Sari la conținut

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 232
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

8 hours ago, Flower-Power said:

Copilărie fericita !

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

14 hours ago, patrick1 said:

Cu siguranţă

Asta e clavecin?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, VyXxer said:

Asta e clavecin?

Se pare că este ...

Eu am postat un "eşantion" de restaurare, ca argument revelator pentru cultul de restaurare (fără claviatură Yamaha - tehnic posibilă), pe o orgă Wegenstein funcţională şi mai veche de 100 ani /biserică Lutherană - cult (de restaurare) existent şi foarte apreciat în alte ... "sate", pe la noi, anul trecut (2020).

Nah' ... că alţii admiră şi cumpără claviaturi noi din plastic cu sunete eşantionate şi multiplexate ...  este "cultura", urechea şi spiritul ... din satul lor.

Valabil chiar şi la motociclete ...

 

 

Nu vreau să supăr pe nimeni, însă "de la vlădică şi până la opincă" există oarece mici deosebiri. Nu banii sau preţul de cost ci ... cu totul altceva.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, patrick1 a spus:

Cu siguranţă că nu în satul tău 🤣

IMG_6388.thumb.jpg.a8118a8049953c924b42021af78cceb7.jpg

Asta e Wegenstein (Arad 1909)

http://aerisorgona.hu/en/wegenstein-reconstruction/

aia e o orga de biserica, nu un clavecin, avem si noi orga la SF iosif. 

Clavecinul e asta, de mult depasit de pian

https://fr.wikipedia.org/wiki/Clavecin

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, einstein1984 said:

aia e o orga de biserica, nu un clavecin, avem si noi orga la SF iosif. 

Clavecinul e asta, de mult depasit de pian

https://fr.wikipedia.org/wiki/Clavecin

Da, aşa este (orgă), dar postarea la care am răspuns viza cultul de păstrare, restaurare (şi învăţare) - indiferent de costuri şi de modă, respectiv alte valori decât ... "banii şi duşmanii" (din cultura suburbană).

Majoritară de altfel ...

şi orientată spre "consum" (= distrugere).

De acord?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 minutes ago, GoodKat said:

... domnu' Allen a facut cam orice sa fie utilizabil.

Da, în videoclip şi el pretinde că şi-a "restaurat" (garniturile de carburator din) propria sa istorie, dar pe 6 cilindrii, nu pe 48.

Ce să zic ...

Să admir restaurarea (fără strângerea corectă în "cruce" a şuruburilor), numărul de cilindrii (6<48) sau faptul că ambele funcţionează?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Da, aşa este (orgă), dar postarea la care am răspuns viza cultul de păstrare, restaurare (şi învăţare) - indiferent de costuri şi de modă, respectiv alte valori decât ... "banii şi duşmanii" (din cultura suburbană).

Majoritară de altfel ...

şi orientată spre "consum" (= distrugere).

De acord?

Orga este un instrument minunat, si dat find ca nu prea se mai fabrica noi, si mai ales nu in afara bisericilor, da, aia merita pastrata. Dar e un produs unic, nu produs in masa.  Insa sunt sigur ca nu e vreun aflux imens de tineri organisti de biserica (fata de aia de invata la sintetizator).

Nu acelasi lucru pot zice despre orice mobra din anii 50-70 din Romania. Dar astept sa vad pe cineva cu mobra sau uralul la concursul de eleganta de la Villa D'este ca ia vreun premiu (sa macar intra pe poarta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, GoodKat said:

ramai cramponat la 'strangerea in cruce' a unui vas de carburator, care daca are garnitura noua poti sa il strangi cum vrei.

Da, dacă garnitura e nouă, poţi să strângi vasul de carburator cum vrei, poate fi lăsat şi în doar două şuruburi (puse pe diagonală sau oricum vrei nenea).

Valabil şi la prezoane /piuliţe de roţi auto, etc.

P.S. Profesioniştii nu fac greşeli.

La cei adevăraţi mă refer, nu la impostori.

Întrebare de 10 puncte: dacă la greblă lipseşte un dinte sau doi (şi nu este nicio problemă la adunat de fân) de ce ar fi asta o problemă la o cremalieră?

(Cu aplicaţie în industrializarea socialistă dar iată că şi în cea capitalistă :)).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, GoodKat said:


Din acelasi motiv pentru care daca lipseste un dinte la o grebla nu este o problema dar daca la nevasta ii lipsesc 1-2 dinti din fata, e cam problema sa te afisezi cu ea in societate.

Dacă poartă masca legală (sau este educată să nu deschidă gura), nu este nicio problemă  (pentru tine) :)

De acord?

 

46 minutes ago, einstein1984 said:

Orga este un instrument minunat, si dat find ca nu prea se mai fabrica noi, si mai ales nu in afara bisericilor, da, aia merita pastrata. Dar e un produs unic, nu produs in masa.  Insa sunt sigur ca nu e vreun aflux imens de tineri organisti de biserica ...

Mda, chestiune de inginerie şi gust. Spre deosebire de Yamaha, Wegenstein a construit claviaturi şi tuburi de "evacuare" (nu şi motociclete). Metrom nu a construit şi claviaturi, doar ceva "degetare" şi "rondele" pentru muniţie (şi motorul de Mobra).

Asta tot în conceptul "Motorrad für Jedermann" (Zundapp).

