Sari la conținut

Yamaha virago 535 motor înlocuit fără scânteie


twbro54l
 Share

Postări Recomandate

Salutări, sunt posesorul unui Virago 536 din 1995 a cărui motor a trebuit să îl înlocuiesc. Acum am observat că acest motor are două cititoare pentru scânteie și al meu avea doar unul. Am înlocuit atât capacul statorului cât și rotorul cu cele de pe motorul vechi și am observat că motorul învârte dar nu are scânteie.

Țin să menționez că motorul nu este pus pe motocicletă, ci este lângă ea pentru a putea face o probă “mai ușoară”.. Toate firele sunt conectate: ale statorului (3 albe), a cititorului de scânteie (unul alb și unul negru), a electromotorului (ce vine prins de el), a firului de pe motor poziționat pe partea capacului de la cutia de viteze și un fir albastru ce indică dacă motorul este în viteză. Este posibil ca el să se învârtă invers acelor de ceasornic?🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, twbro54l said:

Este posibil ca el să se învârtă invers acelor de ceasornic?🤔

Asta depinde de perspectiva ta ... de stânga sau din dreapta  :)

OIP.thumb.jpg.951ee2b156f9c88db1dd692829756271.jpgOIP.thumb.jpg.ccce80be55cd765eca6206c40186023b.jpg

1 hour ago, twbro54l said:

sunt posesorul unui Virago 536

Desigur ... şase

yamaha-virago-535-wiring-diagram-auto-electrical-wiring-diagram.thumb.jpg.b3cdfafe09cfc6c15179a5b7e03b2ebb.jpg

Vezi că mai ai pe acolo şi ceva condiţionări de inhibare a aprinderii ... neutral activ, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, patrick1 said:

Asta depinde de perspectiva ta ... de stânga sau din dreapta  :)

OIP.thumb.jpg.951ee2b156f9c88db1dd692829756271.jpgOIP.thumb.jpg.ccce80be55cd765eca6206c40186023b.jpg

Desigur ... şase

yamaha-virago-535-wiring-diagram-auto-electrical-wiring-diagram.thumb.jpg.b3cdfafe09cfc6c15179a5b7e03b2ebb.jpg

Vezi că mai ai pe acolo şi ceva condiţionări de inhibare a aprinderii ... neutral activ, etc.

Mulțumesc pentru răspuns! Scuze pentru greșeli. Motorul știu că se învârte în sensul acelor de ceasornic, cum mă uit din partea unde este statorul sau contactul.

La ce te referi prin asta? Nu înțeleg..

 

3 hours ago, patrick1 said:

condiţionări de inhibare a aprinderii ... neutral activ, etc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, twbro54l said:

Mulțumesc pentru răspuns! Scuze pentru greșeli. Motorul știu că se învârte în sensul acelor de ceasornic, cum mă uit din partea unde este statorul sau contactul.

La ce te referi prin asta? Nu înțeleg..

 

 

O.K.

Ca nu cumva să porneşti în treapta de viteză, fără ambreiaj, şi ca să nu dărâmi ceva prin curte, este prevăzut un circuit de protecţie care împiedică acţionarea electromotorului şi opreşte aprinderea din CDI când nu ai becul de neutral aprins (vezi pe schemă circuitul cu cele două diode, etc.).

Alte modele au şi întrerupător pe cric.

Circuitul acela are nevoie de un contact la masă ca să permită scânteia. Dacă nu îl are nu ai nici scânteie.

21 pe schemă este contactul de neutral şi 20 beculeţul pe care îl aprinde în bord.

Depinde de varianta constructivă. La unele modele opreşte doar releul care acţionează demarorul (electromotor).

Funcţionează cu logică negativă: "0" activează CDI-ul, "1" sau lăsat în gol - inhibă aprinderea.

Dacă este cricul jos şi nu ai tras maneta de ambreiaj. Este o logică de protecţie.

Cum nu ai pus motorul în cadru nu ai nici semnal de "cric sus" spre CDI.

Greşesc? 

4 hours ago, twbro54l said:

Țin să menționez că motorul nu este pus pe motocicletă, ci este lângă ea

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, patrick1 said:

 O.K.

Ca nu cumva să porneşti în treapta de viteză, fără ambreiaj, şi ca să nu dărâmi ceva prin curte, este prevăzut un circuit de protecţie care împiedică acţionarea electromotorului şi opreşte aprinderea din CDI când nu ai becul de neutral aprins (vezi pe schemă circuitul cu cele două diode, etc.).

