Sari la conținut

Problema frână.


zapata
 Share

Postări Recomandate

Salut. 

 

 

Am o problema cu frâna spate. 

Recent, am schimbat kit-ul de lanț și automat a trebuit sa dau roată jos odată cu etrierul de pe disc. După ce am schimbat pinionul si am pus etrierul înapoi pe disc nu mai aveam frână deloc, pedala era fixa, am crezut ca trebuie aerisita și asta am făcut. Am aerisit frâna, avea aer pe instalație, pedala s-a eliberat, dar tot nu tine frâna deloc.  Calc pedala pana la maxim ca să tina puțin, lucru deloc ok. 

Țin sa specific ca înainte sa schimb kitul de lanț totul era ok, piscam puțin frâna, ținea super bine. 

Problemele la care m am gândit eu ar fi următoarele. 

- pistonasele sunt prea îndepărtate și nu calcă bine plăcutele. 

- etrierul nu e bine pus pe disc 

Acum aștept și alte păreri, maine o sa desfac etrierul și o sa ii curat pistonasele și plăcutele, sa vad dacă totul merge bine. Dar am zis sa mai cer și alte păreri :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, ENEOS a spus:

Ai făcut vreo dibăcie, gen montat ambele plăcuțe pe aceeași parte a discului. 

Plăcutele sunt montate bine, am verificat. 

 

Acum 8 ore, Lucian_M a spus:

Să nu iasă vreo minune și să fie decalibrat discul (sau care o fi termenul).

Cred ca te referi la ovalizat. 

Nu, nu e nicio problema la disc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, zapata a spus:

Plăcutele sunt montate bine, am verificat. 

Vezi că or fi prins vreo lamelă elastică între ele! Eu sunt 100% că e o greșeală de montaj chiar dacă de afară par toate la locul lor, nu cred în coincidențe. 

Demontează etrierul de pe suport, scoate plăcuțele și așează totul cum trebuie. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, zapata said:

După ce am schimbat pinionul si am pus etrierul înapoi pe disc nu mai aveam frână deloc...

Presupun că inainte de a pune etrierul înapoi pe disc ai împins pistonaşul hidraulic înapoi în interiorul etrierului, pentru a face loc suficient între plăcuţe la reasamblare.

Cu ocazia asta este posibil şi să fi introdus nisip, praf, mizerie între suprafeţele de etanşare.

De unde şi efectele.

10 hours ago, zapata said:

avea aer pe instalație, pedala s-a eliberat, dar tot nu tine frâna deloc

 

Dacă ai fi avut aer pe instalaţie şi înainte ... nu ai fi avut frână bună nici înainte (aerul este elastic la comprimare).

Deci aerul a intrat acum, când ai schimbat kit-ul de lanţ. Tot acolo pe unde a intrat aer, probabil că iese şi lichid de frână.

Cu efect

10 hours ago, zapata said:

tot nu tine frâna deloc

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 11 ore, zapata a spus:

, am crezut ca trebuie aerisita și asta am făcut. Am aerisit frâna, avea aer pe instalație

Avem răspunsul. 

Nu e nimic montat greșit. 

Dacă înainte era ok și acum ai aer pe instalație, acel aer a ajuns  acolo cumva. Verifică furtunul și pompa spate să nu ai scurgere de lichid. 

Dacă nu, mai fă odată aerisirea ca la carte. 

Dacă ai frână e ok, dacă începe să fie din nou moale după o perioadă, schimbă kitul pompă spate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Vezi că or fi prins vreo lamelă elastică între ele! Eu sunt 100% că e o greșeală de montaj chiar dacă de afară par toate la locul lor, nu cred în coincidențe. 

Demontează etrierul de pe suport, scoate plăcuțele și așează totul cum trebuie. 

La asta m am gândit și eu, cel mai probabil, o sa ma ocup astăzi. 

 

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Presupun că inainte de a pune etrierul înapoi pe disc ai împins pistonaşul hidraulic înapoi în interiorul etrierului, pentru a face loc suficient între plăcuţe la reasamblare.

Cu ocazia asta este posibil şi să fi introdus nisip, praf, mizerie între suprafeţele de etanşare.

De unde şi efectele.

 

Dacă ai fi avut aer pe instalaţie şi înainte ... nu ai fi avut frână bună nici înainte (aerul este elastic la comprimare).

