Sari la conținut

Probleme începător


CristiMe
 Share

Postări Recomandate

Singurul care îți poate da răspunsul la întrebările tale este instructorul. De ce? Pentru ca îl plătești pentru asta . Nu trebuie decât sa îl intrebi . El , fata de colegii de pe forum , iti vede evoluția ,iti vede poziția in sa etc . El știe ,fata de colegii de forum , dacă ai un picior mai scurt sau dacă ai 160 kg și o burta mai mare ca a mea . Sfaturile întotdeauna sunt binevenite și chiar bine intenționată dar când ai o problema medicală te duci la specialist sau intrebi pe FB . Școlile moto cât și motocicletele lor au evoluat f mult in ultimii 10 ani dar ei in continuare te învață abecedarul. Dacă după școala nu te simți stăpân pe tine poți urma ca și la auto scoli de perfecționare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mai e o posibilitate: ca elevul sa nu aiba absolut niciun fel de aplecare (talent) catre a conduce o motocicleta. Trebuie luata in considerare si varianta asta pentru ca, daca este cumva adevarata, insistenta in a lua totusi permisul cu chiu cu vai poate duce la probleme grave dupa. Stiu un caz care, dupa ce a luat plasticul chinuit din cauza poligonului (nu se dadea traseu pe vremea aia) a avut doua accidente in primii doi ani din care a scapat intreg doar datorita norocului imens, ambele din vina lui, din cauze de manevrare defectuasa a agregatului. Care nu era vreo racheta.  Apoi a avut buna inspiratie sa se lase.

Deci faptul ca dupa un numar suficient de ore de exersat si mai ales dupa multa bicicleala prin trafic treburile nu merg, ar putea fi un semnal ca pur si simplu omul nu se potriveste cu indeletnicirea respectiva.

Lasandu-ma pe mine la o parte, ca sa pot privi obiectiv, din multii motociclisti pe care-i cunosc si cu care merg sau am mers la drum lung cam o treime n-au talent ci motociclesc doar civilizat cat de cat si cu eforturi imense, desi nu mai sunt incepatori. Sunt genul care dupa 200 km in conditii de trafic, drum si vreme normale se dau jos de pe mobra sleiti, abia asteptand sa parcheze si sa se apuce de altceva pentru restul zilei. Niciodata n-am inteles de ce genul asta de oameni insista in a motocicli si mereu mi s-a parut ca imposibil ca intr-o zi sa li se intample ceva mai mult sau mai putin nasol.

Nu vreau sa descurajez pe nimeni, dar inainte de a insista intr-o chestie potential periculoasa e bine sa faci un pas in spate, sa te gandesti de doua ori si sa vezi daca nu cumva nu e pentru tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, Metal Heart a spus:

Bravo!

Inca ceva. Pozitia pe motocicleta: intotdeauna tine genunchii lipiti de rezervor. Nu sta cracanat. Si nu tine bratele incordate, nu.ti lasa greutatea in brate. Odata ce vei avea o pozitie corecta in sa, fara sa stai incordat si rigid, totul va merge mai usor. 

 

Eu nu fac treaba cu genunchii și cracanatul  nici după 20 de ani și nu ma deranjează deloc. 

Când îmi lipesc aiele și genunchii de rezervor e grava rău treaba. Adică sunt în liga 180 plus sau în atac total pe curbe, dincolo de limita cretinismului. 

La viteze normale, din contra, ma ventilez, "conduc" (înclin) ușor motorul spre viraj, etc. 

Nu spun ca e corect, doar ca asa îmi vine mie natural. Tot ce este posibil sa fi înghețat într-o eroare serioasa, nu zic ca nu. 

 

Referitor la brate - nu uit nici acum durerile ce le aveam în palme și brate in prima mea luna de carnet/mers pe șosele. 

Perfect de acord cu ce spui, dar asta o sa priceapă în timp sau o sa vina natural. 

 

@CristiMe ai un bou pe post de instructor. Și ca om și ca profesionist. 

Dacă tu ți-ai intrat în mana cu ce bananaim noi pe aici, not ok. Deloc, deloc. 

 

@Speedy.K

De acord și nu cu ce zici tu. 

Prin anii când am dat eu admitere la liceu și facultă depindeai ombilical de profii de meditații. 