Alte modele au şi întrerupător pe cric.

Circuitul acela are nevoie de un contact la masă ca să permită scânteia. Dacă nu îl are nu ai nici scânteie.

21 pe schemă este contactul de neutral şi 20 beculeţul pe care îl aprinde în bord.

Depinde de varianta constructivă. La unele modele opreşte doar releul care acţionează demarorul (electromotor).

Funcţionează cu logică negativă: "0" activează CDI-ul, "1" sau lăsat în gol - inhibă aprinderea.

Dacă este cricul jos şi nu ai tras maneta de ambreiaj. Este o logică de protecţie.

Cum nu ai pus motorul în cadru nu ai nici semnal de "cric sus" spre CDI.

Greşesc? 

 


Eu am becul de neutral aprins (am conectat firul ca să îmi indice dacă este pe neutru, dacă nu este conectat îmi taie electromotorul)  și mufa de la cric este conectată. Acum nu știu dacă trebuie tras cricul și/sau maneta de ambreiaj “ținută” pentru a avea scânteie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cric jos, numai cu neutral sau ambreiaj.

În manual (Clymer) pag. 172 - 178.

 

"The ignitor unit is also controlled by the
sidestand relay and switch. When the sidestand is
down, the ignition control unit is grounded
through the sidestand relay. The engine cannot be
started when the sidestand is down unless the
transmission is in NEUTRAL. The sidestand relay
and sidestand switch are covered separately in this
chapter as they are also a part of the starting
system."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, patrick1 said:

Cu cric jos, numai cu neutral sau ambreiaj.

În manual (Clymer) pag. 172 - 178.

 

"The ignitor unit is also controlled by the
sidestand relay and switch. When the sidestand is
down, the ignition control unit is grounded
through the sidestand relay. The engine cannot be
started when the sidestand is down unless the
transmission is in NEUTRAL. The sidestand relay
and sidestand switch are covered separately in this
chapter as they are also a part of the starting
system."

Transmisia e pe liber, tocmai de asta am becul neutral (verde) aprins. Am încercat și cu cricul tras dar degeaba

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, twbro54l said:

Am înlocuit atât capacul statorului cât și rotorul cu cele de pe motorul vechi și am observat că motorul învârte dar nu are scânteie.

Nu diferă nimic mecanic pe acolo ca poziţie?

6 hours ago, twbro54l said:

Acum am observat că acest motor are două cititoare pentru scânteie și al meu avea doar unul.

 

6 hours ago, twbro54l said:

Toate firele sunt conectate: ... a cititorului de scânteie (unul alb și unul negru)

Ciudat: motorul cu două cititoare (trigger) nu avea 4 fire?

Ca aici (pickup coil)

1993-yamaha-xv535-virago-wiring-diagram-5.thumb.jpg.b39eeba027379c87fcea892e63745593.jpg

Care din 4 s-au "făcut" 2 ?

Ceva nu este din acelaşi "film".

 

Să înţeleg că ai înlocuit statorul, rotorul şi cititorul (cu 2 fire) de pe motorul vechi pe cel "nou"?

Sau numai rotorul şi statorul (cum ai scris mai sus)?

6 hours ago, twbro54l said:

Am înlocuit atât capacul statorului cât și rotorul cu cele de pe motorul vechi

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, patrick1 said:

Nu diferă nimic mecanic pe acolo ca poziţie?

 

Ciudat: motorul cu două cititoare (trigger) nu avea 4 fire?

Ca aici (pickup coil)

1993-yamaha-xv535-virago-wiring-diagram-5.thumb.jpg.b39eeba027379c87fcea892e63745593.jpg

Care din 4 s-au "făcut" 2 ?

Nu diferă absolut nimic în afară de poziția magneților de pe rotor și de poziția cititorului (unul lipsă)

Practic am mutat capacul statorului ce conține piesele de pe motorul vechi și rotorul, pentru pornire.

