate

Salutare colegi!

Detin un Dragstar 1100 din 2001,cu 36000 mile la bord,si de o perioada de timp a inceput sa prezinte urmatorul simptom: in sarcina,la anumite turatii,motorul are intreruperi violente (da in nas). As putea spune ca functioneaza intr-un cilindru pentru o scurta perioada de timp,insa daca trag de acceleratie mai tare (sau la maxim),isi revine. Totusi nu da rateuri pe evacuare cand se intampla asta.

Nu am reusit sa corelez simptomele cu ceva (temperatura,plaja de turatii,altitudine,etc) dar cel mai aproape ar fi sarcina (de exemplu cand urc o panta). In ultima vreme a facut asta tot mai des,si ma cam pune pe ganduri..

Am schimbat bujiile (erau inegrite la fel),am curatat si sincronizat carburatoarele (nu am gasit nimic anormal),am alimentat cu benzina premium,dar fara niciun rezultat- face la fel.

Ideea este ca facea asa de mai multa vreme,doar ca nu atat de accentuat: intr-o accelerare continua (ex. treapta 3 toata plaja de turatii) avea o scurta intrerupere (sub 1 sec),si pare ca se agraveaza in timp

Ce as mai putea verifica? 

Orice sfat este binevenit,

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Baxxter si TETEA,voi verifica. Ce-i drept,aceeasi bujie la mobra mea da o scanteie mai slaba decat pe alta mobra (virago 1100)

Totusi,m-as fi asteptat ca atunci cand cilindrul "nu reuseste sa faca aprinderea",sa apara si backfire imediat dupa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, extegra said:

Pai producătorul recomanda bpr7et ,și i-am pus bur5et (cu 3 "craci"); pare să meargă putiiin mai bine cu astea 

Nu știu exact la ce te referi "mai calde" 

BPR6ET adică valoarea termică 6 /NGK.

În ideea că dacă totuşi ai scânteia ceva mai slabă să nu ancrasezi bujiile (la rece) cu turaţii mici şi sarcini mari, când izolatorul nu ajunge la temperatura optimă de autocurăţare şi se inegreşte până la regim de pierderi pe izolator când aprinderea gazelor devine nesigură (sau deloc).

Valoarea termică pentru bujii 5 (toamna) ar fi deja prea caldă, bună la pornire dar cu risc de autoaprindere mai sus.

Părerea mea, pe baza experienţei pe benzinele "noastre". 

Dacă motorul are deja ceva uzură (scăderi de compresie) - temperatura bujiilor nu va mai atinge valorile iniţiale şi nici valoarea termică (mai rece) recomandată de producător pentru un motor nou nu va mai fi cea potrivită.

Backfire apare dacă se acumulează suficiente gaze nearse în toba de evacuare, nu la ezitări şi rateuri scurte de circa 1 secundă.

On 9/18/2021 at 10:28 AM, extegra said:

avea o scurta intrerupere (sub 1 sec),si pare ca se agraveaza in timp

 

 

P.S. Eşti sigur că producătorul a recomandat

7 hours ago, extegra said:

bpr7et

cum ai reţinut tu şi nu BPR7ES? ("S" nu e "T").

 

Mi se pare că ai schimbat şi codul bujiilor, nu doar bujiile :) , aşa că ... de aici încolo ... orice este posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti face doar in panta..., poate ai ceva ce se plimba in rezervor si ajunge la "sorb"...daca iti face la fel si in drum drept, dar la turatie mare, probabil nu are suficienta benzina in carburatoare, posibil sa fie o intrerupere/gatuire pe undeva in circuitul de alimentare cu benzina...in alta ordine de idei, care din cilindri iti pare ca "intrerupe"? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar urca panta fara intreruperi doar cu benzina din carburatoare, nu s-ar intrerupe nimic.

Mai degraba ceva electric, dupa cum descrie intreruperile bruste de o secunda-doua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am patit si eu cu NGK BP7HS. Vara, cu turatii mari si drumuri lungi (temperatura motor ridicata) o.k.

