Sari la conținut

Voi lăsați motorul să se încălzească până să plecați?


Daviddd
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, AdrianB1 a spus:

Rotax in aviatie

Am avut în navigație rotax! N-aș avea curaj veci să zbor cu așa ceva când 4 ski jet-uri noi au mers maxim 3 luni, deși le-am dat ce a fost mai bun (ulei, benzină, întreținere). Ca o paralelă un Yamaha obosit și cu motorul recondiționat la Mecanică Fină l-am închiriat 3 veri și vândut funcțional, petardele de bombardier cu rotax le-am dat în pungă în septembrie după 3 luni de exploatare... :puke:

Știu că sunt larg folosite pe avioane de mici dimensiuni, dar no thanks! :nono:

On topic: contact, buton de start și în 10 secunde am plecat! Clipește prima linie a turometrului până ajunge la o temperatură la care să poți "trage" de el, dar nu încălzesc pe loc nici un agregat motorizat. În principiu uzura e mai mare în timpul funcționării rece, iar de încălzit cel mai bine o face în mers, cu sarcină moderată, decât în gol. Nu mai zic de poluare, urși polari, eventual pangolini. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 21 ore, Daviddd a spus:

Voi cum procedați?

 

Am patit-o la 125, plecam din prima usurel, aia avea o alarma care papa curent ...... uite-ma echipat gata pe ea, dind la cheie de pomana. :crack:

Acum prima data pornesc mobra, dupa care - cagula, casca, manusi, etc. .... numai bine, se incalzeste si mobra cit de cit. 😀

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, AdrianB1 a spus:

Rotax in aviatie inseamna aproape doar familia 912/914. Mai sunt cateva modele rar folosite, dar 912 e baza, daca intrebi pe cineva ce motor are in avion o sa iti spuna Rotax sau Jabiru sau ULPower, nu "Rotax 912 ULS".

 

 

Nici prin cap nu mi-a trecut ca vorbim de motoare de avioane 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! Acu' nu știu magazia aia de Antonov aterizat azi la toate jurnalele de știri cum o fi, bănuiesc că e ca în filmele alea cu linia aeriană din Alaska de legau ăia cu sârmă și reparau avioanele cu barosul în șopru... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Sigur că ne-am înţeles. Dacia era (e) o maşină simplă şi serioasă. Tragi şocul, ai bec de confirmare în bord (să nu îl uiţi tras) şi poţi regla şi turaţia de relanti la rece din poziţia butonului (carb. Weber /Carfil).

La carburatorul Keihin cu clapetă nu poţi face asta (cu relanti-ul). Ba o vreme mai trebuie să ţii cu mâna pârghia care acţionează şocul - nici închis (că se îneacă) nici deschis (că moare). Adică să te joci între ele. O vreme.

La carburatorul Keihin cu piston-supapă de pornire ... nu poţi nici asta.

O luam de la capat... Ti-am zis ca trebuia sa-ti fac o filmare...

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu. Nicio legatura intre ele. Daca ar fi vreo legatura, cand pornesc motorul cu socul la maxim ar porni direct turat, ori el porneste la vreo 2000 rpm si apoi creste pe masura ce se incalzeste motorul.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia. Maxim la 4000 rpm. Si nu tin cu mana nimic, nici la maxim, nici mai jos, sta singur unde-l pun. 

Singura problema apare daca plec cu socul tras, atunci da, cand trag de gaz da sa se inece, dar asta numai in sarcina.

Habar n-am cum functioneaza sistemul, nu ma pasioneaza si as zice merci daca s-ar fi inventat un KLE fara soc manual si eventual pe injectie. Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! 

Am dat motorul ala ca exemplu pentru ca e un motor cu piston, boxer cu 4 cilindri, 1.3 litri, foarte apropiat tehnologic de un motor de motocicleta, dar fiind certificat are modul de functionare foarte strict masurat, verificat si documentat. Motorul de locomotiva nu doar ca e diesel si are o capacitate foarte diferita, dar se incalzeste si mult mai incet si are alt mode de functionare, deci nu e relevant pentru discutia de fata. In plus, e cu vreo 3 generatii in urma ca tehnologie, locomotivele romanesti sunt fabricate in anii 70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, patrick1 a spus:

Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa).

Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici.

Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul.

Motivul e simplu ...

 

 

Nici locomotiva cu aburi.

Pai atunci ar trebui sa nu mergi decat pe o mobra construita de tine de la zero, de la minereul de fier si arborele de cauciuc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Speedy.K a spus:

La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu.

Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia.

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, AdrianB1 a spus:

La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda.

La CB stiu cum e, e fix ca la KLE. Bineinteles c n-am lasat niciodata la nicio mobra socul pana s-a incalzit motorul cu adevarat, in cinci minute am plecat cand e sub zero, ca altfel incep sa ma racesc eu. Ce ma enerveaza mereu in Bucale, in trei minute de la plecare imposibil sa nu dai de un "rosu" si inca nu e suficient incalzit incat sa stea ca lumea la relanti. Asa ca iarna dau relantiul un pic mai sus.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, ionutpm a spus:

Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! 

cel mai simplu: e o modalitate mecanica de a influenta amestecul astfel incat la pornirea la rece amestecul este imbogatit cu mai multa benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, ionutpm a spus:

Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! 

 

Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, patrick1 a spus:

Cam aşa şi este. Mai puţin partea de siderurgie /inginerie chimică.

Mecanicii proveniţi din mecanizarea agriculturii sunt (pentru mine) din alt film :)

Este greşită abordarea?

 

In ceea ce ma priveste ar fi, prefer sa am incredere in oameni verificati in zeci de ani de constructii de mobre si in mecanici verificati de multinprieteni inaintea mea decat innmine care stiu ca nu ma pricep la asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, patrick1 a spus:

Şi nu neapărat manual, existau şi cu panglică de bimetal.

O spirală - arc, ca la termometre.

 

Mi-am dat seama ca-i ceva termic (deja automatizare :) ), eu am avut doar la masini .... cu cablu.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Contabil a spus:

 

Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator.

Șocul propriu zis da, dispozitivul de îmbogățire a amestecului la pornire nu neapărat! La moto mai rar întâlnești clapeta care obturează intrarea aerului (și care creează un șoc determinând absorbția unei cantități mai mari de amestec aer - benzină prin circuitul de ralanti). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata).

Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, N.R. a spus:

Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata).

Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim).

Aaa, am fost degeaba 15 ani pe forum !

Si uleiul, uleiul de care se pune?! Si pana unde?!

Da' lantul cum se unge?! Sau nu se unge?! Si cu ce, mai ales?

 

 

Hai ca ma duc sa o las 1 minut la relanti inainte sa plec, ca pare rece afara si mi-e ca daca plec imediat se incalzeste prea repede, transpira si face vreun covid, ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, N.R. said:

se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata)

 

Se incalzesc mai repede insa nu stiu daca mai "sanatos". Ideea e ca pe loc, fara sarcina, motorul nu e supus unor sarcini mari si componentele in frecare ce inca nu sunt unse se uzeaza mai greu. Acest principiu se aplica la diesel deoarece se incalzeste foarte greu dar si acolo tot trebuie asteptat putin, gen 1-2 minute inainte de plecare pe vreme rece.

Oricum ar fi, nu trebuie pornit motorul si plecat direct cu el, din punctul meu de vedere. Ar trebui asteptat macar 20 de secunde sa apuce uleiul (chiar daca e rece) sa ajunga pe unde trebuie (daca nu se pot astepta 2-3 minute). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandarea de a "incalzi" motorul in mers imediat dupa pornire, a aparut o data cu normele de poluare euro, nu are legatura cu sanatatea motorului. Adica are, dar nu in sensul bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. 

Treaba cu uleiul era valabilă pe vremea monogradelor, acum cel mult în câteva secunde ajunge în tot sistemul. Vezi că unele troace (Porsche de ex) sunt programate să nu pornească "la sfert" tocmai pt a asigura o presiune de ulei în sistem din rotirea la demaror. Fabia R5 de curse cel puțin zici că e stricată, atât de mult trebuie acționat demarorul ca să pornească! E mult mai rău pt motor ca atunci când dă primul semn de pornire să-l "iei din accelerație". 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus:

Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?"

Chiar și așa....🤔

🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...