Sari la conținut

Probleme începător


CristiMe

Postări Recomandate

Salut! După cum se vede și de pe site, numele meu este Cristian. Am 18 ani (aproape 19) și încă de mic am fost pasionat de vehiculele pe două roți (de aceea mi-a plăcut și încă îmi place foarte mult să mă plimb cu bicicleta; la momentul actual, am pedalat peste 10.000 de kilometri prin traficul din București și nu numai; știu că pare exagerat, însă este adevărul), așa că m-am gândit să mă înscriu la școala moto pentru categoria A2. Momentan, am ajuns la a cincea ședință dintr-un total de treisprezece, iar problema este că o duc destul de prost.

Principalele mele dificultăți sunt următoarele: slalomurile printre jaloane și efectuarea de opturi.

Eu unul efectuez (de fapt, cuvântul potrivit este încerc) slalomurile în prima treaptă de viteză. Dacă este nevoie, când simt că îmi moare motorul, accelerez puțin, însă oricât de fin și cu atenție aș accelera, uneori nu reușesc să trec printre fiecare jalon. Instructorul mi-a spus că, dacă e nevoie, să trag ambreiajul ca să reduc din viteză. Am încercat și asta și, probabil din cauza lipsei mele de experiență, nu a mers și mai rău m-a încurcat. Așa că de atunci nu am început să mai folosesc ambreiajul în slalomuri, ci doar să manipulez accelerația în așa fel încât să reușesc să trec ușurel printre jaloane. Problema e că, oricât de mult aș încerca, tot nu îmi iese. Mă uit la alți elevi, mă uit să văd dacă trag ambreiajul sau nu (unii îl trag, alții nu), și încep să mă simt prost pentru că sunt singurul căruia nu îi iese fiecare jalon în parte. Am observat că aici am două probleme: 1. nu am o viteză constantă (adică ori merg prea repede și nu mai am cum să trec printre fiecare jalon, ori merg sacadat de aproape mi se oprește motorul); 2. nu trag din mâini (adică stau cu ele înțepenite, în loc să realizez virajele către stânga sau către dreapta; asta e genul de problemă la care am lucrat în ultimul timp, dar care încă mai persistă un pic până mă acomodez cu stilul de slalom).

A doua problemă sunt opturile. Instructorul mi-a spus să efectuez opturile cu privirea. Adică: unde vreau să merg, acolo mă uit. Într-un fel, asta a mers bine. O perioadă. Apoi am început să nu mai iau virajele cum trebuie. În ciuda faptului că mă uitam în mijloc, acolo pe unde ar fi trebuit să trec, motocicleta se ducea în față. Instructorul mi-a mai spus să nu accelerez în opturi și să mă folosesc doar din ambreiaj, dar credeți-mă că nu am cum, simt că îmi moare motorul. Și chiar am încercat să nu mă folosesc de accelerație și chiar mi-a murit motorul. De adăugat că mă aflam în treapta întâi de viteză și că încă nu am efectuat manevra printre jaloane, ci pe lângă niște cercuri albe desenate pe asfalt. Aici problema a fost că tot intram în interiorul cercurilor, în loc să merg pe lângă marginea lor exterioară.

Urmează să am a cincea ședință, iar eu la capitolele astea două (slalomuri și opturi) stau oribil de rău. Mi-e teamă că nu voi lua poligonul. Îmi doresc foarte mult să stăpânesc o motocicletă, căci este o pasiune de-ale mele, însă cu exercițiile astea două simt că nu pot. Nu îmi dau seama dacă modul în care mă dezvolt pe plan de învățare este normal sau submediocru, însă un lucru e cert: am nevoie de câteva sfaturi. Ce aș putea să fac pentru a stăpâni cât mai bine motocicleta în cele două cazuri de mai sus? Mulțumesc!  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 96
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Trebuie sa te obișnuiești cu ambreiajul și accelerația.

Ca sa pot face ce vrei tu trebuie sa poți merge încet și asta o faci din accelerate fina și ambreiaj patinat.

Dacă nu tragi de ambreiaj motorul moare, antrneaza-te sa mergi cât mai încet cu ambreiaj patinat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, CristiMe said:

Așa că de atunci nu am început să mai folosesc ambreiajul în slalomuri, ci doar să manipulez accelerația în așa fel încât să reușesc să trec ușurel printre jaloane. Problema e că, oricât de mult aș încerca, tot nu îmi iese.

Încă nu ai suficiente ore pe "mobră" ca să ai dezvoltată şi fixată percepţia şi fineţea manetei de ambreiaj, a manşonului de acceleraţie şi simultan a ambelor. Că "nu vrea muşchii tăi" :)

Recomandarea mea ar fi să exersezi static, în rampă uşoară ("la deal"), ambreiajul şi acceleraţia (simultan dozate) până când reuşeşti să ţii "mobra" pe loc (fără frână).

Numai din ambreiaj şi acceleraţie corect dozate.

Nici în sus, nici în jos.

După ce reuşeşti asta ... nu vei mai avea probleme la opturi şi jaloane.

Nici la rampe.

56 minutes ago, CristiMe said:

Aici problema a fost că tot intram în interiorul cercurilor, în loc să merg pe lângă marginea lor exterioară.

Consecinţa celor (lipsă) de mai sus. Nu poţi controla fin viteza (încă), implicit nici forţa centrifugă necesară pentru a nu intra în interiorul cercurilor. Plus poziţia ta pe "mobră".

Nu e bicicletă  :D

E mai grea şi are "fixurile" ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Problema ta este ca ai un instructor dobitoc si probabil o motoreta varza.

