Sari la conținut

Crank când accelerez.


zapata
 Share

Postări Recomandate

Salut! 

Am o nelămurire și nu știu dacă trebuie sa ma sperii sau dacă este normal. 

Ideea e în felul următor, când accelerez brusc și ajung la niște turații (8-9 mii) se aude un crank în zona lanțului și o vibrație în scărițe mai mult sau mai puțin explicabila. 

Ma gândesc ca ar putea fi o problema mai grava și totuși vreau sa ma documentez.. Țin sa precizez ca lanțul și pinioanele sunt noi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bascula spate la capat, ai niste reglaje pentru intins lantul. Sunt acolo si niste marcaje sub forma de liniute. Trebuie sa fie identice in ambele parti, si sa nu fie la capat de cursa (intinderea lantului maxima).

Verifica si "burta" pe care o face lantul, sa nu fie prea mare. Si de preferat, verifica de cateva ori, impingand mobra cate jumatate de metru un fata intre masuratori. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, zapata a spus:

Țin sa precizez ca lanțul și pinioanele sunt noi. 

 

Acum 17 minute, zapata a spus:

Săgeată? Ai fi drăguț să-mi explici ce-i aia?

Pariu că lanțul e "țambal"? Și cu ocazia asta numa' bun de dat la fer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este asta problema, lanțul e întins cum trebuie și are jocul corespunzător. Problema este ca nu cred ca este de la lanț, altfel s-ar fi auzit doar la viteza nu și la turații mari. 

De exemplu: Dacă accelerez în a 3 a la 60km/h și în 9 mii de turații se aude un crank, dacă ii schimb a 4-a, a 5-a și merg cu 80-90km/h în 4-5k ture nu se mai simte nimic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se produce o extorsiune a unui degajament, axul roţii spate alunecă înainte-înapoi pentru că nu e strâns sau şuruburile de prindere a motorului sunt slabe.

Alt loc cu probleme ar fi la axul basculei, o ovalizare acolo ar da şi o mică modificare a traiectoriei la accelerare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Penetru a spus:

Se produce o extorsiune a unui degajament, axul roţii spate alunecă înainte-înapoi pentru că nu e strâns sau şuruburile de prindere a motorului sunt slabe.

Alt loc cu probleme ar fi la axul basculei, o ovalizare acolo ar da şi o mică modificare a traiectoriei la accelerare.

Repet, dacă ar fi din cauza lanțului sau a traiectoriei de tracțiune a acestuia, s-ar auzii la viteze mai mari, nu la turații. Doar lanțul nu se învârte mai repede dacă merg cu 40 la ora în limitare decât dacă merg cu 100 în 6k ture. 

 

Acum 2 ore, patrick1 a spus:

Ce tiriplişcă o fi aia cu 60km/h la 9.000 r/m în treapta a 3-a?

Motor de 125, 11KW, 4 timpi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
9 minutes ago, zapata said:

Motor de 125, 11KW, 4 timpi. 

 

Deci in a treia ii lovesti in limitatorul de turatii... la restul inca nu .

 

Poti sa repeti experienta si in restul de viteze daca insisti pe acceleratie pana loveste limitatorul.

 

 

Mai inteligent este sa spui si modelul si anul ...pentru ca diferite modele au limita la un alt mumar de turatii.

 

Daca e Yamaha trebuie verificat pinionul de atac , sa nu fie pe punctul ca mai are putin si zboara ...si tot asa .

 

 

Cand ai probleme se incepe discutia cu modelul si anul fabricatiei.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, goe 75 a spus:

 

Deci in a treia ii lovesti in limitatorul de turatii... la restul inca nu .

 

Poti sa repeti experienta si in restul de viteze daca insisti pe acceleratie pana loveste limitatorul.

 

 

Mai inteligent este sa spui si modelul si anul ...pentru ca diferite modele au limita la un alt mumar de turatii.

 

Daca e Yamaha trebuie verificat pinionul de atac , sa nu fie pe punctul ca mai are putin si zboara ...si tot asa .

 

 

Cand ai probleme se incepe discutia cu modelul si anul fabricatiei.

Yamaha Yzf r125 modelul 2014,fara ABS, 15 cai putere, 11Kw. Motor în 4 timpi, injecție. 

Am verificat în toate vitezele, se aude la fel, se simte o vibrație neobișnuită în scărițe si se simte ca și cum s-ar zdrobii pinioanele între ele. Doar la turații înalte când accelerez, nu și la viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Sunt 99,99% sigur ca omu loveste limitatorul...chiar daca o yamaha il are la 10000 ture ,de obicei.