Nu luai examenul, erai rușinea familiei și stăteai un an acasă, ca nu existau private. 

Și am avut la aceeași materie profesori diferiți - unii au adus bucurie în mintea mea și mi-au deschis orizonturi, acolo unde pana atunci uram din rărunchi materiile alea. 

Ce vreau sa zic este ca da, exista și antitalente ce insista bizar si de multe ori aici se termina trist dar sunt și oameni care nu au rezonat cu un instructor, au avut o experienta de proasta calitate, au luat cumva carnetul și sunt mereu în zona aia de stress. Oamenii ăștia au nevoie doar de un profesionist și o sa își revină. 

De-asta tot insist cu pedagogia. 

 

Juniorul a fost cât se poate de ok, ca om, ca exprimare și ca pasionat. 

Eu îi dădeam un mare skip "instructorului" ala și mergeam la alta școală. 

El s-a dus în poligon, a pus în practica ce a citit, ba a mai și venit sa povestească. 

Nu pare cauza pierduta :). 

 

@CristiMe:

Scoate banii de lecții online acuma 😂

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, _Raul_ a spus:

Eu nu fac treaba cu genunchii și cracanatul  nici după 20 de ani și nu ma deranjează deloc. 

Când îmi lipesc aiele și genunchii de rezervor e grava rău treaba. Adică sunt în liga 180 plus sau în atac total pe curbe, dincolo de limita cretinismului. 

La viteze normale, din contra, ma ventilez, "conduc" (înclin) ușor motorul spre viraj, etc. 

Nu spun ca e corect, doar ca asa îmi vine mie natural. Tot ce este posibil sa fi înghețat într-o eroare serioasa, nu zic ca nu. 

 

Referitor la brate - nu uit nici acum durerile ce le aveam în palme și brate in prima mea luna de carnet/mers pe șosele. 

Perfect de acord cu ce spui, dar asta o sa priceapă în timp sau o sa vina natural. 

 

@CristiMe ai un bou pe post de instructor. Și ca om și ca profesionist. 

Dacă tu ți-ai intrat în mana cu ce bananaim noi pe aici, not ok. Deloc, deloc. 

 

@Speedy.K

De acord și nu cu ce zici tu. 

Prin anii când am dat eu admitere la liceu și facultă depindeai ombilical de profii de meditații. 

Nu luai examenul, erai rușinea familiei și stăteai un an acasă, ca nu existau private. 

Și am avut la aceeași materie profesori diferiți - unii au adus bucurie în mintea mea și mi-au deschis orizonturi, acolo unde pana atunci uram din rărunchi materiile alea. 

Ce vreau sa zic este ca da, exista și antitalente ce insista bizar si de multe ori aici se termina trist dar sunt și oameni care nu au rezonat cu un instructor, au avut o experienta de proasta calitate, au luat cumva carnetul și sunt mereu în zona aia de stress. Oamenii ăștia au nevoie doar de un profesionist și o sa își revină. 

De-asta tot insist cu pedagogia. 

 

Juniorul a fost cât se poate de ok, ca om, ca exprimare și ca pasionat. 

Eu îi dădeam un mare skip "instructorului" ala și mergeam la alta școală. 

El s-a dus în poligon, a pus în practica ce a citit, ba a mai și venit sa povestească. 

Nu pare cauza pierduta :). 

 

@CristiMe:

Scoate banii de lecții online acuma 😂

 

De-aia imi si bat gura pe subiect, pentru ca pustiul pare ca merita. Doar ca asta nu asigura automat si inclinatia spre motociclism.

Absolut de acord cu schimbarea instructorului. Asta e primul lucru de facut! Foarte putini stiu sa invete elevii. Si, cand ai talent, instructorul conteaza mai putin, dar cand ai mai putine ablitati native si nimeresti si un popandau ca profesor n-ai absolut nicio sansa.

Si e ista si reversul, elev absolut antitalent, pe care niciun profesor, oricat de priceput, nu poate sa-l faca sa deprinda anumite tehnici.

Deci da, primul lucru e de schimbat instructorul si mobra. Apoi, in functie de rezultate, se continua sau nu.