 

Jaloanele si opturile se fac in viteza a 2-a la ralanti si motoreta trebuie reglata sa mearga asa la infinit fara sa se balbaie sau sa fie nevoie de acceleratie sau ambreiaj.

Defapt tot poligonul se face pe a 2-a . Prima e doar pentru plecarea de pe loc si de acceleratie e nevoie doar la exercitiul de evitare .

 

Dupa ce te obisnuiesti cu toate miscarile devine extrem de plictisitor sa tot repeti la viteza aia de melc , dar ai timp tot restul vietii sa te joci la acceleratie si ambreiaj si sa inveti sa mergi cu motoreta pe bune. Scopul tau acolo este sa treci examenul , deci trebuie sa induri monotonia ca sa-ti atingi scopul.

Se poate si cum te invata instructorul tau ... dar nu este cel mai inteligent sau eficient stil .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Treapta 1 este treapta de plecare de pe loc, cea mai nelineara din toata cutia, respectiv care bruscheaza cel mai tare.

Accelerarea sau decelerarea necontrolata (sau, si mai nasol, amandoua la interval scurt) induc tensionari/detensionari serioase in suspensii, transmise in corpul tau si care rezulta in afectarea serioasa a traiectoriei motocicletei.

Daca mai ai si monocilindru, mai nasol. A propos, pe ce motor faci scoala?

 

Dpmdv acum deja gresesti 90% din cauze stressului ca nu iti iese, ca altora le iese, ca instructorul cine stie cum se uita la tine sau ce iti spune, etc, etc.

Si mai cred (eu) ca instructorul tau nu are nici o treaba cu pedagogia.

In plus, e nasol si ca ai 18 ani si e mai greu sa mirosi si sa confrunti total un incompetent la varsta ta.

Indiferent de domeniu, din experienta mea de pana acum, intre 6 si 8 instuctori dintr-un total de 10, nu au nici o taina cu pedagogia (= evaluare nivel, evaluare abilitati, invatatare treptata, samd) si nu stiu sa se adapteze la oameni cu personalitati si abilitati diferite.

Marea majoritate sunt niste unii care se gandesc ca daca sunt buni (nu foarte buni) intr-un domeniu, stiu si sa te invete respectiva disciplina. Nimic mai eronat.

Multi dintre ei si fara alte alternative in viata, pentru ca mediocri ca si oameni/caractere, motiv pentru care se apuca de "predat". 

Bani ftt de pomana. Been there, done that. Ultima data in ianuarie, fara legatura cu motociclismul.

 

Ai trei variante:

- ii spui sa te lase intr-o margine de poligon sa exersezi pana iti da sangele pe nas patinarea ambreiajului. Prima data in linie dreapta, pe accelerare si decelerare usoara/graduala, dupa care treci la patinat ambreiaj in curba laaaaarga cu a 1a si apoi cu a 2a. Dar asta trebuia sa stie "instructorul" din start cand a vazut ca nu iti iese si nu sa iti spun eu pe un forum moto, fara sa fiu acolo si mergand doar pe relatarea ta.

- daca ai un prieten bun cu o motocicleta decenta (pentru invatat) il rogi sa mearga cu tine intr-o parcare, desenezi poligonul cu creta si jaloane pentru fotbal de la Decathlon (sunt ca niste farfurii din plastic flexibil, costa gen 20-30 de lei 5-10 bucati) si exersezi acolo. Foarte romanesc si de cacao, dar e un compromis.

- Te rupi din filmul asta fiindca este pe bani tai. Iti iei un parinte sau parintii de mana cu tine la scoala, iei dosarul si pleci la alta.

Aici nu stiu cum sta treaba. Ma gandesc ca teoretic ar trebui sa platesti doar sedintele facute si sa iti dea o patalama ca ai facut x din totalul de y.

 

Sincer imi pare rau pt situatia ta, fiindca inteleg prea bine frustrarea si neputinta. Mai ales la o varsta ca a ta cand inca vrei ca lucrurile sa fie ideale.

Faptul ca ai atatia km pe bicicleta face sa fie evident pt mine ca nu ai nici o problema de echilibru. La tine problema este de control a unor elemente noi in peisaj, respectiv ambreiajul si acceleratia.

Prima si prima data tu trebuie sa inveti sa patinezi ambreiajul. Abia dupa aceea treci la invatat acceleratia.

Fiindca atunci cand ai probleme cu acceleratia (la viteze si manevre de poligon) rezolvarea sta in patinarea ambreiajului. De-asta trebuie sa il stapanesti.

 

Acum f multi ani am picat carnetul de masina din acelasi motiv - habar nu aveam care e treaba cu patinatul (adica exploatarea unei trepte de viteza in procente pe care le controlezi din ambreiaj).

Si-a facut tata timp pentru mine, m-a dus intr-un cartier din oras aflat pe dealuri, am bagat la curbe cu a 2a pana m-a luat ameteala si apoi am trecut la plecari din rampa.

Odata ce intelegi patinarea, intelegi controlul in detaliu.

Dupa asta, poligonul este un fleac.

 

Spor si energie pozitiva.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Acum abia astept sa ne zica modelul de drujba pe care se pregateste pentru A2.

Pariez pe un Panigale 1299 ...ca sa se explice de ce are nevoie de atata patinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ti s-a spus deja, ai sigur un instructor nepasator, si probabil o motocicleta de scoala cam obosita.

Poligonul nu se face in treapta 1, fiindca asa cum ti s-a spus mai sus, este cea mai smucita treapta. De regula motocicletele de scoala au relantiul reglat putin mai sus, ca sa nu iti moara motorul. adica o bagi in treapta, lasi acceleratia, si motocicleta merge fara sa se opreasca motorul. ia si incearca manevra asta in linie dreapta, pe treapta 1 si 2. vezi in care se comporta asa. Teoretic in treapta 2 ar trebui sa poti face tot poligonul fara probleme. 

