Sari la conținut

"V-am lasat săraci și proști, m-am întors, v-am găsit și mai săraci și mai proști"- Dispariția motocicletelor din anii 50-60


m72story
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 232
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 28 minute, shashka a spus:

Am eu pe la tara o barca DUNA

Frumoase atase, cu personalitate si linie.

Din pacate anii si-au pus amprenta asupra starii aluminiului.

Daca a stat ferita de umezeala este intr-o stare buna

Lupu Dan a restaurat o barca de Duna cu fundul ciur.

A sudat la ea pana i-a venit rau, din pacate si sudura pe un aluminiu atat de vechi este problematica.

Probabil ca si aluminiu folosit in acei ani nu era de cea mai inalta calitate

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, m72story a spus:

Frumoase atase, cu personalitate si linie.

Din pacate anii si-au pus amprenta asupra starii aluminiului.

Daca a stat ferita de umezeala este intr-o stare buna

Lupu Dan a restaurat o barca de Duna cu fundul ciur.

A sudat la ea pana i-a venit rau, din pacate si sudura pe un aluminiu atat de vechi este problematica.

Probabil ca si aluminiu folosit in acei ani nu era de cea mai inalta calitate

Din ce tin minte, nu este oxidat, dar are o ruptura. Cred ca a agatat ceva cu el. L-am pastrat ca am mai multe rame de Velorex 562. Oricum, eu pe astea le prefer

006.jpg

Fotografie0135.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La doctorul de oase.

index.jpg

index2.jpg

Acum 20 ore, shashka a spus:

Din ce tin minte, nu este oxidat, dar are o ruptura. Cred ca a agatat ceva cu el. L-am pastrat ca am mai multe rame de Velorex 562. Oricum, eu pe astea le prefer

006.jpg

Fotografie0135.jpg

frumos exemplar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Barca de atas este de pe un MZ ES 250, este de sorginte cooperativa  mestesugareasca de consum , facut din tabla la ciocan si baros,

Cadrul atasului  nu l-am mai putut salva, pentru ca nu avea loc cetateanul l-a sectionat cu flexul pentru a ii intra in magazia cu lemne.

In final am ramas cu barca careia incerc sa ii dau un aspect mai placut.

Cadrul atasului prin bunavointa lui Urse va fi de Duna, lucrez inca la el, suportii penselor sunt intepenite, am incercat cu caldura, WD inca nu am reusit sa le conving sa iasa, bascula era ruptava trebui sa o sudez.

In final mariajul va i cu un Simson Sport.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, m72story a spus:

Barca de atas este de pe un MZ ES 250, este de sorginte cooperativa  mestesugareasca de consum , facut din tabla la ciocan si baros,

Cadrul atasului  nu l-am mai putut salva, pentru ca nu avea loc cetateanul l-a sectionat cu flexul pentru a ii intra in magazia cu lemne.

In final am ramas cu barca careia incerc sa ii dau un aspect mai placut.

Cadrul atasului prin bunavointa lui Urse va fi de Duna, lucrez inca la el, suportii penselor sunt intepenite, am incercat cu caldura, WD inca nu am reusit sa le conving sa iasa, bascula era ruptava trebui sa o sudez.

In final mariajul va i cu un Simson Sport.

Stiu ca aspectul estetic nu te intereseaza,dar pentru Simson sport se potriveste atas cu dosul mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, calin.moto a spus:

In final mariajul va i cu un Simson Sport(......la ''starea civila'' cum faci cu ''ceferticatul'')spor!

O intrebare buna.

Desi initial nu concepeam decat casatorie cu parafa ofiterului de stare civila apoi am observat ca nu prea te intreaba nineni daca sunt copii din flori sau ba.

Cred ca totusi as incerca marea cu degetul si sa vedem de cata intelegere da dovada ofiterul...