Daca in momentul sunetului aluia se simte si cum motoreta nu mai trage , deja schimb la 100%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci nu imi vine sa cred ce răspunsuri primesc... Nu ca eu as fi vrun expert ca tocmai de aia am venit sa întreb aici. Ce relevanta are dacă e 60 în a treia, în a 5 a în a 7 a...Am dat doar un exemplu, ideea esențiala era ca se aude un crank CÂND ACCELEREZ BRUSC ȘI ÎN TURE ÎNALTE, nu la viteza. Și nu, nu lovesc limitatorul... Pinionul de atac e montat bine, lanțul este o-ring, Pinionul spate are 32 de dinți, lanțul e întins corespunzător. Mai aștept și alte întrebări de genul: Ce culoare e motoreta? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

34 minutes ago, zapata said:

Ce relevanta are dacă e 60 în a treia ...

Are!

Că dacă ţi-e "belită" treapta a 3-a (de exemplu craboţi, furci uzate, jocuri de arbori) spre cuplul maxim tinde să sară din viteză când accelerezi şi să revină cu "trosc" inapoi în treaptă când reduci acceleraţia.

De obicei asta se întâmplă prin uzură la treptele 2 sau 3 (cele mai folosite) şi în condiţii de cuplu maxim când apar, peste uzuri şi deformări elastice mai mari ale pieselor din cutie de "scrâşnesc dinţii".

Capito?

Uneori cutia de viteze uzată mai "sare" (numai la cuplu mare) şi în altă treaptă alăturată.

Şi cum unii schimbă treptele şi fără ambreiaj ... :(

https://www.motorcycleforum.com/threads/3rd-gear-knocking.78202/

1 hour ago, zapata said:

Mai aștept și alte întrebări de genul: Ce culoare e motoreta? 

Da, este posibil să ai deja şi un rulment de culoare albastră.

Dacă zici că în toate treptele ... "trosc".

Sau un "timming chain" care "dă" să ... sară (la ture mari). Verifică şi CCT (cam chain tensioner).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Face asa doar in a treia la 9000rpm, face asa in orice treapta la 9000rpm? Face asa in gol la 9000rpm? Face asa si cand pui frana de motor si ajunge la 9000rpm sau doar cand trage?

Daca face doar cand trage indifetent de treapta si esti sigur ca se aude/simte la lant, cel mai probabil are bascula joc. Trage lantul bascula intr-o parte si se urca pe pinion.

Eu as verifica bucsele sau rulmentii basculei, ca si daca mai au un pic de viata in ele, sigur nu se simte la mana ca nu ai tu 11Kw in brand :) 

 

Am si eu o intrebare putin pe langa subiect: de ce trebuie sa ajunga saraca mobra la 9000rpm ? :)  Las-o si pe ea ca e mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Are!

Că dacă ţi-e "belită" treapta a 3-a (de exemplu craboţi, furci uzate, jocuri de arbori) spre cuplul maxim tinde să sară din viteză când accelerezi şi să revină cu "trosc" inapoi în treaptă când reduci acceleraţia.

De obicei asta se întâmplă prin uzură la treptele 2 sau 3 (cele mai folosite) şi în condiţii de cuplu maxim când apar, peste uzuri şi deformări elastice mai mari ale pieselor din cutie de "scrâşnesc dinţii".

Capito?

Uneori cutia de viteze uzată mai "sare" (numai la cuplu mare) şi în altă treaptă alăturată.

Şi cum unii schimbă treptele şi fără ambreiaj ... :(

https://www.motorcycleforum.com/threads/3rd-gear-knocking.78202/

Da, este posibil să ai deja şi un rulment de culoare albastră.

Dacă zici că în toate treptele ... "trosc".

Sau un "timming chain" care "dă" să ... sară (la ture mari). Verifică şi CCT (cam chain tensioner).

Exact asta voiam sa aud... Bine nu chiar.. Dar fix asa se întâmplă,se aude un trosc și sare în turații de parca ar fi pe liber după care își revine singura. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, zapata said:

Exact asta voiam sa aud... Bine nu chiar.. Dar fix asa se întâmplă,se aude un trosc și sare în turații de parca ar fi pe liber după care își revine singura. 

Numai în treapta a 3-a sau în orice treaptă?

Dacă ai răbdare să citeşti:

https://khkgears.net/new/gear_knowledge/gear_technical_reference/damage_to_gears.html#:~:text= Damage phenomenon%3A Gouging damage on gear flank,value for the standard pressure angle... More

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 hour ago, zapata said:

. Dar fix asa se întâmplă,se aude un trosc și sare în turații de parca ar fi pe liber după care își revine singura. 

 

Si nu ai vrut sa dai descrierea exacta de la inceput ca era prea usoara ghicitoarea , nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...