Ca paranteza vis a vis de profesori de meditatii, nu stiu de unde au scos-o ai mei prin generala ca as fi mai aplecat spre stiinte exacte decT spre materii umaniste, asa ca am fost "indrumat" spre profil real. De fapt eu eram exact pe dos, asa ca m-am chinuit tot liceul cu mate, fizica si chimie si am reusit sa razbat cu chiu cu vai doar datorita unui meditator extraordinar. Am fost exact netalentatul care a insistat (de fapt parintii) si a reusit doar cu ajutor corespunzator. P de alta parte am invatat singur o gramada de chestii la care cica nu prea merge fara profesor: schi, patinaj si altele.

 

PS Sunt profesor de sport, deci m-am lovit la viata mea de talente si antitalente de toate felurile, de profesori buni sau prosti de asemenea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 41 minute, Speedy.K a spus:

 

De-aia imi si bat gura pe subiect, pentru ca pustiul pare ca merita. Doar ca asta nu asigura automat si inclinatia spre motociclism.

Absolut de acord cu schimbarea instructorului. Asta e primul lucru de facut! Foarte putini stiu sa invete elevii. Si, cand ai talent, instructorul conteaza mai putin, dar cand ai mai putine ablitati native si nimeresti si un popandau ca profesor n-ai absolut nicio sansa.

Si e ista si reversul, elev absolut antitalent, pe care niciun profesor, oricat de priceput, nu poate sa-l faca sa deprinda anumite tehnici.

Deci da, primul lucru e de schimbat instructorul si mobra. Apoi, in functie de rezultate, se continua sau nu.

Ca paranteza vis a vis de profesori de meditatii, nu stiu de unde au scos-o ai mei prin generala ca as fi mai aplecat spre stiinte exacte decT spre materii umaniste, asa ca am fost "indrumat" spre profil real. De fapt eu eram exact pe dos, asa ca m-am chinuit tot liceul cu mate, fizica si chimie si am reusit sa razbat cu chiu cu vai doar datorita unui meditator extraordinar. Am fost exact netalentatul care a insistat (de fapt parintii) si a reusit doar cu ajutor corespunzator. P de alta parte am invatat singur o gramada de chestii la care cica nu prea merge fara profesor: schi, patinaj si altele.

 

PS Sunt profesor de sport, deci m-am lovit la viata mea de talente si antitalente de toate felurile, de profesori buni sau prosti de asemenea.

 

Dupa o viata de invatat inot singur sa vezi injuraturi si chin ce trag mai nou, chinuindu-ma sa sterg reflexe.

Eu sunt avocatul fara echivoc al invatatului cu profesor/instructor (bun).

Cum spuneam, am inceput motociclismul singur pe un teren de fotbal langa bloc, fiindca nema scoala moto. Am desenat cu taica-meu un poligon si bagam ca orbul. El mai lua motorul din cand in cand sa ii faca plinul. 

Cand am facut primul curs de conducere preventiva (2008 sau 2009 la Oradea, cred ca a fost primul ever in provincie) mi-am dat seama ca am trait pe sub sosea. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@CristiMe ,hai ca e bine daca imediat dupa ce ai bagat la cap, ti-au iesit lucrurile! Deci esti pe drumul cel bun. Acum ia si exerseaza cat mai mult, nu sta pe dreapta la ore, ca stai pe banii si timpul tau.

Dupa ce iti ies ok, e ok sa vezi care i treaba si cu countersteering-este o chestiune pe care multi motociclisti o fac instinctiv, fara sa inteleaga de fapt cum functioneaza. E important sa pricepi fenomenul, ca sa ai control ulterior. Iar la drum, este critic, asa virezi. Ce faci in poligon acum e asa, ca sa iti formezi o baza, dar mersul la drum presupune deja mult mai mult.

SPOR SI BAFTA!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, Adrian M. a spus:

@CristiMe ,hai ca e bine daca imediat dupa ce ai bagat la cap, ti-au iesit lucrurile! Deci esti pe drumul cel bun. Acum ia si exerseaza cat mai mult, nu sta pe dreapta la ore, ca stai pe banii si timpul tau.

Dupa ce iti ies ok, e ok sa vezi care i treaba si cu countersteering-este o chestiune pe care multi motociclisti o fac instinctiv, fara sa inteleaga de fapt cum functioneaza. E important sa pricepi fenomenul, ca sa ai control ulterior. Iar la drum, este critic, asa virezi. Ce faci in poligon acum e asa, ca sa iti formezi o baza, dar mersul la drum presupune deja mult mai mult.

