Sari la conținut

Mai sunt parasutisti pe forum?


hardKnot
 Share

Postări Recomandate

Ma gandesc sa ma inscriu la un curs de parasutism/AFF la Aeroclubul Romaniei.. sau TNT.. sau.. 

 

Totusi informatii cam putine pe netul de Romaina si nu cunosc personal pe nimeni care e sau a fost mai aproape de lumea asta.

Am sunat la Aeroclubul Ro Clinceni, dar in afara de niste preturi si ca intre 11 Ianuarie si 20 februarie se fac inscrierile nu am primit foarte multe informatii.

 

Avem ceva pasionati care practica sau au practicat in trecut?

 

 

:cheers:

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fusesem la un club,în Timișoara,acu mulți ani,ne dădeam cu parapanta,de pe dealuri,sau cu mosorul motorizat.Facusem și un triciclu motorizat,cu elice.A fost fain,dar am ajuns la concluzia că e mai sigur solul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca da. Vezi si aici ceva discutii 

 

Eu am inceput AFF la TNT in Aprilie 2021.

 

Pe 8 Apr a fost ziua de teorie, practica la sol plus examen teoretic unde trebuia sa iei "nota" de trecere pentru a putea face primul salt (Cat A cu doi instructori, de la 4000m). A durat cam toata ziua (de dimineata de la 8 si cred ca am plecat pe la 21-22:00 de acolo). 

Pe urma am sarit cand am putut si cand s-a putut (restrictii vreme, in Aug s-a inchis aerodromul Clinceni, etc) acumuland 17 (10 la Clinceni, 7 la Tuzla) salturi pana in Sep, de cand n-am mai fost la aerodrom.

 

Pentru licenta, eu cel putin doresc americana/USPA, este nevoie de minimum 25 de salturi si desigur promovarea lor si a examenelor teoretice. 

Aproape fiecare salt are o tema si criterii de promovare. Daca nu le indeplinesti ti se va cere sa repeti saltul din categoria respectiva. Unul din motive este ca se pune mare accent pe siguranta, atat a ta ca si student cat si a celorlalti colegi parasutisti.

 

Asta in linii mari. Acum despre cat de bine se descurca fiecare si cat de usor, sau greu, este ptr fiecare ramane de vazut la fata locului. 

 

 

Costurile, curente, la TNT ptr AFF totalizeaza 12,700 RON si includ 21 salturi (parca), teorie, echipament (costum, casca, altimetru, complet parasuta). Pe langa asta, presupunand ca nu repeti nici un salt, va trebui sa mai achiti separat 4 salturi ca sa ajungi la un cumul de 25. Mai ai nevoie de un certificat medical clasa 2(vreo 300 si ceva RON) , pe care ar trebui sa-l ai gata cand te prezinti la cursul teoretic. Plus o taxa de membru al asociatiei sportive care chiar nu mai stiu cat e, ceva suma modica. 

Cel mai mare cost, ca student/incepator, este timpul. Trebuie sa fii la aerodrom daca vrei sa sari. 

 

Daca pot ajuta pe cineva, din minimul meu nivel de cunostinte, o fac cu mare drag.

Editat de cozmino
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parasutismul nu m-a pasionat vreodata, dar am fost destul de intens implicat in domeniu: am licenta de avion, am facut cursurile de motoparapanta (si nu am mai dat examenul, instructorul s-a inecat in lacul Comana, l-au salvat partial dar nu mai e capabil de zbor), o ruda lucra la Politia Transporturi si a fost implicat in investigatii pe la toate prabusirile de avioane si parasute din ultimii 10-15 ani, o alta ruda lucreaza la TNT. Am zburat mult pe Clinceni intr-o vreme, am mai zburat si prin alte locuri si concluzia mea, pe baza experientei personale care nu e neaparat aplicabila si altora este:

- parasutismul e ruleta ruseasca cu foarte multe locuri de cartus goale in butoias, dar intr-unul tot e un cartus

- motoparapantismul e foarte misto, pana cand instructorul cu foarte multa experienta se prabuseste si ramane in carje pe viata, un alt coleg s-a prabusit de 2 ori, etc. Eu doar mi-am busit un umar rau de tot, am reusit sa il recuperez aproape 100% dupa cativa ani.

