Sari la conținut

Șurub baie de ulei blocat.


zapata
 Share

Postări Recomandate

Salut. 

 

Deci problema este în felul următor. 

Am vrut sa fac schimbul de ulei dar am observat ca șurubul de la Baia de ulei este gripat. Am încercat cu o cheie de 19 dar scăpa și nu se misca deloc. Am comandat alt bușon sa îl înlocuiesc cu gândul ca rezolv cu o dalta si îl scot afara, dar n am reușit. 

 

Concluzie: Capul șurubului e tocit și nu pot sa-l scot. Ce as putea sa fac? Fără comentarii de genul:

-Sudează o piulita: Busonul este din antimoniu și nu se poate suda. 

-Încearcă cu o dalta: Am încercat deja, nu se misca deloc. 

-Încearcă cu un mox, papagal, etc:

Am încercat deja, dinții de pe cheie "musca" din material și nu se poate desfileta. 

Screenshot_20211105_143222_com.instagram.android.jpg

Edit: poza cu șurubul este făcută după toate încercările de a îl desface.(dalta,mox, cheie) 

Editat de zapata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incalzeste zona cu o lampa cu gaz, ori cu un feon industrial...probabil cel care a sachimbat uleiul inainte a pus pasta blocatoare pe buson. Daca nici asa nu vrea sa plece, gaura in centru si cu un extractor il elimini! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Căldură și un mox zdravăn, nu are voie să nu se desfacă.

Am încercat și sincer mi-e puțin frica sa mai încerc.. 

Mox-ul strânge atât de bine capul ca musca din aluminiu și când încerc sa îl desfac nu prinde. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, zapata said:

Capul șurubului e tocit și nu pot sa-l scot. Ce as putea sa fac?

Cu un dremmel de mână se poate reface hexagonul pentru o tubulară mai mică sau se taie un "şliţ" pentru o şurubelniţă-lopăţică zdravănă.

OIP.jpg.b85f29d57d70a42ebd1103d2b004678d.jpg

Sau două găuri (cu bormaşina) în care înfigi adânc două cuie de oţel pentru beton fi 2-3mm, fixezi cu un cleşte patent celelalte 2 capete şi răsuceşti cu o pârghie (şurubelniţă) între ele.

R.thumb.jpg.df782f3556352f9ed41896621482316a.jpg

Sau cu o daltă mică la 45 de grade pe circumferinţă spre interior (trebuie îndemânare).

Şi ciocan, bineînţeles.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Măi, dă-l dreq de șurubul sufletului, că am desfăcut altele mai încăpățânate. La flacără nu a rezistat niciunul. Niciodată.

În cel mai rău caz desfaci baia și te distrezi cu bușonul.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un set de tubulare cu 12 colturi face minuni, plus incalzit bine motorul inainte de operatiune. Bati pe buson tubulara cu dimensiunea potrivita si daca scapa/rupe treci la o dimensiune mai mica. Si ceva rabdare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, GoodKat a spus:


Si daca ai baie precum la V-strom, ce te faci? :crack:

Fleoșc, nu stiu nici măcar ce mobra are OP. Oricum nu scrie la profil.

Iar la V-strom, cuplul de strângere al bușonului de ulei e de 23 (sau 21?!) Nm, nu mai rețin. S-a inventat de câțiva ani o cheie minune, ceva anti-prost, care îi ajută pe unii să nu strângă de nebuni anumite șuruburi. Nu știu ce dobitoc ar pune threadlocker pe bușonul de ulei, dar îl felicit atât pe "mecanic", cât și pe posesorul inventiv, pe care l-am bombardat cu sfaturi, de pune mâna pe ciocan și termină circul. Dacă nu te pricepi, caută pe cineva care știe, că poți strica mai rău, în special dacă ai două mâini stângi.

21 Nm, așa zice cartea.

IMG_20211105_234412.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 2 ore, cuki a spus:

Pentru astia care recomanda flacara…stiu caz exact la fel, buson cimentat si incercat cu flacara, doar ca masina (in cazul asta) mergea prost (amestec prea bogat) si a umplut baia cu benzina. Ia ghiciti rezultatul? 

 S-a rezovat, adica a iesit busonul? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, GoodKat said:

de fiecare data schimb minunatia saiba de cupru daca este compresibila sau o decalesc daca este solida. 

O decăleşti cum?

La flacără de gaz şi fleoşc în apă sau în ulei? Că eu nu prea mai găsesc şaibe compresibile din tablă roluită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuprul se călește în apă. Opus fierului, cuprul se înmoaie dacă îl încingi și apoi îl bagi în apă rece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, GoodKat said:

 

Incins la rosu la aragaz sau la torta cu gaz si pleosc cu ea in apa.

Multumesc!

Sper ca saibele-inel pe care le-am gasit sa fie din cupru si nu din alte aliaje. Sunt pentru ceva utilaje agricole si cam in nuanta de alama (dupa culoare ... nu chiar rosiatica). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, GoodKat said:

 

Eu am gasit la un magazin auto acum ceva timp si am luat cateva, desi erau cam scumpe. Cand nu am mai gasit, mi-am facut singur dintr-o foaie mai groasa de cupru. Oricum mi s-a parut incredibil cand din 7-8 magazine auto la care am intrebat, doar la unul am gasit, multi dintre vanzatori se uitau la mine ca la felul 14 cand ii intrebam de saibe de cupru. Asta ca sa ne dam seama de mecanicosii auto de pe piata si cati schimba mizeriile astea de saibe.

