Sari la conținut

Yamaha virago 535 motor înlocuit fără scânteie


twbro54l
 Share

Postări Recomandate

O.K. deci 9 este pompa de benzină (dacă nu sunt rotaţii /pick-up o opreşte) Ăsta este firul în plus.

Yamaha-xv535-TCI-connectors.png.c0c5d537f0ad0cdf17fa6ff5d63971f0.png

1 = gray = induction coil - cylinder #1
2 = not used
3 = red/black = +12V
4 = orange = induction coil - cylinder #2
5 = blue/yellow = sidestand cut-off switch
6 = black =ground
7 = not used
8 = black = pick-up coil
9 = blue/red = fuel pump relay
10 = gray = pick-up coil

 

În rest este cum am socotit = 7 fire, dintre care firul 5 este "cut-off". Verifică tensiune pe el. Este zero?

Totuşi, de unde fir alb la pick-up? La TCI sunt black (negru) şi gray (gri).

firele 8 (black) şi 10 (gray).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45 minutes ago, patrick1 said:

O.K. deci 9 este pompa de benzină (dacă nu sunt rotaţii /pick-up o opreşte) Ăsta este firul în plus.

Yamaha-xv535-TCI-connectors.png.c0c5d537f0ad0cdf17fa6ff5d63971f0.png

1 = gray = induction coil - cylinder #1
2 = not used
3 = red/black = +12V
4 = orange = induction coil - cylinder #2
5 = blue/yellow = sidestand cut-off switch
6 = black =ground
7 = not used
8 = black = pick-up coil
9 = blue/red = fuel pump relay
10 = gray = pick-up coil

 

În rest este cum am socotit = 7 fire, dintre care firul 5 este "cut-off". Verifică tensiune pe el. Este zero?

Totuşi, de unde fir alb la pick-up? La TCI sunt black (negru) şi gray (gri).

firele 8 (black) şi 10 (gray).

Scuze din nou. Firul este gri. Când măsor 5 mă folosesc de 6 ca “masă”?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar mai întâi măsori între şasiu şi 6 să fie zero V, adică verifici integritatea legăturii la "masă" şi dacă este bună o poţi folosi ca referinţă, ulterior.

Ca detector de înaltă tensiune poţi folosi un "creion de tensiune" cu lampă cu neon (în loc de bujie).

Nah' ... atenţie, nu există greşeli tolerabile (cifre, culori, litere) la aşa ceva.

8 hours ago, twbro54l said:

Firul este gri.

Ba e alb, ba e gri :wacko:

 

Ai două fire gri! Atenţie la culori, poziţii fizice, funcţii şi semnale.

Unul în cupla cu 6 pini la poziţia 1 (este spre bobina de inducţie a cilindrului #1) şi altul în cupla cu 4 pini la poziţia 10 (pick-up).

Firul albastru-galben în discuţie (sidestand cut-off switch) este în cupla cu 6 pini la poziţia 5.

Yamaha-xv535-TCI-connectors.png.c0c5d537f0ad0cdf17fa6ff5d63971f0.png.b7f193bf9a9e75e5587a98fce03514d5.png

 

19 hours ago, twbro54l said:

Toate firele sunt conectate: ale statorului (3 albe), a cititorului de scânteie (unul alb și unul negru)

image.jpg.e535cde602e60ff2855083323b4f23e5.jpg.0bff04131bc48def475b3c7cdcf19ff3.thumb.jpg.5f889b177c6e7eb7d39dc672c746db53.jpg

În poza ta se vede un fir alb (şi unul negru), dezizolate, nicidecum nu se vede un fir gri (de la cititor la TDI).

 

Iar la stator (ieşirile trifazate spre redresor-regulator) sunt de obicei 3 fire galbene (nu 3 albe)

High-Output-Stator-Coil-Comp-For-YAMAHA-XV535-XV-535-Virago-535-1987-2000-MOTORCYCLE-MAGNETO.thumb.jpg.7ce134359c12587ccdbc091f5aaf1309.jpg

Sunt oare probleme la percepţia culorilor (discromie)? Roagă pe cineva să te ajute cu vederea lui şi percepţia corectă a culorilor. Este esenţial aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, patrick1 said:

Da, dar mai întâi măsori între şasiu şi 6 să fie zero V, adică verifici integritatea legăturii la "masă" şi dacă este bună o poţi folosi ca referinţă, ulterior.

Ca detector de înaltă tensiune poţi folosi un "creion de tensiune" cu lampă cu neon (în loc de bujie).

Nah' ... atenţie, nu există greşeli tolerabile (cifre, culori, litere) la aşa ceva.

Ba e alb, ba e gri :wacko:

 

Ai două fire gri! Atenţie la culori, poziţii fizice, funcţii şi semnale.