Motorul cu 2 cititoare pe care îl pun acum avea 4 fire: roșu, verde, maro și albastru. Ce am încercuit e ceea ce lipsește la capacul ăsta, un cititor

motorul meu este din 1995 și ăsta cu care îl înlocuiesc este un an mai vechi, dat și faptul pentru care ăsta are 2 cititoare și rotorul diferit. Undeva pe net scria că ar trebuii să funcționeze atât timp cât am TCI potrivit și un cititor cu volanta potrivită

26F67FE3-11A2-4EB0-85FB-7026E699A959.jpeg

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Şi dacă diferă unghiular un canal de pană la volantă (rotor)? Sau distanţa dintre cititor şi reper pe noua carcasă?

20 minutes ago, twbro54l said:

Undeva pe net scria că ar trebuii să funcționeze atât timp cât am TCI potrivit și un cititor cu volanta potrivită

Pe net, oricine poate scrie orice (bazaconie).

Soluţia tehnică sigură este "cutia neagră" (TDI-ul) cu care a fost echipată motocicleta de pe care provine "noul" motor. Respectiv cu două bobine trigger.

La alte idei cu "transplanturi" de agregate din "filme" diferite nu am cum să te ajut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, patrick1 said:

Şi dacă diferă unghiular un canal de pană la volantă (rotor)? Sau distanţa dintre cititor şi reper pe noua carcasă?

Am făcut comparație între volante și nu este nici-o diferență în afara poziției magnetului de pe volantă. Chiar dacă și ar fi o diferență, scânteie ar trebui să dea.. Am măsurat voltajul (DC) direct pe una din mufele unei bobine și are 0.15V când nu dau la Electromotor și între 2-4 volți când dau. 
Volanta are doar un canal de până

D6F0D4A8-6C58-4529-B345-19E13B978BCF.jpeg

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Distanţa dintre ce zici că ar fi un"magnet" pe volantă (de fapt ar trebui să fie o platbandă) şi bobina cititor (trigger) care ea conţine miez magnetic este la fel ca pe vechiul motor?

Nu ştiu ce "ţigănii" s-au mai făcut pe acolo, dar manualul de service indică clar:

"Disconnect the picup coil 4-pin electrical connector
(containing 1 red, 1 blue, 1 brown and 1
green
) from the ignitor unit."

şi

"4. Use an ohmmeter on R x 100 to measure the
pickup coil resistance between the following terminals:
a. Brown to green.
b. Red to blue.
5. Compare the pickup coil reading to the specification
in Table 1. Replace the pickup coil assembly
if it does not meet the test specifications.
6. If the pickup coil is satisfactory, reconnect the
electrical connector and install all removed parts."

 

"Ignitor Unit Check
The ignitor unit cannot be tested. If there is a
problem within the ignition system and all other
components within the ignition system perform
within test specifications, then the ignitor unit is
probably faulty and should be replaced.
Prior to purchasing a new ignitor unit, have the
system checked by a Yamaha dealer. They may
perform a "remove and replace" test ..."

 

Restul este timp pierdut degeaba (părerea mea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, patrick1 said:

Distanţa dintre ce zici că ar fi un"magnet" pe volantă (de fapt ar trebui să fie o platbandă) şi bobina cititor (trigger) care ea conţine miez magnetic este la fel ca pe vechiul motor?

Da. Dar eu am mutat volanta și bobina cititor de pe motorul vechi (cel nefunctional) pe ăsta. Bobina cititor are doar 2 fire. Unul alb și unul negru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pick-up-01-yamaha-virago-535-1988-1995.thumb.jpg.6b6b2b1bb543d6a37d24489009189f91.jpg

1988-1995

https://motostion.com/virago-535-1988-1995/15297-pick-up-01-yamaha-virago-535-1988-1995.html

8 hours ago, twbro54l said:

sunt posesorul unui Virago 536 din 1995

 

Asta trebuia să ai pe motocicletă

nu altceva.

1 hour ago, twbro54l said:

motorul meu este din 1995 și ăsta cu care îl înlocuiesc este un an mai vechi

 

A mers la tine vreodată motorul vechi cu un singur pick-up?

Sau a făcut careva ceva "ţigănie" pe acolo şi ţi-a vândut-o "moartă" (şi modificată)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, patrick1 said:

pick-up-01-yamaha-virago-535-1988-1995.thumb.jpg.6b6b2b1bb543d6a37d24489009189f91.jpg

1988-1995

https://motostion.com/virago-535-1988-1995/15297-pick-up-01-yamaha-virago-535-1988-1995.html

 

Asta trebuia să ai pe motocicletă

nu altceva.

