Sari la conținut

What does this button do - pareri din șei


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Un rezumat pe care l-am tot amanat si care schimba cumva datele problemei, mai ales dupa experienta intregii zile cu 1290 Super Adventure S.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 92
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator _Raul_

1290 Super Duke GT

Era modelul anterior. L-am condus in 2018 timp de o ora, in 2019 o zi intreaga cu pasager, anul asta singur o zi intreaga.

Ori devin prea picky si grumpy cu varsta ori anvelopele au tufut experienta. Merg pe varianta doua cam 80%. Pirelli Angel GT.

Nu am mai folosit, nu am mai discutat cu nimeni despre ele, nu stiu la ce sa ma astept, dar nu mi-a placut gripul, nu simteam ca pot sa o inclin fara emotii cum am facut cu pasager in 2019. 

Bizar, nu am cum sa descriu altfel experienta. Total diferit feelingul fata de anii trecuti.

Nu m-ar mira sa fi umblat proprietarii si la foaia spate si sa fi pus una cu mai putini dinti.

Toata ziua am simtit motocicleta ca fiind mai rapida si avand mai putin cuplu decat am experimentat si mi-a placut in anii anteriori.

Strict modelul testat anul acesta (este aceeasi din 2018, nu au schimbat-o, probabil singura motocicleta neschimbata in istoria centrului):

Prea rapida si prea sportiva pentru folosit la touring in tari totalitariste (camere si politie peste tot) si pe trasee cu ace de par dese si grele unde as fi preferat de 5000 de ori sa am la indemana cuplu mai brut. 

Confortul la drum lung ramane insa aproape inexistent. Cand am urcat pe Crosttourer la sfarsitul zilei, m-a bufnit rasul. Aveam ghidonul cred ca 15 cm mai sus.

Faina, dar nu pentru Alpi, nu pentru mine.

Daca asta a avut foaia standard, i-as puna o foaie cu mai multi dinti, pentru a ii creste cuplul.

 

Sa nu fiu inteles gresit - este o motocicleta superba, dar nu acel sweet tooth pentru mine sa vand Crosstourerul instant si sa ma apuc sa caut fara nici un dubiu una pe internet.

Ramane sport-touring-ul meu favorit pana acum (vs Bmw RS si Kawa SX), dar trebuie sa recunosc ca sunt curios maxim de Suzuki GT.

Probabil ca tot V2-ul ar ramane nr. 1 in lista pt ca V2.

Sunt constient ca in viata reala, de "orasan" de campie (fie Timisoara sau Varsovia), adica acolo unde traiesc mare parte a anului, motocicleta asta ar fi f misto pt everyday life.

 

20220608_130654.jpg

 

 

Acum 3 minute, SenorPink a spus:

Deci ai ajuns la concluzia ca daca banii nu ie o problema - V4S?

Nope, keep close. In maxim 2h este transata treaba.

 

20220609_130110.thumb.jpg.b4202cbc1526a2c48baff2f7390f823f.jpg

A doua zi a venit vremea grand event-ului.

Am testat Multistrada V4S in Varsovia si imprejurimi anul trecut in Sept, o zi intreaga, dar experienta era clar incompleta, avand in vedere relieful polonez (masa de biliard, mare parte a tarii).

 

Asteptarile erau hyper high, fiind motocicleta pe care o am in vizor de anul trecut cand in Dec am fost sa o configurez si sa o cumpar, am venit cu avans pentru ea, dar banca poloneza a zis "halt, nein, kein bankgeschichte in Polen". I-am iubit maxim si anul asta am pregatit terenul din timp (deschis conturi aici, mutat salariul, etc).

 

In realitate este cea mai frumoasa, cea mai eleganta, cea mai confortabila si cea mai safety packed dintre toate. Nu exista dubiu in privinta asta.

Este o experienta de vis sa fi in preajma ei, radiaza o energie care te umple de zen. 

Ai instinctiv ochii dati peste cap si priviri pline de subinteles cu zambete cat ecuatorul, gen "see, this baby is mine today, I`m her partner, Im the one riding it today", in timp ce saluti alti motociclisti, intins la soare, pe terasa, la cafeaua de deschidere a zilei. Asa cum trebuie sa fie relatia cu un fier care iti place dincolo de logica si cuvinte. 

 

De smooth este la fel de sau sensibil mai smooth decat Crosstourerul meu, ceea ce este engineering marvel of the century pentru Ducati.

 

Dupa care vine viata reala, aia in care am avut in campul vizual ziua si motocicleta facuta pachet, elicoptere, folii de plastic & the ugly shit.