Apoi, legat de acceleratie si ambreiaj-controlul nu se face din acceleratie. Asa ca incearca sa inveti punctul de cuplare al ambreiajului. stai pe o laterala in poligon, trage ambreiaj, da treapta 1, fara aceeleratie, da drumul usor la ambreiaj pana simti ca da sa plece moto. TRage inapoi ambrieajul, repeta. Fa asta pana inveti la nivel de memorie musculara, care i punctul de cuplare. Apoi, manevrele la viteza mica se fac moduland ambreiajul, nu ACCELERATIA! poti tine acceleratia cuplata mereu la 1200 de rotatii, de exemplu. Si mereu oscilezi ambreiaj, mai mult, mai putin, functie de nevoi.

La jaloane, trebuie sa privesti cu unul mai in fata mereu, altfel nu apuci sa te sincronizezi si le incaleci. La opturi, nu este suficient sa privesti unde vrei sa mergi-INTOARCE CAPUL CAT MAI MULT, PRIVESTE NU IN MIJLOC, CI SPRE PUNCTUL CEL MAI INDEPARTAT inspre directia de mers. MEREU CAPUL INTORS. Asta e smecheria, in rest trebuie exersat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, _Raul_ said:

 

Se mai fac cursuri? 

 

azi am dat de 2 pe strada ,cu scoala si instructor in spate .....pe burnita asta :kick: ....era duduitza lemn ....la semafor nu mai punea picioarele jos ....le punea instructorul 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum au scris si colegii mai sus, treapta 2 + mult exercitiu + intoarcerea capului (nu doar ochii) catre directia unde vrei sa ajungi, inainte de a da input motocicletei sa vireze. Sunt si ceva canale de YT cum ar fi MotoJitsu®, unde poti gasi explicate multe dintre aspectele de genul, insa trebuie exercitiu.

Intr-o nota mai amuzanta, mi-am adus aminte de instructorul pe care l-am avut in 2007, imi dadea cheile motoretei (Kawasaki EL250), ma rugam de el sa scoata "cuiul" si omul isi facea gratar de vita la 9 dimineata + un paharel de vinache corespunzator, timp in care eu ma invarteam de capul meu in poligon. La 11 pleca pe motocicleta respectiva la cate un examen de-al vreunui elev :)). Se poate si mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Ahile a spus:

Asa cum au scris si colegii mai sus, treapta 2 + mult exercitiu + intoarcerea capului (nu doar ochii) catre directia unde vrei sa ajungi, inainte de a da input motocicletei sa vireze. Sunt si ceva canale de YT cum ar fi MotoJitsu®, unde poti gasi explicate multe dintre aspectele de genul, insa trebuie exercitiu.

Intr-o nota mai amuzanta, mi-am adus aminte de instructorul pe care l-am avut in 2007, imi dadea cheile motoretei (Kawasaki EL250), ma rugam de el sa scoata "cuiul" si omul isi facea gratar de vita la 9 dimineata + un paharel de vinache corespunzator, timp in care eu ma invarteam de capul meu in poligon. La 11 pleca pe motocicleta respectiva la cate un examen de-al vreunui elev :)). Se poate si mai rau.

ROMANASH ADEVARAT, daca era, baga bere nu vin, si mici-auzi la el, vita :)))) snob!

Acum 13 minute, _Raul_ a spus:

Cum e vremea la voi în București? 

Se mai fac cursuri? 

La mine e pe minus bine. 

Nu prea mai e vreme de scoala moto. Frig, ceata, burnita, de astea. Dar mai sunt curajosi :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Adrian M. a spus:

ROMANASH ADEVARAT, daca era, baga bere nu vin, si mici-auzi la el, vita :)))) snob!

Vin rosu direct :)). Inca mai tin minte si numele lui dar nu o sa-l scriu, insa pot spune ca poligonul era in incinta fostei hale ROCAR, Bucuresti. Ma mai alergau si vreo 5-6 caini de la garajul unde tinea motoreta pana la poligon efectiv (erau vreo 200-300m), asta daca eram primul elev din zi :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul si-n primul rand, nu ai motive sa te simti prost pt ca nu-ti ies jaloanele dupa 5 sedinte, deci nu te mai stresa si du-te la poligon cu mintea libera, nu incarcata ca nu-ti ies inca manevrele. Conteaza starea in care esti pe motor, crede-ma. Sper sa nu ma suprapun prea mult cu ce ti s-a zis deja mai sus, toate lucruri bune, o sa-ti spun lucruri pe care eu le-am aflat tot ca incepator care nu stia nici cum sa se urce pe motor acum un an.

* maneta ambreiajul are cursa mare, dar din toata cursa aia a ei conteaza doar o parte foarte mica de pe la mijloc, invata s-o gasesti. Aia e zona in care modulezi puterea care ajunge la roata, dupa cum ti-au spus si ceilalti. Instructorul ti-a spus sa folosesti ambreiajul la opturi, dar nu ti-a explicat cum (la fel am patit si eu, iar cand am intrebat cand si cum sa-l folosesc, mi-a zis "cand trebuie"...), asa ca ajungi sa te incurci singur, in loc sa te ajuti. Deci tragand ambreiajul, pe undeva pe la mijlocul cursei ai sa simti ca puterea trimisa la roata scade, iar daca tragi maneta inca un centimetru, ai taiat toata puterea la roata. In zona aia de un centimetru trebuie sa te joci ca sa-ti reglezi viteza, fara sa umbli la acceleratie. Nu o sa ai controlul fin necesar la inceput, dar macar invata sa gasesti si sa simti zona. Iti recomand sa cauti pe youtube "how to use the friction zone" si ai sa gasesti exemple gramada, care-ti detaliaza si cum sa o gasesti. Fara asta, manevrele la viteza mica o sa-ti scoata peri albi.