Deci aerul a intrat acum, când ai schimbat kit-ul de lanţ. Tot acolo pe unde a intrat aer, probabil că iese şi lichid de frână.

Cu efect

 

Nu iese lichid de frână pe nicăieri, frâna a prins aer când am dat etrierul jos, cum ai zis și tu. Cel mai probabil pistonasele nu lucrează suficient și trebuiesc curățate. 

 

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Avem răspunsul. 

Nu e nimic montat greșit. 

Dacă înainte era ok și acum ai aer pe instalație, acel aer a ajuns  acolo cumva. Verifică furtunul și pompa spate să nu ai scurgere de lichid. 

Dacă nu, mai fă odată aerisirea ca la carte. 

Dacă ai frână e ok, dacă începe să fie din nou moale după o perioadă, schimbă kitul pompă spate. 

Aer nu mai este pe instalație, pompa trage lichid de frână deci nu e problema la ea. Pedala e încă moale și tine doar când o calc pana la maxim. (la fel se aprinde și stopul pe frână, tot când calc pedala la maxim) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, zapata said:

Nu iese lichid de frână pe nicăieri, frâna a prins aer când am dat etrierul jos, cum ai zis și tu. Cel mai probabil pistonasele nu lucrează suficient și trebuiesc curățate. 

Sau pe pistonaşe există zgârieturi care au ajuns prin împingere inversă sub inelele de etanşare şi a pătruns în instalaţie aer, pe acolo. E periculos, ai grijă!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, cinezicealae said:

Mi s-a intamplat si am rezolvat cu acetona.

 

14 hours ago, zapata said:

avea aer pe instalație

:crack:

Soluţia ar fi (după unii) combaterea pătrunderii aerului în instalaţie prin spălarea discurilor şi plăcuţelor cu acetonă :moron:?

Este echivalent la combaterea pătrunderii virusului în căile respiratorii prin spălarea mâinilor cu soluţie de glicerină în alcool izopropilic :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, zapata a spus:

Aer nu mai este pe instalație, pompa trage lichid de frână deci nu e problema la ea.

Am incercat sa ajut omul cu o sugestie, nu sa discut despre cat de prost sunt sau virusologie. 

Daca el sustine ca nu e aer in instalatie, nu il pot contrazice. Am spus ca mi s-a intamplat si mie accidental sa contaminez suprafetele de franare si ca n-ar strica sa verifice.

Cat despre atitudinea conflictuala a (unora), va recomand ceai de tei si/sau tranchilizante si eventual sa ma evitati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, cinezicealae said:

va recomand ceai de tei si/sau tranchilizante si eventual sa ma evitati

De ce? Mă distrează copios unele sugestii. De asta aduc şi completări prin corelaţii "logice" justificative. Guvernamentale chiar.

Ba chiar şi unele constatări cu privire la aer în instalaţie care: ba "avea" (de unde?), ba "nu mai este".

Uite popa, nu e popa ...

Nimic conflictual, doar hilar.

 

Uite guvernul, nu e guvernul ... (corelaţie echivalentă celei pre-antecedente, cu popa ...) :)

Nu?

3 hours ago, cinezicealae said:

Daca el sustine ca nu e aer in instalatie, nu il pot contrazice

Asta se numeşte "tratament simptomatic" sau "frecţie la un picior de lemn" (dacă nu s-a găsit şi "rezolvat" cauza "bolii").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, zapata a spus:

pedala era fixa, am crezut ca trebuie aerisita

Eu unul pedală "fixă" de la aer în instalație n-am văzut! Mai degrabă a intrat la "aerisire".

Oricum văd că deznodământul se lasă așteptat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Se rezolva de mult daca punea cateva poze cu etrirul montat si dadea cateva info critice , cum ar fi daca a fost nevoie sa completeze cu lichid cand a facut aerisirea , este lichidul la nivel acum...daca a completat a pus lichidul deasupra diafragmei din cauciuc sau a inlaturat-o ca sa poata  pune in rezervor?...

Iar pedala fixa doar dupa o demontare/montare ...e ciudata rau daca nu se ia in calcul eroare de montare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Dar care nu prea face sens daca nu a schimbat placutele. Fara sa puna placute mai groase nu era nevoie sa cracaneze nimic , in conditii normale de disc fara buza masiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 8 ore, goe 75 a spus:

...daca a completat a pus lichidul deasupra diafragmei din cauciuc sau a inlaturat-o ca sa poata  pune in rezervor?...