Viata aia in care egoul si idealul raman cu ochii umflati in contact cu necesitatile realiste.

Si nu vorbesc aici de bani, ci vorbesc de intrebarile alea realiste, sintetizate gen

- Sunt eu cel mai bun pe motocicleta asta?

- Este superba, este de vis, dar este motocicleta asta cea mai potrivita cu stilul meu de dat?

- O sa supravietuim noi impreuna cand cafeaua se va imprastia pe tastatura?

 

Raspunsul urma sa mi-l dau imediat ce s-au terminat liniile drepte din Austria si am trecut in Elvetia.

Prima data pe curbe gen Valea Muresului (largi, de viteza, exact ca cea din poza de mai sus), urmate de portiuni din ce in ce mai tehnice (gen Valea Jiului), mergand pana la ace de par tehnice si inclinate).

 

Revelatia negativa a fost pe la amiaza, cand, obosit fiind, am facut semn unei gasti din Cehia sa plece ei primii de la un semafor, prin munti.

Un Blackbird, un XSR 700, un Bmw XR900, nimic amenintator. Dar oamenii erau toti cu chef de dat serios, costume de piele full (da, stiu, pana si pe XSR si XR 😀), etc.

In acele alea de par, incercand sa ma tin cu ei, am realizat ca risc prosteste rau de tot.

Motocicleta era prea grea pentru ritmul ala iar treptele ei erau imens de lungi (geniale pe sosele largi), devenind un minus acum fiindca trebuia sa mestec constant si nu puteam tine un ritm cu adevarat alert.

 

Sintetizand:

* Totul este de vis pe motocicleta asta - managementul motorului si felul in care taie si cupleaza cilindrii spate, sunetul aferent (si explozia de putere, respectiv frana de motor imensa cand se intampla asta, designul, build quality-ul, comfortul este incredibil, nu ma resimteam deloc dupa o zi de dat, esti total protejat de parbriz si carene, nu ai vajait sau buffeting in casca, intr-o fractiune de secunda am cuplat manerele (buton pe ghidon) si saua incalzita (buton la baza seii pasagerului). Si lista asta este infinita, nu imi vin toate in minte acum

dar

* Chiar daca manevrabilitatea este fara dubii mult mai buna decat la Crosstourer, are motor cu trepte la fel de luuungi iar V4-ul este la fel de plin de inertie si de greu ca si la Honda. Ducati pluseaza putin mai mult pe putere si agresivitate, avand acelasi cuplu ca Honda.

 

Concluzia a fost ca:

Este un motor de turism, de drum lung si foarte lung, cu pasager.

M-am dat mai tare decat cu Honda, dar nu diferente stelare.

Si aici pierde - nu are agresivitate si comportament de supermoto. Este motor de mers in ture, ceea ce mie nu imi place in mod deosebit +  ca este totusi grea.

Daca o pierzi, sanatate.

Si sanse sa o pierzi, la ce putere si inertii dezvolta, sunt. Cu toata frana ei de motor incredibil de puternica si controlata genial din electronica motorului.

Pot sa fiu super agresiv pe ea, asa cum imi place mie, reusind sa ma distrez maxim (cause that`s all about on 2 wheels), scotand timpi faini si, cel mai important, neavand nici o emotie sau stress vizavi de ce este in jurul meu (strada, traficul, participantii la trafic)?

Eu, un John Doe, consumator banal, cu nivelul meu de skill.

Nu.

 

Mi s-au rupt orgoliul si planurile in doua, dar nu pot sa imi semnez certificatul singur.

 

 

 

Singurele lucruri care poate ar schimba ecuatia (nu si greutatea pachetului) ar fi alte gume (eu nu vreau sa mai aud ever de Pirelli Scorpion, am avut prea multe surprize neplacute cu ele) si poate o transmisie finala schimbata pentru a ii da mai mult cuplu (1 dinte minus pe fata sau 1/2/x in plus pe spate).

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Acum 12 minute, Adrian M. a spus:

Concluzia, nu iei niciuna, ca la toate ai gasit nasoale:)))

Mai bine iti iei un trike :P

 

Hold on, hold on, nu am terminat 😌.

 

Plus ca eu listez ce nu imi place mie, de ce nu a fost chimie pentru mine.

Pentru altii poate chestiile ce nu mi-au placut mie, sunt detalii pentru ei.

Gen cum a fost vibratia sesizabila/de netagaduit la baby MTS si la KTM. Am ajuns sa traiesc fara emotii cu ele si sa nu dau 2 lei pe prezenta lor.