SPOR SI BAFTA!

 

 

Da, am mai auzit de counter steering. Prima dată m-am lovit de noțiunea asta anul trecut și mi s-a părut chiar interesantă. Și cum îmi plăcea să merg cu bicicleta, am zis să încerc și eu. Nu aveam motocicletă, așa că bicicleta era singurul vehicul cu care puteam încerca. Am găsit o curbă (una destul de sigură, prin care rareori trec mașini; chiar și așa, știam că dacă încerc lucruri noi e periculos, așa că m-am asigurat că nu depășesc axul drumului) și am început să trec prin ea cu maxim 30 de km/h - atât mă ducea bicicleta. Pot spune că am rămas surprins de cum funcționează lucrurile. De atunci, am început să aplic metoda asta mai la toate curbele. Cu bicicleta mi se pare simplu (poate pentru că am viteză mică? cine știe), acum aștept să văd cum e cu motocicleta. Dar asta o să mai dureze o vreme... dacă lucrurile merg bine, abia la vară o să am parte de prima mea motocicletă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, CristiMe a spus:

Da, am mai auzit de counter steering. Prima dată m-am lovit de noțiunea asta anul trecut și mi s-a părut chiar interesantă. Și cum îmi plăcea să merg cu bicicleta, am zis să încerc și eu. Nu aveam motocicletă, așa că bicicleta era singurul vehicul cu care puteam încerca. Am găsit o curbă (una destul de sigură, prin care rareori trec mașini; chiar și așa, știam că dacă încerc lucruri noi e periculos, așa că m-am asigurat că nu depășesc axul drumului) și am început să trec prin ea cu maxim 30 de km/h - atât mă ducea bicicleta. Pot spune că am rămas surprins de cum funcționează lucrurile. De atunci, am început să aplic metoda asta mai la toate curbele. Cu bicicleta mi se pare simplu (poate pentru că am viteză mică? cine știe), acum aștept să văd cum e cu motocicleta. Dar asta o să mai dureze o vreme... dacă lucrurile merg bine, abia la vară o să am parte de prima mea motocicletă.

Da sa vezi cand o sa constati ca aplicai metoda asta fara sa-ti dai seama :)) 

 

de la 20-25 km/h in sus numai asa se pot lua curbele ca asa functioneaza lucrurile la 2 roti. E un pic legendata notiunea asta dar n-ai ce sa-i faci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E legendara pentru ca lumea nu prea stie cum vireaza agregatele pe doua roti si cei mai multi au mers pe bicicleta inainte de motor, unde poti s-o "trisezi" si s-o impingi pe viraj cu greutatea ta, dupa o subtila micro-contravirare initiala (si subcontienta) din ghidon, chiar si fara sa fi auzit in veci de contavirare. Bicicleta e de peste 5 ori mai usoara ca tine si-ti poti permite s-o tragi dupa tine pe viraj, dar la motor raportul maselor e invers si daca iti lasi baza doar intr-un instinct straveziu e posibil sa afli care sunt principiile fundamentale in mijlocul unui viraj luat gresit, cum afla motoristul de mai jos:

 

https://www.youtube.com/watch?v=7llMpp5INJM&t=385s

 

@Cristime Si bicicleta, si motorul contravireaza incepand de la 0 km/h. E un mic nonsens in exprimare, dar ca sa intelegi ideea, stai pe loc cu bicicleta/motorul intre picioare si cu talpile pe pamant, apoi impinge cu o mana in ghidon si vezi in ce parte pica agregatul - cand esti in mers, acel picaj intr-o parte devine viraj, chiar daca roata fata e indreptata momentan in directia "gresita". Motorul meu are 300 kg si nici macar n-are scarite, ci mini-platforme, asezate la juma de metru in fata pozitiei trunchiului. Sansele ca eu sa fac ceva din scarite sau din genunchi sunt zero, absolut fiecare viraj pe care-l fac il incep contravirand, de la manevre in parcare la 3 km/h pana la viraje in viteza. Imi aduc aminte ca atunci cand incercam primele exercitii in parcare cu motorul meu, dupa o ora de manevre aveam bratele sleite, pentru ca incercam sa ma "lupt" cu ghidonul ca sa-l intorc in directia "buna", in loc sa contravirez chiar si la viteze mici. Asta nu inseamna ca atarn pe motor ca un sac, conteaza si pozitia ta relativ la motor, dar stau relativ neutru fata de el si e de ajuns pentru mersul pe strada. La fel ca intoarcerea capului cat mai mult ca sa vezi cat mai departe pe viraj, contravirarea trebuie sa-ti devina nu doar "instinct", ci o deprindere educata in mod constient, care prin repetitie devine abilitate reala si care-ti poate salva oasele sau viata intr-un moment nefast.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Adrian M. said:

Ce fel de barja ai? :D

 

Vulcan de 900, ma uit cu jind la el de la balcon pe vremea asta caineasca.

 

42 minutes ago, patrick1 said:

Nu prea sunt sigur că aşa ar fi ...

Pe biciclete şi pe "mobrele" uşoare te poţi înclina spre interiorul virajului şi prin balansarea greutăţii corpului tău, nu este neapărat necesar să contravirezi scurt spre exteriorul curbei, înainte de viraj, doar pentru a înclina "mobra" (sau bicicleta) în direcţia dorită.

La "mobrele" grele (200-300 kg sau > ) este cu totul altceva, masa şi inerţia "mobrei" nu îţi vor permite să o înclini suficient de mult în timp scurt şi de asta este nevoie mai întâi să o înclini prin scurt contra-viraj (countersteering).

Din acest motiv, un biciclist nu ştie cam nimic despre countersteering pentru că nu a avut nevoie, poate conduce şi "fără mâini", adică "din genunchi".

La schi este la fel, te poţi dirija şi fără (impulsuri laterale din) beţe dar nu şi la slalom cu viraje scurte.

 

De acord?

 

E un video foarte recent de la Veritasium ("sciencey" stuff) care se numeste exact asa: "Most people don't know how bikes work". Vorbeste de biciclete, nu de motoare. Recomand oricui are dubii sa-l urmareasca, dar pe scurt: au modificat o bicicleta astfel incat sa-i poata bloca ghidonul doar intr-o parte, de la distanta, prin telecomanda. X se urca pe bicicleta si da niste pedale, i se aprinde un led pe ghidon care sa-i indice in ce directie sa vireze (sa zicem dreapta), iar in acelasi timp ghidonul e blocat pentru a nu putea sa-l intorci spre stanga (nu-ti trebuie stanga, nu? Ca tu vrei sa virezi spre dreapta). In mod socant (but not really), nu poate sa ia virajul spre dreapta, chiar daca ghidonul era blocat doar spre stanga. Constient sau nu, o micro-contravirare tot faci si pe bicicleta, dar cand treci la categoria grea nu poti s-o mai fentezi, ci trebuie sa inveti cu adevarat.

 

Mai vazusem un video odata (cred ca de la scoala lui Nick Ienatsch, dar nu-l mai gasesc) in care au montan un ghidon secundar ca sa-ti tii mainile pe el, dar nu puteai vira cu el. Au incercat diverse alte metode de a trece printre jaloane - intai apasat cu piciorul in scarita, apoi urcat cu toata greutatea corpului pe o scarita, dupa care cu ajustarea pozitiei corpului (intai "normal", apoi aplecat cu totul pe o parte). Rezultatul? Motorul vira, dar mai larg ca trenul, nicio sansa sa poti merge asa pe strada. In concluzie, toti contraviram, fie ca stim, fie ca nu. Dar daca nu stii de fapt cum vireaza motorul de sub tine si incerci sa-l intorci, intr-un moment de panica, cum ai intoarce o masina, ai sa te lupti cu fizica si n-ai cum sa castigi. Faptul ca scolile de la noi se abtin de la a-i invata asta pe cursanti e aproape criminal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

Nu prea sunt sigur că aşa ar fi ...

Pe biciclete şi pe "mobrele" uşoare te poţi înclina spre interiorul virajului şi prin balansarea greutăţii corpului tău, nu este neapărat necesar să contravirezi scurt spre exteriorul curbei, înainte de viraj, doar pentru a înclina "mobra" (sau bicicleta) în direcţia dorită.

