Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 26.03.2022 la 13:50, PzKpfW a spus:

În Franța nu a fost ITP ptr moto, se chinuie Dekra și alții că ei să îl impună prin lobby, dar nu le-a mers, FFMC-ul a organizat niște super manifestări în toată țara și au renunțat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, exilatu' said:

În Franța nu a fost ITP ptr moto

 

Ești sigur? Nu înțeleg sensul articolului atunci. Iar moto.it nu sunt genul senzaționaliști.

 

Știu că în Belgia nu există ITP/control tehnic periodic la moto, de Franța nu știu exact iar internetul oferă informații contradictorii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

 

Ești sigur? Nu înțeleg sensul articolului atunci. Iar moto.it nu sunt genul senzaționaliști.

 

 

Stau pe aici de vreo ceva ani, agitat cu motoarele, cu ffmc etc, nu a fost ITP aici, și nici nu va fi prea curând... 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Bart Bz a spus:

Are 2 roți? 

 

Sa fie primită, și la fel ca rewierul îmi pare rău că nu am una. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Probabil că încearcă să diferențieze vizual modelele KTM/Husqvarna/GasGas pe cât posibil între ele, deși nu știu de ce se mai chinuie; este evident că sunt aceleași motociclete. La Husqvarna măcar au modificat puțin design-ul, dar la GasGas schimbările sunt între subtile și inexistente.

 

În același timp, roțile spițate nu oferă vreun avantaj pe supermoto dacă nu ieși de pe asfalt (ceea ce multe SM-uri nici nu vor face) sau nu mergi în mediu competițional - din contră, roțile turnate cântăresc mai puțin și sunt mai ușor de întreținut. Rămâne doar factorul estetic și dorința de a se lega vizual de rădăcinile de offroad ale categoriei. 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, SMF said:

Rotile cu spițe sunt mai grele decât cele turnate? Întreb pe bune,nu știu. Mi se pare ilogic,dar repet,chiar nu cunosc acest aspect.

 

Da. Nu am date concrete ca să demonstrez, dar toate informațiile pe care le am confirmă asta. Nu este o diferență majoră, dar cele turnate sunt mai ușoare. Sunt și mai rezistente și rigide, fiind turnate/presate dintr-o bucată.

 

17 minutes ago, SMF said:

Legat de ieșit pe off-road... O bordura sărită/lovită,niste trepte/etc înțelegi ideea....nu mai bine le iei cu "spițe" decât cu "turnate"? 

 

Ba da, și aici intervine singurul avantaj major al roților cu spițe: flexibilitatea. Pe teren dur și accidentat sunt preferate. Chiar dacă iau un șoc major, rup sau îndoaie spițe - se repară ușor. Roțile turnate sunt casante. În același timp, majoritatea SM-urilor nu vor ieși de pe asfalt vreodată. Sunt fan spițe pe supermoto (look în primul rând), dar înțeleg și logica de a folosi roți turnate.

 

17 minutes ago, SMF said:

Când spui mediu competițional la ce te referi anume? Circuit SM? 

 

Exact: asfalt + pământ/macadam.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, Asimplu said:

Exista jante spitate cu oala din fibra de carbon, care sunt foarte usoare(dar si foarte scumpe) al caror greutate este mai mica decat cea a jantelor clasice din aliaj.

 

Am văzut, nu am reușit să înțeleg sensul. Carbonul este extrem de rigid și rezistent la torsiune - dar și extrem de casant. Practic renunți la avantajul principal pe care-l are o roată spițată clasică. Rămâne o jantă scumpă, marginal mai ușoară, oarecum inutilă în uz și al cărui unic "avantaj" ar fi estetica.

 

20 minutes ago, Asimplu said:

Beleaua la ele este cand faci pana...

 

Roțile spițate "de stradă" (supermoto, motociclete cu design clasic, etc.) sunt cam toate tubeless acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu m-am uitat la tot clipul, dar e mult de discutat pe marginea acestui subiect. De la modul în care motocicletele de stradă au evoluat, la cât de mult te ajută electronica și echipamentele, elasticitatea motoarelor, optimizare, etc. 

 

Pe scurt, deși superbike-urile (mai ales cele de 1000cc, 4 în linie) au devenit niște arme de circuit potente în condiții ideale (mers foarte tare, circuit mare, etc.), în viața de zi cu zi, pe străzi sau circuite înghesuite, un sport touring serios sau un super-naked/streetfighter va fi mai rapid. Și probabil mai distractiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

Nu m-am uitat la tot clipul, dar e mult de discutat pe marginea acestui subiect. De la modul în care motocicletele de stradă au evoluat, la cât de mult te ajută electronica și echipamentele, elasticitatea motoarelor, optimizare, etc. 

 

Pe scurt, deși superbike-urile (mai ales cele de 1000cc, 4 în linie) au devenit niște arme de circuit potente în condiții ideale (mers foarte tare, circuit mare, etc.), în viața de zi cu zi, pe străzi sau circuite înghesuite, un sport touring serios sau un super-naked/streetfighter va fi mai rapid. Și probabil mai distractiv.

 

Eu cred ca sport-touringurile astea noi sunt exact la ceea ce ar trebui sa se uite toti incepatorii care vor super-sportive/miare/rachete. Sunt suficient de rapide pe sosea, pozitia mai comoda, electronica pe ele, poti merge si in vacante pe ele. Eu unul nu prea le vad multe minusuri, adica o supersportiva mi-as lua doar sa ma dau pe circuit cu ea sa ma sparg putin in figuri si sa traiesc cu impresia ca ce Rossi as fi putut fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, SenorPink said:

o supersportiva mi-as lua doar sa ma dau pe circuit cu ea sa ma sparg putin in figuri si sa traiesc cu impresia ca ce Rossi as fi putut fi.

 

De-asta-și ia lumea în general sportive. Deși în ultimii ani le-au scăzut drastic vânzările. Sunt un produs de vitrină care atrage doritorul în showroom, dar nu (mai) produc profit în mod direct. Zilele în care-ți luai CBR sau R1 pentru că era cea mai bună și cea mai rapidă motocicletă sunt apuse de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, ENEOS said:

ăla 2022

 

Au schimbat ceva față de anii trecuți?

 

30 minutes ago, ENEOS said:

Păcat că are trellis și lanț... 

 

Un sport touring mare ar trebui să aibă cardan, da. Remarca cu cadru nu o înțeleg. Am avut ambele tipuri, același drac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Au schimbat ceva față de anii trecuți?

 

 

Un sport touring mare ar trebui să aibă cardan, da. Remarca cu cadru nu o înțeleg. Am avut ambele tipuri, același drac.

Look-ul, și au adăugat o serie de sisteme (cruise control adaptiv, avertizor de unghi mort etc.). 

Mda, probabil nu se simte, dar personal nu sunt fan al genului ăsta de cadru, dpdv vizual mai ales. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...