In caz contrar ma voi multumi sa am o relatie in concubinaj

Acum 1 oră, shashka a spus:

Stiu ca aspectul estetic nu te intereseaza,dar pentru Simson sport se potriveste atas cu dosul mai mare.

Niciodata nu am agreat dosul mare.

Prefer modelul slim, pe buca...aerodinamic, elegant.

Si cred ca nu degeaba la aceste modele au avut un portbagaj restrans...atat ii sta bine unui 250, atata poate un 250

Observ ca contemporan se pun canistre  portbagaj pe bot, pe aripa...etc.

Daca veti observa la M-urile mele am renuntat la roata de rezerva pentru a monta un "rastel"  suficient pentru cort, sacii de dormit si haine.

O roata de rezerva (20kg) pe care am carat-o degeaba din 2011

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

59 minutes ago, Cyka said:

Ai avut noroc

Eu in 2016 am avut in schimb noroc ca am carat roata de rezerva cu un banal cauciuc mitas,pe care am inlocuit-o cu drag cu roata de pe spate echipata cu cauciuc si camere proaspete noi noute ce mi-a explodat in Kuvin (in drum spre MotoSkup Smederevo - Serbia)

Ai avut noroc că erai pe 3 roţi (nu pe 2) şi explozia a fost pe spate.

Am gustat şi eu cândva o explozie pe spate cu anvelopă rusescă şi cameră nou-nouţă (românească) montată pe încredere. Aveam vreo 80 Km/h pe asfalt şi pasageră, dar reflexele vechi m-au ajutat să nu mă "pierd", să trag ambreiajul şi să nu frânez pe spate până la oprire.

Anvelopa rusescă s-a deformat iremediabil sărăcuţa de ea dar nu era ea de vină. Camera nou nouţă s-a dezlipit brusc exact în zona de îmbinare (tub în tub) pe câţiva centimetri. Slăbiciune de fabricaţie. Şi avea pudră de talc între ea şi anvelopă, după toate rigorile "artei".

De atunci verific şi camerele noi, la suprapresiune, înainte de montaj.

Fără discriminări faţă de originea fabricantului.

"Explozie" e impropriu zis. Nu a bubuit nimic. Doar a "valsat" spatele aproape pe toată banda de circulaţie.

Noroc că mi-au rămas ceva reflexe şi de pe pârtiie de schi  :D

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vestea proasta este ca atasul de Simson (aftermarket) nu se imbuca nicivum cu cadrul de Duna.

Cadrul nu este suficient de lat in fata pentru a permite ca atasul sa fie intre lonjeroanele cadrului ci vine peste cadru. Original la Duna barca vine peste cadru, aplicata pe o talpa.

In acest fel sunt doua posibilitati: ori latesc cadrul in fata, ori tai din latimea barcii .Cum cea de-a doua varianta nu se poate caci n-as avea loc in barca......

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La 13.10.2021 la 20:51, calin.moto a spus:

In final mariajul va i cu un Simson Sport(......la ''starea civila'' cum faci cu ''ceferticatul'')spor!

Unele modele de Simson au avut atas din fabrică, deci nu vor fi probleme, mai trebuie o hârtie ca atasul a fost montat în service autorizat RAR și se trece atasul in CIV

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, V-FOUR said:

Unele modele de Simson au avut atas din fabrică, deci nu vor fi probleme, mai trebuie o hârtie ca atasul a fost montat în service autorizat RAR și se trece atasul in CIV

Mda ... asta îmi aminteşte de câte drumuri, cozi de aşteptare şi "ospitalitate" am gustat pe vremuri la "cozile" de la ghişeul Inspectoratului de meliţie judeţean pentru că un 'telectual major de la M.A.I. a greşit o hârtie (era carton) cu inversare la ordinea de scriere (în "talon") a ultimelor două cifre de la seria de motor (pe atunci nu îi interesa seria de şasiu deşi aceasta era dublu poansonată şi în cadru şi pe plăcuţa de aluminiu ataşată cu nituri de cadru) :baldy:

Şi ... (Doamne fereşte!) să fi încercat pe loc să "esplici" în contradictoriu honor meleţianului că a greşit (şi că e prost).