 

 

Sau "Orgelschule fur jedermann"

https://www.sheetmusicplus.com/title/orgelschule-fur-jedermann-1-sheet-music/21423720

 

Aber... der kein Mensch ist ... :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu. "Masca" (mascarada) este ceva mai veche la nivel social. Doar fufele tari în gură sunt ceva (mai) nou.

După cum vezi, deşi au drept de avort, unele îşi mai îneacă copii în maşina de spălat pentru a simula un "accident".

Caz mediatizat, restul ... ramân în obscuritate.

 

 

https://www.antena3.ro/actualitate/locale/fetita-doi-ani-in-coma-spital-iasi-613846.html

https://ziare.com/stiri/stiri-juridice/fetita-inecata-cada-iasi-bagata-masina-spalat-filmata-1701187

 

Evident, fufele (din justiţie) care au trimis copila la "mamă" (fără evaluarea aptitudinilor parentale) nu au nicio responsabilitate în treaba asta.

Off-topic!

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, VyXxer a spus:

 Pai tu esti si cu Iulia Boris, pe care le "stiu". Dar nu stiu nick-ul exact al Iuliei, asa ca am mers la plesneala cu restul.

 

 

Iulia_boris 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 44 minute, pinnochio a spus:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

În istoria pasionaților modelului din România, mai exact. Și ăia puțini. 

Iar comparația cu polixoarele japoneze este amuzantă! 

Numai când te gândești că Mobra a fost una de un fel și japonezii au avut zeci de modele iconice 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar aici pe forum,pe diferite topicuri,se foloseste des cuvantul Mobra,fiind vorba de fapt de diferite motociclete japoneze,americane,nemtesti etc.Mobra e nemuritoare(sentimental-istoric)Tehnic,e un dezastru,dar asta din cauza calității proaste e ferului din care era fabricată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, pinnochio said:

Mobra a intrat in istorie.Oricine stie ce este,cum arata o Mobra. Nu acelasi lucru se poate spune de polizoarele japoneze.

 

A intrat in istorie doar pentru ca este unica motoreta fabricata in Romania, fiind la randul ei o copie a unui model de motoreta Zundapp daca imi bine aminte, cel putin motorul. Din pacate Romania ante si postbelica nu a avut puterea economica necesara pentru ca cineva sa simta nevoia si oportunitatea infiintari unor fabrici auto sau moto. Dupa razboi comunistii nici nu agreau motocicletele, erau privite ca un simbol al burgheziei si de aceea s-a permis fabricarea doar a motoretelor: Carpati, Mobra 50 si Hoinarul. Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, pinnochio said:

Mobra e nemuritoare(sentimental-istoric)Tehnic,e un dezastru,dar asta din cauza calității proaste e ferului din care era fabricată.

Oare despre motoreta Carpaţi (Super) fabricată în anii '60

carpati-1.thumb.jpg.efa0caa7ab7d74d78823efd3a07e8eb6.jpg

se poate spune acelaşi lucru?

Erau însă ceva probleme cu aprinderea (magnetou) din cauza calităţii magneţilor (pe atunci) care îşi cam pierdeau "memoria".

3 minutes ago, mobiletron said:

Macar un 250cmc 2T daca s-ar fi permis si ar fi avut un minim impact in istoria moto din Romania.

Pentru viteza legală maximă din acele vremuri (50 Km/h - afară, 40 Km/h - în localitaţi) ar fi avut sens?

Pentru amatorii de adrenalină se importau şi IJ-uri la 350cmc 2T, MZ-uri, Jawa şi Pannonia la 250cmc 2T.

R.thumb.jpg.8e35037456bc848f32514ff158904389.jpg

OIP.jpg.f1c47788e4a5425899e99f6f7f794c57.jpg

OIP.thumb.jpg.cba26ca621f276634169fca7674d0e50.jpg

OIP.thumb.jpg.cae014b6c66e817a9d1b9c105013482d.jpg

Faine?

970166099_1963JawaCZ1751.thumb.JPG.947c71ebc09168fccf166109d891a521.JPG

Sau CZ-uri (dar la 175 sau 125 cmc).

Plus ...

image.thumb.png.1f5171fb25208fdd3e39e936cf90a945.pngR.thumb.jpg.6429f34009fb453a5f204b9576e936c1.jpg

maxresdefault.thumb.jpg.4ca70961f4b658a443406ffbfeb12f93.jpg

5714467551_3000decbae_b.thumb.jpg.7ce38786ee218e92479366f3bbf43b6a.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut Carpati,avea 2 vit,schimbator la mână,pe ghidon.Aveam 16 ani,mi-l repara fierarul de la CAP. Segmenti făcea la UTT,Nea Schlimer.Nu prea găseai piese pentru Carpați.Dupa aceea am avut Mini Mobra.Aveam 18 ani,incepusem lucru ca frezor la Autoturisme Timisoara(Dacia 500).Pisele nu mai erau problemă,la scularie se facea orice.Pinioane,axe,bucsi,bolturi,se bucsau cartere.Cu o jumica,la sectia motor rectificau orice.Nahhh...a mers Mini -Mobra vreo 2 ani.Apoi am avut Mobra Turist,cumparata de la Hanț a lui tanti Sefi.Fusese omu cu ea la mare,cu soție cu tot( Hilde).A fost bună Mobra,o segmentam primavara,tinea un sezon😁😁😁.Am pastrat-o vreo 4 ani.Puneam in rezervor de toate..Diluant,Gazolina de la Calacea,Terpinol de la Metalo-chimice,benzina,mai rar.Ulei de amestec...de la tractoristii CAP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...