Sari la conținut

Voi lăsați motorul să se încălzească până să plecați?


Daviddd
 Share

Postări Recomandate

1 minute ago, Edd said:

Indiferent ca este vorba de motocicleta sau masina, dupa ce o pornesc, astept pana ce relanti-ul scade la valoarea normala.

Nah' altul!

Crede că toate ("comunism") sunt pe injecţie şi le scade relantiul prin încălzire.

Şi dacă e invers? 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 85
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Edd said:

Atunci opresti socul, cand creste ;)

Corect!

Sau porneşti din loc cu motocicleta numai când turaţia de relanti a devenit suficient de mare şi stabilă.

Altfel rişti să facă ... "hâc" când ai nevoie să deschizi gazele şi să te arunce în nas :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Robyb a spus:

 

Rotax e firma,  confunzi termenii cred. 

 

de exemplu BMW, Aprialia, Yamaha ..etc au motoare de la Rotax. 

 

iar o reparatie capitala la un monociclindru Rotax e sub 1000e ( piesele) 

El vorbea de motoare Rotax de avion, nu de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

Mda ... legi si decrete "comuniste" ...

Ăsta este piston de "şoc" la carburatoare Dellorto:

6239.thumb.jpg.67b8097b9f8ecf7e518a0b6818be3566.jpg

Ăsta la alte modele:
CHOKe-PISTON-GS150.thumb.jpg.612d916f2820687a0f523e4a38ae402b.jpg

Cum zici că bagi şocul câte puţin şi "pe măsură"?

 

(când el are doar două poziţii din construcţie: on şi off).

Nu stiu ce socuri sunt alea si ce fa ele, dar toate socurile pe care am,pus mana, Dacie, drujba Stihl, drujbe chinezesti, KLE, motocultoare chinezesti si alte acareturi se pot inchide sau deschide progresiv.

Acum 5 ore, De 3 Lei CuiE a spus:

Adevarat!

Dar ca sa ies in strada principala, sa trec de semafor + inca vreo 2 semafoare in fata, cam atat imi ia. Iar printre masini, pot sa merg doar daca imi fac loc (de foarte multe ori, da), daca nu, astept cuminte pana cand se pun in miscare. Si ar mai fi  „varianta” cand intersectia este blocata de masini si nu ai pe unde sa mergi decât pe trotuar (ceea ce nu fac).  Toata operatiunea asta, dureaza  intre 5-7minute..

Am vazut ca esti din Bucuresti. Nu stiu la ce ora  iesi cu mobra, dar eu plec dimineata la 7.10 din zona Favorit, printre blocuri, ies in Timisoara, Afi, Apaca, etc... (da, la ora 7.10 -7.20 este aglomerata zona asta). Iar dimineata, multi „nu si-au baut cafeaua”, prin urmare, merg cu „ochii mari”.

PS: Uite, dimineata pe traseul mentionat anterior, de la Apaca spre Leu, coborâre spre Cotroceni, stanga la pod Cotroceni si oprit dupa 200m, am facut 17 minute. De ce? Blocata iesirea in Timisoara,, bara la bara de la Afi la Apaca, blocata intersectia de la Apaca, dupa ceea, pot sa spun ca se merge bine. Si unde mai pui ca motorul frige. 😃

 

 

Plec de la Dinamo la 8:45 si in 12 minute sunt la Valea Cascadelor fara sa ma sui pe vreun trotuar si fara sa incalc alta regula de circulatie in afara vitezei maxime admise. Cu tot cu iesit de pe straduta mea in Polona si apoi in St. cel Mare. 

Bine, daca ai vreun Gold Wing e de inteles...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alea e ... socuri cu circuit suplimentar de benzină (on-off). Nu mai e ca pe Dacia ... clapetă de închis admisia de aer cu resort de tiraj la depresiune şi tijă care să ridice şi relanti-ul odată cu şocul, plus bec galben în bord la acţionare ... he ... he ... a fost odată ... 

Acum e o gaură şi un piston cu şaibă de cauciuc. Atât!

R.thumb.jpg.080b48fbcc15be8ea21bc2551ad3e932.jpg

R.thumb.jpg.726523fb0817e0f5886b51c86e05c1e4.jpg

Eventual şi un cablu pentru "remote control".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Robyb a spus:

Rotax e firma,  confunzi termenii cred. 