Unul în cupla cu 6 pini la poziţia 1 (este spre bobina de inducţie a cilindrului #1) şi altul în cupla cu 4 pini la poziţia 10 (pick-up).

Firul albastru-galben în discuţie (sidestand cut-off switch) este în cupla cu 6 pini la poziţia 5.

Yamaha-xv535-TCI-connectors.png.c0c5d537f0ad0cdf17fa6ff5d63971f0.png.b7f193bf9a9e75e5587a98fce03514d5.png

 

image.jpg.e535cde602e60ff2855083323b4f23e5.jpg.0bff04131bc48def475b3c7cdcf19ff3.thumb.jpg.5f889b177c6e7eb7d39dc672c746db53.jpg

În poza ta se vede un fir alb (şi unul negru), dezizolate, nicidecum nu se vede un fir gri (de la cititor la TDI).

 

Iar la stator (ieşirile trifazate spre redresor-regulator) sunt de obicei 3 fire galbene (nu 3 albe)

High-Output-Stator-Coil-Comp-For-YAMAHA-XV535-XV-535-Virago-535-1987-2000-MOTORCYCLE-MAGNETO.thumb.jpg.7ce134359c12587ccdbc091f5aaf1309.jpg

Sunt oare probleme la percepţia culorilor (discromie)? Roagă pe cineva să te ajute cu vederea lui şi percepţia corectă a culorilor. Este esenţial aici.

În poză firul este gri. S-a “mătuit” culoare de pe el (am desfășurat cămașa).. Firele statorului chiar sunt albe. Ele trec printr-o cămașă de material gri “textil”.

https://www.unimotors.ro/Stator-Yamaha-XV535-Virago-87-00-Electrosport_p_9888.html

Editat de twbro54l
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O.K. fie aşa cu eroarea de culoare, dar cum explici "constatarea" asta:

13 hours ago, twbro54l said:

Am măsurat voltajul (DC) direct pe una din mufele unei bobine și are 0.15V când nu dau la Electromotor și între 2-4 volți când dau. 

Parcă spuneai că acum ai o singură bobină (la pick-up), nu două. Sau despre care bobine vorbeşti? De inducţie?

Dacă ai reuşit şi să măsori 2-4V DC (în curent continuu) pe mufa unei bobine care produce tensiune alternativă (impulsuri de reluctanţă variabilă) nu pot decât să te felicit! 

Scuze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, patrick1 said:

O.K. fie aşa cu eroarea de culoare, dar cum explici "constatarea" asta:

Parcă spuneai că acum ai o singură bobină (la pick-up), nu două. Sau despre care bobine vorbeşti? De inducţie?

Dacă ai reuşit şi să măsori 2-4V DC (în curent continuu) pe mufa unei bobine care produce tensiune alternativă (impulsuri de reluctanţă variabilă) nu pot decât să te felicit! 

Scuze!

Nu m-am referit la bobina “pick-up” ci la una din cele 2 mufe ce vin din TCI care se conectează la câte o bobină de inducție.. Dacă trebuia să măsor în curent alternativ, asta nu am știut.

Nu ai de ce să te scuzi. Statorul are 3 fire, toate fiind albe, link-ul pe care ți l-am trimis este exact ce am acum pe motor. La fel și cu bobina “pick-up”, are un fir gri și unul negru, m-am corectat când am zis că este alb..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

36 minutes ago, twbro54l said:

Nu m-am referit la bobina “pick-up” ci la una din cele 2 mufe ce vin din TCI care se conectează la câte o bobină de inducție.. Dacă trebuia să măsor în curent alternativ, asta nu am știut.

Nu ai de ce să te scuzi. Statorul are 3 fire, toate fiind albe, link-ul pe care ți l-am trimis este exact ce am acum pe motor. La fel și cu bobina “pick-up”, are un fir gri și unul negru, m-am corectat când am zis că este alb..

Adică am "sărit" (brusc) cu subiect de la bobina "pick-up" (una /intrare) la bobinele de inducţie (două /ieşire) şi cuplele spre ele?

Şi măcar ai măsurat cei 2-4V în gol sau cu sarcina conectată? (ultima variantă îţi poate distruge multimetrul digital prin tensiuni autoinduse (dacă funcţionează aprinderea).

 

 

Se pot face măsurători şi la cuplele de la ieşirea din TDI spre bobinele de inducţie dar cu o sarcină (consumator electric neinductiv) conectat spre +. Nu în gol.

Fie acela şi un bec de 12V cu filament cald.

Fără sarcină (fără bobina de inducţie) nu ai ce să măsori ca tensiune cu un voltmetru, iar cu sarcină acolo sunt +12V (fără rotaţie motor /fără impulsuri de intrare). Adică "platina" electronică din TDI este deschisă în lipsa impulsurilor. Altfel (închisă static) "platina electronică" ţi-ar prăji înfăşurările primare ale bobinelor de aprindere (la TDI).

