Sari la conținut

Noutati din lumea moto


LionEl
 Share

Postări Recomandate

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

 

Corect. Doar că T7 nu este "adventure", este enduro-touring.

 

 

Corect, vorbeam din perspectivă proprie. Depinde de fiecare. Personal îmi ajung câteva zeci de km pentru a judeca o motocicletă și a vedea ce îmi place/displace la ea. Unii au nevoie de mai puțin, alții de mai mult.

 

Iar legat de sezonul lansărilor - vin chinezii în forță. Voge (Loncin), Keeway, Zontes, vin toți cu modele noi.

 

 

De asta spun ca esti intr-o confuzie de termeni. Cei doi termeni pe care ii mentionezi sunt sinonimi. "adventure" este termen folosit cu precadere in comentariile de limba engleza (de unde a patruns si in alte limbi), iar "enduro-touring" este folosit de vorbitorii de limba franceza. In conditiile in care mai nou se face o distinctie din ce in ce mai clara, intre "enduro-touring" si "touring-enduro", apropierea dintre "enduro-touring" si "adventure" este cu atat mai evidenta. T7 exact asta este, un adventure, gandit sa faca TET, TAT, Mongolia, Sahara, Atacama, Magadan, etc. 

 

Cateva zeci de km nu inseamna ca ai si experienta in off road. Si cu experienta 0, sau care tinde spre 0, este putin probabil sa fii in stare sa apreciezi la justa valoare un dual-sport, adventure, etc. 

In ceea ce ma priveste, nu am pretentia ca sunt un mare offroad-ist (am prieteni care cand intra in off road, ma trec in banca si iau notite), dar am o experienta decenta. Locuiesc intr-o zona in care am trasee de macadam si pasuni pentru enduro mai mult sau mai putin peisagistic (ca si trasee de hard enduro, dar asta este o alta discutie), la 5-15 minute de mers, in functie de directia in care o iau. Este de bun simt sa stiu forestiere si pasuni. Motorul meu (tocmai pentru asa ceva l-am luat) este un XT600E si le face al dracului de bine pe ambele. Nu pot eu, cat poate jucaria asta in mainile unui meserias. 

 

Chinezii vor fi de luat in seama. Personal, mai degraba imi pun banii (mai putini) pe o chinezoaica onesta, decat pe o europeanca care mananca nervi, timp si bani. Insa trebuie vazut, in viitor, cum vor sta la fiabilitate, mentenanta, servicii postvanzare. 

Acum 3 ore, sasesase a spus:

 

 

Am insa o vaga impresie ca Honda o va da de gard cu noul Transalp

Asa s-a spus si despre AT si/sau T7, la vremea lansarii lor. Ambele se vand ca painea calda, in toata lumea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

7 hours ago, xt600 said:

De asta spun ca esti intr-o confuzie de termeni.

 

Termenii pe care-i folosește presa sunt irelevanți. În înțelegerea mea, un adventure este o motocicletă de asfalt adaptată pentru a putea funcționa și în afara lui. Un enduro-touring este o motocicletă de enduro adaptată pentru a funcționa și pe asfalt. Indiferent de terminologia folosită cred că se înțelege subtilitatea, iar diferența este palpabilă.

 

7 hours ago, xt600 said:

Cateva zeci de km nu inseamna ca ai si experienta in off road. Si cu experienta 0, sau care tinde spre 0, este putin probabil sa fii in stare sa apreciezi la justa valoare un dual-sport, adventure, etc. 

 

Nu cred că am menționat ce experiență am în general pe offroad/enduro. Compar diferite motocicletele în funcție de experiența mea (indiferent că este 0 sau nu) în condiții similare. Este o constantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Termenii pe care-i folosește presa sunt irelevanți. În înțelegerea mea, un adventure este o motocicletă de asfalt adaptată pentru a putea funcționa și în afara lui. Un enduro-touring este o motocicletă de enduro adaptată pentru a funcționa și pe asfalt. Indiferent de terminologia folosită cred că se înțelege subtilitatea, iar diferența este palpabilă.