 

Pe de alta parte, nu e obligatoriu sa imi iau ceva. Pot in fiecare an sa ma dau linistit cu rentaluri si sa ma distrez experimentand.

Trike never. Niken (sa zicem pe acolo) a fost o experienta de cosmar, sa nu mai aud de ea (alunecat usor fata pe Stelvio, pe ploaie).

 

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Continuarea :

 

A treia zi, a fost baby Multistrada (950S) day.

20220610_164359.thumb.jpg.e9e48325a5cb29f9661dc94190707093.jpg

Scurt pe doi, motor "packed" la refuz cu factor fun.

Fara sa ajung in rosu o puteam duce linistit in 77kmh in treapta 1, cam 110-120 in a doua, 150 in a treia.

Asta, asa, din memorie, ca nu stau sa ma bag pe HDD sa ma uit la filmari.

Sunet demential cand trageai de gaz, pleca aruncata ca din prastie la depasiri, super usoara si super agila.

Era ca si cum coborasem din saua unui leu si urcasem pe un ghepard.

 

Incomparabil mai fun si mai misto decat fratele mai mare, cu al sau V4.

 

De ce nu a fost nici asta the one?

 

* Nu are eleganta, comfortul si miile de pachete de siguranta ale V4-ului.

Daca V4-ul este motor de om la 40 si in sus, asta este motor de 30 pana la 40 de ani.

La varsta aia, nu te deranjezi prea tare cu idei de comfort si siguranta.

La sfarsitul zilei insa, tipii de 40 de ani au mai multe motive sa isi doreasca sa se intoarca intregi acasa. Ca sunt parteneri, copii, rate, cariere, responsabilitati de familie, proiecte, you name them.

 

* Din cauza treptelor foarte lungi, este ok(-ish) pe ace de par, dar trebuie sa o jonglezi din turatii si ambreiaj, in mare parte in treapta a doua, care iti da o plaja de la vreo 40 pana la 110/120.

Cam muncesti si asta taie din concentratul strict pe distractia si miserupismul tau.

 

* Daca jongleria cu turatia si ambreiajul mi-a iesit in mare, turatia cu plaje mari este insa moartea aderentei. Nu am intrat cu ea in ace de par cu agresivitatea, viteza si zero grijile cu care intram in ele pe KTM.

 

Motor misto, meeega fun.

Mi l-as cumpara fara dubii?

Nu. Prea de pustani.

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Hold on, hold on 😇 🙂

 

____________________________________________________________________________________________________________________

Si a venit vremea ziua celei mai tampite revelatii - KTM 1290 Super Adventure S.

 

20220611_111935.jpg.1957444dbcab2b479f110644bd854ca6.jpg   20220611_131550.thumb.jpg.695802d8765744a70c1303ca7e955986.jpg

 

Plecat cu ea la inceputul zilei, am ajuns deja cam nervos la locul de cafea, la vreo 40 de km dupa start.

 

Prima impresia era ca totul este ca ...la:

- saua era o scandura

- protectia la vant ca si cum nu ar fi fost, cu vajait pronuntat mai tare decat la celelalte, buffeting, tot tacamul

- motorul, de ce trageam de gaz, de ce urla din ce in ce mai tare, la modul de la enervant in sus.

- bordul si butoanele cioplite, nu desenate

 

Scurt pe doi - zeeeero, dar zeeeero comfort si placere de a merge ca omul la drum intins.

 

Am zis, na, fuck it, mai bine mai ceream o zi V4S-ul, macar sa ma fi lamurit 1000%, dar, na, hai sa bagam traseul si mai vad eu.

Si s-a dus totul pe suflet cand am intrat in munti si cand am inceput sa am nevoie de cuplu de neam prost ca sa fac depasiri serioase din scurt, in siguranta pentru toata lumea (campere, bicilisti, f multe masini, etc).

Aici, motorul 1290-ului mi-a dat un knock-out total si neasteptat.

 

Daca V4S-ul l-am poreclit "Buttercup", V2 950S -ul "baby sau teenage Strada", asta este, dincolo de orice dubii, "Noul SM-T".

Nu va lasati inselati de designul de adventure stradal.

Motocicleta asta este un hypermoto, cu toooone de cuplu.

Elementul cel mai socant este faptul ca motorul ala trage si trage si trage si iar mai trage.

Dupa care mai trage din nou. Si cum trage.

De la baza turometrului si pana il duci in rosu, pur si simplu nu se opreste. Iar elementul asta este wow, f wow.

