Sari la conținut

Incalzitor baie de ulei


cinezicealae
 Share

Postări Recomandate

Ati incercat sa incalziti baia de ulei la un motor diesel?

Am un MCV care face nazuri cand e frig si ma gandeam sa-i incalzesc uleiul dimineata.

As prefera sa-i incalzesc mai degraba uleiul decat apa. Mi se pare mai important, avand in vedere ca degeaba incalzesc blocul daca tot uleiul e in baie si e gelatina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un ulei modern decent nu are de ce să se facă gelatină. Ca idee se poate, dar cred că e mai rentabil să găsești și remediezi cauza pt care nu pornește, iarna trecută am avut un 1.5dci obosit pe mână dar niciodată nu a făcut figuri la pornire.

Dacă ai la îndemână rețeaua de curent alternativ poți pune o rezistență de mașină de spălat Albalux în baie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am de cîteva luni un Dokker 1.5dci 90cp, uleiul e 5w30 destul de subţire, n-ar trebui să fie probleme, poate bujiile sau injecţia la rece.

Poţi încerca să pui nişte rezistenţe

https://fr.aliexpress.com/item/4000220911585.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.29322e0e72c2oV

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare stupida- dar trebuie sa o pun: stii ca ai un indicator in bord, de genul spirala sau ceva asemanator, dupa care trebuie sa stai sa se stinga pana sa dai la demaror? Poate dura zeci de secunde…. 
In alta ordine de idei motoarele diesel noi, dci, pornesc la sfert si pe frig de -20. E adevărat ca stai 1 minut dupa bujiile incandescente dar pornește.
Dci -ul nu stiu dar TDI-ul din 2002 avea 7 bujii incandescente - 4 pe fiecare cilindru si 3 pe circuitul de apa sa i incalzeasca mai repede. S-ar putea si dci-ul sa aibe ceva.  Daca nu are uita-te la echiparea dci pt clima mai friguroasa-poate are acolo si poti adapta ceva. Un webasto poate - incalzire stationara. Rezistenta in baia de ulei mi se pare tiganie. De la vibratii se duce naibii, poata da un pic de 220v la masa. Atuci sa vezi ce bine merge ECU. Il overclockezi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, ziceti ca ar trebui sa porneasca usor...

O sa verific bujiile cu multimetrul. M-am gandit ca ar putea fi de la ele dar mi-am imaginat ca da vreo eroare ceva daca era arsa vreuna.

Si da, stiu ca trebuie sa astept sa se incalzeasca bujiile. Am incercat si varianta sa le incalzesc de cateva ori inainte sa pornesc. Ciudat e ca sta martorul aprins doar vreo 5 secunde. Vara si mai putin. Daca e motorul cald, se stinge imediat.

O sa pun si un ulei mai subtire ca vine iarna.

Ca idee, masina e foarte bine intretinuta, cu reviziile facute doar la AMAT la Pitesti. Eu ii pun doar motorina si lichid de parbriz. Maxim, am schimbat doua becuri si bateria ca nu prea imi place sa ma bag unde nu ma pricep.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am undeva la 200k de km numai pe 1.5dci, niciuna luata de noua.

Singura chestie care a trebuit sa o fac iarna, cu toate, a fost sa gasesc o modalitate de bloca aerul rece spre radiatoare si motor, altfel temperatura in habitaclu era mereu calaie. In oras nu era asa bai, dar la drum lung nu e placut sa faci sute de km cu pulovar gros pe tine.

Dar pornirea dimineata nu a fost niciodata o problema.

Nici la -20 si am avut foarte multe dimineti din astea in alte tari. Se scutura, se hacaia un pic dupa pornire (2-3 secunde), ca si cum ar fi pornit in trei pistoane (e o comparatie, ca sa explic mai usor) dar o luau la cheie (nu sfert, nu jumatate, la una 😊 ).

Singurele masini cu bai incalzite cu care am facut eu cunostiinta erau niste pick-upuri americane cat un camion (Ford F550), gandite sa fie folosite pt rescue/ambulanta/etc in zona montana. Fiindca trebuiau sa porneasca la sfert de cheie si sa fie folosite la viteza maxima instant aveau o rezistenta in baie parca si stecher sa le cuplezi la priza.

 

 

 

 

Dar astea stateau cuplate la 220 in garaje sau, cel mai rau caz, in parcari inchise, cu cabluri intinse pe jos. Daca traiesti la bloc, devine imposibil ca sa fiu f politicos.

La 1.5 eu am pus doar Castrol verde si mai nou Castrol-ul acela construit exclusiv pt Renault diesel (bidon auriu cu negru). Acum multi ani, puneam Elf. Mi-au zis unii si altii sa trec pe Castrol, dar sincer nu am avut niciodata probleme de la ulei. Cu o singura exceptie - cand am mers la service din asta stil fabrica, unde aveau ulei in butoaie metalice si probabil ca au pus cel mai la indemana. Cu ulei la bidoane de plastic, niciodata probleme. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru raspunsuri. Am inteles ca nu trebuie sa-mi bat capul cu incalzitoare si oznuri. Incerc azi sa verific continuitatea la bujii. ELF am bagat si eu. 

