Sari la conținut

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 232
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Just now, florinelu07 said:

Am grija de la numar mai ceva decat cu touring-ul cu sidecase-uri...

Atent la număr, că s-ar putea să te şi taie la "descălecare" că ... e "gândit" (şi mai lat decât motocicleta).

Tabla ...

:baldy:

Dar ... îl poţi tăia vertical în două jumătăţi montate etajat, cu efect de apărătoare de noroi (pe spate).

Alt e-mail şi audienţă la comandant ... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, cuki a spus:

 

Hai sa o luam pas cu pas. Romania abia daca are ceva cluburi retro, nu cred ca exista reviste/almanahuri sau cataloage romanesti care sa contina informatii despre moto/auto istorice...sa nu mai vorbim ca in vest gasesti si o gramada de canale sau emisiuni TV care abordeaza fix acest subiect.

Nu este vina nimanui ca nu stie toate marciile sau modelel de motociclete care au circulat la noi pe strazi in vremea comunismului, insa pot sa spun ca poate este vina "pasionatiilor" de retro, ca nu se fac mai vizibili si nu se asigura ca acea "istorie" este transmisa asa cum trebuie. 

Sunt si la noi destui pasionati sau care restaureaza, dar in loc sa se faca vizibili si sa fie mandrii de ceea ce au si au realizat, parca se ascund. 

 

Mai este o chestie, noi cam stam la blocuri...greu cu spatiu. Cluburiile retro, ar putea sa atraga multi pasionati prin spatii unde oameni sa munceasca/depoziteze proiectele persoanale. 

Da,

Ai noștri sunt specializați în a sparge semințe în fața blocului și în emisiunile cu și despre idioți sau mai bine zis în cât timp poți să te îndobitocești cel mai rapid .

După cum știți și voi când mergi să mai aduni o roată de Simson cetățeanul de obicei vine de la o emisiune de pe Discovery unde a vazut el cat valoreaza roata și îți spune și pretul la Bursa de pe Wall Street

Noi nu avem spațiu de motociclete, dar de fapt nu blocul este cel care a pus capac căci eu până acum 6 ani le țineam în subsolul blocului, unde le și reparam.

Toate mărcile? păi au fost vreo 4-5 cu indulgență care s-au perindat pe aici nu?!

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Atent la număr, că s-ar putea să te şi taie la "descălecare" că ... e "gândit" (şi mai lat decât motocicleta).

Tabla ...

:baldy:

Dar ... îl poţi tăia vertical în două jumătăţi montate etajat, cu efect de apărătoare de noroi (pe spate).

Alt e-mail şi audienţă la comandant ... :)

1.Are rama de plastic

2.La inaltimea mea nu imi fac griji

 

Acum 1 minut, m72story a spus:

...

Noi nu avem spațiu de motociclete, dar de fapt nu blocul este cel care a pus capac căci eu până acum 6 ani le țineam în subsolul blocului, unde le și reparam.

...

 

 

 

@Kristian Kai legatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există un domn...important din nord care cica aduna motociclete vechi , accepta donatiile celor saraci, el milionar in euro fiind .

Adica cum vine asta: Sarachilor, voi cei care aveti motociclete si care nu va prmiteti sa le reparati, dati-mi-le mie si eu ca am bani stiu ce fac cu ele, Voi ramaneti saraci si bani oricum nu va dau ca nu stiti ce sa faceti cu ei.

Asadar de a ramane saraci se ocupa si altii, nu ramai nerezolvat...nu m-am lamurit cu prostia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si-mi faceam griji ca eu sunt condescendent....Cu atitudinea asta nici nu o sa vezi prea multi ca devin interesati de reparat niste mobre care nu au avut alt emrit decat ca erau tot ce ne puteam permite pe vremea aia. Nu au fost nici primele cu atas, nici primele cu inejctie sau cu vreun record la vre cursa aata decat alea interne.

 

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Edd said:

Si ce facem daca nu ne pasa de reactia oamenilor din trafic, iar dorinta noastra este sa facem km multi si cat mai departe de casa, intr-un timp limitat?

Achiziţionăm parapante cu motor.