Si ca sa fie treaba treaba, nu stiu din ce au facut-o (probabil din sasiu) dar motocicleta asta, cu cat trage mai tare, cu atat arunca si mai tare ancore pe curbe. Nu ancora. Ancore.

 

Scurt pe doi - un SMT in haine de adventure, un camion cu 4 roti directoare si fabrica biturbo in pantece.

 

Da, este faultat din toate punctele de vedere cand vine vorba de comfort la drum lung. Din toate.

Urla, mai si vibreaza pe alocuri, dar who cares?

S-or putea remedia cu aftermarketuri? Nici cel mai mic habar. Nu ma (mai) intereseaza.

 

Dar, pe motocicleta asta nu am mai ras ca un copchil prost cum am facut-o pe 950S.

Pe motocicleta asta a iesit Mr Hyde din mine si am devenit megacinic si megachirurgical pe curbe.

La fiecare era ceva de genul "hai sa vedem daca se poate si mai mult". Si se putea.

Un fel de holly f***ing sh*t.

Am ras la final, dar eram atat de bulversat ca era un ras tamp, de om ce-si revine cam greu.

M-am distrat cu ea? Hmm, a fost mai degraba ca un antrenament la sala, cand iei prima data burnere si te trezesti ca faci seturi duble, cu greutati duble.

Adica nu e nici un fun. E un mega f*&ing confidence booster.

 

Cel mai important, pentru mine, este ca m-am simtit cel mai safe pe motocicleta asta, indiferent de viteze. Pentru ca aderenta de neam prost.

Am simtit ca pot sa fortez in liniste si ca nu o sa ma imprastii sau ca o sa mor ca prostul.

Lasata in turatie normala (pe la 4k) toarce anemic, viteze ok-ish, iti vine sa zici "wtf is this?"

Dupa care prinzi o gasca cu sportive ce se da tare si zici "hmm, hai sa ma bag si eu". Oamenii nefiind catolici. Si te dai si te poti tine linistit la distante safe de ei. Si asta este cel mai mare plus la motorului asta. Este atat de bine echilibrata si cu un asemenea powerplant, ca poti bifa in siguranta cele mai tari experiente si rezultate, ca sa zic asa.

 

A, da, si are cel mai smecher quickshifter.

Oricum l-am atins, incet, tare, in sus, in jos, indiferent de turatie, a fost impecabil.

Cel mai bun dintre toate, ani lumina fata de restul. Pur si simplu nu se simtea.

 

Tragand linie - daca va (place sa va) dati tare dar vreti sa o faceti in siguranta (si incredere 😀 ) maxima , va dati majoritar distante scurte (gen 2-3 hai 400 km pe zi), confortul imperial nu este prioritatea voastra, vreti un motor pe care sa il scoateti lejer la liniute cu sportivele, fie ca in munti pustii sau la track day-uri, dar, in acelasi timp, vreti ca din cand in cand sa puteti pune si un bagaj si un pasager si sa mergeti si la admirat peisaje, atunci... cam asta ar fi.

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahaaaaaa!

Asa am zis si eu, dar la o plimbare mult mai scurta. E fun tare. AM vorbit cu cei care au, exista solutii pentru o sa decenta, parbriz calumea. Deci rezolva si aspectul confort. Am fost foarte aproape sa trag lozul, dar m-am speriat la final de KTM,si abordarea din Romania-de exemplu pentru Europa nespalata din centru si est, KTM nu da posibiliteatea extinderii garantiei. APoi, cine vinde in ro KTM nu le si intretine, e doar vanzator. Daca e ceva, raspundere si responsabilitate zero-banii luati, dumnezeu cu mila...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

 

Ca sa parafrazez un amic (si alti useri ce mi-au mai zis asta ) - Dude, you`re f unstable.

Nu, nu sunt fara grajd.

Doar ca parerile astea sunt sintetizate dupa ce m-am dat toata ziua cu ele (de-asta sunt diferite fata de ce postam in prima parte a zilei) si am vrut sa las sa treaca un timp peste senzatii, ca sa le descriu cat se poate de obiectiv.

Da, imi place sa experimentez si imi place sa testez si sa descopar noi senzatii si noi posibilitati, acolo unde credeam ca s-a terminat totul.

Si imi place sa ma contrazica realitatea si parerea mea de azi (dupa ce am testat N motoare + 1), fata de ieri cand testasem doar N.

Sper ca are un minim de sens 😅.

 

Daca nu, ata ete.

Eu o sa continui sa ma dau si o sa continui sa scriu si pe aici.