 

Intelegerea ta este nerelevanta. Termenii trebuie folositi asa cum au fost definiti, nu cum vrei tu, sau cum intelegi tu fenomenul.  Pe de alta parte, esti confuz tocmai pentru ca nu stapanesti terminologia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că ar trebui să lași puțin vanitatea și ambiția supradimensionată. Părerile tale nu sunt mai valide decât ale mele. Nu ne cunoaștem și eu nu fac asumpții în ceea ce te privește. Aștept reciprocitate.

 

La 1 an de la prezentare, Moto Guzzi V100 Mandello (prima motocicletă de serie cu aerodinamică activă) ajunge la vânzare.

 

image.thumb.png.a187f1e3227342f11b0e217698c65a6b.png image.thumb.png.ece331f2c0c277e5d9bd2c8039e8a2be.png image.thumb.png.97e584f3b9596e30a4b2307ada36b8ad.png image.thumb.png.b9424c0d0d0e4d3194d7102633558be2.png image.thumb.png.dd22f9e66538641adceea2c3b294c9a4.png

 

Motor nou DOHC (noutate pentru Moto Guzzi) de 1043cc, 115cp și 105Nm cuplu. Cel mai interesant, prețul: 15.500€ pentru versiunea strandard, 18.000€ pentru versiunea S (cu suspensii semi-adaptive Öhlins).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, PzKpfW said:

Cred că ar trebui să lași puțin vanitatea și ambiția supradimensionată. Părerile tale nu sunt mai valide decât ale mele. Nu ne cunoaștem și eu nu fac asumpții în ceea ce te privește. Aștept reciprocitate.

 

La 1 an de la prezentare, Moto Guzzi V100 Mandello (prima motocicletă de serie cu aerodinamică activă) ajunge la vânzare.

 

image.thumb.png.a187f1e3227342f11b0e217698c65a6b.png image.thumb.png.ece331f2c0c277e5d9bd2c8039e8a2be.png image.thumb.png.97e584f3b9596e30a4b2307ada36b8ad.png image.thumb.png.b9424c0d0d0e4d3194d7102633558be2.png image.thumb.png.dd22f9e66538641adceea2c3b294c9a4.png

 

Motor nou DOHC (noutate pentru Moto Guzzi) de 1043cc, 115cp și 105Nm cuplu. Cel mai interesant, prețul: 15.500€ pentru versiunea strandard, 18.000€ pentru versiunea S (cu suspensii semi-adaptive Öhlins).

 

Aerodinamica aia activa e pentru showoff. 

Pretul...intra pe teritoriul GS-ului/Tigerului etc. Motocicleta adresata faniilor Guzzi, in special celor putini care au si bani pentru asa ceva.

 

But hey...trebuiau sa vina si ei cu ceva nou pe piata, altfel ar fi fost inca un model uitat in analele istoriei marcii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, sasesase said:

Aerodinamica aia activa e pentru showoff. 

 

Puțin gimmick, dar nu în întregime. Spre deosebire de toate apendicele aerodinamice ridicole de pe modelele sport care sunt eficiente pe la 200km/h+, astea nu au ca scop performanța ci confortul celui de la ghidon. Activarea aripilor respective reduce presiunea generată de vânt asupra pilotului cu 22% la peste 70 km/h. Da, Moto Guzzi chiar au tunel de vânt :) 

 

image.thumb.png.1751a4daaa5e06a1dc419154d2290068.png image.thumb.png.20c3e27ddae5c7fa73e6dcd566c4b542.png

 

19 minutes ago, sasesase said:

Pretul...intra pe teritoriul GS-ului/Tigerului etc.

 

Este în clasă cu RS, nu cu GS. Prețul fiind similar, poate chiar mai mic față de BMW.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, PzKpfW a spus:

 

Termenii pe care-i folosește presa sunt irelevanți. În înțelegerea mea, un adventure este o motocicletă de asfalt adaptată pentru a putea funcționa și în afara lui. Un enduro-touring este o motocicletă de enduro adaptată pentru a funcționa și pe asfalt. Indiferent de terminologia folosită cred că se înțelege subtilitatea, iar diferența este palpabilă.

