Sari la conținut

Nu oricine merge cu Simson-ul


m72story
 Share

Postări Recomandate

Era martie 2002, intr-un balcon de pe Soseaua  Alexandriei din Bucuresti unde  m-am dus sa iau un motor de rezerva (inclusiv cutia si grupul conic) de la fostul proprietar al Simsonului cumparat cu o luna mai devreme.

Motorul mi-a fost vandut cu suma de 2 000 000 cu conditia de a asista la montajul sau.

Intentia domnului Dudau ( fostul proprietar) era desigur de a ma initia in tainele acestei motociclete  pe care o detinea din 1971.

Domnul Dudau era maistru principal strungar la Vulcan.

Imi spune la un moment din etapele montarii grupului conic sa ma uit pe balcon si sa ii spun cate Simson-uri trec pe strada.(desigur ironic fiind)

Raspunsul il da tot dumnealui:

-Pai tu crezi ca oricine merge cu Simsonul?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

La topicuri de genul ai doua variante:

- intri in hora deliriumului

- iei in balon pe toata lumea

 

Din respect pentru diversitatea culturala, incerc sa ma opresc aici cu trollingul. 

Dar natura nu ma lasa, asa ca trec la varianta doua.

 

Tata a avut Simson 20 de ani si facea piese in fabrica pentru toti posesorii din oras.  Si nu, nu am crescut in Ilfov. 

Am decis de comun acord sa il vindem pe al meu acum vreo 15 ani unui "intreprinzator" de prin Ilfov. Am decis ca ruginise suficient in curtea bunicilor. 

Al seniorului a fost radiat dupa toate canoanele si nu a plans nimeni in ziua respectiva. Mama garantat a dat party in sinea ei vreo cateva luni. Daca nu ani. 

 

Ca sa trag o concluzie, lungind apa (minerala cu apa chioara) din topicul cu Mobra:

- era 500 de lei una in Mehala (Tm). La banii aia pana si un hater ca mine ar fi luat-o. Si daca as muri de foame si tot m-as combina cu un amic sa o iau la asa bani

Ce va tine sa opriti aceasta ... in cerc si sa mergeti sa luati Mobre si Simsoane din piete si sa revitalizati industria comunista??

Adica clar ar fi mai util decat aceste topicuri de bocete si suspine dupa tot felul de bizarerii comuniste, un fel de cosmaruri ale intelectului mecanic. 

 

 

Acum 7 ore, m72story a spus:

-Pai tu crezi ca oricine merge cu Simsonul?

 

Da, asa gandea si seniorul meu acum vreo 30 de ani, pana cand si-a revenit din somnul ratiunii (cand si-a luat prima masina adica). 

Diferenta este ca el avea sa vada japoneze la scara mare 15 ani mai tarziu, in 2007,  cand s-au scos taxele vamale si cand oricine a devenit eligibil pentru a isi cumpara un produs tehnic decent. 

Cat pe ce sa o punem de parastas cand a urcat pe prima japoneza si a mers cu ea cu reflexe de Simson x 20 de ani. 

Cand vine vorba de piesele astea de muzeu local, marea majoritate a posesorilor se imparte in doua tabere: 

- bisnitarii care si in plina epoca a internetului inca vaneaza victime si ar vrea sa vanda Mobre la 4000 de Eu (https://www.olx.ro/d/oferta/vand-mobra-50-stare-noua-IDf63DN.html#d1437e56f5)

- nostalgici (pe care eu unul ii inteleg maxim 25%)

 

Minoritatea aia exceptionala se imparte in 2: 

* Colectionari de apartament care le iau cu 500 de lei din piata, ca sa le ridice cu macaraua in apartamentul lor penthouse si sa le puna in sufragerie langa Ducati-uri serie limitata

* Baieti "destepti" care construiesc muzee pe fonduri europene in jurul unor tigai si le inchiriaza studiorilor de filmare. 

 

Oricum as da-o tot niste cosmaruri tehnice sunt. 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 4 ore, pinnochio a spus:

Scuzați! Colegul zicea de Flavia,altă piață.Si era 700.Sa nu derutam lumea,poate o vrea cineva.