Exact așa pățit la începuturi. 

Încercăm să aerisesc, turnasem lichid și nimic. 

Evident, uitasem să dau capacul de cauciuc deoparte! 🤣

Vreo oră și ceva am pierdut atunci, ce prost eram.. 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu de acolo banuiesc ca i se trage problema actuala.

Iar problema cu pedala tare putea sa apara si de la furtunul strangulat, prin rasucire la monatjul etrierului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, goe 75 said:

in conditii normale de disc fara buza masiva.

Nu există nici disc de frână, nici bolţ de piston fără "buză" - decât dacă este nou. Dar şi la ultimul (la piston) acesta "se crăcănează" la montajul de bolţ, prin încălzire. Altfel nu îl poţi monta decât dacă este "schrott".

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Motoretele mele actuale sunt din 2006 , 2007 si 2009 ...deci nu mai sunt noi ...dar imi ies etrierele fara sa cracanez nimic , pentru ca le intretin cum trebuie si schimb discurile atunci cand este nevoie. Ai vrut sa spui ca experienta este cu troace vai mama lor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, goe 75 said:

Motoretele mele actuale sunt din 2006 , 2007 si 2009 ...deci nu mai sunt noi ...dar imi ies etrierele fara sa cracanez nimic , pentru ca le intretin cum trebuie si schimb discurile atunci cand este nevoie. Ai vrut sa spui ca experienta este cu troace vai mama lor...

Nu neapărat. Întreţinere periodică (vezi videoclipul) înseamnă şi să cureţi pistonaşele de coroziuni şi depuneri pe suprafaţa lor exterioară, nu doar să înlocuieşti discurile uzate (cu "buză" prea mare pe exterior) sau plăcuţele de frână.

Altfel se pot înţepeni pistonaşele sau pot produce pierderi de lichid, când ţi-e lumea mai dragă.

Este adevărat şi faptul că majoritatea motocicletelor sunt "troace" 2-nd (sau "n"-nd) hand.

Ca şi a femeilor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, patrick1 a spus:

Nu există nici disc de frână, nici bolţ de piston fără "buză" - decât dacă este nou. Dar şi la ultimul (la piston) acesta "se crăcănează" la montajul de bolţ, prin încălzire. Altfel nu îl poţi monta decât dacă este "schrott".

 


De prin 2003 (parca) pistonasele la yamaha sunt din aliaj neferos cu strat de silicon, daca pui solutie abraziva pe ele le-ai stricat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, yo4hgx said:


De prin 2003 (parca) pistonasele la yamaha sunt din aliaj neferos cu strat de silicon, daca pui solutie abraziva pe ele le-ai stricat. 

E bine de ştiut!

Prima curăţare la pistonaşe ar trebui să fie cu spray de frână, degresant /cârpă moale, fără conţinut abraziv. Sau cu alcool izopropilic (este anticoroziv, antioxidant).

Şi cu ungere /protecţie cu strat de silicon (dar nu şi pe discul de frână sau plăcuţe).

Praful cu apă care intră pe acolo uneori pe sub garnitura de protecţie (şi cu urme de material de fricţiune din "ferodo" /plăcuţe dar şi cu praf /nisip "stradal") numai bine nu face.

Oricum, la inspecţia vizuală a exteriorului pistonaşelor se vede dacă s-au format coroziuni şi/sau depuneri (denivelări de suprafaţă) care pot conduce la înţepeniri sau deteriorări de garnituri de etanşare cu posibile scăpări de lichid.

Dacă (îşi) face careva inspecţia asta de mentenanţă periodică la frâne. Eu mi-o fac.

Teoretic, măcar garnitura /burduf ("dust seal") de protecţie la praf ar trebui să fie înlocuită periodic sau măcar la orice revizie pe acolo. Sau verificată şi curăţată delicat.

Dar ... cum nu se prea găsesc mărunţişuri d'astea în ... "comerţul socialist" ... şi nici nu se livrează garnituri de praf odată cu plăcuţele noi ... :(

Tot teoretic ... şi becurile ar trebui să fie înlocuite după un anumit număr de ore de funcţionare (500?) şi nu după ce se ard sau "afumă" prin epuizare ...

Asta ar fi "hobby" de motociclist, nu ... "mână şi sună" ... până mai crapă ceva (sau cineva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...