* la opturi e nevoie sa faci viraje stranse, iar pentru virajele stranse iti trebuie un pic de viteza, fiindca motorul vireaza aplecandu-se, altfel iei virajul larg ca trenul. Daca ai viteza prea mica (mai ales daca te chinui cu ralantiul dintr-a-ntaia), n-ai sa poti lua virajul strans si ai sa simti ca te duci drept, chiar daca tu te uiti spre centru, tocmai fiindca nu te lasi deloc pe viraj. Foloseste treapta a doua, moduleaza viteza din ambreiaj si du barbia spre umar in mod constient (nu trisa). Iar ca sa simti ca ai control cu adevarat cand initiezi si mentii virajul, invata sa contravirezi. Nu stiu daca ti s-a explicat asta la scoala (mie nu), dar e obligatoriu. Initiezi virajul cu contravirare, mentii/controlezi viteza din ambreiaj, iar directia din ochi.

* la jaloane, nu te uita la cel din fata ta, ci la spatiul gol de dupa el (adica pe unde vrei sa treci), nu tine privirea infipta spre roata. Ai sa inveti sa le ocolesti "instinctiv" si din timp, tocmai pt ca te uiti dincolo de jalon.

* dupa ce inveti cu ambreiajul, poti incepe sa te joci si cu frana de spate la manevre, doar ciupita nitel, ceea ce e mai usor de zis decat de facut la inceput. Dar intai invata ambreiajul. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Tot ce spuneți voi este perfect ok, dar mi-e teama ca o sa îl bulversam și mai tare, cu toate bunele noastre intenții. 

Dacă avea motor sa repete singur era alta treaba. 

 

Off-topic:

Când am dat eu de permis nu exista școală 😊😄

Cumparai motor, invatai sa mergi și când erai stăpân pe tine mergeai la examen. 

La examen la Ilioara toți care nu aveam motor i-am cotizat unui Costel de acolo (asta cred ca începea ziua cu un celular) și ne-a dat el un Minsk cu gazul blocat cum a zis și Goe, într-un relantiu perpetuu într-a doua. 

Drept ii ca și eu tot la minus câteva grade am dat atunci examen. Apărătorii dreptății nici nu au vrut sa iasă din Vento. 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, _Raul_ a spus:

Tot ce spuneți voi este perfect ok, dar mi-e teama ca o sa îl bulversam și mai tare, cu toate bunele noastre intenții. 

Dacă avea motor sa repete singur era alta treaba. 

 

Off-topic:

Când am dat eu de permis nu exista școală 😊😄

Cumparai motor, invatai sa mergi și când erai stăpân pe tine mergeai la examen. 

La examen la Ilioara toți care nu aveam motor i-am cotizat unui Costel de acolo (asta cred ca începea ziua cu un celular) și ne-a dat el un Minsk cu gazul blocat cum a zis și Goe, într-un relantiu perpetuu într-a doua. 

Drept ii ca și eu tot la minus câteva grade am dat atunci examen. Apărătorii dreptății nici nu au vrut sa iasă din Vento. 

 

:))

Si acum e la fel, adica scolile isi regleaza relantiul in loc de 800 sau 900, la 1100, tocmai ca sa mearga in treapta 2 fara gaz. Si faci lejer tot poligonul in 2. Mai dai un 3 cand e partea din examen de linie dreapta accelerare, o frana in capat si iar 2-sa vada examinatorul ca stii frana si schimbat trepte, si aia e.

 

Deci reluam, pentru initiator: fa testul pe drum drept, cu treapta 1, si apoi 2-sa vezi daca moare motorul in 2. N-ar trebui. SI daca nu moare, lasa l acolo ca merge asa la opturi fara probleme. 

Daca moare totusi motorul, treci la pasul 2-invata ce ti-a sugerat toata lumea, punctul de cuplare al ambreiajului.

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, _Raul_ said:

Off-topic:

Când am dat eu de permis nu exista școală 😊😄

Cumparai motor, invatai sa mergi și când erai stăpân pe tine mergeai la examen. 

Este on topic şi e formula cea mai bună: cu studiu individual şi examinare în colectiv, nu invers ca acum :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, _Raul_ a spus:

Treapta 1 este treapta de plecare de pe loc, cea mai nelineara din toata cutia, respectiv care bruscheaza cel mai tare.

Accelerarea sau decelerarea necontrolata (sau, si mai nasol, amandoua la interval scurt) induc tensionari/detensionari serioase in suspensii, transmise in corpul tau si care rezulta in afectarea serioasa a traiectoriei motocicletei.

Daca mai ai si monocilindru, mai nasol. A propos, pe ce motor faci scoala?

 

Dpmdv acum deja gresesti 90% din cauze stressului ca nu iti iese, ca altora le iese, ca instructorul cine stie cum se uita la tine sau ce iti spune, etc, etc.

Si mai cred (eu) ca instructorul tau nu are nici o treaba cu pedagogia.

In plus, e nasol si ca ai 18 ani si e mai greu sa mirosi si sa confrunti total un incompetent la varsta ta.

Indiferent de domeniu, din experienta mea de pana acum, intre 6 si 8 instuctori dintr-un total de 10, nu au nici o taina cu pedagogia (= evaluare nivel, evaluare abilitati, invatatare treptata, samd) si nu stiu sa se adapteze la oameni cu personalitati si abilitati diferite.