Daca ajung prin TM in cateva zile inca mai am loc in garaj de una (suspendata de tavan probabil) si poate fac un bine universal. Impacam si vanzatorul, si dusmanii, si postatorii, samd. Ce sa mai, hashtag bukurie si binili invinge.

 

Acum 26 minute, GoodKat a spus:


Coane, sunt in sedinta (ca lucru de acasa, remote cum se zice, tehnologie etc) si daca imi punea careva p intrebare cat iti citeam reply-ul, nu cred ca puteam sa ii raspund si trageam cablul de internet din calculator, nu de alta dar radeam cu lacrimi.

In alta ordine de idei, de ceva vreme ma roade un gand nastrusnic, dar nerentabil financiar. Sa pun mana pe o baba din asta comunista si sa incerc sa o refac cu piese mai bune (rulmenti calitativi, pistoane adaptate de la japonezi, ambielaje masluite si alte cele). Chiar sunt curios ce ar iesi...daca ar iesi.

Nervi sectionati ar iesi :))).

Am mai explicat de multe ori unde m-au dus pe mine intreprinderi de genul asta.

Sa iau una sa o tin in sufragerie, da, m-as baga sincer la asta.

Clar ar fi misto sa ii mai dai o pedala din cand in cand, spre bucuria copiilor (si a mea), dar na, de 500 de lei nu pot sa fiu atat de (hmm, milog? Ca sa nu zic) pretentios.

 

Acum 5 ore, pinnochio a spus:

Scuzați! Colegul zicea de Flavia,altă piață.Si era 700.Sa nu derutam lumea,poate o vrea cineva.

Nu e bai, caci cine o vrea a citit deja topicul celalalt si postarile sarbului.

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

Nu dragă, probabil că ai cam pierdut legătura cu realitatea internă (odată cu integrarea externă).

Ca analogie, îmi amintesc fetele de la ţară pe care (de dragul modei, integrării şi al impresiei artistice) le vedeai pe la discotecă înălţate pe pantofi cu tocuri de 10 cm (+).

Dar seara, discret, când se întorceau spre casă, de la barieră îşi scoteau pantofii (incomozi) mergând desculţe prin iarbă, tradiţional, ca orice ţărancă care se respectă. Am văzut fazele astea "live" şi nu doar o dată.

Posibil să fie la fel şi cu "japonezele". La motociclete mă refer.

Că le tot vând (le dau) ăştia ... de la unu' la altu'  :D La călărit.

Ceea ce nu se întâmplă cu cele de la părinţi /bunici, oricât de ruginite ar fi sau ar părea.

Greşesc? 

P.S.

"și care dintre cai a veni la jaratic sa manance, acela are sa te duca la împarație și are sa te scape din multe primejdii. Ține minte ce-ți spun eu, ca poate sa ne mai întalnim la vrun capat de lume: caci deal cu deal se ajunge, dar înca om cu om!"

Am pierdut-o de mult la stilul meu de viata. Oricine ar pierde-o in locul meu. Si nu numai cu cea de acasa.

Dar de multe ori te pierd si pe tine.

Esti o bucurie pentru ochi si minte cand postezi despre electrica (ba chiar te-am si recomandat intr-un topic acum cateva luni), dar opusul cand pui crampoane cu religia, militia si alte teme din astea, provocatoare.

Analogia cred ca am inteles-o. Am avut si eu 2 tentative sa imi pun stiletto-uri si mi-am bagat plua in ele. Adica tocmai asta propovaduiesc aici.

 

Si anume ca, decat sa porti tocuri la tara, mai bine te muti la oras si iti cumperi loaferi de piele

Voi propovaduiti ramasul in sat si stagnarea la gumari (opinci de cauciuc).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sincer nu incerc sa conving pe nimeni sa isi ia gumari.

Lumea vrea sa fuga, sa alerge, ori este clar ca gumarii te tin si te bat la oase.

Motocicletele astea sunt pentru mine un panaceu, iarna cum batranii faceau covoare si carpete la gura sobei cred ca a devenit o modificare genetica si nu imi pot investi timpul in Netflex-uri Facebuci-uri si alte delectari vizuale si virtuale.

Nu mi-am propus niciodata sa fac miracole peste noapte, este precum jocul de sah in care se muta cate o data pe saptamana, intr-un an il termini.

