Sari la conținut

Problema pornire Honda CBR 125


Gexello
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am achiziționat o motocicleta de tip Honda CBR 125, anul 2005, însă am o problema. Nu mai vrea sa pornească. Ii pun contactul, ridic șocul dar nu pornește, se aude de parca n-ar avea benzina (e pe jumate rezervorul) și mai da câteodată un zgomot ca acuma o ia, dar de câteva secunde. A fost o persoana care se pricepe mai mult decât mine, a spus ca era uda bujia și era și destul de departe, nu dădea suficientă scânteie. 2 zile o fost totul ok, după aceea iarăși, la fel face, și dacă îmi puteți spune, care ar fii problema reala, mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problemele astea cu pornirea deriva de la atat de multi factori incat nu se pot stabili pe un forum decat daca faci anumite teste si iei totul pas cu pas, deci atentie, iti trebuie rabdare. Daca esti dispus sa faci asta, incepe prin a pune un filmulet cu motorul atunci cand pui contactul sa se auda ce "zice" si ce se intampla pe bord. 

Si, poate, reusim sa gasim problema. Altfel, e pierdere de timp si iti recomand sa o duci la un service.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

E ca a mea:)

Eu o pornesc fara sa actionez socul pe vremea asta. Ca tot veni vorba de scanteie, prima data verifica daca ai, desfileteaza bujia, daca ai cheia necesara (si eventual dinamometrica sa o strangi la loc), pune-o in pipa si da la automat sa vezi daca are scanteie, vezi daca e uda / uscata cand o dai jos. O scanteie de calitate trebuie sa fie albastra si foarte bine ar fi sa "plicie", insa sunt multe alte variante pt care poate nu porneste, nu doar scanteia e posibila.

Editat de Daviddd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Înainte sa îl puneți pe om sa desfacă bujia cu o cheie pe care probabil nu o are, hai sa vedem dacă nu cumva problema e din alte părți mai ușor accesibile... De ce sunteți asa siguri ca e de la bujie?

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, misionaru a spus:

Înainte sa îl puneți pe om sa desfacă bujia cu o cheie pe care probabil nu o are, hai sa vedem dacă nu cumva problema e din alte părți mai ușor accesibile... De ce sunteți asa siguri ca e de la bujie?

Daca tot a adus in discutie ca a era uda ma gandesc ca ar putea fi problematica, asa aveam si eu problema la un scuter, cu o bujie nu mai pornea si cand i-am pus alta si-a revenit, cu toate ca dadea scanteie dar nu era de ajuns

Daca ma gandeam la ceva mai simplu ii ziceam, si mie imi plac lucrurile simple dar eu nu am nicio idee mai simpla de atat pentru inceput

Așteptăm filmulețul de la el:)

Editat de Daviddd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce as face eu, desi nu sunt mecanic:

- as verifica in primul rand bateria cu un multimetru, care costa 20 de lei si il gasesti pe toate drumurile, inclusiv la magazinele de bricolaj sau in piata, Asta iti permite sa elimini o parte din cauzele ce vin din partea electrica si mai ales ca bateria e la indemana, nu trebuie sa scoti nimic din motor, deocamdata...In caz ca vrei sa mergi pe linia asta, putem detalia mai exact ce trebuie sa faci.

- daca ai cunostinte mai avansate de mecanica, as verifica bujia, gasesti aici un tutorial cat de cat ok: https://www.monocilindro.com/2016/01/31/spark-plug-change-on-honda-cbr125r/ zic de cunostinte mai avansate de mecanica, pentru ca e posibil sa faci greseli in a desfileta si infileta bujii.

 

Poti incepe si invers, sa iti cumperi cheia si tubulara pentru bujie si sa incerci sa vezi in ce stare este bujia. Eventual pui poze cu ea. In ambele cazuri, trebuie sa investesti niste bani in scule, daca vrei sa o faci pe cont propriu.

 

Retine, nu e obligatoriu sa fie de la bujie sau baterie, problema poate fi mai adanca decat pare, dar macar, poti elimina cu bani relativ putini, niste costuri suplimentare. Cu o mica atentionare: daca nu te pricepi la ce faci, e posibil sa ii faci mai mult rau decat bine, deci cantareste atent variantele.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

A fost o persoana care se pricepe mai mult decât mine, a spus ca era uda bujia și era și destul de departe, nu dădea suficientă scânteie

 

Deci o persoana, care se pricepe mai mult decat alta persoana, a spus ca e uda bujia. Asa e, cuget si eu, o fi adevarat sau nu? Tu cum cugeti? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria invarte la fel ca a mea de rapid, asta cred ca e aproape de potentialul maxim al electromotorului, nu vad sa fie problema acolo, are viata in ea!

Fara desfacut, n-ai cum sa vezi ce e stricat, cum zicea si patrick, chiulasa nu e transparenta:))

Am lucrat la un scuter Suzuki 125 acum ceva timp si tot asa, asemanator, pornea putin si se oprea, s-a dovedit ca problema a fost din carburator, avea extrem de multe gunoaie si era si o parte infundata, cu un mecanic auto i-am dat de cap amandoi:))

Nu are rost sa umble la carburator din start, fara desfacut oricum nu ai cum sa scapi in situatia asta.

Trebuie sa desfaci si sa verifici, altfel nu ai cum sa afli ce nu e ok... in prima faza bujia, e cel mai simplu lucru, efectiv n-ai cum sa stii daca nu verifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Contabil a spus:

Ai incercat variante cu socul tras 1/3, 2/3? ..... este distractie cu socul. 

Când zic că, mai ales pt începători, injecția e sfântă îmi sar toți în cap "a mea e cu carbelitor și n-am avut niciodată probleme!"... Mai am un experimentat care trage șocul la pornire după 5 min state în benzinărie la >25° temperatură ambiantă (și motor răcit cu lichid), pe urmă se miră că pornește mai în 3 așa. :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic că majoritatea preferă să apese pe buton și gata, nu să cunoască și să facă j'de manevre, sau să se întrebe mereu cât e de cald sau rece motorul, dacă să tragă sau nu șocul, total sau 1/2, sau poate 7/16! Aici mă includ și pe mine, care cunosc manevrele și sunt în stare să le aplic, am și cheie de bujii sub șa, dar tot prefer să pun contact și să apăs pe start, fie 5° sau 38 afară. 

Un far cu acetilenă nu vrei? Că ăla face lumină (proastă) și când crapă bateria/statorul/releul, și nu tre să ai decât 2-3 bucățele de carbid în buzunar. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat eu bujia, de acolo a fost problema. Mai am niște întrebări, pentru care nu merge topic.

1.Honda, are filtru de ulei care trebuie doar curățat, și nu schimbat? 
2. Câteodată când merge cu a 5 a, intra greu după aceea in viteza inferioară, țin sa precizez, folosesc motocicleta pe distante lungi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.10.2021 la 8:50, Gexello a spus:

Am schimbat eu bujia, de acolo a fost problema. Mai am niște întrebări, pentru care nu merge topic.

1.Honda, are filtru de ulei care trebuie doar curățat, și nu schimbat? 
2. Câteodată când merge cu a 5 a, intra greu după aceea in viteza inferioară, țin sa precizez, folosesc motocicleta pe distante lungi

1. Astea nu au filtru de ulei, doar o sita, uite aici pt detalii

2. Nu stiu exact ce sa zic daca face asa doar dintr-o viteza in alta si nu in toate, mie imi schimba urat cu 10w30, iar cu ulei mai gros de comporta mai frumos, dar facea asa in toate vitezele

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...