- oamenii de la Aeroclubul Romaniei sunt in general foarte de treaba, am avut experiente foarte bune la aerodromurile din tara (Pitesti, Craiova, Deva, Brasov), mai putin pe Clinceni si mai putin pe partea de examinari teoretice (cele practice sunt foarte ok):

* cei de pe Clinceni nu sunt prea prietenosi cu strainii. Nu comentez de ce, nu sunt sigur ca am inteles vreodata complet si corect.

* manualele de examen sunt traduceri nu prea grozave de manuale pentru clase superioare, intrebarile de examen sunt neadecvate si multe au raspunsurile gresite (am  avut acces la niste grile de corectare, aproape 10% erau gresite). Examinatorii se iau dupa grila chiar daca le explici si demonstrezi ca e gresita. Btw, examinatorii erau in majoritate voluntari, nu angajati ai Aeroclubului, si erau experti in zburat dar nu in teorie. Iar la teorie pentru avioane se invata radionavigatie cand licenta respectiva iti permite sa zbori doar vizual sau functii si grafice pentru situatii de zbor in care nu calculezi vreodata ceva, ci actionezi. O mare parte din teorie nu e cunoscuta nici de instructori si nici de examinatori pentru ca nu are aplicabilitate practica in zbor.

 

Daca as avea un fiu care ar vrea sa faca parasutism, sfatul meu ar fi sa faca ceva mai sigur, chiar si sex cu un crocodil. Daca m-ar ignora complet, i-as spune sa faca scoala la Tuzla, din cate stiu era cea mai buna scoala din tara. In orice caz, un testament e util, asigurari de viata nu stiu daca face cineva pentru parasutism.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consider ca risti sa dai coltul mai repede mergand pe motor in romania  decat sarind cu parasuta

 

ps am sarit cu parasuta in cadrul cursului aff cat si separat 

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Well, nu stiu cum mai este acum, dar, prin prisma experientei mele limitate, nu sunt 100% de acord cu gradul de pericol. 

Nu spun ca mi-as dori cu ardoare (am alte dorinte/prioritati pt ei), dar nu i-as opri pe copiii mei sa faca parasutism si as fi bucuros daca ei ar veni la mine singuri si mi-ar zice ca vor sa faca asta.

 

Eu am avut cele 10 salturi toate cu deschidere de pe cablu. 

Probabil ca daca trebuia sa facem noi deschiderea din buzunar se lasa cu multe nasoale.

Am avut colega cu largare de principala la al doilea salt, o pustoaica de 17 ani. Not cool.

Problema era din impachetare, care era facuta de colegii tai in timp ce tu semnai n hartii de protectia muncii, acorduri si alte cele ca sa acoperi dinozaurii. 

Si mai era si o problema de energy flow foarte parazitat si multa lume stresata maxim din cauza acelorasi dinozauri. De aici gafe la impachetari, etc. 

Cand am facut eu cursurile majoritatea erau copii de 16 ani. Eram ca magarul intre oi printre ei, eu fiind in ultimul an in care mai puteam face asta gratis/la stat - 21 de ani parca aveam. 

 

Atmosfera era comunista nivel sinistru, era o mafie totala (se tapau sute de litri de carburant pe zi in perioada zborurilor) iar cel care conducea parasutismul acolo pe vremea aia si cainii lui erau numai tarani cu 4 clase pusi intr-un loc in care deodata aveau si ei un sens in viata. 

Am mers acolo impreuna cu amici care s-au luat in gura cu ei, si-au bagat picioarele si au plecat exact inainte sa inceapa salturile sau chiar in perioada lor.

In alea 6 luni de dinainte de salturi, nu au fost usoare nici teoria si nici partea de antrenament sportiv. Faceam f mult sport pe vremea aia si tot nu mi-a fost usor la alergarile lor de rezistenta.

 

Ca sa trag linie peste amintirile astea puse aici just in case (eu ma astept sa fie aceiasi melteni pe la aerodromurile de provincie) - este una dintre cele mai interesante experiente ale tineretii mele, dupa obtinerea permisului moto.

Am avut 2 incidente, la ambele nu cobora sliderul si pierdeam portanta serios, din cauza unei impachetari defectuoase facuta de alti colegi.

A fost nasol primul incident, m-a lovit panica aia totala o secunda luuunga. Al doilea a fost light, aveam experienta 😅.  