Nu luati prea in serios si prea de bun ce scriu. Sunt pareri si trairi strict personale, mulate pe mintea si stilul meu din spatele ghidonului.

 

Acum 8 minute, Adrian M. a spus:

Ahaaaaaa!

Asa am zis si eu, dar la o plimbare mult mai scurta. E fun tare. AM vorbit cu cei care au, exista solutii pentru o sa decenta, parbriz calumea. Deci rezolva si aspectul confort. Am fost foarte aproape sa trag lozul, dar m-am speriat la final de KTM,si abordarea din Romania-de exemplu pentru Europa nespalata din centru si est, KTM nu da posibiliteatea extinderii garantiei. APoi, cine vinde in ro KTM nu le si intretine, e doar vanzator. Daca e ceva, raspundere si responsabilitate zero-banii luati, dumnezeu cu mila...

 

Da, asa este. But you only live once 😁. Si banii, cati ai, asa se duc oricum. Toti  😃

Cred ca de multe ori conteaza si atitudinea.

Mi-au dat niste zgarieturi banale o nota de plata la Honda Varsovia de am ramas fara aer.

(Pentru ca na, trebuie pusa la punct, nu doar Senor Pink sa aiba motor la vanzare 😉).

Mi-e greu sa cred ca cei de la Ktm mi-ar da-o si mai rau la ficat.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

EI, in RO nu exista KTM oficial. Doar vanzatori de KTM. Implicit, daca ai o duda in garantie...succes. Sa nu mai zic de termene de nspe saptamani la orice.

Da, you only live once...Insa eu sunt ceva mai calculat, resursele limitate. Daca aveam 20k disponibile atunci cand m-am dat cu el, a doua zi il cumparam-mai era si pe stoc dracia :)))))))))))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pai si eu is calculat 😅.

Astept sa vand Honda prima data.

 

Inteleg, Adrian, lasand chat-ul/mistoul deoparte.

Si eu sunt in dubiu serios daca imi trebuie un element de fun de atatia bani in viata mea.

Dar, la mine, partea simpla este ca ma dau ca gibonul.  Dpmdv si numai cand sunt singur pe kilometri, ca sa nu sara Surorile Moralitatii pe mine.

Si cand esti gibon este bine sa ai suspensii, gume, frane, motor, cadru, etc, etc pe care sa te bazezi.

Honda e locomotiva, merge superb la drum lung, dar fata de 1290 este ca si cum as compara o competitie de caligrafie japoneza cu una de scrima.

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, _Raul_ a spus:

 

Si cand esti gibon este bine sa ai suspensii, gume, frane, motor, cadru, etc, etc pe care sa te bazezi.

Honda e locomotiva, merge superb la drum lung, dar fata de 1290 este ca si cum as compara o competitie de caligrafie japoneza cu una de scrima.

 

:)))) Buna comparatia.

SI mie imi place sa ma dau-in limita priceperii. De aia mi-am si luat tracerul, ca e fun, vs versysul anterior. Fun, la cati bani a costat. 

Si da, merita sa iei ce iti place, ca doar de aia e pasiune....DO IT RIGHT :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
Acum 14 ore, PzKpfW a spus:

S-a luat la harță cu Luigi. Dar da, mișto topic. Aș participa și eu, dar a cam acoperit el motoretele interesante cu care m-am dat recent (MTS V4s, 1290 Adv S, SDGT mk2).

Din contra. Și tu te ai dat cu o grămadă de jucării. Ar fi interesanta o alta perspectivă.

Poți începe cu 1290 adv s😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea mai am multe de adăugat față de ce a scris OP. Aș asimila-o cu un supermoto mare și confortabil, cam pe stilul vechiului 990 SMT. Apropiată ca stil de Multistrada 1200 dar ceva mai brutală/jucăușă și mai rafinată, și cu o ciclistică chiar mai bună. N-am testat ACC-ul, nu m-a interesat. Nici nu am mers destul ca să încerc toate setările și nu am ieșit cu ea de pe asfalt. Dar pe Sport e distracție. Estetic mi se pare urâtă și un pas înapoi față de generația anterioară, dar ca motocicletă mi s-a părut mai bună.

 

În același timp, pentru cineva care nu iese de pe asfalt (așa cum suspectez că e cazul pentru majoritatea posesorilor de S) aș propune SDGT în orice zi. Protecția la vânt este puțin inferioară și confortul are sensibil de suferit, dar GT-ul câștigă cam la orice alt capitol. Pe gustul meu motocicleta aia în ceea ce privește plimbările mai lungi. Mă tentează pentru viitor.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...