Rotax in aviatie inseamna aproape doar familia 912/914. Mai sunt cateva modele rar folosite, dar 912 e baza, daca intrebi pe cineva ce motor are in avion o sa iti spuna Rotax sau Jabiru sau ULPower, nu "Rotax 912 ULS".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, patrick1 a spus:

Alea e ... socuri cu circuit suplimentar de benzină (on-off). Nu mai e ca pe Dacia ... clapetă de închis admisia de aer cu resort de tiraj la depresiune şi tijă care să ridice şi relanti-ul odată cu şocul, plus bec galben în bord la acţionare ... he ... he ... a fost odată ... 

Acum e o gaură şi un piston cu şaibă de cauciuc. Atât!

Acum e cum iti spun eu. Ca merg in fiecare zi cu mobra aia inclusiv la -15 grade si socul lucreaza cum iti spun. Daca vrei iti fac o filmare cu socul de pe carburile Keihin.

Ca daca e sa discutam despre chestii actuale, Tico avea soc automat inca din 97. Ete ca sunt motoare produse in 2021 care inca au socul cum iti zic eu.

Deci hai sa nu mai fim cagorici cand de fapt vorbim doar de o parte a chestiei, respectiv aia pe care o stim noi. Ca sunt si parti ale chestiei pe care poate nu le stim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Speedy.K said:

Daca vrei iti fac o filmare cu socul de pe carburile Keihin.

Nu e nevoie, am şi eu unul. Doar că la pornire trebuie şi să strâng şurubul de limitare a cabestanului ca să ridic turatia de relanti. La cald trebuie să slăbesc acel şurub, înapoi în poziţie.

Dar şi Keihin face acum d'astea:

a-class-quality-motorcycle-pwk-keihin-28-30-32-34mm-carburetor-keihin-carburador-racing-parts-with-power-jet.thumb.jpg.547fb5e52142b78a38d7336afabfb8c2.jpg

https://www.solidrop.net/product/a-class-quality-motorcycle-pwk-keihin-28-30-32-34mm-carburetor-keihin-carburador-racing-parts-with-power-jet.html

A-Class!  :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

Nu e nevoie, am şi eu unul. Doar că la pornire trebuie şi să strâng şurubul de limitare a cabestanului ca să ridic turatia de relanti. La cald trebuie să slăbesc acel şurub, înapoi în poziţie.

Dar şi Keihin face acum d'astea:

a-class-quality-motorcycle-pwk-keihin-28-30-32-34mm-carburetor-keihin-carburador-racing-parts-with-power-jet.thumb.jpg.547fb5e52142b78a38d7336afabfb8c2.jpg

https://www.solidrop.net/product/a-class-quality-motorcycle-pwk-keihin-28-30-32-34mm-carburetor-keihin-carburador-racing-parts-with-power-jet.html

A-Class!  :crack:

OK, e bine ca ne-am inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, Speedy.K said:

OK, e bine ca ne-am inteles.

Sigur că ne-am înţeles. Dacia era (e) o maşină simplă şi serioasă. Tragi şocul, ai bec de confirmare în bord (să nu îl uiţi tras) şi poţi regla şi turaţia de relanti la rece din poziţia butonului (carb. Weber /Carfil).

La carburatorul Keihin cu clapetă nu poţi face asta (cu relanti-ul). Ba o vreme mai trebuie să ţii cu mâna pârghia care acţionează şocul - nici închis (că se îneacă) nici deschis (că moare). Adică să te joci între ele. O vreme.

La carburatorul Keihin cu piston-supapă de pornire ... nu poţi nici asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, AdrianB1 a spus:

Rotax in aviatie

Am avut în navigație rotax! N-aș avea curaj veci să zbor cu așa ceva când 4 ski jet-uri noi au mers maxim 3 luni, deși le-am dat ce a fost mai bun (ulei, benzină, întreținere). Ca o paralelă un Yamaha obosit și cu motorul recondiționat la Mecanică Fină l-am închiriat 3 veri și vândut funcțional, petardele de bombardier cu rotax le-am dat în pungă în septembrie după 3 luni de exploatare... :puke:

Știu că sunt larg folosite pe avioane de mici dimensiuni, dar no thanks! :nono:

On topic: contact, buton de start și în 10 secunde am plecat! Clipește prima linie a turometrului până ajunge la o temperatură la care să poți "trage" de el, dar nu încălzesc pe loc nici un agregat motorizat. În principiu uzura e mai mare în timpul funcționării rece, iar de încălzit cel mai bine o face în mers, cu sarcină moderată, decât în gol. Nu mai zic de poluare, urși polari, eventual pangolini. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Daviddd a spus:

Voi cum procedați?