Sacha-Dench.thumb.jpg.9baecbe720adf08e5d13970a8944605d.jpg

Cu avantajul că nu sunt supuse procedurilor de înmatriculare, plăcuţe, control de rutină (sau rugină), etc.  :)

Nici măcar neacordării de prioritate.

 

Dar îţi faci ITP-ul singur şi nu greşeşti nimic ... că nu se iartă  :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, cuki said:

nici noi nu au atras prea multi doritori

Asta îţi imaginezi tu!  :moron:

Erau foarte rare şi scumpe motocicletele la vremea respectivă şi îşi permiteau doar doctorii, inginerii, profesorii ... pentru restul era ceva mai greu. Costau în jur de 10.000 de lei la un salariu de 2-400 de lei.

Secretarii de partid ("mahării") preferau tot căruţele şi traista, ca şi acum.

Nimic nou ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut un Carpati sh ca prima moto,apoi am strans bani si mi-am luat un Hoinar nou cu 11.500 lei,asta la un salar de 1.960 de lei in mana,in 1988.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, apriliacluj said:

doctori et comp isi permiteau masini.....

 

motociclete si mobre isi luau cei ce nu-si permiteau masini... (in marea majoritate de cazuri)

Glumeşti!  :)

Uite (chiar înainte de anii '50 - '60) un inginer care şi el a preferat motocicleta (fără cască):

1521592006_Regelemotociclist.thumb.jpg.27d356128d55a6cb14c28c05d3d2f2c7.jpg

 

Cum îţi explici "coincidenţa" asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, cuki a spus:

 

Daca te preocupa "disparitia" motocicletelor din anii 50-60, trebuie sa fi un pic mai deschis la minte...nu hater. Obiectele dispar daca nu exista interes pentru ele, ori pentru ronghiuriile de motociclete la care faci referire (ca nu erau minune tehnica sau recunoscute pentru ceva anume) cam greu sa existe interes, daca nu exista un cult pentru ele. Sa ne intelegem, vorbim de niste motociclete, care nici noi nu au atras prea multi doritori...dapoi acuma.

 

Dar poate anumite treburi se aseaza de la sine...cele care merita cu adevarat salvate, isi gasesc adeptii...restu sa dispara in negura istoriei

Sa dispara....in Deuchland....aia se pare ca sunt mai interesati ca noi de negura istoriei.

In Cehia Jawele sunt inca apreciate,  chiar si cele care nu sunt vreo minune tehnica, ati vazut cum arata intalnirile pasionatilor de Jawe din Cehia?   

Simsonul, AWO S era 16.000 lei in anii 60, cele cu atas, Jawa vreo 14.000, pentru cine crede ca oricine isi permitea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca o fi, ca nu o fi dar am capatat o reticenta zdravana  legata de motocicletele autohtone, tatal meu repara la MT, Dnepr, Ural, IJ saptamanal, ca sa nu zic zilnic, acum nu stiu daca  era din cauza calitatii extrem de scazute a pieselor sau naiba stie de ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci era cool sa ai orice cu motor si-ti misca sufletu,n-ai de unde stii ca n-ai fost acolo. :)

Nu era nebunia si fanatismul de acum legat de marci...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar diferenta intre ce ti-au povestit parintii tai/alte persoane ale vremii+ce stii "dupe" net si ce au trait oamenii atunci pe doo roti,indiferent care,este intre teoretic si practic,  :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Edd said:

Nu chiar... Mobra costa la lansare, in 1971, 6300 lei iar salariul mediu pe economie in acel an era 1300 lei... As spune ca erau destul de accesibile.

Da, prin anii '70 ideea era de produse cât mai accesibile şi "inofensive". Era doar un început, însă în anii de "cizmărie" care au urmat nu a mai permis importul şi nici piese de schimb pentru motociclete ...

Însă vorbim despre anii '50-'60 (vremurile lui Gheorghiu-Dej).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca ti-as putea fi parinte la varsta mea,dar nu intram in detalii,sper c-ai prins ideea.Asa ca,in cazu' meu,nu merge ce-am spus cu "dupe" net. :)

Eu am data nasterii postata la profil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...