Madalin Savu Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 Salut! Am un YZF R125 din 2009. I am pus benzina de 100 și cam după 100-150km a început sa mi faca probleme la pornire. La început pornea din a doua încercare, apoi împins, iar acum deloc. Am dat jos bujia(după multa vreme de dat la automat) și era neagră. Am curățat o, da scânteie. Am dat la automat cu bujia scoasă, scotea stropi de benzina, presupun ca era încât. Am băgat o cârpa sa curat benzina din piston si l am lăsat cu bujia scoasă sa se aerisească. Am încercat sa îl pornesc, tot nimic. Tin sa precizez ca: 1. Cu bujia scoasă învârtea bine 2.Cu bujia pusă se cam chinuie(e aproape moarta bateria la cât am dat la automat) 3.Am scos toată benzina si am băgat de 95 4.Bujia e aproape noua( are maxim o luna de folosire) Daca o conectez la mașina, ar trebui sa pornească? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 19, 2021 Share Postat Noiembrie 19, 2021 17 minutes ago, Madalin Savu said: Am băgat o cârpa sa curat benzina din piston Unde zici că ai băgat cârpa? În piston? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoS Garage Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Da, de la benzina e! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 15 hours ago, Madalin Savu said: Am dat jos bujia(după multa vreme de dat la automat) și era neagră. Am curățat o, da scânteie. Altă bujie! Nouă. La un motor "înecat" cu benzină (proastă) bujia ar trebui să fie "udă" (ca şi pistonul în care zici că ai băgat cârpă ), bujia "udă" nu poate fi neagră (fără să fie şi udă). Doar dacă în prealabil a funcţionat motorul mult în relanti (sau turaţii joase) cu amestec excesiv de bogat şi cu bujia "rece" care nu a atins 7-800*C pe izolator (sub temperatura de auto-curăţare) şi s-a "afumat". "Afumătura" aceea de pe izolator (porţelan intern) este un strat conductiv electric, conduce la pierderi de energie de scânteie şi în consecinţă faptul că vezi scânteie în exterior - asta nu înseamnă că se mai produce scânteie şi în interior, cu acea bujie, la compresie de 9-12/1 (depinde de motor). Curăţarea (izolatorului) bujiei nu se face cu peria de sârmă (lasă "dâre" metalice pe izolator), ci prin sablare sau eventual prin "ardere" (la flacără de gaz - nu de oxi-acetilenă). Şi când zicea careva că benzinele în Ro. diferă (rău) de la staţie la staţie şi de la anotimp la anotimp ... nimic nou. Nah' ... asta pentru motoarele mai pretenţioase şi pentru cei care pot face deosebirea dintre "marfă" şi ambalaj. E ... "alfabetul" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Savu Postat Noiembrie 20, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2021 1 oră în urmă, patrick1 a spus: Bujia era neagră, uda. S a luat aproape tot cu o cârpă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Just now, Madalin Savu said: 1 hour ago, patrick1 said: Bujia era neagră, uda. S a luat aproape tot cu o cârpă Eu nu am scris asta! Cu spray de frână (degresant) şi o cârpă (curată) se mai poate curăţa izolatorul (uneori). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Madalin Savu Postat Noiembrie 20, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2021 Chiar acum, patrick1 a spus: Eu nu am scris asta! Am vrut sa răspund la ce ai zis, dar am scris unde nu trebuia, greșeala mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Dar cum (probabil) ai o bujie cu cifra termică de vară (rece) se preferă o bujie mai caldă iarna (număr mai mic). Există şi tabele de echivalenţe între diverşi producători (care marchează cu alte coduri). Producătorul "zice": "5. Check: Electrode "1" Damage/wear→ Replace the spark plug. Insulator "2" Abnormal color→ Replace the spark plug. Normal color is medium-to-light tan." şi "CAUTION: Before removing the spark plug, blow away any dirt accumulated in the spark plug well with compressed air to prevent it from falling into the cylinder." CR8E sau CR8EIX (iridiu) sau mai caldă CR7E Mai ales la vreme (temperatură) rece şi benzină posibil proastă (stocuri de benzină mai "groasă" - de prin vară). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 28, 2021 Share Postat Noiembrie 28, 2021 De ce puneti benzina de 100? De aia nu pune nimeni deci cel mai probabil există in tancurile de la benzinării din 2007. Nu există nici o justificare in a folosi benzina cu cifra octanică mai mare de 95, nici practică nici logică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 28, 2021 Share Postat Noiembrie 28, 2021 14 minutes ago, B.B. said: Nu există nici o justificare in a folosi benzina cu cifra octanică mai mare de 95, nici practică nici logică. Compression Ratio 11.2:1 (2008-2013). https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YZF-R125 Bingo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 28, 2021 Share Postat Noiembrie 28, 2021 LOL In manualul motocicletei respective nu scrie sa folosești benzina de 100. Si ca sa evit alt reply o sa-ti spun ca premium unlead gasoline înseamnă de 95. Da, poate fi si de 100 dar nu s specifică. Daca era nevoie de 100 ar fi specificat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Noiembrie 28, 2021 Share Postat Noiembrie 28, 2021 33 minutes ago, B.B. said: LOL In manualul motocicletei respective nu scrie sa folosești benzina de 100. Posibil. Nici in manualul de utilizare al ciorapilor nu scrie ca se recomanda spalarea picioarelor. Nici ca unleaded = fara plumb. P.S. Dacă ar fi specificat că merge (bine) numai cu bere super la raport de compresie >11 /1 ... şi că nu prea o mai satisface berea premium, regular sau light (ca pe altele) ... câţi s-ar fi înghesuit să o ia acasă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.