Simsonul nu il mai gasesti cu 500 de lei,  nici macar cu 1 000.

In anii 90 pe cand erau altele mai interesante nu s-a dat importanta modelului (vorbim de Sport).

In anii 2000 dupa ce s-au cam maturat cele importante au inceput sa se caute desigur fiind din ce in ce mai cerute de DDR-isti care au o nostalgie pentru acest model, mai mare fata de MZ-uri.

In 2010 polonezii si unguri au inceput sa care masiv, din ceea ce stiu Romania fiind locul in care germanii au exportat cele mai multe Simson AWO Sport.

Eu personal cunosc cel putin 20 de astfel de motociclete care au plecat de la amici cu sume intre 500-1100 euro in functie de stare.

Deja tot ceea ce era bun sau cat de cat folosibil au plecat printre primele, zilele astea mai auzi de cate vreo piesa, un bloc motor,  o cutie dar rupciuganii si taieturi din care poti sa propui sa faci un lego.

Noi am ramas cu GS-uri, CX-uri, RT-uri, CB-uri, DR-uri si alte cele, la intalnirile pe tematica de obicei se prezinta lumea cu Transalpul sau cu vreun Cornet de Honda.

Sunt frustrat da, de cat de rare si prohibitive au ajuns Simsonurile.

Am si eu doua pe care m-am incapatanat sa nu le vand pentru ca mi-am zis ca sunt bucuria mea si modul meu de a ma raporta la ceea ce fac si sunt.

Banii dupa ce i-ai primit i-ai dat mai departe dar sadisfactia pe care ti-o ofera o plimbare cu o astfel de motocicleta trecuta prin mana ta este incomensurabila.

 

Si da zic eu , grupul conic al unui Nipru sau Ural (sunt identice) par a fi pistol cu apa pe langa unul de Simson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Acum câteva luni nu aveam cont, nu citeam şi nu scriam nimic pe aici, pentru că eram pe motocicletă prin "coclauri" (azi plouă şi e vreme rece).

 

 

😅

Cum zici tu, vecine.

 

Eu ce am avut de spus, am spus.

Ma retrag, fiindca au si argumentele si trollingul limitele lor, dupa care riscam sa o dam in bizarerii.

 

Domnilor, o dupa amiaza si o saptamana cu spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, m72story said:

 

-Pai tu crezi ca oricine merge cu Simsonul?

 

Am avut Simson pentru o scurta perioada, l-am dat la schimb pe alta mobra cu acte mai noi. Nu prea imi placea ca model per total dar imi placea mecanica ei, adica motor-cutie-grup spate. Si faptul ca era patru timpi intr-o perioada in care majoritatea comunistelor erau doi timpi. Hai ca mai am un pic si scot M72-ul in varianta solo, mai am doar sa-l pornesc ca sa probez niste chestii iar dupa aceea il vopsesc si e gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e,GoodKat;Simsonul Touren e chiar mai misto prin proportii-detalii decat R25.Puritanism elegant si sincer.Personalmente,eu cand vreau sa-mi clatesc ochii/resetez visual din&prin perspectiva subculturii moto,la Awo ma uit,dau o carja,....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa acuma citesc primul post....sa ma crosetez vis-a-vis de naratiunea-ti...in 91 nea Epure mi-a vandut Simsonul,mentionand ca piesle ce le mai are,mi le vinde separat;avand buget fix,am plecat fara;la ceva timp,intr-un celalalt capat de tara,mi s-a fasait grupul conic.Lasat Simi intr-o curte,intr-un sat,autostop,schimbat 2 trenuri,vanat juma de zi printre blocuri/garaje dupa nea Epure...Cand am bagat grupul conic in rucsac,zambind intracarpatic,omul a zis ca mai are si o pusca de vanatoare,de vanzare....pe scurt al tau domn Dudau a fost un domn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul Dudau pentru ca ii pasa si de soarta Simson-ului insa sper eu si de viata mea m-a invatat cum se face o garnitura de chiulasa pe sticla de sampanie.

La acel moment nu exista posibilitatea de a achizitiona aceate piese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se face gaura garniturii, toate bune pana aici.