 

A mers la tine vreodată motorul vechi cu un singur pick-up?

Sau a făcut careva ceva "ţigănie" pe acolo şi ţi-a vândut-o "moartă" (şi modificată)?

Uite asta am eu pe motorul vechi, https://www.motorparts-online.com/en/yamaha/xv-535-virago/1987-1995/pickup-coil/201433804

 

Da, motorul a mers până mi s-a rupt ambreiajul de la Electromotor în mers și a ajuns Șpan în motor. Nu s-a făcut nici-o țigănie

 

Astea sunt cele 2 fire ce vin de la TCI

image.jpg
 

Ăsta e TCI cu toate modulele/releul

image.jpg

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, twbro54l said:

Uite asta am eu pe motorul vechi, https://www.motorparts-online.com/en/yamaha/xv-535-virago/1987-1995/pickup-coil/201433804

 

Da, motorul a mers până mi s-a rupt ambreiajul de la Electromotor în mers și a ajuns Șpan în motor. Nu s-a făcut nici-o țigănie

 

Astea sunt cele 2 fire ce vin de la TCI

image.jpg

Ciudat ...

Nu ai legat cumva firele invers spre pick-up? Negru în loc de alb şi alb în loc de negru?

 

Am întrebat de "moartă" (şi modificată) pentru că am mai văzut (pe la prieteni) aşa ceva la un XR 600 R adus de pe dincolo (Italia) cu alt tip de magnetou în motor, trifazat în loc de monofazat + înfăşurare de CDI-AC.

 

Pentru că dacă legi invers firele la pick-up se schimbă succesiunea şi faza impulsurilor de comandă spre TDI şi se poate întâmpla orice surpriză.

Pentru că e "cutie neagră".

Iar cupla-conector de la pick-up este cu "cheiţă", ca să nu poţi inversa semnalul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, patrick1 said:

Ciudat ...

Nu ai legat cumva firele invers spre pick-up? Negru în loc de alb şi alb în loc de negru?

 

Am întrebat de "moartă" (şi modificată) pentru că am mai văzut (pe la prieteni) aşa ceva la un XR 600 R adus de pe dincolo (Italia) cu alt tip de magnetou în motor, trifazat în loc de monofazat + înfăşurare de CDI-AC.

Nu e legat nimic invers.. Am postat poză cu TCI..

O poză relativ mai bună cu firele

Bobinele erau prinse pe motor dar le-am legat și cu fir dar tot nu are scânteie. Am încercat și cu alte bobine, dar tot nimic..

Dar, cumva trebuiesc conectate și astea 2 mufe la carburatoare ca să poată da scânteie?

image.jpg

image.jpg

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, patrick1 said:

O văd.

Nu acolo invers!

Aici la pick-up invers:

image.jpg.e535cde602e60ff2855083323b4f23e5.thumb.jpg.b9a22ebd2652dc780492612381968766.jpg

Nu l-am conectat invers. Am verificat de aproape N ori, crede-mă că nu-i dau de cap. Parcă îl are le Aghiuță în ea

edit: am trimis o poza mai sus cu 2 mufe

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva tot nu iese. 2 pick-up, 1 masă, 1 plus, 1 inhibare (condiţionări), 2 bobine de inducţie = 7.

(La pick-up dublu 4 fire, nu 2 = 9.)

Ce "hram" poartă firul în plus?

Ai şi senzor de nivel de ulei?

https://www.viragohelp.com/virago-ignition-systems/

Dacă ai, şi ăsta (senzorul de nivel de ulei) poate inhiba aprinderea (dacă se închide).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, patrick1 said:

Ceva tot nu iese. 2 pick-up, 1 masă, 1 plus, 1 inhibare (condiţionări), 2 bobine de inducţie = 7.

(La pick-up dublu 4 fire, nu 2 = 9.)

Ce "hram" poartă firul în plus?

Nu 2 pick-up. Unul singur!

Eu cred că am explicat prost. Motorul “original” avea doar un pick-up. Motorul Ăsta “nou” pe care l-am pus acum avea 2 așa că am luat capacul statorului de pe motorul “original” ce conține doar un pick-up și l-am pus pe motorul “nou” care acum are doar un pick-up, așa am făcut și cu volanta.

http://yamaha-virago.blogspot.com/2018/10/tci-assy.html?m=1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...