Marea majoritate sunt niste unii care se gandesc ca daca sunt buni (nu foarte buni) intr-un domeniu, stiu si sa te invete respectiva disciplina. Nimic mai eronat.

Multi dintre ei si fara alte alternative in viata, pentru ca mediocri ca si oameni/caractere, motiv pentru care se apuca de "predat". 

Bani ftt de pomana. Been there, done that. Ultima data in ianuarie, fara legatura cu motociclismul.

 

Ai trei variante:

- ii spui sa te lase intr-o margine de poligon sa exersezi pana iti da sangele pe nas patinarea ambreiajului. Prima data in linie dreapta, pe accelerare si decelerare usoara/graduala, dupa care treci la patinat ambreiaj in curba laaaaarga cu a 1a si apoi cu a 2a. Dar asta trebuia sa stie "instructorul" din start cand a vazut ca nu iti iese si nu sa iti spun eu pe un forum moto, fara sa fiu acolo si mergand doar pe relatarea ta.

- daca ai un prieten bun cu o motocicleta decenta (pentru invatat) il rogi sa mearga cu tine intr-o parcare, desenezi poligonul cu creta si jaloane pentru fotbal de la Decathlon (sunt ca niste farfurii din plastic flexibil, costa gen 20-30 de lei 5-10 bucati) si exersezi acolo. Foarte romanesc si de cacao, dar e un compromis.

- Te rupi din filmul asta fiindca este pe bani tai. Iti iei un parinte sau parintii de mana cu tine la scoala, iei dosarul si pleci la alta.

Aici nu stiu cum sta treaba. Ma gandesc ca teoretic ar trebui sa platesti doar sedintele facute si sa iti dea o patalama ca ai facut x din totalul de y.

 

Sincer imi pare rau pt situatia ta, fiindca inteleg prea bine frustrarea si neputinta. Mai ales la o varsta ca a ta cand inca vrei ca lucrurile sa fie ideale.

Faptul ca ai atatia km pe bicicleta face sa fie evident pt mine ca nu ai nici o problema de echilibru. La tine problema este de control a unor elemente noi in peisaj, respectiv ambreiajul si acceleratia.

Prima si prima data tu trebuie sa inveti sa patinezi ambreiajul. Abia dupa aceea treci la invatat acceleratia.

Fiindca atunci cand ai probleme cu acceleratia (la viteze si manevre de poligon) rezolvarea sta in patinarea ambreiajului. De-asta trebuie sa il stapanesti.

 

Acum f multi ani am picat carnetul de masina din acelasi motiv - habar nu aveam care e treaba cu patinatul (adica exploatarea unei trepte de viteza in procente pe care le controlezi din ambreiaj).

Si-a facut tata timp pentru mine, m-a dus intr-un cartier din oras aflat pe dealuri, am bagat la curbe cu a 2a pana m-a luat ameteala si apoi am trecut la plecari din rampa.

Odata ce intelegi patinarea, intelegi controlul in detaliu.

Dupa asta, poligonul este un fleac.

 

Spor si energie pozitiva.

Salut! Să fiu sincer, chiar nu știu pe ce model de motocicletă lucrez. La cum stau lucrurile la momentul actual, numai la asta nu m-am gândit. Dar știu sigur că instructorul mi-a spus că motocicleta respectivă a fost „omorâtă” de elevii care au mers pe ea de-a lungul timpului, deci... Totuși, chiar și așa, nu văd - neapărat - motocicleta respectivă drept un impediment. Am văzut alți elevi care se descurcă destul de bine pe ea. După cum am citit din răspunsuri, problemele mele majore sunt accelerația și patinarea ambreiajului. Odată ce le stăpânesc pe astea două, nu voi mai avea probleme.
Apropo, mulțumesc pentru sfaturi! O să țin cont de ele. Numai bine! :)  

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Cum ti s-a spus deja, ai sigur un instructor nepasator, si probabil o motocicleta de scoala cam obosita.

Poligonul nu se face in treapta 1, fiindca asa cum ti s-a spus mai sus, este cea mai smucita treapta. De regula motocicletele de scoala au relantiul reglat putin mai sus, ca sa nu iti moara motorul. adica o bagi in treapta, lasi acceleratia, si motocicleta merge fara sa se opreasca motorul. ia si incearca manevra asta in linie dreapta, pe treapta 1 si 2. vezi in care se comporta asa. Teoretic in treapta 2 ar trebui sa poti face tot poligonul fara probleme. 

Apoi, legat de acceleratie si ambreiaj-controlul nu se face din acceleratie. Asa ca incearca sa inveti punctul de cuplare al ambreiajului. stai pe o laterala in poligon, trage ambreiaj, da treapta 1, fara aceeleratie, da drumul usor la ambreiaj pana simti ca da sa plece moto. TRage inapoi ambrieajul, repeta. Fa asta pana inveti la nivel de memorie musculara, care i punctul de cuplare. Apoi, manevrele la viteza mica se fac moduland ambreiajul, nu ACCELERATIA! poti tine acceleratia cuplata mereu la 1200 de rotatii, de exemplu. Si mereu oscilezi ambreiaj, mai mult, mai putin, functie de nevoi.

La jaloane, trebuie sa privesti cu unul mai in fata mereu, altfel nu apuci sa te sincronizezi si le incaleci. La opturi, nu este suficient sa privesti unde vrei sa mergi-INTOARCE CAPUL CAT MAI MULT, PRIVESTE NU IN MIJLOC, CI SPRE PUNCTUL CEL MAI INDEPARTAT inspre directia de mers. MEREU CAPUL INTORS. Asta e smecheria, in rest trebuie exersat.