La "mobrele" grele (200-300 kg sau > ) este cu totul altceva, masa şi inerţia "mobrei" nu îţi vor permite să o înclini suficient de mult în timp scurt şi de asta este nevoie mai întâi să o înclini prin scurt contra-viraj (countersteering).

Din acest motiv, un biciclist nu ştie cam nimic despre countersteering pentru că nu a avut nevoie, poate conduce şi "fără mâini", adică "din genunchi".

La schi este la fel, te poţi dirija şi fără (impulsuri laterale din) beţe dar nu şi la slalom cu viraje scurte.

 

De acord?

Nu stiu ce sa-ti raspund, eu si motocicleala si bicicleala si schiul le-am invatat singur si nu stiu teorie. N-ai vazut ca nu prea ma bag in discutii de tehnici de pilotaj sau alte asemenea? Doar in chestii practice pe care le pot explica oamenilor cum fac eu si atat, habar n-am daca teoretic e corect.

Dar la bicla am observat dupa ce am intrat la scoala moto (stiam sa merg cat de cat pe mobra deja iar cu bicla o ardeam de 25 de ani) am observat, spuneam, dupa ce mi-a explicat instructorul moto ce e ala counterst. ca il fac instinctiv si pe bicla. I-am povestit si a zis ca e normal. Dupa aia nu mi-am mai batut capul cu chestia in cauza, imi ieseau virajele fara probleme, fandarile si toate celelalte si pe mobra si pe bicla.

Intr-adevar, imi dau seama ca pe bicla mai trag de ea "din kur", mai ales pe nisip gros sau pe zapada. Dar mai mult n-am cercetat. Iar cu mobre sub 200 de kile n-am mers niciodata.

LE Acum mi-am dat seama ca si pe KLE mai trag de ea din solduri, din centrul meu de greutate cand merg fara maini ca sa-mi aranjez o manusa sau o manseta si mobra o ia usor intr-o parte. Dexi merge si la 200 de kile, eu avand 60.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, patrick1 said:

 

Nu am zis ca nu se poate, ci am zis ca nu asa virezi in mod normal (adica fara contravirare). Mai toti care ne dam cu bicicleta nitel stim sa "viram" si fara maini, dar revin la ce am spus initial: nu ai sanse sa mergi asa in trafic, adica sa circuli, fie cu bicicleta, fie cu motorul, pt ca nu-ti poti controla cu adevarat "intensitatea" virajului. Cei din experimentul cu motorul cu ghidon fals reuseau si ei sa faca motorul sa vireze fara contravirare, am zis si asta, dar nicio sansa sa se joace cu el printre jaloane asezate la cativa metri unele de altele. Si nu vreau sa se inteleaga ca lucrurile de genul impins in scarite, impins cu genunchiul etc nu au si ele eficienta lor. Or fi avand, mai ales folosite drept complement, dar din moment ce poti sa contravirezi cu un singur deget sub un unghi mult mai inchis si mult mai rapid decat ai face-o prin orice alta metoda, mi-e greu sa inteleg de ce ai folosi alte metode la mersul pe strada. Mai sunt situatii de genul aderenta slaba/cu pericole, cand nu vrei sa inclini motorul prea mult si compensezi cu corpul, sau cand tragi pe circuit pentru fractiuni de secunda si distractie in conditii de relativa siguranta, dar noi vorbim de mersul pe strada in conditii normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e un factor in multe accidente, inclusiv in asta, dar modul in care salta motorul de sub el n-are legatura cu faptul ca i-a intepenit lui privirea in camion, ci cu input-ul din ghidon. Poate te mai uiti o data. Dar multumim oricum pentru contributia pe cat de lunga, pe atat de penetranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, eu am facut cu instructorul prima si ultima ora. In prima mi-a aratat cum sa pun popicele, mi-a zis ordinea si timpul, iar in ultima le-a verificat. Am si cazut odata cu mobra, ca se mai intampla... Dar nu era ea la prima cazatura. Cand m-am suit eu pe ea prima data deja arata ca un BMW. Si 8-urile cu a 2-a, daca vrei sa scoti timp. Chinui ambreiajul, cum zicea si luv, altfel nu stiu daca nu te chinui tu.