Dificultatea sta in a face inelul de cupru care captuseste buza garniturii.

Fac mentiunea ca fara acel inel orice tentativa de a face garnitura indiferent de calitatea clingheritului si de insertie este sortita esecului, garnitura se va impusca ( cu glontul din dotare).

Se confectioneaza o banda de cupru se pune pe gatul sticlei, peste el la jumatatea latimii se pune garnitura de clingherit.

Se tatoneaza din aproape in aproape cu un material moale(lemn) pentru a se obtine intoarcerea cuprului peste clingherit fara a strapunge tabla.

Dupa ce se obtine asezarea pe planul clingheritului a cuprului, se scoate de pe gatul sticlei , se aseaza pe buza  cilindrului si se face operatiunea pe cealalta fata a garniturii.

Se serveste asezonata cu un pahar de feteasca neagra. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce s-au rebucsat cilindrii cu camasi Skoda,nu s-a mai potrivit garnitura clingherit/ Cu,asa ca am ramas la curu gol doar in clingherit...ani de zile,fara probleme.Motor abuzat;Dupa primul ciclu termic,restrans chiulasa,doar atait.Mai zilele noastre,un clingherit de 3mm,lubrefiat cu-n silicon termic cu particule de Cu pt chiulase,restrans,si se bucifereaza cu 90-100 km/h paralel cu contemporaneitatea,satisfacubil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie uitat ca avem colegi nu doar inventivi,innovatori etc.in mecanica aplicata ,ci si alchimisti in domeniul combustibililor .))) Dupa 1 puzzle de piese adunate,aranjate,imbinate ,vine si 1 hokus-pokus privind lichidul asortat,dedicat datator de viatza. )))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
La 28.09.2021 la 2:31, _Raul_ a spus:

La topicuri de genul ai doua variante:

- intri in hora deliriumului

- iei in balon pe toata lumea

 

Din respect pentru diversitatea culturala, incerc sa ma opresc aici cu trollingul. 

Dar natura nu ma lasa, asa ca trec la varianta doua.

🤣😅🤣😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, turanoid a spus:

Dupa ce s-au rebucsat cilindrii cu camasi Skoda,nu s-a mai potrivit garnitura clingherit/ Cu,asa ca am ramas la curu gol doar in clingherit...ani de zile,fara probleme.Motor abuzat;Dupa primul ciclu termic,restrans chiulasa,doar atait.Mai zilele noastre,un clingherit de 3mm,lubrefiat cu-n silicon termic cu particule de Cu pt chiulase,restrans,si se bucifereaza cu 90-100 km/h paralel cu contemporaneitatea,satisfacubil.

Experienta mea cu garnituri mai groase decat prevedea legea nu a fost una cu final fericit.

Maxim 2mm putam sa introduc fara sa am probleme cu reglarea tachetilor.

Odata cu ridicarea chiulasei cu un mm tijele impingatoare se dovedesc prea scurte, sau mai bine zis surubul tachetului nu este destul de lung, asezam piulita pe partea opusa, sub tachet pentru a recupera inaltimea aparuta.

Si problema nu este doar asta ci faptul ca se modifica unghiul de impingere al tachetului pe coada supapei ceea ce duce la o solicitare in plus al culbutorilor,  am gasit un culbutor spart la unul dintre Simson-uri care este foarte posibil sa fi avut aceasta cauza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, patrick1 a spus:

Versiune alternativă la

este să nu cumperi motocicletă de la România pentru că există probabilitatea ca unii să fi avut deja "idei" (cu sechele de la mecanizarea agriculturii) şi au umblat prin ele (adică le-au f.tut). Valabil uneori şi la cele din Italia.

Neamţul este educat să nu "se bage" unde nu se pricepe (şi unde nu-i fierbe oala), românul a fost însă obligat să "se descurce", cu sau fără opinci.

Motiv pentru care preferă motociclete (mai) "virgine" şi de pe "dincolo". Şi implicit cu golirea buzunarelor, prin orice metodă. Principiu valabil şi la alte bunuri şi bunătăţi. Majoritatea foarte discutabile.

Însă conţinutul sticlei de şampanie rămâne valabil. Deci, nu avea gusturi rele

👍

 

 

A se observa gatul, facut exact si cu preczie pentru o garnitura manufactura.

