Sari la conținut

taxe import din Rep Moldova


XaeL
 Share

Postări Recomandate

4 minutes ago, Clit Eastwood Jr. said:

19% TVA si 10% taxe vamale (din valoarea masinii, nu factura, cred), dar cel mai bine vorbesti cu o firma specializata. Si vezi sa nu fie non eu masina, vreun Cadillac de Rusia sau ceva :)

 

RAV 4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Moldova și Ucraina sunt pline de importuri Japonia și SUA, fiindcă ei la bunuri europene plătesc taxe vamale serioase (motiv pt care multe produse europene/mâncare le găsești în magazine de produse de "lux", în fapt consignații de contrabanda). 

Multe din mașinile astea (în Ucraina cel putin) vin în portul din Odessa. De cele mai multe ori din 4 reușesc baietii sa facă 2 sau chiar 3. Dacă ai treaba vreodată prin Odessa o sa vezi tiruri pline cu americane și japoneze plecand spre destinații din tara. 

Despre câte sunt furate din Europa nu încep povestea, dar sunt f multe și sunt perfecte dpdv al actelor, cheilor, contactelor, etc. Găsești GS-uri si Multistade la jumătate de preț fata pe Ro pe Olx la ei, nu se ascunde nimeni. 

Asta pana treci cu ele prin Europa pe la o instituție gen Rar care verifica serii, acte, șamd. 

 

Piesele sunt mai ieftine decât în Ro, carburantul e ok dacă nu îl iau de pe marginea drumului (practica ff frecventa în ambele tari) dar despre mecanici nu as baga mana în foc. Lumea este ceva mai "practica" prin zona aia de lume. 

 

In continuare:

* apreciez curajul de a te expune public chiar și cu ideile mai nonconformiste

* beats me de ce cineva și-ar lua vehicul din Moldova 

* aia ca beats me si împrumutat de avere de la banca pentru mașină, mai ales în vremurile astea, am mai zis-o, dar o repet intenționat. 

 

Adică sunt asa cam level "Dude, wtf? Why" dar ia-o ca o chestie amicala, nu ca bagatul meu destul de standard de bețe prim gard. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Aaa, btw, un amic roman și-a luat mașina din Germania și a înmatriculat-o in Ucraina pe nr diplomatice (lucra omul la o instituție străină acolo). Pentru asta a trebuit sa facă import în UA in prima faza, ca să o puna pe nr de UA. Mașina de Germania, repet. Un BMW ca tot românachele 😄

Dupa 6 luni pe nr diplomatice a dus-o acasă (în Moldova noastră, la Iași, nu la. Harghita sau Oradea) ca să o reinmatriculeze pe domiciliu/România.

Pentru asta - import în UE și omologare. Nu, nu doar autentificare serii. A trebuit reomologata fiindcă provenea din afara UE 😂😂. În condițiile în care mașina era luata din Germania cu 7 luni în urma. 

Audiente, scandaluri, tot tacâmul. Tot ce a obținut a fost o procedura urgentata, ca era cam evident ca riscul de furaciune/combinație era pe la minus 1000%.

Nu a fost o avere, dar nici bani de fistic și bere. 

Plus ca în cazuri de om normal cred ca o sa frece actele mult și bine  băieții aia competenți de la rar și vama. 

Again - but why? 🙄😊

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Eu nu as face manevra asta, mai ales cu o familie tânără în spatele meu, dar e părerea mea. Adică dacă te legi la cap cu un eșec, va afectează în grup. 

Citand o sursa mai inteligenta decât mine - îți dau o părere, nu un sfat. 

 

Am pe cineva mai îndepărtat în cercul de cunostiinte (aka nu am nervii și intrare sa îl sun sa ii cer detalii) care i-a luat fetei CHR nou pe leasing acum 1 an. Știu ca Toyota Timișoara i-au dat un discount semnificativ atat lui cât și încă unuia ce a mers și el la pomul lăudat. Prieten de-al lui. Amândoi average Joes. 

 

Dacă as fi în situația asta (ma rog, nu sunt, nu o sa fiu, just sayin) decât sa tuf 30k pe sh as tufe 40k pe noua. 