 

Am patit-o la 125, plecam din prima usurel, aia avea o alarma care papa curent ...... uite-ma echipat gata pe ea, dind la cheie de pomana. :crack:

Acum prima data pornesc mobra, dupa care - cagula, casca, manusi, etc. .... numai bine, se incalzeste si mobra cit de cit. 😀

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, AdrianB1 a spus:

Rotax in aviatie inseamna aproape doar familia 912/914. Mai sunt cateva modele rar folosite, dar 912 e baza, daca intrebi pe cineva ce motor are in avion o sa iti spuna Rotax sau Jabiru sau ULPower, nu "Rotax 912 ULS".

 

 

Nici prin cap nu mi-a trecut ca vorbim de motoare de avioane 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! Acu' nu știu magazia aia de Antonov aterizat azi la toate jurnalele de știri cum o fi, bănuiesc că e ca în filmele alea cu linia aeriană din Alaska de legau ăia cu sârmă și reparau avioanele cu barosul în șopru... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Sigur că ne-am înţeles. Dacia era (e) o maşină simplă şi serioasă. Tragi şocul, ai bec de confirmare în bord (să nu îl uiţi tras) şi poţi regla şi turaţia de relanti la rece din poziţia butonului (carb. Weber /Carfil).

La carburatorul Keihin cu clapetă nu poţi face asta (cu relanti-ul). Ba o vreme mai trebuie să ţii cu mâna pârghia care acţionează şocul - nici închis (că se îneacă) nici deschis (că moare). Adică să te joci între ele. O vreme.

La carburatorul Keihin cu piston-supapă de pornire ... nu poţi nici asta.

O luam de la capat... Ti-am zis ca trebuia sa-ti fac o filmare...

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu. Nicio legatura intre ele. Daca ar fi vreo legatura, cand pornesc motorul cu socul la maxim ar porni direct turat, ori el porneste la vreo 2000 rpm si apoi creste pe masura ce se incalzeste motorul.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia. Maxim la 4000 rpm. Si nu tin cu mana nimic, nici la maxim, nici mai jos, sta singur unde-l pun. 

Singura problema apare daca plec cu socul tras, atunci da, cand trag de gaz da sa se inece, dar asta numai in sarcina.

Habar n-am cum functioneaza sistemul, nu ma pasioneaza si as zice merci daca s-ar fi inventat un KLE fara soc manual si eventual pe injectie. Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, Speedy.K said:

Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta.

Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa).

Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici.

Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul.

Motivul e simplu ...

 

 

1 hour ago, ENEOS said:

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură!

Nici locomotiva cu aburi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! 

Am dat motorul ala ca exemplu pentru ca e un motor cu piston, boxer cu 4 cilindri, 1.3 litri, foarte apropiat tehnologic de un motor de motocicleta, dar fiind certificat are modul de functionare foarte strict masurat, verificat si documentat. Motorul de locomotiva nu doar ca e diesel si are o capacitate foarte diferita, dar se incalzeste si mult mai incet si are alt mode de functionare, deci nu e relevant pentru discutia de fata. In plus, e cu vreo 3 generatii in urma ca tehnologie, locomotivele romanesti sunt fabricate in anii 70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa).

Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici.

Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul.

Motivul e simplu ...

 

 

Nici locomotiva cu aburi.

Pai atunci ar trebui sa nu mergi decat pe o mobra construita de tine de la zero, de la minereul de fier si arborele de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Speedy.K a spus:

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia.

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, AdrianB1 a spus:

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

La CB stiu cum e, e fix ca la KLE. Bineinteles c n-am lasat niciodata la nicio mobra socul pana s-a incalzit motorul cu adevarat, in cinci minute am plecat cand e sub zero, ca altfel incep sa ma racesc eu. Ce ma enerveaza mereu in Bucale, in trei minute de la plecare imposibil sa nu dai de un "rosu" si inca nu e suficient incalzit incat sa stea ca lumea la relanti. Asa ca iarna dau relantiul un pic mai sus.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...