Cam astea ar fi ce trebuie pe acolo (se comanda /dimensiune)

image.thumb.png.f2d22329d1f0846b0f38f1003cedf080.png

https://shopindustrial.ro/saibe-cu-al-combi-kfc/3369-saiba-cupru-kfc-din-7603c.html

Dar probabil ca transportul costa mai mult decat saibele.

Cu mecanicosii si magazinele auto sunt lamurit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gaura perfect centrata pana la diametrul interior al filetului ...restul iese cu mana.

Asta in cazul in care nu l-ai facut deja pilaf cu ciocanul si drujba.

Daca te intrebi cum plm sa dai o gaura perfect centrata, ei bine, se face un cilindru pe strung, cu o gaura care il centreaza pe buson, pe partea rotunda a busonului, iar in centru, gaura pentru burghiu cu diametrul interior al filetului (vezi manualul de service). NU INCERCA SA GAURESTI CU MANA LIBERA !!!

Orice strungar stie ce sa-ti faca...

Mare grija la spanul care poate intra in motor!!!

Ar mai fi varianta cu surubelnite cu impact. Alea de bati cu ciocanul in ele si se invart din cauza loviturii. 

https://www.emag.ro/trusa-surubelnita-de-impact-unior-plus-capeti-de-surubelnita-14-piese-605061/pd/DXJZBMBBM/

Nu stiu cat de gros e peretele baii de ulei, nici ce trotineta ai, si nu garantez ca nu-l spargi cu surubelnita aia.

Ca idee, pe viitor, ia-ti cheie dinamometrica. Eu si rotile de la logan le strang cu dinamometrica :) 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

57 minutes ago, GoodKat said:

 

Dacă mă iau strict după definiția călirii, anume încălzire pentru transformare de fază, urmată de răcire bruscă, rezultă că e corect cum am zis. Ductibilitatea cuprului se restaurează prin călire. Decălire e un termen „profan”, care să arate că un material nu mai e tare, ci moale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, cinezicealae a spus:

Ar mai fi varianta cu surubelnite cu impact. Alea de bati cu ciocanul in ele si se invart din cauza loviturii. 

https://www.emag.ro/trusa-surubelnita-de-impact-unior-plus-capeti-de-surubelnita-14-piese-605061/pd/DXJZBMBBM/

Nu stiu cat de gros e peretele baii de ulei, nici ce trotineta ai, si nu garantez ca nu-l spargi cu surubelnita aia.

Ca idee, pe viitor, ia-ti cheie dinamometrica. Eu si rotile de la logan le strang cu dinamometrica :) 

Scumpă trusa aia, la Yato e ~50 lei (jbm cam la fel). https://www.magazinulcuscule.ro/scule/surubelnite/cu-biti/cu-percutor/yato/yt-28015-surubelnita-de-impact-cr-v-15-piese

Dinamometrica (setată corect) salvează nervi, bani și... timp. De ce salvează timp, deși durează să cauți valorile de cuplu, să cauți cheia, să o setezi la valorile necesare? Că durează mai puțin decât să înjuri ulterior că ai stricat ceva. Dacă am valorile cuplului, strâng la cuplu. Dacă nu am, pun threadlocker și strâng cu simț. La unele șuruburi pun oricum threadlocker și apoi strâng la cuplu.

Btw, un bușon de baie se strângea la 20 Nm la un motor. Cum tocmai îmi venise jucăria de la 2,5 la 20 Nm, zic să fac un test: strâng cu ea, apoi probez cu cea între 10 și 60 Nm. Amândouă au clickait la 20. Apoi slăbesc, strâng cu aia mare, după care verific cu cea mica. Fix la fel. La bujii, 11 Nm, ambele la punct. Pot avea încredere în ele, nu-mi fac griji. 2,5-20 și 10-60 sunt Yato, cu certificat metrologic (chipurile). Am și un 28-210 generic, teoretic nemțească, sincer n-am făcut probă cu ea, dar de obicei strâng prezoanele mașinii, jugurile și axele rotilor moto, că în rest, mai mult folosesc 10-60.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu-ti permiti sau nu crezi ca merita sa investesti bani in vreo dinamometrica de la proxxon sau unior doar ca sa strangi doua suruburi in viata, pui o parghie pe cheia cu care strangi, de fix un metru din centrul surubului, si tragi cu un cantar digital de mana de capatul parghiei, cu fix 100g pentru fiecare Nm. Mare atentie la greutatea parghiei si in ce directie e orientata.             ...gravitatia, bat-o vina.

 

Am asa niste emotii ca o sa vina doctorii in fizica sa-mi zica ce prost sunt :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.11.2021 la 20:07, Lucian_M a spus:

 

Problema rezolvata. 

Am culcat mobra pe o parte și am lovit cu o dalta marginea pana s-a desurubat busonul, după care l am inlocuit cu unul nou. 

Sfat: Dacă aveți vreodată dea face cu un bușon din antimoniu, loviți-l în margine chit ca îl spargeți, iese el pana la urma. Al meu arata asa după ce l am scos. 

Screenshot_20211106_144342_com.instagram.android.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11/5/2021 at 7:39 PM, zapata said:

Fără comentarii de genul:

...

-Încearcă cu o dalta: Am încercat deja, nu se misca deloc. 

 

On 11/5/2021 at 9:15 PM, patrick1 said:

Sau cu o daltă mică la 45 de grade pe circumferinţă spre interior (trebuie îndemânare).

Şi ciocan, bineînţeles.

 

35 minutes ago, zapata said:

am lovit cu o dalta marginea pana s-a desurubat busonul

Bravo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...