 

 

Nu cred că am menționat ce experiență am în general pe offroad/enduro. Compar diferite motocicletele în funcție de experiența mea (indiferent că este 0 sau nu) în condiții similare. Este o constantă.


Definitiile tale nu se potrivesc cu cele folosite in lumea moto cand s-a produs primul Transplant. Pe vremea aia adventure nu se inventase, iar dual sport cu enduro turing erau cam acelasi lucru. 
De ex KLE era incadrat de toata lumea la Enduroturing. Desi modelul pleaca de la vestitul motor de "vitezana" de pe GPZ 500. Pai cum sa fie un enduro care sa faca si un pic de asfalt cu motorul ala?! Te chinui cu el in ture pe bucati mai dificile de coclau de te trec toate sudorile! E fix pe dos, o mobra turing care stie si ceva enduro. Spre deosebire de KLR 650, care e monocilindru si stie mai mult enduro decat turing. Si ghici la ce clasa era trecuta? Aceeasi!

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Intelegerea ta este nerelevanta. Termenii trebuie folositi asa cum au fost definiti, nu cum vrei tu, sau cum intelegi tu fenomenul.  Pe de alta parte, esti confuz tocmai pentru ca nu stapanesti terminologia.


Acu, serios, lamureste-ne si pe noi, care sunt diferentele intre cele trei categorii folosite acum, adventure, enduro-turing si dual sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Speedy.K said:

Definitiile tale nu se potrivesc cu cele folosite in lumea moto cand s-a produs primul Transplant. Pe vremea aia adventure nu se inventase, iar dual sport cu enduro turing erau cam acelasi lucru. 

 

Corect. Am spus doar că Transalp (XL600/650V) se încadrează mai repede la "adventure" decât la ceva "enduro" în dinamica recentă și că, în comparație cu un 640/690 E sau XT660Z (motociclete cu care am mers) pare grea, joasă și lipsită de agilitate în mâinile unui neîndemâncatic precum sunt eu, care face mult mai mult asfalt decât offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, PzKpfW a spus:

 

Corect. Am spus doar că Transalp (XL600/650V) se încadrează mai repede la "adventure" decât la ceva "enduro" în dinamica recentă și că, în comparație cu un 640/690 E sau XT660Z (motociclete cu care am mers) pare grea, joasă și lipsită de agilitate în mâinile unui neîndemâncatic precum sunt eu, care face mult mai mult asfalt decât offroad.


Bineinteles ca e corectce spui. Dar noi iti spuneammai sus ca, echipata corespunzator si in mainile unui rider de off macar mediocru, stie mult mai mult decat pare. 
Dar sa vedem asta nou spre ce o sa-l orienteze, spre enduro, ca T7 cu care se bate, sau spre turing cum era Transalpul vechi. Eu inca nu m-am lamurit inca in ce parte inclina Tuaregul, pentru simplul fapt ca importatorul Aprilia nu a facut inca niciun ride test in care sa poti scoate mobra aia de pe asfalt...

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, Speedy.K a spus:


Definitiile tale nu se potrivesc cu cele folosite in lumea moto cand s-a produs primul Transplant. Pe vremea aia adventure nu se inventase, iar dual sport cu enduro turing erau cam acelasi lucru. 
De ex KLE era incadrat de toata lumea la Enduroturing. Desi modelul pleaca de la vestitul motor de "vitezana" de pe GPZ 500. Pai cum sa fie un enduro care sa faca si un pic de asfalt cu motorul ala?! Te chinui cu el in ture pe bucati mai dificile de coclau de te trec toate sudorile! E fix pe dos, o mobra turing care stie si ceva enduro. Spre deosebire de KLR 650, care e monocilindru si stie mai mult enduro decat turing. Si ghici la ce clasa era trecuta? Aceeasi!


Acu, serios, lamureste-ne si pe noi, care sunt diferentele intre cele trei categorii folosite acum, adventure, enduro-turing si dual sport.

