Sari la conținut

se poate inlocui sistemul de inchidere DoubleD cu ratchet?


mihai c
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, TETEA. a spus:

Singura problema de safety la quick release e faptul ca ti-l reglezi prima oara apoi uiti de el, ajungand dupa luni de utilizare sa se largeasca curelusa si fara sa iti dai seama nu mai ai prinderea ajustata corect pe gat. Ceea ce la DD nu se intampla, pentru ca o ajustezi practic la fiecare utilizare.

 

Off-topic:

 

Se intampla la fel si la Shoei. Nu era nevoie de luni de zile. In 2-3 saptamani era mai larg. Cu toate garniturile de guma si tot ce are casca ca sa impiedice miscarea lor.

Motiv pentru care eu am cusut textilul la GT_Air-ul din dotare, ca sa fiu sigur ca nu se mai misca ever.

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, einstein1984 a spus:

de ce anume sa se largeasca cureaua? Ca nu o reglezi sa fie in tensiune cand e purtata? SI chiar daca sar lari, cine te impiedica odata la X luni sa o strangi? 

 

Vad ca esti Gica contra, si te faci ca nu intelegi. Sau poate chiar...

Scuze ca trebuie sa rostesc evidenta, DA, din cand in cand trebuie sa strangi curelusa! Daca iti aduci aminte, si nu ai accident exact inainte de a apuca sa o strangi. Acolo e riscul. Capisci?!

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar nu am pus frâne pe tambur în locul celor cu disc! 

DD parcă e obligatoriu pe circuit, mă gândesc că dacă ratchetul ar fi la fel de sigur ar fi acceptat. Se pare însă că a devenit din ce în ce mai popular pe măsură ce a crescut ponderea celor cu 2 mâini stângi pt care e mult prea complicat să lege un DD. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ENEOS a spus:

Da, dar nu am pus frâne pe tambur în locul celor cu disc! 

DD parcă e obligatoriu pe circuit, mă gândesc că dacă ratchetul ar fi la fel de sigur ar fi acceptat. Se pare însă că a devenit din ce în ce mai popular pe măsură ce a crescut ponderea celor cu 2 mâini stângi pt care e mult prea complicat să lege un DD. 

 

Fix pt tine am explicat, John! DD e mai safe pentru ca il ajustezi la fiecare utilizare. Atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, insa ața neagra de papiota n-o sa intre niciodata in vreun studiu oficial despre siguranta.

Sigur ca se poate face, eu prefer sa verific oricand am un moment liber si am casca pe langa mine. Frecvent necesita ajustare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă e cusută un pic bentița aia, garantez cu mâna pe jar că nu trebuie ajustat nimic. Se mai lasă ajustarea de pe bentiță (scos, pus, tras etc), dacă se coase un pic, rămâne fix cum ai lăsat-o. Mie nu-mi place să-mi fluture sub gât.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ERU a spus:

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Piesa nu, doar accesorii. Adica n-am schimbat ceva facut de mama lui cu ceva ce altul imi spune ca e mai bun, ci doar am pus in plus pe ea lucruri dovedit bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ERU a spus:

Interesant topicul, am gasit casti interesante pe care le-am descalificat pentru ca aveau sistemul ala sigur, din epoca de piatra [care ar fi trebuit sa ramana acolo], dar daca ar exista un ratchet retrofit ca lumea, nu ca gluma aia postata de cineva mai sus as fi foarte interesat.

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Sistemul ala n-a aparut din senin, s-a pastrat pana in secolul 21 din epoca de piatra, lucru care spune multe. Daca ai tu un sistem mai sigur si mai rapid, zi-ne si noua. 

 

Am si am avut o tona de piese aftermarket pe motorete, e irelevant pentru subiect. Argumentul ti l-ai dat singur mai sus. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Nu stiu altii, dar eu, mereu pun casca prima data si apoi manusile. 

A devenit a doua natura. 

Cu manusi normale, de 3 sezoane, pot opera linistit DD-ul.

Cu manusi groase nu merg fiindca nu prea scot motocicleta din noiembrie si pana in martie. Probabil ca nu as putea, dar s-ar aplica prima fraza. 

Am casti si cu un sistem si cu altul. 

Prefer DD din urmatoarele motive:

* volum ocupat

* comfort (nu ma jeneaza niciodata si nicicum la gat)

* posibilitate instanta a reglarii indiferent ca am sau nu cagula (de vara sau de vreme rece, cu guler gros din windstopper) ori chiar un textil in jurul gatului.

Da, eu ratchetul il inchid mereu pana la capat, asa ca pe vreme rece ar trebui sa il reglez mai larg.

* nu se misca din pozitia in care l-am ajustat/fixat, mai ales cand este supus tensiunii, cum se poate intampla cu o casca la care ratchetul a fost desfacut si refixat de un junior sau de un superficial (cazuri foarte rare, dar intalnite de mine, dupa ce oamenii au desfacut fixarea din fabrica a ratchetului si au vrut sa il monteze intr-un fel considerat de ei mai bun)

 

Greutatea nu pot sa o listez ca factor esential pt mine. Nu este cazul. 

 

Bineinteles, fiecare cu alegerile lui. 

Eu unul prefer de departe DD.

As fi vrut ca GT-ul sa fie cu DD dar nu m-am gandit vreodata sa manufacturez eu ceva. Nu spun ca nu se poate. Spun doar ca nu o fac eu. 

 

Un alt sistem vazut pe castile Bell este cel cu magneti. 