E mai complicat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 minutes ago, ENEOS said:

Da' kill switch-ul? Că și ăla taie aprinderea! 

Pe alimentare cu + 12V la acest model cu TDI este funcţia "kill sw.) iar la modele (altele) cu CDI prin contact la masă al pinului "kill switch" de la CDI-AC.

Dacă a găsit tensiune (2-4V DC zice el) pe cupla de ieşiri spre bobinele de inducţie - are alimentare.

Altfel ar fi fost 0 (zero) orice tensiune.

"Cut-off" (aprindere) are doar pe cric (side stand) - pin 5.

După informaţiile furnizate de el.

Corect?

 

http://yamaha-virago.blogspot.com/2018/10/tci-assy.html?m=1

 

P.S.

Am mai văzut pe vremuri "rezolvări mecanice" la aprindere, adică "filme" cu magnetou (de Mobra sau altceva ...) montat de unii pe motociclete în loc de dinam, din lipsă de cunoştinţe de electrotehnică sau electronică (moto).

Rezultatul?

 

@twbro54l dar bobinele de inducţie le-ai conectat la +12V cu capătul comun?

Pentru că dacă (tot din greşeală) le-ai conectat la "masă" ... :wacko:

Sau este arsă siguranţa de pe "ignition" care le alimentează ... nu vei avea scânteie chiar dacă cititorul şi CDI sunt bune şi corect legate şi poziţionate.

Asta se poate verifica cu un bec de control (sau cu multimetrul).

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, patrick1 said:

dar bobinele de inducţie le-ai conectat la +12V cu capătul comun?

Pentru că dacă (tot din greşeală) le-ai conectat la "masă" ... :wacko:

Nu le-am conectat la capătul comun. Am măsurat bobinele și fișele să văd câți kOhm au.. Bobinele vin prinse de capul cilindrului 2, de asta cred că fac masă pe motor.

Am verificat siguranțele, toate sunt bune (le-am și înlocuit).. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 minutes ago, twbro54l said:

Nu le-am conectat la capătul comun.

Fiecare bobină (sunt 2 bobine de inducţie) are 2 borne de comandă plus una spre bujie (ai 2 cilindrii). Deci 4 borne, total plus 2 fişe spre bujii (izolaţie groasă).

Bobinele astea au fiecare câte o bornă spre TDI iar celelalte 2 borne rămase se leagă împreună la plus 12V, prin "killer" şi contact (cheie). Asta pe motocicletă. Tu ai separat motorul de motocicletă, probabil că inclusiv plusul şi masa acesteia şi ai ignorat astfel propriile erori de conexiune. Nu?

Dacă nu ai plus 12V (se măsoară) pe cele două borne (comune) ale bobinelor de inducţie - nu se închid circuitele spre masă (-) prin TDI (mufe-cuplă) şi nu ai scânteie.

TDI are rol de dublă platină comandată de cititor. Dacă ai un singur cititor (pick-up) acesta citeşte tranziţia on şi off pe platbanda sudată pe rotorul magnetoului (începutul tablei şi sfârşitul ei). Restul face electronica.

Dacă ai două bobine cititor (pick-up) fiecare dintre ele citeşte aceiaşi tablă (mai scurtă) dar bobinele cititor sunt decalate unghiular corespunzător scânteilor necesare celor doi cilindri. La un singur cititor tabla rotativă este dimensionată corespunzător (lungă) şi poziţionată unghiular scânteilor necesare celor doi cilindri (cu o altă electronică de procesare).

 

Bingo?

 

P.S. Miezul (fierul) de la cititor este magnetizat (sau conţine o pastilă magnetică). Apropierea sau distanţarea tablei (feromagnetice denivelate de pe rotor) modifică reluctanţa (rezistenţa magnetică) a circuitului magnetic. Variaţia intensităţii acestui câmp (astfel obţinută) induce tensiuni (semisinusoide) în înfăşurarea bobinei cititorului (pick-up). Tensiunile generate se pot vedea pe osciloscop sau (mai greu) pe un multimetru pe AC (nu pe DC).

Dacă (şi după ce) ai înţeles principiul de funcţionare al "mustăriei" poţi proceda şi la depanare sau modificări.

Nu înainte de a pricepe ce şi cum merg treburile pe acolo. Unele bobine de cititor se mai întrerup după o vreme (coroziuni, vibraţii, fisuri) şi nu se prea mai găsesc pentru unele modele de motociclete (nu se mai produc).

De asta am postat (şi pentru alţii care pot întâmpina acest gen de probleme de aprindere).

 

47 minutes ago, twbro54l said:

de asta cred că fac masă pe motor.

Nu! Nu fac masă pe motor, vezi schema. Credinţa este eronată.