Ai rabdare si ambitie, si: asta e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
10 hours ago, mrjo said:

Asta e un factor in multe accidente, inclusiv in asta, dar modul in care salta motorul de sub el n-are legatura cu faptul ca i-a intepenit lui privirea in camion, ci cu input-ul din ghidon. Poate te mai uiti o data. Dar multumim oricum pentru contributia pe cat de lunga, pe atat de penetranta.

 

Pana aici te-a ajutat experienta indelungata ...video.

Inca nu pricepi ca point fixation vine la pachet cu manevra de contra virare , facuta in mod inconstient, ca sa poti ajunge acolo unde-ti sunt fixati ochii. 

 

Cand o sa mai cresti si o sa ai ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motorete , o sa pricepi si cum se face ca diferite motorete cer stiluri diferite de mers si pentru unele greutatea corpului si felul cum te pozitionezi , este foarte important.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, goe 75 said:

 

Pana aici te-a ajutat experienta indelungata ...video.

Inca nu pricepi ca point fixation vine la pachet cu manevra de contra virare , facuta in mod inconstient, ca sa poti ajunge acolo unde-ti sunt fixati ochii. 

 

Cand o sa mai cresti si o sa ai ocazia sa mergi cu mai multe tipuri de motorete , o sa pricepi si cum se face ca diferite motorete cer stiluri diferite de mers si pentru unele greutatea corpului si felul cum te pozitionezi , este foarte important.

 

 

Fa un efort de logica si explica-ne in cuvinte mai simple, te rog, ca nu tinem pasul. Ce inseamna "point fixation vine la pachet cu contravirarea facuta in mod inconstient", mai exact? Inseamna ca daca incerci sa contravirezi "inconstient", dai in point fixation? Deci rezulta ca daca nu contravirezi "inconstient", scapi de point fixation? Sau rezulta ca daca nu contravirezi in niciun fel, scapi de point fixation? Care implica pe care, mai exact? Ca sa inteleg mai bine ce prostie indrugi, de pe tronul tau haurit. Ala din video n-a contravirat nici constient, nici inconstient, ci a virat absolut evident si repetat (ma rog, a incercat sa vireze) si motorul s-a scuturat sub el "penduland", dar daca nu reusesti sa vezi asta nici intr-un clip cu incetititorul, nu are rost sa continui, nu-s oftalmolog.

 

Fiecare interactiune cu tine e ca un show din ala japonez cu tot felul de giumbuslucuri - te prapadesti de ras cateva minute, cand ii vezi cum se auto-faulteaza, apoi devine repetitiv si plictisitor. Noi astia verzi si cruzi de pe aici macar facem niste eforturi ca mai adunam niste informatii, ne scuzi ca nu ne luam informatia ca lautarii, doar dupa ureche si musai prin viu grai, ca din tata in fiu, eventual cu limba de moarte. Tu esti ca paharul supraplin in care nu se mai poate pune nicio picatura ca da tot pe afara. Si te mai ivesti pe cate un topic de incepatori ca sa dai vreun dictat monosilabic de "tatuc" posac, o combinatie intre aere de demiurg frustrat c-a fost exilat de fratii zei intr-un sat de prosti si o mamaie acra ca borsul, mereu ciufuta ca pustanii bat mingea sub balconul ei si nu mai poate sparge seminte in liniste. Ne scuzi, tanti, plecam la scara urmatoare.

Editat de mrjo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conceptul de "point/target fixation" este cat se poate de real si cat se poate de periculos daca nu este inteles. Am invatat despre el si la lectiile de ski/placa si are sens si explicatii.

Ce ar putea sa ii deruteze insa pe incepatori e ideea de "unde te uiti, acolo mergi". Ei bine, ca incepator, si pot sa confirm asta si la moto si la ski/placa, nu ai un control bun asupra directiei de mers, pe care sa il faci mai ales din instinct. Din aceasta cauza sunt sanse mari ca la inceput desi privesti in directia care trebuie, sa te indrepti spre acel loc insa nu chiar acolo. 

O alta sugestie e sa fii intotdeauna atent la drum. Eu ma mai holbez dupa fete pe marginea drumului si observ ca mi se schimba directia de mers. Din fericire nu intru cu mobra in acele fete (desi imi doresc sa intru in ele, doar ca nu cu mobra). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...