In ce ma priveste mi-am dat seama ca nu este pentru mine in sensul de urmat ca hobby la nivel constant, am facut cele 10 salturi, am luat brevetul si am zis mereu de atunci pana azi ca as mai face-o fara nici o ezitare doar in format militar, daca o fi vreodata cazul, sa speram ca nu. 

 

Pentru copiii mei (ca tot a venit vorba) as opta pentru tandem prima data si apoi cursuri si salturi private, nu la stat, daca vor sa continue. 

 

Mi-a placut ff mult plutitul in aer si ma trageam imediat contra curentului ca sa pot zabovi cat mai mult in aer, ca sa descopar orasul din aer.

Motiv pentru care m-am trezit gandindu-ma la paranta si delta, in special ultima + motor, dar am cam ramas doar la nivel gandit.

 

 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, _Raul_ a spus:

era o mafie totala (se tapau sute de litri de carburant pe zi in perioada zborurilor)

eu ma astept sa fie aceiasi melteni pe la aerodromurile de provincie

Motiv pentru care m-am trezit gandindu-ma la paranta si delta, in special ultima + motor, dar am cam ramas doar la nivel gandit.

Carburant se consuma si acum aiurea, dar uneori in alte moduri.

In provincie din experienta mea e diferit, oamenii de treaba, nu sunt pusi pe invarteli. Pentru ei e un job si o pasiune, in diverse procente, nu o ocazie de invarteli. Nici nu au aceleasi resurse la indemana ca sa aibe de unde sa ia sau macar sa fie tentati. 

Parapanta e riscanta. E frumoasa, mie mi-a placut, inca mai am aripile de liber si motor si chiar si o motoparapanta completa, dar poti zbura in siguranta doar cand vantul e aproape inexistent, altfel o rafala razleata iti poate plia aripa cand ti-e lumea mai draga si e game over in multe cazuri (da, ai parasuta de rezerva, daca esti suficient de sus sa o folosesti). In schimb delta mi se pare mult mai sigur, desi e singurul tip pe care nu am zburat nici macar ca pasager (pe restul am pilotat, inclusiv planor si motoplanor, unele cu instructor pe scaunul din spate pentru ca licenta mea nu include toate categoriile astea).

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, AdrianB1 a spus:

Carburant se consuma si acum aiurea, dar uneori in alte moduri.

In provincie din experienta mea e diferit, oamenii de treaba, nu sunt pusi pe invarteli. Pentru ei e un job si o pasiune, in diverse procente, nu o ocazie de invarteli. Nici nu au aceleasi resurse la indemana ca sa aibe de unde sa ia sau macar sa fie tentati. 

Parapanta e riscanta. E frumoasa, mie mi-a placut, inca mai am aripile de liber si motor si chiar si o motoparapanta completa, dar poti zbura in siguranta doar cand vantul e aproape inexistent, altfel o rafala razleata iti poate plia aripa cand ti-e lumea mai draga si e game over in multe cazuri (da, ai parasuta de rezerva, daca esti suficient de sus sa o folosesti). In schimb delta mi se pare mult mai sigur, desi e singurul tip pe care nu am zburat nici macar ca pasager (pe restul am pilotat, inclusiv planor si motoplanor, unele cu instructor pe scaunul din spate pentru ca licenta mea nu include toate categoriile astea).

 

da …..de ce nu stai tu acasa cu fricile tale si lasa ne sa ne bucuram de moarte 

care oricum te va ajunge si pe tine…😂😂😂 in fotoliu

ps. mai bine mori de placere decat de durere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi se pare atat de periculos sportul, atata timp cat respecti regulile. Ca se poate intampla inevitabilul, respectiv o situatie din care nu ai iesire, e ceva asumat si la fel de bine poti muri din n alte cauze. 

Personal imi plac  atmosfera si comunitatea de la aerodrom. Aduce a tabara, cu multa voie buna si oameni faini.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

salutare

avant in vedere perioada rece nu vei gasi nimic pe ro deschis 

acum o sapt eram în Budapesta și m am dus la tunelul de aer

iti recomand sa mergi 

ai praga Budapesta sau warsovia

am fost acum câțiva ani și pe praga

 

la Budapest ai pachete de 2 min cel mai rentabil este joi și iei pachet de 15 min 

 

o sa te ajute mult sa înțelegi ce este sus acolo

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...