R.thumb.gif.6e8a17d1799ab9670d28725a3a36e645.gif

http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig108.htm

maxresdefault.thumb.jpg.d4521dbef55d9d56f519f456550f2a5e.jpg:D

"Masa" scânteii (GND) se închide prin baterie (acumulator).

Sw. la tine este în TDI (2x).

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic vorbind, dacă i-am tăiat și plusul și masa, motorul nu ar trebui să “învârtă” sau să “perceapă” că este în viteză? Dacă îl pun pe cadru, ceea ce urmează să fac sâmbătă, el ar trebui să dea scânteie/pornească. Nu?

9 hours ago, patrick1 said:

Fiecare bobină (sunt 2 bobine de inducţie) are 2 borne de comandă plus una spre bujie (ai 2 cilindrii). Deci 4 borne, total plus 2 fişe spre bujii (izolaţie groasă).

Bobinele astea au fiecare câte o bornă spre TDI iar celelalte 2 borne rămase se leagă împreună la plus 12V, prin "killer" şi contact (cheie). Asta pe motocicletă. Tu ai separat motorul de motocicletă, probabil că inclusiv plusul şi masa acesteia şi ai ignorat astfel propriile erori de conexiune. Nu?

Dacă nu ai plus 12V (se măsoară) pe cele două borne (comune) ale bobinelor de inducţie - nu se închid circuitele spre masă (-) prin TDI (mufe-cuplă) şi nu ai scânteie.

TDI are rol de dublă platină comandată de cititor. Dacă ai un singur cititor (pick-up) acesta citeşte tranziţia on şi off pe platbanda sudată pe rotorul magnetoului (începutul tablei şi sfârşitul ei). Restul face electronica.

Dacă ai două bobine cititor (pick-up) fiecare dintre ele citeşte aceiaşi tablă (mai scurtă) dar bobinele cititor sunt decalate unghiular corespunzător scânteilor necesare celor doi cilindri. La un singur cititor tabla rotativă este dimensionată corespunzător (lungă) şi poziţionată unghiular scânteilor necesare celor doi cilindri (cu o altă electronică de procesare).

 

Bingo?

 

P.S. Miezul (fierul) de la cititor este magnetizat (sau conţine o pastilă magnetică). Apropierea sau distanţarea tablei (feromagnetice denivelate de pe rotor) modifică reluctanţa (rezistenţa magnetică) a circuitului magnetic. Variaţia intensităţii acestui câmp (astfel obţinută) induce tensiuni (semisinusoide) în înfăşurarea bobinei cititorului (pick-up). Tensiunile generate se pot vedea pe osciloscop sau (mai greu) pe un multimetru pe AC (nu pe DC).

Dacă (şi după ce) ai înţeles principiul de funcţionare al "mustăriei" poţi proceda şi la depanare sau modificări.

Nu înainte de a pricepe ce şi cum merg treburile pe acolo. Unele bobine de cititor se mai întrerup după o vreme (coroziuni, vibraţii, fisuri) şi nu se prea mai găsesc pentru unele modele de motociclete (nu se mai produc).

De asta am postat (şi pentru alţii care pot întâmpina acest gen de probleme de aprindere).

 

Nu! Nu fac masă pe motor, vezi schema. Credinţa este eronată.

R.thumb.gif.6e8a17d1799ab9670d28725a3a36e645.gif

http://mgaguru.com/mgtech/ignition/ig108.htm

maxresdefault.thumb.jpg.d4521dbef55d9d56f519f456550f2a5e.jpg:D

"Masa" scânteii (GND) se închide prin baterie (acumulator).

Sw. la tine este în TDI (2x).

Post sus.. Mulțumesc mult că ai stat să îți “freci” nervii cu mine! Apreciez🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, twbro54l said:

Teoretic vorbind, dacă i-am tăiat și plusul și masa, motorul nu ar trebui să “învârtă” sau să “perceapă” că este în viteză? Dacă îl pun pe cadru, ceea ce urmează să fac sâmbătă, el ar trebui să dea scânteie/pornească. Nu?

Post sus.. Mulțumesc mult că ai stat să îți “freci” nervii cu mine! Apreciez🙂

Da, dacă ai tăiat plusul de aprindere spre bobinele de inducţie dar nu şi plusul spre electromotor - motorul se va învârti dar scânteie nu vei avea dacă bobinele de inducţie nu au legat şi plusul comun la plusul general. Chiar dacă TDI are plus de alimentare (pentru comutaţie).

Dacă îl pui pe cadru cu circuitele complete şi corecte (nu cu "înnădituri" dubioase,omisiuni sau confuzii), da!

Ar trebui să aibe scântei şi să pornească.

Mda ... mi-am cam "frecat" nervii în comunicarea cu tine dar sper să-ţi folosească informaţiile astea la ceva şi să te ajute să te descurci singur.

👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...