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, XaeL a spus:

an, km, generatie, pret

care pret? ca te amagesti. TI-a spus cineva mai sus, mai pune 29% si atunci ai pretul corect. Cu cat mai lasa moldoveanul, iesi la 35k. Gasesti aproape similara, in banii astia, de pe piata europeana. Dar na, vad ca vrei neaparat sa faci un combo de asta magic, credit de 40k euro pentru un bun de consum, cumparat dintr o tara non ue :)))

Succes, ce sa zic :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

47 minutes ago, Clit Eastwood Jr. said:

Ai firma ca sa nu platesti TVA la achizitie?

nop

12 minutes ago, Adrian M. said:

TI-a spus cineva mai sus, mai pune 29% si atunci ai pretul corect

 

pai nu stiam asta pana acum cateva ore , nu? de asta am si deschis topicul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, XaeL a spus:

nop

pai nu stiam asta pana acum cateva ore , nu? de asta am si deschis topicul

Ce incercam sa spun este ca atunci cand ceva pare prea bun ca sa fie adevarat, SIIIIGUR CEVA NU E OK. Doar nu te gandeai ca gata, iei masina de 35 k cu 25. Apoi, daca asta era pretul de vanzare, era deja vanduta.

Chiar sa fi fost asa, eu tot nu as lua din MD sau U. Ti-a spus Raul mai sus de ce. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, cuki said:

Numarul acela este de CD? 

Nu am văzut număr albastru de MD pana acum, o fi ceva cu regim special. Pe de alta parte, numere cu CD / TC primesti cand masina e înmatriculata in tara unde esti in misiune. Nu le primesti de acasa, din ce stiam eu.

26 minutes ago, cuki said:

 

Intreb pentru ca vad multe cruciulitze, 

Stai tu liniștit, daca ai vedea ce personaje lucreaza prin ambasadele Romaniei... Probabil si moldovenii sunt la fel.

Editat de XaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

 

 

In continuare:

* apreciez curajul de a te expune public chiar și cu ideile mai nonconformiste

* beats me de ce cineva și-ar lua vehicul din Moldova 

* aia ca beats me si împrumutat de avere de la banca pentru mașină, mai ales în vremurile astea, am mai zis-o, dar o repet intenționat. 

 

Adică sunt asa cam level "Dude, wtf? Why" dar ia-o ca o chestie amicala, nu ca bagatul meu destul de standard de bețe prim gard. 

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Acum 58 minute, cuki a spus:

Numarul acela este de CD? 

Intreb pentru ca vad multe cruciulitze, abtibilde cu (Baby on Board) si cam mult insemne cu CD amplasate si oarecum aiurea...iar acel numar sigur nu apartine de sfera "Diplomatica"

 

Numerele diplomatice de Viena sunt format clasic (litere negre pe fond alb) numai ca in loc de W de la Viena sunt cu WD (Wien Diplomat). 

Fundal albastru s-ar putea sa fie pt ca e masina hibrida, etc. Asa au ungurii placute verzi la masini "eco". 

 

In Viena ai centrala OSCE, ai Natiunile Unite, Ag pt Energie Atomica cu sute, daca nu mii de angajati ce pot lua autoturisme, respectiv nr diplomatice. 

La unele dintre stabilimentele astea, iti poti inclusiv aduce masina de acasa si cere celor de la expat services sa te ajute cu formalitatile pe plan local, ca sa iti pui nr diplomatice pe ea.

Asta ca sa fii cel mai meltean dintre dabuleni. Manevra o fac coclitii ca sa impresioneze militieni prin tari mai sarace. Ajung sa impresioneze doar hoti ce le fura placutele pe banda rulanta si le cer bani de rascumparare, cat de-o vodca mai acatarii.

 

Stickere de CD (daca sunt pe bune) primesti de la MAE-le din tara care iti emite placutele. Este de obicei mai mare si primesti una singura bucata. 

Vanzatorul ala este un baiat sarac total daca ma iau dupa stickerele alea mici cu CD puse pe colturile barii fata.

Nu spun ca in organizatii internationale nu ai si it-isti, logistica, etc, etc, adica orice dar nu personal diplomatic in adevaratul sens al cuvantului. Oameni mai simpli cu duhul subtilitatii.

 

Scurt pe doi ca deja o ard prea hai hui oricat de liber as fi azi: 

* Numai meltenii din diplomatie, civilii, tin neaparat sa o arda cu placute si stickere peste alea 6 luni obligatorii (in cazul RO) cat trebuie sa tii masina cu nr diplo ca sa poti incasa discountul de tva. Orice om normal, dupa treaba asta, si-o inmatriculeaza in tara si o arde low profile. 

* Orice roman angajat in mediu international (be it organizatie sau ambasade) are dreptul sa inmatriculeze un singur vehicul la 3 ani in Ro, altfel am fi o tara bananiera plina de bisnitari de masini in ambasade. Asa este plina doar de ... no comment. 