Buchetul imperial si perlele aristrocratice, pai cine a zis ca batranii aveau gusturi rele, nu ziceau ca merg sa ia bautura ci ca se duc sa repare Simsonul, altfel nu mai plecam la iarba verde...

moet-chandon-imperial-brut-12l-1200cl-12-sampanie.jpg

_Fiti amabila doamna, dupa ce imi fac garnitura o primiti retur?

Promit sa o tin la loc uscat si racoros si nu prea multa lumina, nici macar nu o zgudui.

IMG-20210927-WA0037.jpeg

IMG-20210922-WA0011.jpeg

index.jpg

Incerc sa montez un cadru de Duna pe Simson, sunt niste virgule

 

index.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mofturi..culbutori,tije,milimetri...compresie...uite cum se masoara compresia;lasi avansul la 3,5-3,8mm  ,dai o carja...apoi in functie de distanta fata de locul unde slapul revine la sol,sti cum esti...daca e doar la un metru,esti pe mediocru;peste gard la vecini-good to go;daca nu-l mai gasesti,esti pe racing.Apoi se readuce avansul la 3mm,daca esti pe avans fix.

 

Daca esti pe avans fix,ai nevoie de compresie mai cu bun simt pentru a tine stresul mecanic la nivel moderat.Asta o jonglezi din garnituri,in fct de ce piston ai;La noi asta a fost cheia succesului la anduranta;regula de 3 simpla;3mm avans,3mm garnitura(colapseaza cand se restrange chiulasa),3 carje max,la rece.Daca n-a luat-o la a 3-a,reincepi ciclul,cu 3 injuraturi.S-au pus si pastile intre culbutori/supape.Aprindere Bosch,carb de Minsk,ochelari de schi second hand.Utilizator zilnic; naveta  ,vara-iarna,uneori chiar 80km dus-intors,sf de sapt. 2-300 km...10+ani.

Asa e,    nu oricine merge cu Simsonul...eram Ghost Rider pe 3 judete,baby!;mai ales noaptea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, turanoid a spus:

Mofturi..culbutori,tije,milimetri...compresie...uite cum se masoara compresia;lasi avansul la 3,5-3,8mm  ,dai o carja...apoi in functie de distanta fata de locul unde slapul revine la sol,sti cum esti...daca e doar la un metru,esti pe mediocru;peste gard la vecini-good to go;daca nu-l mai gasesti,esti pe racing.Apoi se readuce avansul la 3mm,daca esti pe avans fix.

 

Daca esti pe avans fix,ai nevoie de compresie mai cu bun simt pentru a tine stresul mecanic la nivel moderat.Asta o jonglezi din garnituri,in fct de ce piston ai;La noi asta a fost cheia succesului la anduranta;regula de 3 simpla;3mm avans,3mm garnitura(colapseaza cand se restrange chiulasa),3 carje max,la rece.Daca n-a luat-o la a 3-a,reincepi ciclul,cu 3 injuraturi.S-au pus si pastile intre culbutori/supape.Aprindere Bosch,carb de Minsk,ochelari de schi second hand.Utilizator zilnic; naveta  ,vara-iarna,uneori chiar 80km dus-intors,sf de sapt. 2-300 km...10+ani.

Asa e,    nu oricine merge cu Simsonul...eram Ghost Rider pe 3 judete,baby!;mai ales noaptea...

 The Ghost of Macon Jones (Joe Bonamassa)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aclimatizat eu un Duna la Simsonul vecinului.Daca dau de el,fac o poza azi -maine.Sti ca tre sa ti cont de decalajul dintre centrul rotilor.Si rigidizat un pic suspensia pe atas(bara de torsiune),altfel atelajul se comporta ca o barca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, turanoid a spus:

Am aclimatizat eu un Duna la Simsonul vecinului.Daca dau de el,fac o poza azi -maine.Sti ca tre sa ti cont de decalajul dintre centrul rotilor.Si rigidizat un pic suspensia pe atas(bara de torsiune),altfel atelajul se comporta ca o barca.

Nu stiu, nu am folosit niciodata Simsonul cu atas, ce sa mai spun despre adaptarea atasului de Duna pe Simson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...