Ai dreptate, daca privim din perspectiva istorica, observam ca semantica termenilor s-a schimbat, de-a lungul timpului, in functie de noile realitati. Cu niste decenii in urma, tipologia moto era mai simpla, astfel ca in clasa enduro-touring erau incadrate motociclete cu caracteristici destul de diferite, astfel ca KLE-ul tau statea bine merci alaturi de Tenere si KLR, AT care jucau in alta liga. Tocmai de aceea, pe masura ce piata s-a diversificat, au aparut clase noi, ca de pilda touring-enduro, in care intrau motocicletele de genul GS, Multistrada, Versys. In noua incadrare, KLE-ul tau ar intra in aceasta categorie, a touringurilor enduro, adica cele destinate calatoriilor pe asfalt, dar care au si capabilitati de a merge pe drumuri de macadam sau de calitate mai indoielnica. Nu forestiere dificile (desigur, daca poti, nu te opreste nimeni), nu trail, nu dune prin Sahara sau Atacama. Enduro-touring a cuprins acele motociclete cu caracteristici enduro mai accentuate, robuste, simple, fiabile, destinate calatoriilor pe trasee cu dificultate sporita, care necesita ceva abilitati enduro/rally. Vorbitorii de limba engleza le numesc "adventure bikes". Vrei sa parcurgi traseul Bamako-Magadan, astea sunt pentru tine. Cum ne-am englezificat, am ajuns sa folosim termenul "adventure", in loc de enduro-touring. Ambii sunt insa corecti. 

Termenul de dual-sport defineste motoretele cu abilitati enduro, dar care nu sunt destinate competitiilor, ci publicului larg, cu scopuri utilitare sau de loisir (enduro peisagistic, trail, etc. Aici intra DR-urile de la Suzuki, XT-urile de la Yamaha, seria XR de la Honda, CRF250/300L de la Honda, WR250R de la Yamaha, DRZ, etc, etc. Dincolo de astea, se plaseaza motocicletele destinate competitiilor de enduro, hard-enduro, rally-raid, moto-cross, motoare ultraspecializate pe ceea ce trebuie sa faca. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:


Bineinteles ca e corectce spui. Dar noi iti spuneammai sus ca, echipata corespunzator si in mainile unui rider de off macar mediocru, stie mult mai mult decat pare. 
Dar sa vedem asta nou spre ce o sa-l orienteze, spre enduro, ca T7 cu care se bate, sau spre turing cum era Transalpul vechi. Eu inca nu m-am lamurit inca in ce parte inclina Tuaregul, pentru simplul fapt ca importatorul Aprilia nu a facut inca niciun ride test in care sa poti scoate mobra aia de pe asfalt...

In teorie Tuareg se bate cu T7-le. Așa se zvonește pe net. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Escanor a spus:

In teorie Tuareg se bate cu T7-le. Așa se zvonește pe net. 


Ce se vorbeste pe net stiu si eu. Ba, in anumite locuri destul de credibile, se zvoneste chiar ca ar fi mai bunTuareg in afara asfaltului. Doar ca eu am mici indoieli, referindu-ne la utilizatori medii, nu la oameni foarte experimentati in off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 hours ago, PzKpfW said:

 

Puțin gimmick, dar nu în întregime. Spre deosebire de toate apendicele aerodinamice ridicole de pe modelele sport care sunt eficiente pe la 200km/h+, astea nu au ca scop performanța ci confortul celui de la ghidon. Activarea aripilor respective reduce presiunea generată de vânt asupra pilotului cu 22% la peste 70 km/h. Da, Moto Guzzi chiar au tunel de vânt :) 

 

image.thumb.png.1751a4daaa5e06a1dc419154d2290068.png image.thumb.png.20c3e27ddae5c7fa73e6dcd566c4b542.png

 

 

Hai sa nu mai putem botu la tot ce citim din brosuri. 22% crezi ca simti? Poate in conditii indeale, adica 0 vant si singur pe drum. Realitatea este insa alta, ai parte de vant lateral, vant generat de masini/tiruri etc., in curbe directia vantului se schimba constant. Crezi ca niste aripi montate pe carena vor face vreo diferenta? Or fi bune pe ploiae sa nu iti ajunga apa asa de repede la oo.