* Daca eu am luat un vehicul pe nr diplomatice si chiar trebuie sa il vand il pot da rudelor sau exista n posibilitati sa il vand colegilor (cam orice ambasada sau institutie are site/revista de vanzari chestii personale ale angajatilor)

* Toti angajatii din mediu intt, de cand cu pandemia, vin acasa predilect cu masinile. Moldovenii, la ce legaturi au ei cu lumea mare, pe cale aeriana vreau sa zic, fii sigur ca baga si mai multi km decat noi pe sosele. 20 si ceva de mii de km in 2 ani. Da, da, tine p-aproape. Cred ca am 35k pe an de cand cu pandemia, daca nu 40.

* Am masina de n ori mai ieftina decat Rav-ul ala, a inceput sa se uzeze volanul, am zis ca o sa imi fac timp sa imi iau un volan nou. Proectie din aia de vinilin pe volane este ceva de om normal in vreo tara de lumea 5a. Nu vreau sa ma gandesc ce om trebuie sa fii daca atata te duce mintea sa pui pe un Rav4 de  2 ani. 

 

Plm, succesuri cu masina asta si cu vanzatorul ei. 

Fiindca edit-ul vietii m-a lasat iar in plua goala, las asta la final: 

Nr de Viena are si orice angajat in Viena (din orice tara din lume) daca isi ia masina pe leasing in tara respectiva. 

Mercedes, Bmw, Toyota si Volvo sunt cam singurele firme auto ce dau discounturi serioase diplomatilor , in afata de discountul de tva. 

Toyota da discounturi bune la OSCE fiindca cam mare parte din flota OSCE sunt Toyote. Vb de sute de masini. 

Daca eu sunt moldovan, am masina inca pe leasing in Austria unde lucrez, nu pot inmatricula decat una la x ani in tara mea de bastina (ma indoiesc ca ei pot inmatricula anual sau cate vor pe an), de ce as vinde-o pe net daca nu o sa mai am sansa la masina ieftina si buna decat peste 2 ani si ceva.

Fiindca am impachetat-o bine si mi-au reparat-o pe casco? O varianta. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@_Raul_ din căutările mele, are o cifra in plus fata de numerele de Viena.

Oricum moldoveanul a raspuns la mesaj, si zice ca e înmatriculata pe rep Moldova. Nu stiu daca am mai apucat sa scriu chestia asta.

In schimb nu a mai răspuns cand l-am întrebat daca stie cumva care sunt taxele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa credit, ia noua, cu garantie (4 ani au minim cam toate acum). Chit ca dai 5-8k euro mai mult decat bugetul (cu credit oricum diferenta aia nu o simti), macar dormi noaptea linistit ca nu e vreo furaciune sau vreun puzzle facut la rusi.

 

Ai finantare prin Porsche, dobanzi f mici (tre sa ma uit pe contractul de credit sa vad cat am avut in 2016), discount-uri bunicele (rabat dealer, discount importator, discount Porsche Finance atat din pretul autovehicului cat si la casco), iar sub umbrela lor gasesti Seat, Skoda, VW, Audi, Porsche, Bugatti. Adica pt orice buzunar. Si crede-ma au suv-uri de toate marimile.

 

Cat despre masina din anunt, sincer nu. Daca tot vrei sh, la banii m-as uita de un Volvo XC60 an 2018. Chiar daca are mai multi km, nu se compara cu plasticaraia aia de Rav4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, ovi_ice a spus:

plasticaraia aia de Rav4.

Care nu mai este SUV de vreo 2 generatii. Doar pare, ca mai toate SUV urile astea noi, ce sunt de fapt MPVUri. 

Crossovere si mai putine, SUV uri veritabile, aproape niciunele.

XC60 nu se incadreaza, vrea MAAAAAARE :P

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yep. Kodiaq e huuge. Si il poti lua in varianta sportline, cu un interior care arata f bine (in special scaunele) si cu motorul 2.0TSI.

Personal, Kodiaq-ul este peste nevoile mele (ca dimensiuni/spatiu), as alege Karoq (asta am configurat-o de cateva ori acum 2 ani cand se gasea cu 2.0TSI).

 

Preturile din Ro in schimb mi se pare anormale. Ma refer la cele oficiale, care apar in configurator. Un Karoq care la noi iesea la 35k il gaseam pe mobile.de, la dealeri in Germania, nou, cu 0km, pe la 30-31k (VAT inclus). Fix aceeasi motorizare, nivel echipare, extra-uri, pana si aceeasi culoare. Idem pt Seat Ateca.

Asta inseamna ca ori e loc de discount-uri mari fata de pretul de lista, ori s-a prins importatorul ca romanul ar plati orbeste sume enorme (gen 40k un Kodiaq de doamne ajuta, respectiv 43k+ un Tiguan similar) pt masini din grupul VAG.

Editat de ovi_ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...