Prost crescut, bineînţeles :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, V-FOUR a spus:

montat în service autorizat RAR

Pardon...

Service autorizat de lucrari structuristice si agreat de producator.

Asadar fin ceea ce cunosc erau doar unii agreati sa umble la structura....VIP-uri care au obtinut brevetul ca tata-su era de pe la comisia din parlament.

La treaba cu acceptul producatorului...sah mat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înseamnă că eu am fost foarte norocos, am făcut programare la RAR, mi-au cerut o dovada ca o fost montat atasul in service autorizat RAR pe care am adus-o în aceeași zi mai târziu, a doua zi am ridicat CIV cu atasul trecut, peste 2sapt mi-a venit noul talon

PS: Am rezolvat totul singur, fără a avea PCR (pile, cunoștințe, relații), desi m-au luat cam tare la început, atasul fiind de cooperativa nu avea serie, i-am "convins" foarte ușor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In momentul de fata sunt doua cazuri in care pot fi omologate (nu adaptate) atase pe motociclete care au fost prevazute din fabrica cu prinderi de atas:

 

1. Atas montat intr-un service autorizat RAR sa monteze atase, singurul service autorizat in acest sens se afla la Cluj.

 

2. Se face un memoriu la RAR Grivita in care se explica faptul ca motocicleta a fost prevazuta din fabrica cu atas si ca pe motocicleta se monteaza un atas destinat tipului de motocicleta in cauza iar daca RAR Grivita isi da acordul poti omologa atasul fara sa mai apelezi la service-ul de la Cluj si platesti doar 480 lei la RAR care reprezinta omologarea atasului. 

 

Aceasta situatie este teoretic valabila la nivel national dar probabil ca la unele reprezentante RAR din tara nu se aplica. Pe Bucuresti si Ilfov se aplica regulile de mai sus si mi-au fost comunicate direct de inginerul Dinicutu cand am fost la RAR intr-o astfel de problema acum cateva luni. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
On 10/24/2021 at 9:00 PM, mobiletron said:

In momentul de fata sunt doua cazuri in care pot fi omologate (nu adaptate) atase pe motociclete ...

Hehe ... deci dacă ai ataşa la motocicletă un sissy-bar sau ape-hanger

76277d1256992334-old-school-sissy-bar-raptor-r.thumb.jpg.5687f33973a6b2efb477bb60580dcaba.jpg

acesta nu poate fi "home-made" sub steag tricolor decât cu mijlocul alb :D

https://mbfb.forumactif.com/t574-sissy-bar-type-harley-home-made

 

 

Chestiune de omologare la şuruburi şi suduri (fără suduri pe cadru, evident).

Singura dilemă rămâne dacă nu cumva ataşul se şi înmatriculează cu număr separat, ca omolog (omologat) cu remorca pe o singură axă.

Situaţie în care şi ape-hanger-ul poate fi omolog (omologat) cu pantograful de la tramvai, etc. :)

Poate mai greu cu omologarea ISCIR a cricului.

Mă refer la cărămidă:

R.thumb.jpg.4d8b8acc6de43bab05b65e617beaea2f.jpg

Nah' ... cărămida din poză este o componentă esenţială în prelungirea unei instalaţii de ridicat.

Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, patrick1 a spus:

Hehe ... deci dacă ai ataşa la motocicletă un sissy-bar sau ape-hanger

76277d1256992334-old-school-sissy-bar-raptor-r.thumb.jpg.5687f33973a6b2efb477bb60580dcaba.jpg

acesta nu poate fi "home-made" sub steag tricolor decât cu mijlocul alb :D

https://mbfb.forumactif.com/t574-sissy-bar-type-harley-home-made

 

 

Chestiune de omologare la şuruburi şi suduri (fără suduri pe cadru, evident).