Asta face caldura de nu mai stai in ea iarna. La curte stau dar asta nu prea incape in garaj ca e cam lunga. Celalalt logan incape la fix. Curentul nu ar fi problema ca e moca la mine in ograda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Elf sau Motrio, dar e bine de schimbat la 10000 măcar, că se face apă. Cât despre pornire, bujiile să fie neapărat în parametri și verificat injectoarele. Eventual băgat un ochi în rezervor pe la flanșa pompei de carburant. Dacă are pilitură înăuntru, dusă la curățat toată instalația. Delphi sunt păcătoase tare, mai ales pompa de injecție. Eu am refăcut deja o dată motorul (turbină dată pe ulei, un piston spart, etc) și încă n-am avut probleme cu porninea...

Elf sau Motrio, dar e bine de schimbat la 10000 măcar, că se face apă. Cât despre pornire, bujiile să fie neapărat în parametri și verificat injectoarele. Eventual băgat un ochi în rezervor pe la flanșa pompei de carburant. Dacă are pilitură înăuntru, dusă la curățat toată instalația. Delphi sunt păcătoase tare, mai ales pompa de injecție. Eu am refăcut deja o dată motorul (turbină dată pe ulei, un piston spart, etc) și încă n-am avut probleme cu porninea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat si sunt prajite bujiile. Asa se explica... Traiam cu impresia ca se va aprinde un check, o bulina ceva.

Le comand acum si daca stie careva pe dinafara ca sa nu mai stau eu sa caut, Nm la strangere la bujii. Si daca sa pun ceva ulei pe filet sau nu. Cam scartaiau la desfacere.

Masina nu ar trebui sa aiba alte probleme. Reviziile sunt facute inainte de termen, doar cu componente originale si doar la service corect, nu la Nea Marcel, iar uleiul tot asa, schimbat inainte de termen.

Si la mobra fac la fel. E mai ieftin uleiul decat reparatia motorului si eventual tractarea daca ramai ca prostu' pe coclau :) 

 

 

Am gasit, 15Nm.

Editat de cinezicealae
15Nm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, cinezicealae a spus:

Am verificat si sunt prajite bujiile. Asa se explica... Traiam cu impresia ca se va aprinde un check, o bulina ceva.

Le comand acum si daca stie careva pe dinafara ca sa nu mai stau eu sa caut, Nm la strangere la bujii. Si daca sa pun ceva ulei pe filet sau nu. Cam scartaiau la desfacere.

Masina nu ar trebui sa aiba alte probleme. Reviziile sunt facute inainte de termen, doar cu componente originale si doar la service corect, nu la Nea Marcel, iar uleiul tot asa, schimbat inainte de termen.

Si la mobra fac la fel. E mai ieftin uleiul decat reparatia motorului si eventual tractarea daca ramai ca prostu' pe coclau :) 

 

 

Am gasit, 15Nm.

sa inteleg ca ti-ai amintit in Noiembrie ca masina pornea greu iarna trecuta? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, florinelu07 a spus:

sa inteleg ca ti-ai amintit in Noiembrie ca masina pornea greu iarna trecuta? :)

Înțelegi foarte bine. Ce-am mai chinuit bateria și iarna trecută... Am crezut că de la baterie e problema, că invarte greu. D-aia am și schimbat-o. 

M-am gândit că fiind mașină de săraki, așa merge ea prost iarna. 

Am comandat niște bujii bosch și poate își revine. 

E grea viața de prost, nu faceți ca mine! 😜

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AM pornit un duster diesel nou la vremea aia la -25 de grade, 6 dimineata. A luat-o la sfert, era un euro 6 a, dar avea ralantiul 2000 de ture. Daca e in mintile ei, nu are nevoie de incalzitoare pana la temperatura aia. Mai ales la 3 grade cat sunt acu in ro. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si masina mea era noua in 2007 :) 

Mi se pare totusi ca se sting bujiile prea repede. E drept ca sunt dependente de temperatura dar chiar asa? Doar cateva secunde? Cand aveam duba vw, stateau aprinse macar 10 sec. 

In fine, merge, nu-mi pasa :) O mai tin un an si caut un dokker ca e mai mare si e tot cu usi in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cinezicealae a spus:

Mi se pare totusi ca se sting bujiile prea repede. E drept ca sunt dependente de temperatura dar chiar asa? Doar cateva secunde?

Nu bujiile se sting, doar becul ca să indice că poți să pornești. Bujiile mai rămân conectate, poți să verifici cu lampa de control sau un multimetru. Cât ai vrea să stea becul aprins la temperaturi de toamnă târzie?!? Duba probabil era mai preistorică, o fi avut injecție indirectă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la CR bujiile fac si post chauffage, merg odata cu injectia pornita. La alea vechi se opreau de tot inainte sa dai la cheie. 

Bine, daca ai zis 2007, deja e delphi din aia paguboasa grav de care a zis vis-a vis si cel mai probabil ai injectoare pilaf (daca nu au fost refacute pana acu). Inclusiv presiunea scazuta la demaror poate sa duca la pornire grea, ca nu pulverizeaza corect.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...