Insa pe drumuri mai scurte si cu opriri dese (regim urban) a inceput dupa o vreme sa ezite cam tot asa.

Scoasa bujia, neagra (cu funingine) si pe izolator dar si pe partea metalica. Recuratata - mergea o vreme, dupa care iar intreruperi (sub 1 sec.) ... pana cand la o noua pornire la rece, seara - nimic. Nu a mai pornit si pace.

Asa ca montat "bujia de iarna" NGK BP6HS. Totul O.K.

Culoarea izolatorului tot nu este cea caramizie (normala - de coaja de nuca) dar nu mai face figuri. Am preferat un amestec usor mai bogat, in permanenta, nu atat pentru putere cat pentru a evita riscul de a supraincalzi sau gripa motorul cu un amestec prea sarac la anumite regimuri de functionare.

Dar ar putea fi si altceva electric, cum zice @TETEA.

Cand ai un singur cilindru - lucrurile sunt mai clare.

La doi ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

P.S. Eşti sigur că producătorul a recomandat

cum ai reţinut tu şi nu BPR7ES? ("S" nu e "T").

 

Mi se pare că ai schimbat şi codul bujiilor, nu doar bujiile :) , aşa că ... de aici încolo ... orice este posibil.

My bad,typo,BPR7ES am pus

 

Acum 4 minute, patrick1 a spus:

Asta am patit si eu cu NGK BP7HS. Vara, cu turatii mari si drumuri lungi (temperatura motor ridicata) o.k.

Insa pe drumuri mai scurte si cu opriri dese (regim urban) a inceput dupa o vreme sa ezite cam tot asa.

Scoasa bujia, neagra (cu funingine) si pe izolator dar si pe partea metalica. Recuratata - mergea o vreme, dupa care iar intreruperi (sub 1 sec.) ... pana cand la o noua pornire la rece, seara - nimic. Nu a mai pornit si pace.

Asa ca montat "bujia de iarna" NGK BP6HS. Totul O.K.

Suna destul de similar cu ce patesc eu.. In cazul de fata,ar trebui sa caut o bujie mai "rece" (deci cifra termica 6)?

Oricum,data viitoare cand o desfac voi verifica tot traseul cablajelor de la fise,poate "fura" scanteie pe undeva

 

De asemenea...zilele astea am iesit prin oras (Brasov,aprox 16-17 grade) si intreruperile au fost aproape insesizabile.😐 Ma induce in eroare si faptul ca nu pot corela simptomele cu ceva concret :)) 

 

Acum 3 ore, Lup69 a spus:

Daca iti face doar in panta..., poate ai ceva ce se plimba in rezervor si ajunge la "sorb"...daca iti face la fel si in drum drept, dar la turatie mare, probabil nu are suficienta benzina in carburatoare, posibil sa fie o intrerupere/gatuire pe undeva in circuitul de alimentare cu benzina...in alta ordine de idei, care din cilindri iti pare ca "intrerupe"? 

Nu as putea sa ghicesc ce cilindru intrerupe...initial si eu credeam ca poate,cumva,nu primeste benzina in anumite momente; dar din moment ce prin carburatoare e totul ok,inclusiv nivelul...

Se aseamana cu "datul in nas" ca atunci cand raman fara benzina,intr-adevar,dar pt o perioada foarte scurta ; voi verifica si traseul de alimentare cu benzina cu prima ocazie!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, extegra said:

Suna destul de similar cu ce patesc eu.. In cazul de fata,ar trebui sa caut o bujie mai "rece" (deci cifra termica 6)?

Da, dar cifra termica 6 (la NGK) inseamna o bujie mai calda decat 7.

Cu cat cifra creste cu atat bujia este mai rece.

image.thumb.png.ef524066d081138a23e2faccb5efaf87.png

Si invers, cu cat cifra scade - bujia este mai calda, adica ajunge mai repede la temperatura de auto-curatare (Warmevert), fara a se ancrasa (cu funingine) intre timp.