Singura dilemă rămâne dacă nu cumva ataşul se şi înmatriculează cu număr separat, ca omolog (omologat) cu remorca pe o singură axă.

Situaţie în care şi ape-hanger-ul poate fi omolog (omologat) cu pantograful de la tramvai, etc. :)

Poate mai greu cu omologarea ISCIR a cricului.

Mă refer la cărămidă:

R.thumb.jpg.4d8b8acc6de43bab05b65e617beaea2f.jpg

Nah' ... cărămida din poză este o componentă esenţială în prelungirea unei instalaţii de ridicat.

Nu?

Cărămida în cauză nu a fost desenată si proiectată în acest scop.

Forța exercitată punctual asupra sa va crea o suprață de așezare nesigură având consecințe grave asupra utilizatorului și trecătorilor.

Conform celor menționate mai sus  în urma expertizei, respngem cererea solicitantului ca fiind neconformă cu standardele UE în vigoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, m72story said:

Cărămida în cauză nu a fost desenată si proiectată în acest scop.

Forța exercitată punctual asupra sa va crea o suprață de așezare nesigură având consecințe grave asupra utilizatorului și trecătorilor.

Conform celor menționate mai sus  în urma expertizei, respngem cererea solicitantului ca fiind neconformă cu standardele UE în vigoare.

Da!

Dar în situaţia omologării prin echivalare funcţională între acea cărămidă şi un eventual ataş, omologat şi autorizat RAR ISCIR, este înlăturată suprafaţa de aşezare nesigură oferită de acea cărămidă (din poză) cu eliminare de posibile consecinţe grave asupra utilizatorului şi /sau trecătorilor şi reducerea notabilă a pericolului social prezentat prin lipsa desenării şi proiectării autorizate şi abilitate la cărămidă.

Vă rugăm să admiteţi prin asimilare cu celeritate şi faptul că atâta ne mai duce mintea.

Cu stimă, ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Cateva cadre cu singurul Simson prezent la intalnirea de motociclete comuniste organizata de Pera.

Mai este o intalnire care aduna zeci( de Nipre si Urale).

La Vama Buzaunui a mai fost prezent un IJ 56, din pacate nu am apucat sa il imortalizez, cat si un ES.

Deci ce calitate au aceste boxere anii 90 si ce defecte au Jawele, Cz-urile, Mz-urile, Simson-urile ?

Incep sa cred ca au totusi o mare calitate, nu le vrea nineni si d-aia raman pe aici.

Caci sa nu imi spuna mie careva ca neamtul pune pret pe un Nipran cat pune pe un AWO S cel putin , caci daca ar pune ar scrie export pe ele.

IMG-20220729-WA0017.jpeg

IMG-20220729-WA0015.jpeg

IMG-20220731-WA0013.thumb.jpg.108c58848c53db28d8cdcf9fae59b655.jpg

Si da, au mai fost doua Hoinare nefunctionale.IMG-20220731-WA0013.thumb.jpg.108c58848c53db28d8cdcf9fae59b655.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, florinelu07 a spus:

 eu nu am curaj sa plec mai departe de 3 kilometri de casa cu Mobra.

Multumim pentru sinceritate!

Exista asadar frica de intuneric, frica de inec, frca de inaltime, frica de Mobra, sau Mobrafobia. Poate fi combatuta cu o aprindere si carburatie contemporana cu costuri minime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, m72story a spus:

Multumim pentru sinceritate!

Exista asadar frica de intuneric, frica de inec, frca de inaltime, frica de Mobra, sau Mobrafobia. Poate fi combatuta cu o aprindere si carburatie contemporana cu costuri minime.

Sincer nu m-a inghesuit prea tare sa o scot la miscare pentru ca am alternative. Plus ca am si remorca moto.

 

Imi place mai degraba sa surubaresc la ea decat sa invart roata - imi pare nepractica pentru vremurile actuale si bonus, nici talia nu ma ajuta (1.92m).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...