 

In rest, dupa ce te arzi, sufli si in iaurt. Testele luate de pe internet nu reprezinta aproape nimica din ceea ce vei avea tu parte de la motocicleta respectiva. In primul rand, extrem de rar gasesti niste teste facute de oameni care sunt cu adevarat obiectivi, doar ca acele teste apar mult dupa lansariile oficiale, deorece categoria respectiva de "testeri" nu este niciodata invitata de catre producator la evenimentele oficiale. Acolo merge cine vorbeste frumos, iar orice chestie negativa este nuantata. 

Exemplu concret, KTM si Ducati sunt de departe in zona de clasa adventure, cele mai bune motociclete...iar netul este plin de laude, mai ales de la cei care le primesc gratis pentru long time test. Realitatea este insa alta, iar aia o descoperi pe forumuri, respectiv la cei putini care fac review-uri sincere, doar ca alea le gasesti foarte greu.

15 hours ago, PzKpfW said:

Este în clasă cu RS, nu cu GS. Prețul fiind similar, poate chiar mai mic față de BMW.

 

Cum sa fie mai mic? 15.500/18.000 fata de 15.000 cat este nu RS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, sasesase a spus:

 

Hai sa nu mai putem botu la tot ce citim din brosuri. 22% crezi ca simti? Poate in conditii indeale, adica 0 vant si singur pe drum. Realitatea este insa alta, ai parte de vant lateral, vant generat de masini/tiruri etc., in curbe directia vantului se schimba constant. Crezi ca niste aripi montate pe carena vor face vreo diferenta? Or fi bune pe ploiae sa nu iti ajunga apa asa de repede la oo.

 

In rest, dupa ce te arzi, sufli si in iaurt. Testele luate de pe internet nu reprezinta aproape nimica din ceea ce vei avea tu parte de la motocicleta respectiva. In primul rand, extrem de rar gasesti niste teste facute de oameni care sunt cu adevarat obiectivi, doar ca acele teste apar mult dupa lansariile oficiale, deorece categoria respectiva de "testeri" nu este niciodata invitata de catre producator la evenimentele oficiale. Acolo merge cine vorbeste frumos, iar orice chestie negativa este nuantata. 

Exemplu concret, KTM si Ducati sunt de departe in zona de clasa adventure, cele mai bune motociclete...iar netul este plin de laude, mai ales de la cei care le primesc gratis pentru long time test. Realitatea este insa alta, iar aia o descoperi pe forumuri, respectiv la cei putini care fac review-uri sincere, doar ca alea le gasesti foarte greu.

 

Cum sa fie mai mic? 15.500/18.000 fata de 15.000 cat este nu RS.

Unde ai văzut RS cu 15 mii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, Escanor said:

Ăla e prețul de bază cheala. Ia și prin pachetele pe ea și vedem cat da la final. Sub 19k nu cred că are cum

 

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000. Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Cel putin cu 16700 iei un RS cu pachetul dinamic si suspensie reglabila...deci 1300 mai ieftin 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Escanor a spus:

Ăla e prețul de bază cheala. Ia și pune pachetele pe ea și vedem cat da la final. Sub 19k nu cred că are cum

image.thumb.png.bf27a91ba8ca98433c19d3784e862e4c.png

Acum 1 minut, sasesase a spus:

 

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000. Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Cel putin cu 16700 iei un RS cu pachetul dinamic si suspensie reglabila...deci 1300 mai ieftin 

Am pus si eu pozica cu cat a dat pretul cu toate pachetele. Fara vopsea extra cost, fara briz-brizuri. Doar optionalele tehnice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, Escanor said:

image.thumb.png.bf27a91ba8ca98433c19d3784e862e4c.png

Am pus si eu pozica cu cat a dat pretul cu toate pachetele. Fara vopsea extra cost, fara briz-brizuri. Doar optionalele tehnice. 