Personal, nu m-as simti confortabil cu un asemenea mecanisc. Din nou, chestiune de gusturi, optiuni. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.10.2021 la 13:51, frigider a spus:

chair nu e deloc, creadeam ca zici la misto.

acum capsa aia ...pare destul de zdravana, zic.

 

Pai nu este sistemul DD cel mai bun? vezi ca leaga partea cu capsa (in video) total gresit ...... de acolo si nemultumirile. :)

Ps. Mai mul i-a incurcat pe americani ,,,, capsa.

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place cel mai mult argumentul pro double D " ca nush ce pe circuit", uitasem ca forumul asta e plin de raceri.

Mie imi place ratchet sau micrometric si nu doar ca nu imi place double D, dar daca o casca are acel sistem nu intra in calcul pentru a fi cumparata.

Argumentul de safety nu sta in picioare, avand in vedere ca oricare din sisteme trece baremul si ca oricum vertebrele mele nu tin mai mult decat oricare din sisteme, dar cumva unii au impresia de siguranta [falsa de altfel] cum ca ala tine mai mult.

Din toate punctele de vedere ratchetul e superior, il pui si scoti mai repede si nu e vb de 3 sec, e ajustabil, si cel mai important poti agata casca de hanguard ceea ce cu duble D nu ca nu poti, dar nu o vei face niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ERU a spus:

Din toate punctele de vedere ratchetul e superior, il pui si scoti mai repede si nu e vb de 3 sec, e ajustabil, si cel mai important poti agata casca de hanguard ceea ce cu duble D nu ca nu poti, dar nu o vei face niciodata.

Nu o fac pentru ca nu am handguard si pentru ca oricum nu agat sau tin casca asa. 
In rest, nu desfac (aproape) niciodata complet curelusa din inele. Doar o slabesc si o dau peste barbie. Cand pun casca, doar strang curelusa si fixez capatul liber in capsa. Dureaza 2 secunde.

O fi inferior sistemul, din toate punctele de vedere, insa pentru mine e un must la casca. Prima a fost cu ratchet, urmatoarele cu DD.

 

La 08.10.2021 la 19:26, ERU a spus:

Pentru toti aia care o ard autist, cum ca nu ar trebui sa faci nici o modficare, pentru ca asa s-a gandit fabricantul si asta cumva face ca solutia aleasa de el sa fie mai sfanta decat scriptura, am o singura intrebare, aveti vre-o piesa aftermarket pe motoare?

Suport de numar, crashpads, toba, furtun frana cu insertie metalica. Toate cu omologare. Care-i faza?

Ah, nici anvelopele, uleiul, filtrele nu mai sunt cele originale. Sunt aftermarket.

Editat de ilarionciobanu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ce romanesc a devenit si topicul asta :)

Daca nu ne f*tem o flegma in ochi pentru pareri diferite nu are nici un farmec. 

Parca ni s-ar curma viata inainte de termen daca ar trebui sa acceptam ca altii, in cunostiinta de cauza, pot avea optiuni diferite. 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, ilarionciobanu a spus:

Suport de numar, crashpads, toba, furtun frana cu insertie metalica. Toate cu omologare. Care-i faza?

Ah, nici anvelopele, uleiul, filtrele nu mai sunt cele originale. Sunt aftermarket.

Ai citit tot topicul ?

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

OIP-1.thumb.jpg.ba48954d45de44337969b45c305b5875.jpgNEW-Motorcycle-neck-protector-moto-racing-neck-protection-neckguard-Reflective-zipper-3D-Cervical-spine-protective-gear.thumb.jpg.b6d29666f219d22bfeecb751ef1d33e7.jpg

 

Nu par a fi prea comode dar oferă o şansă de a rămâne cu "capul pe umeri".

Pai e exact pe invers ca sa zic asa.Adica legatura castii imi tine casca pe cap cand vertebrele imi sunt intinse iar device-ul propus de tine ma saveaza de la tasare sau torsiune oarecum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, patrick1 a spus:

Şi când vertebrele nu sunt intinse?

97f32dfb929f59fec238450c6944a227.thumb.jpg.5c96415228c95ed8841e900969f04ab5.jpg

 

:crack:

 

Cand nu sunt intinse pot fi in starea normala, comprimate sau torsionate. Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui ...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, patrick1 a spus:

Că ... de la un şoc de jos în sus prin denivelări în carosabil ... se pot tasa vertebre cervicale cu ajutorul căştii (cu rol de masă inerţială).

Când denivelările sunt frecvente şi suspensia dură ... probabilitatea creşte.

Pai asta spuneam si eu ca device-ul tau ajuta la tasare si poate la torsiune, pe cand prinderea castii indiferent de sistem te ajuta sa stea casca pe cap atunci cand vertebrele ar fi supuse la intindere nu la tasare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Eronat!

"Device"-ul (nu e al meu!) protejează gâtul de eventuală tasare cand porţi o cască ca în poză (nu ajută la tasare, o împiedică la şoc = cădere "în cap"). Casca, cu cât este mai "solidă" şi mai grea "ajută" la tasarea discurilor coloanei vertebrale a motociclistului, brusc la şoc sau progresiv în timp.

 

R.thumb.jpg.7b647f9b15d7f267a2ff5703daa586f8.jpg

Exact asta am vrut sa spun si eu dar probabil exprimarea nu a fost cea mai fericita. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merg din 2003 pe motocicleta si nu mi au placut NICIODATA sistemele DD

o singura casca am pe acest model si o port fffff rar

am avut accidente si mai grele ....si mai usoare..... dar niciodata casca nu mi a sarit de pe cap

important este sa inchizi sistemul / casca la plecare si sa nu ti se balangane" pe cap 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...