Adica se compenseaza cu bujii mai calde motoare mai reci si cu bujii mai reci motoare mai calde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi, o prietenă cu un Virago de 750 avea o problemă similară dar sesizabilă doar la relanti (ba 1200 r/m, ba 700 r/m) unde cilindrul din spate făcea figuri cu întreruperi. Verificat prin scoaterea cu o cârpă groasă a fişei de pe bujie. Cârpă ... ca să nu zguduie mâna.

La oarece distanţă (cam 1 cm) începea să meargă rotund. Mai sus sau mai jos, nu.

Soluţie provizorie: un eclator (cu distanţă de 10 mm între fişă şi prinderea filetată M4 din capul bujiei). Din ce? Din tubul de polietilenă recuperat de un tub de spray. Un capăt pe electrodul exterior "tată" al bujiei iar celălalt subţiat prin încălzire cu bricheta şi presare rotativă cu mănuşa - înfipt în electrodul "mamă" al fişei.

Cu eclator (echivalent de "nasture") funcţionează perfect.

Tensiunea secundară creşte mai mult aşa şi "trăsnetul" produs activează şi scânteia în bujia ancrasată (nu avea cheie de bujii nici bujii de rezervă).

Doar mă întreb cum pune şi cum scoate fata asta "hardughia" de pe cricul central ... că eu maaare greutate am reuşit.

Iar şurubul de sprijin de relanti este plasat cu rozeta lui cam în cea mai imposibilă poziţie (după cablul de retur al comenzii de acceleraţie şi în spatele "potcoavei" - cabestan).

@extegra poate încerci şi versiunea cu eclator (supratensiune de aprindere).

Metoda (cu "nasturi") este mai veche, de pe vremea autocamioanelor Bucegi şi Carpaţi, pe benzină, care mergeau doar cu bujii Sinterom (nu foarte grozave pe atunci).

SR 113, SR 101.

motoare V8, nu V2.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.09.2021 la 20:42, arcgotic a spus:

Am patit la fel, o bujie nestransa bine. Mergea bine doar pe acceleratie blana, pe mers turatie constant nu mergea ok. Verifica daca sunt stranse ok.

aproape ca imi venea sa nu iau in considerare asta,dar o sa le strang putin mai bine data viitoare,multam!

 

Acum 16 minute, patrick1 a spus:

Azi, o prietenă cu un Virago de 750 avea o problemă similară dar sesizabilă doar la relanti (ba 1200 r/m, ba 700 r/m) unde cilindrul din spate făcea figuri cu întreruperi. Verificat prin scoaterea cu o cârpă groasă a fişei de pe bujie. Cârpă ... ca să nu zguduie mâna.

La oarece distanţă (cam 1 cm) începea să meargă rotund. Mai sus sau mai jos, nu.

Soluţie provizorie: un eclator (cu distanţă de 10 mm între fişă şi prinderea filetată M4 din capul bujiei). Din ce? Din tubul de polietilenă recuperat de un tub de spray. Un capăt pe electrodul exterior "tată" al bujiei iar celălalt subţiat prin încălzire cu bricheta şi presare rotativă cu mănuşa - înfipt în electrodul "mamă" al fişei.

Cu eclator (echivalent de "nasture") funcţionează perfect.

Tensiunea secundară creşte mai mult aşa şi "trăsnetul" produs activează şi scânteia în bujia ancrasată (nu avea cheie de bujii nici bujii de rezervă).

Doar mă întreb cum pune şi cum scoate fata asta "hardughia" de pe cricul central ... că eu maaare greutate am reuşit.

Iar şurubul de sprijin de relanti este plasat cu rozeta lui cam în cea mai imposibilă poziţie (după cablul de retur al comenzii de acceleraţie şi în spatele "potcoavei" - cabestan).

@extegra poate încerci şi versiunea cu eclator (supratensiune de aprindere).

no..la asa ceva nu m-as fi gandit nici intr-o mie de ani :)) desi,in cazul meu,e mai greu de nimerit acea pozitie ipotetica in care ar merge bine,presupun ca e vorba de mariajul cat mai perfect intre fisa si bujie,lucru ce il voi verifica/imbunatati (daca gasesc vreo modalitate)

Ma bucur ca acum am cateva variante,lucruri pe care sa le fac/verific

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...