 

Claro, cand pui si bugspoiler si alte chesti pentru touring, poti urca lejer in sus. Eu ma refeream la pretul de baza, de acolo fiecare isi pune in functie de buget si ce are nevoie. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, sasesase said:

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000.

 

Nu te lăsa indus în eroare de prețurile de bază de la BMW Motorrad - este doar un model de marketing. Strategia este de a-ți atrage interesul cu un preț inițial mic și a-ți băga opțional multe lucruri care la concurență vin standard. Teoretic este mai ieftin RS-ul (pentru că da, poți să-l iei fără nicio opțiune), practic este mai scump (marea majoritate a clientului BMW bagă 25%+ în opțiuni).

 

4 hours ago, sasesase said:

Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Italienii (sau cam toată lumea în afară de BMW) nu prea au opționale, sunt accesorii. Varientele de echipare sunt doar două: standard și S. La BMW, conceptele de accesorii se confundă cu opționalele.

 

5 hours ago, sasesase said:

Testele luate de pe internet nu reprezinta aproape nimica din ceea ce vei avea tu parte de la motocicleta respectiva. In primul rand, extrem de rar gasesti niste teste facute de oameni care sunt cu adevarat obiectivi, doar ca acele teste apar mult dupa lansariile oficiale, deorece categoria respectiva de "testeri" nu este niciodata invitata de catre producator la evenimentele oficiale. Acolo merge cine vorbeste frumos, iar orice chestie negativa este nuantata. 

Exemplu concret, KTM si Ducati sunt de departe in zona de clasa adventure, cele mai bune motociclete...iar netul este plin de laude, mai ales de la cei care le primesc gratis pentru long time test. Realitatea este insa alta, iar aia o descoperi pe forumuri, respectiv la cei putini care fac review-uri sincere, doar ca alea le gasesti foarte greu.

 

Parțial de acord. Multe review-uri sunt superficiale sau/și plătite. Sunt însă și review-uri cât de cât obicetive și calitative, care-ți spun în mare la ce să te aștepți legat de motocicleta respectivă; trebuie să știi să le filtrezi. Mă refer aici strict la motocicletă și la mersul pe ea - experiența de ownership, interacțiunea cu service-ul, piesele, etc. sunt aspecte de altă natură.

 

  • Harley Davidson pregătește versiuni mai mici pentru Pan America - 975 și 965 Special.
  • CFMoto 800 NK, un naked chinezesc cu motorul de 790 de la KTM:

image.thumb.png.41838011fee5f36263227d9990c9ce9f.png image.thumb.png.d526c87fc852ee60b9ea4a288311ea0f.png image.thumb.png.bfb789872daab21d6fba5b97952d0ffb.png image.thumb.png.3e4bed478b0cb50ab58a6674ffee7f85.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, PzKpfW said:

Nu te lăsa indus în eroare de prețurile de bază de la BMW Motorrad - este doar un model de marketing. Strategia este de a-ți atrage interesul cu un preț inițial mic și a-ți băga opțional multe lucruri care la concurență vin standard. Teoretic este mai ieftin RS-ul (pentru că da, poți să-l iei fără nicio opțiune), practic este mai scump (marea majoritate a clientului BMW bagă 25%+ în opțiuni).

 

Nu contest asta, doar ca si la BMW multe sunt defapt accesorii. Protectie motor, proiectoare, mansoane incalizite etc. sunt defapt accesori dpmdv care se pot monta fara probleme si aftermarket. Optiune este vopseaua, ESA, keyless ride, tempomat etc. Dar alea la pretul comparativ cu Guzzi sunt toate incluse. 

9 minutes ago, PzKpfW said:

Italienii (sau cam toată lumea în afară de BMW) nu prea au opționale, sunt accesorii. Varientele de echipare sunt doar două: standard și S. La BMW, conceptele de accesorii se confundă cu opționalele.