Wow, să fiu sincer, nu mi s-a spus că pot face slalomurile printre jaloane (sau opturile) în a doua treaptă de viteză. Să fiu sincer, în mintea mea m-a gândit așa: „Dacă sunt în treapta unu, înseamnă că merg mai încet, corect? Înseamnă, deci, că pot să am mai mult control asupra motocicletei.” Dar având în vedere că nu puteam să merg la relanti în treapta asta, acum mă tentează să încerc în treapta a doua, trăgând ambreiajul după nevoie (lucru care mi se pare destul de greu, pentru că nu știu concret când e nevoie absolută să-l trag, chiar și foarte puțin).
Mulțumesc pentru sfaturile legate de slalomuri și opturi. Chiar o să îmi fie de folos! 

Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

Cum e vremea la voi în București? 

Se mai fac cursuri? 

La mine e pe minus bine. 

E destul de frig, dar încă se fac cursuri. Îmi îngheață mâinile prin mănuși. Ultima dată când am fost în poligon, la a patra ședință, se lăsase un fel de rouă pe mine. Ca un fel de umezeală ciudată.

Acum 2 ore, Ahile a spus:

Asa cum au scris si colegii mai sus, treapta 2 + mult exercitiu + intoarcerea capului (nu doar ochii) catre directia unde vrei sa ajungi, inainte de a da input motocicletei sa vireze. Sunt si ceva canale de YT cum ar fi MotoJitsu®, unde poti gasi explicate multe dintre aspectele de genul, insa trebuie exercitiu.

Intr-o nota mai amuzanta, mi-am adus aminte de instructorul pe care l-am avut in 2007, imi dadea cheile motoretei (Kawasaki EL250), ma rugam de el sa scoata "cuiul" si omul isi facea gratar de vita la 9 dimineata + un paharel de vinache corespunzator, timp in care eu ma invarteam de capul meu in poligon. La 11 pleca pe motocicleta respectiva la cate un examen de-al vreunui elev :)). Se poate si mai rau.

Am mai auzit câteva povești de genul :)) Știu că nu e de râs, ci de plâns, dar uneori e mai bine să destindem atmosfera. 

Acum 1 oră, mrjo a spus:

In primul si-n primul rand, nu ai motive sa te simti prost pt ca nu-ti ies jaloanele dupa 5 sedinte, deci nu te mai stresa si du-te la poligon cu mintea libera, nu incarcata ca nu-ti ies inca manevrele. Conteaza starea in care esti pe motor, crede-ma. Sper sa nu ma suprapun prea mult cu ce ti s-a zis deja mai sus, toate lucruri bune, o sa-ti spun lucruri pe care eu le-am aflat tot ca incepator care nu stia nici cum sa se urce pe motor acum un an.

* maneta ambreiajul are cursa mare, dar din toata cursa aia a ei conteaza doar o parte foarte mica de pe la mijloc, invata s-o gasesti. Aia e zona in care modulezi puterea care ajunge la roata, dupa cum ti-au spus si ceilalti. Instructorul ti-a spus sa folosesti ambreiajul la opturi, dar nu ti-a explicat cum (la fel am patit si eu, iar cand am intrebat cand si cum sa-l folosesc, mi-a zis "cand trebuie"...), asa ca ajungi sa te incurci singur, in loc sa te ajuti. Deci tragand ambreiajul, pe undeva pe la mijlocul cursei ai sa simti ca puterea trimisa la roata scade, iar daca tragi maneta inca un centimetru, ai taiat toata puterea la roata. In zona aia de un centimetru trebuie sa te joci ca sa-ti reglezi viteza, fara sa umbli la acceleratie. Nu o sa ai controlul fin necesar la inceput, dar macar invata sa gasesti si sa simti zona. Iti recomand sa cauti pe youtube "how to use the friction zone" si ai sa gasesti exemple gramada, care-ti detaliaza si cum sa o gasesti. Fara asta, manevrele la viteza mica o sa-ti scoata peri albi.

* la opturi e nevoie sa faci viraje stranse, iar pentru virajele stranse iti trebuie un pic de viteza, fiindca motorul vireaza aplecandu-se, altfel iei virajul larg ca trenul. Daca ai viteza prea mica (mai ales daca te chinui cu ralantiul dintr-a-ntaia), n-ai sa poti lua virajul strans si ai sa simti ca te duci drept, chiar daca tu te uiti spre centru, tocmai fiindca nu te lasi deloc pe viraj. Foloseste treapta a doua, moduleaza viteza din ambreiaj si du barbia spre umar in mod constient (nu trisa). Iar ca sa simti ca ai control cu adevarat cand initiezi si mentii virajul, invata sa contravirezi. Nu stiu daca ti s-a explicat asta la scoala (mie nu), dar e obligatoriu. Initiezi virajul cu contravirare, mentii/controlezi viteza din ambreiaj, iar directia din ochi.

* la jaloane, nu te uita la cel din fata ta, ci la spatiul gol de dupa el (adica pe unde vrei sa treci), nu tine privirea infipta spre roata. Ai sa inveti sa le ocolesti "instinctiv" si din timp, tocmai pt ca te uiti dincolo de jalon.

* dupa ce inveti cu ambreiajul, poti incepe sa te joci si cu frana de spate la manevre, doar ciupita nitel, ceea ce e mai usor de zis decat de facut la inceput. Dar intai invata ambreiajul. Spor!