 

Eu la accesori vad cam 75% din ce ofera si BMW...cric central, mansoane incalizite, kit pasager. 1759 Euro un esapament, la BMW e "doar 1000" euro. Protectii clindri 361, exact cat la BMW

 

image.thumb.png.e1cbbf527e45a0fca30c82301d8c14f4.png

13 minutes ago, PzKpfW said:

Mă refer aici strict la motocicletă și la mersul pe ea - experiența de ownership, interacțiunea cu service-ul, piesele, etc. sunt aspecte de altă natură.

 

Tocmai, ownershipul, service-ul, piesele etc. sunt cele mai importante cand vine vorba de practicalitate. Degeaba am motocicleta lider in brosura si teste pe youtube, daca imi creeaza doar probleme. Te mai bucuri de un V4 sau un V2 de la Ducati respectiv KTM (exemplu) cand la fiecare sunet ciudat tresari din toti nervii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW ai opționale de tip vopsea, riding modes, DRL, tempomat, controlul frânei de motor, etc. Toatea astea vin standard pe V100. Versiunea S, pe lângă suspensia adaptivă Öhlins (probabil superioară față de cea Sachs/ZF de la BMW) are incluse un quickshifter bidirecțional, senzori de presiune în roți și mânere încălzite - chestii iar opționale la BMW. Nu arunc cu rahat în RS (din contră, probabil este motocicleta superioară dintre cele două), vorbesc strict despre preț și perspectivă.

 

6 hours ago, sasesase said:

Hai sa nu mai putem botu la tot ce citim din brosuri. 22% crezi ca simti?

 

Dacă ai avut vreidată motocicletă cu parbriz reglabil, știi ce efect poate avea o simplă ajustare de poziție a deflectorului de vânt. Din nou, mai mult marketing la Moto Guzzi cu treaba asta, dar un element interesant care ar putea crea un precedent.

 

28 minutes ago, sasesase said:

Tocmai, ownershipul, service-ul, piesele etc. sunt cele mai importante cand vine vorba de practicalitate.

 

Aici ești foarte subiectiv. Nu toată lumea-și ia motocicletă pentru practicalitate sau pune preț mare pe aspectele astea. Personal (și sunt convins că nu sunt singurul) mi-am luat tot timpul ce mi-a plăcut și am ignorat aspectele "practice". Mi-am făcut nervi? Ocazional, da. A meritat sacrificiul? Absolut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, PzKpfW said:

Dacă ai avut vreidată motocicletă cu parbriz reglabil, știi ce efect poate avea o simplă ajustare de poziție a deflectorului de vânt. Din nou, mai mult marketing la Moto Guzzi cu treaba asta, dar un element interesant care ar putea crea un precedent.

 

Si acuma am moto cu parbriz reglabil, dar asta nu inseamna ca are aerodinamica activa. Intelegi unde bat? Eu prin aerodinamic activa inteleg imbunatatirea performantelor in conditiile X Y Z ale motocicletei/masinii/avionului what ever. Nu protectia la vant la riderului. 

Poate nu inteleg eu termenul prea bine, sau poate ca aici nu vorbim de aerodinamica activa

1 hour ago, PzKpfW said:

Nu toată lumea-și ia motocicletă pentru practicalitate sau pune preț mare pe aspectele astea. Personal (și sunt convins că nu sunt singurul) mi-am luat tot timpul ce mi-a plăcut și am ignorat aspectele "practice". Mi-am făcut nervi? Ocazional, da. A meritat sacrificiul? Absolut.

 

Din pacate eu fiind ars, suflu si in iaurt. Am devenit mai defensiv si mai pragmatic, poate e bine, poate nu...cert este ca nu mai am dispozita sa pierd bani, timp, nervi, discutii cu mecanici si sefi de service-uri etc. Am o greata si cand merg la o banala revizie. 

Ma bucur maxim cand am ocazia sa merg cu orice motocicleta sau masina...doar ca in al meu garaj, gasesti chestii booring, dar practice :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aerodinamica în absolut este mișcarea (dirijată) a aerului. Apendicele despre care vorbim sau aripile de pe Ducati Panigale (de exemplu) fac același lucru - dirijază aerul. Scopul însă diferă. 

 

Aici, este aerodinamică activă pentru că eleroanele sunt acționate automat în funcție de viteză. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...