Partea cu ambreiajul o să mă ajute enorm! Mulțumesc mult! O să încerc să îl stăpânesc cât mai bine. La fel și sfaturile legate de jaloane și opturi. O să încerc să le fac în treapta a doua de viteză, la relanti, folosind ambreiajul după cum mi-ai explicat. După toate aceste sfaturi, parcă încep să mă simt puțintel mai bine. Mulțumesc din nou și numai bine! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.instagram.com/p/CXJRQ3Wos0b/

Uite si video de sus, cu toata proba de examenm uite te atent la schimbator, si iti dai seama seama singur in ce treapta de viteza face poligonul😬

@CristiMe ,pana sa incerci altceva la jaloane si opturi, incearaca in treapta 2, mers la liber-fara acceleratie. Sa vezi daca moare au ba motocicleta. Evident , sa fii pregatit sa o opresti, in caz ca moare. Daca nu moare-asa cum ar trebui la scoala, ai rezolvat dilema, lasa patinatul ambreiajului, si vezi cum e in treapta 2 poligonul :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, CristiMe a spus:

Salut! Să fiu sincer, chiar nu știu pe ce model de motocicletă lucrez. La cum stau lucrurile la momentul actual, numai la asta nu m-am gândit. Dar știu sigur că instructorul mi-a spus că motocicleta respectivă a fost „omorâtă” de elevii care au mers pe ea de-a lungul timpului, deci... Totuși, chiar și așa, nu văd - neapărat - motocicleta respectivă drept un impediment. Am văzut alți elevi care se descurcă destul de bine pe ea. După cum am citit din răspunsuri, problemele mele majore sunt accelerația și patinarea ambreiajului. Odată ce le stăpânesc pe astea două, nu voi mai avea probleme.
Apropo, mulțumesc pentru sfaturi! O să țin cont de ele. Numai bine! :)  

Wow, să fiu sincer, nu mi s-a spus că pot face slalomurile printre jaloane (sau opturile) în a doua treaptă de viteză. Să fiu sincer, în mintea mea m-a gândit așa: „Dacă sunt în treapta unu, înseamnă că merg mai încet, corect? Înseamnă, deci, că pot să am mai mult control asupra motocicletei.” Dar având în vedere că nu puteam să merg la relanti în treapta asta, acum mă tentează să încerc în treapta a doua, trăgând ambreiajul după nevoie (lucru care mi se pare destul de greu, pentru că nu știu concret când e nevoie absolută să-l trag, chiar și foarte puțin).
Mulțumesc pentru sfaturile legate de slalomuri și opturi. Chiar o să îmi fie de folos! 

E destul de frig, dar încă se fac cursuri. Îmi îngheață mâinile prin mănuși. Ultima dată când am fost în poligon, la a patra ședință, se lăsase un fel de rouă pe mine. Ca un fel de umezeală ciudată.

Am mai auzit câteva povești de genul :)) Știu că nu e de râs, ci de plâns, dar uneori e mai bine să destindem atmosfera. 

Partea cu ambreiajul o să mă ajute enorm! Mulțumesc mult! O să încerc să îl stăpânesc cât mai bine. La fel și sfaturile legate de jaloane și opturi. O să încerc să le fac în treapta a doua de viteză, la relanti, folosind ambreiajul după cum mi-ai explicat. După toate aceste sfaturi, parcă încep să mă simt puțintel mai bine. Mulțumesc din nou și numai bine! :)

Eu iti recomand sa inveti sa "simti" ambreajul. Si poate te-ar ajuta sa inveti cum functioneaza tehnic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, CristiMe a spus:

Salut! După cum se vede și de pe site, numele meu este Cristian. Am 18 ani (aproape 19) și încă de mic am fost pasionat de vehiculele pe două roți (de aceea mi-a plăcut și încă îmi place foarte mult să mă plimb cu bicicleta; la momentul actual, am pedalat peste 10.000 de kilometri prin traficul din București și nu numai; știu că pare exagerat, însă este adevărul), așa că m-am gândit să mă înscriu la școala moto pentru categoria A2. Momentan, am ajuns la a cincea ședință dintr-un total de treisprezece, iar problema este că o duc destul de prost.

Principalele mele dificultăți sunt următoarele: slalomurile printre jaloane și efectuarea de opturi.

Eu unul efectuez (de fapt, cuvântul potrivit este încerc) slalomurile în prima treaptă de viteză. Dacă este nevoie, când simt că îmi moare motorul, accelerez puțin, însă oricât de fin și cu atenție aș accelera, uneori nu reușesc să trec printre fiecare jalon. Instructorul mi-a spus că, dacă e nevoie, să trag ambreiajul ca să reduc din viteză. Am încercat și asta și, probabil din cauza lipsei mele de experiență, nu a mers și mai rău m-a încurcat. Așa că de atunci nu am început să mai folosesc ambreiajul în slalomuri, ci doar să manipulez accelerația în așa fel încât să reușesc să trec ușurel printre jaloane. Problema e că, oricât de mult aș încerca, tot nu îmi iese. Mă uit la alți elevi, mă uit să văd dacă trag ambreiajul sau nu (unii îl trag, alții nu), și încep să mă simt prost pentru că sunt singurul căruia nu îi iese fiecare jalon în parte. Am observat că aici am două probleme: 1. nu am o viteză constantă (adică ori merg prea repede și nu mai am cum să trec printre fiecare jalon, ori merg sacadat de aproape mi se oprește motorul); 2. nu trag din mâini (adică stau cu ele înțepenite, în loc să realizez virajele către stânga sau către dreapta; asta e genul de problemă la care am lucrat în ultimul timp, dar care încă mai persistă un pic până mă acomodez cu stilul de slalom).

A doua problemă sunt opturile. Instructorul mi-a spus să efectuez opturile cu privirea. Adică: unde vreau să merg, acolo mă uit. Într-un fel, asta a mers bine. O perioadă. Apoi am început să nu mai iau virajele cum trebuie. În ciuda faptului că mă uitam în mijloc, acolo pe unde ar fi trebuit să trec, motocicleta se ducea în față. Instructorul mi-a mai spus să nu accelerez în opturi și să mă folosesc doar din ambreiaj, dar credeți-mă că nu am cum, simt că îmi moare motorul. Și chiar am încercat să nu mă folosesc de accelerație și chiar mi-a murit motorul. De adăugat că mă aflam în treapta întâi de viteză și că încă nu am efectuat manevra printre jaloane, ci pe lângă niște cercuri albe desenate pe asfalt. Aici problema a fost că tot intram în interiorul cercurilor, în loc să merg pe lângă marginea lor exterioară.

Urmează să am a cincea ședință, iar eu la capitolele astea două (slalomuri și opturi) stau oribil de rău. Mi-e teamă că nu voi lua poligonul. Îmi doresc foarte mult să stăpânesc o motocicletă, căci este o pasiune de-ale mele, însă cu exercițiile astea două simt că nu pot. Nu îmi dau seama dacă modul în care mă dezvolt pe plan de învățare este normal sau submediocru, însă un lucru e cert: am nevoie de câteva sfaturi. Ce aș putea să fac pentru a stăpâni cât mai bine motocicleta în cele două cazuri de mai sus? Mulțumesc!  

Hello,

 

Deja ti-au explicat colegii de ambreiaj si acceleratie. 

 

Ce as mai adauga eu si care te-ar face sa ai mai multa incredere: in momentul in care faci jaloane si opturi apasa si pedala de frana spate! Un pic de frana spate te va stabiliza la manevrele la viteza mica si vei avea mai mult control. Dar tine-o apasata pe toata durata efectuarii manevrelor nu doar intermitent, si fara frana fata!!

 

In rest practica 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, nu iti face griji, o sa iei poligonul. La urmatoarele cateva sedinte o sa il faci "corect", apoi din ce in ce mai bine de o sa te plictisesti rau de el la ultimele sedinte.

Nici eu nu am fost tocmai expert, ma urc pe mobra si in 2-3 sedinte fac opturile si jaloanele. De fapt aveam o linie mai lunga de jaloane si mai scapam unele si la ultimele sedinte.

Colegii au spus cam tot ce era de spus, eu doar iti recomand sa nu te mai stresezi ca nu are sens. Si nu te astepta sa nu faci greseli ca o sa faci si o buna perioada dupa ce iei permisul, e normal. Ultima porcarie a mea la ceva timp dupa ce am luat permisul a fost sa cred ca sunt in treapta 1, eram intreapta a doua, am oprit si am zis ca o pun pe liber dar in loc sa ajunga in N a ajuns in treapta 3. Din fericire a murit motorul. :D 

E mai greu la inceput dar gandeste pe termen lung, iei permisul, iei mobra, apoi mergem amandoi in Piata Victoriei la agatat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti ii dati in sus si in jos cu ambreiajul. OK. E un punct de plecare. Daaaaar, ceva ati omis cu totul, si probabil si el. 

La moto da, ca sa incepi sa mergi, ai nevoie de acceleratie, ambreiaj si frana. Cand incepi sa vrei sa faci chestii, incepi sa lucrezi si cu corpul. Daca stai ca un sac de cartofi pe motocicleta, nu o sa iti iasa mare lucru. Acum e momentul in care intervine counter steering-ul. O sa vezi ca iei curba cand incepi sa impingi in ghidon in directia opusa. Sau cand simti ca nu esti pe trasa corecta, te apesi pe scarita din interiorul virajului si ai sa vezi ca motocicleta se inclina si mai mult si se corecteaza. Sau te joci putin cu frana spate. Astea sunt fineturi, le inveti pe parcurs. Acum, cel mai important, este sa iti dai seama de cum trebuie sa lucrezi si cu corpul ca sa te ajuti in dierctionarea motocicletei. Incepi cu apasatul pe scarita. Apoi arunca si un ochi la couter steering. 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Metal Heart a spus:

Toti ii dati in sus si in jos cu ambreiajul. OK. E un punct de plecare. Daaaaar, ceva ati omis cu totul, si probabil si el. 

La moto da, ca sa incepi sa mergi, ai nevoie de acceleratie, ambreiaj si frana. Cand incepi sa vrei sa faci chestii, incepi sa lucrezi si cu corpul. Daca stai ca un sac de cartofi pe motocicleta, nu o sa iti iasa mare lucru. Acum e momentul in care intervine counter steering-ul. O sa vezi ca iei curba cand incepi sa impingi in ghidon in directia opusa. Sau cand simti ca nu esti pe trasa corecta, te apesi pe scarita din interiorul virajului si ai sa vezi ca motocicleta se inclina si mai mult si se corecteaza. Sau te joci putin cu frana spate. Astea sunt fineturi, le inveti pe parcurs. Acum, cel mai important, este sa iti dai seama de cum trebuie sa lucrezi si cu corpul ca sa te ajuti in dierctionarea motocicletei. Incepi cu apasatul pe scarita. Apoi arunca si un ochi la couter steering. 

 

 

 

 


Desi ai perfecta dreptate, lasa-l sa o ia usor cu primele etape - ambreiaj, acceleratie, frana spate.

 

Dupa care dupa ce a prins un pic ideea poate sa treaca si la schimbat centrul de greutate si la inteles cum merge counter steering.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...