Jump to content

Pareri despre sistemele de siguranta ale motocicletei, ex. IMU, cornering ABS, ABS pro etc.


burtica
 Share

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Ai venit aici? Saluta!
Pleci? Spune "La revedere!"
Ti s-a oferit ceva? Multumeste!
Nu intelegi? Intreaba!
Ai in plus? Ofera!
Tu nu ai? Nu invidia!
Gresesti? Cere-ti scuze!

Iti place sa te tratam asa? Trateaza-ne asa!
Si da, dintre noi doi, fii primul care o face."

 

 

Multumesc frumos o sa iau in considerare si scuze pentru indaratnicia mea

16 minutes ago, pitesti2010 said:

Cat mai multe, dar minim ABS.

Salut!

 

Am uitat sa adaug si intrebarea : cu cat de mult este afectata fiabilitate unei motociclete de nr de sisteme avute?

Ma gandesc ca scade cu cat are mai multe sisteme

Edited by burtica
Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, burtica a spus:

Intrebarea este daca e mai bine sa ai cat mai multe de sisteme de siguranta pe o motocicleta sau doar ABS?

 

Sunt mana cereasca toate sistemele astea indiferente de ce zice orice "purist". 

 

Cu ele ai sanse foarte mari sa scapi de anumite greseli ale tale, fara ele nu mai ai sanse si te dai pe jos, atat de simplu este. 

 

Si cum a zis si colegul, minim ABS

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, pitesti2010 said:

Discutiile sunt mai ample: ce tip de motoreta, ce categorie, ce experienta ai, cat si cum o folosesti, cati bani ai disponibili, etc. Dar, in opinia mea, minim ABS ar trebui sa ai.

O alta intrebare: daca numarul mare de sisteme de siguranta nu te face sa fii mai adormit la condus sau sa iti ofere o falsa senzatie de siguranta ridicata?

Link to comment
Share on other sites

noroc

pe 2 roti e bine sa fii in alerta in permanenta indiferent cate sisteme de siguranta ai. nimic nu te pazeste mai bine ca anticiparea traficului si condusul defensiv.

 

dc te-ai gandi ca afecteaza fiabilitatea motocicletei sistemele de siguranta?

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, burtica a spus:

Intrebarea este daca e mai bine sa ai cat mai multe de sisteme de siguranta pe o motocicleta sau doar ABS?

Astea sunt elemente de siguranta pasiva.

Cum spuneau colegii, atentia si preventia sunt factori cheie.

Link to comment
Share on other sites

Ca si la masina, "falsa senzatie de siguranta" este data de nivelul adrenalinei pe care o dezvolti in momentele in care te consideri zmeu. Greseala este ceva, prostia este altceva. De prostie, dupa cum bine stim, nu te poate salva nimic dar, cand gresesti, un sistem suplimentar te poate corecta. Totusi, fiind si el supus legilor fizicii, daca ii depasesti limitele, o sa dea rateuri. Aici este prostia. A celui de la ghidon, evident. Poti sa ai cele mai bune sisteme din lume, daca tu mergi cu anvelope tocite pe nisip, dai dovada de prostie. Sau daca pui niste placute de frana care sunt ieftine si la bani dar si la fiabilitate, tot prostie se numeste, sistemele nu te pot ajuta.

in privinta fiabilitatii, nu trebuie sa iti faci griji. Cand platesti o motoreta cu tot felul de sisteme, gandeste-te ca ai platit o multime de ingineri si cercetatori care s-au pus in slujba ta, tocmai pentru a te feri de multe din greselile umane, fie ale tale, fie ale celorlalti participanti la trafic.

Valabil si pentru geaca cu airbag.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Cavaleru said:

noroc

pe 2 roti e bine sa fii in alerta in permanenta indiferent cate sisteme de siguranta ai. nimic nu te pazeste mai bine ca anticiparea traficului si condusul defensiv.

 

dc te-ai gandi ca afecteaza fiabilitatea motocicletei sistemele de siguranta?

Ma-m gandit ca fiind multe sisteme de siguranta trebuie sa aiba mai multe piese (senzori, extra cabluri etc.) decat una simpla iar astea cresc riscul ca anumite componente sa cedeze in timp ceea ce va creste factura in termen lung la acel motor, exemple se gasesc destule la masini (mai multe optionale = mai scumpa factura si se strica mai des)

Link to comment
Share on other sites

Da sunt bune, cu cat mai multe cu atat mai bine pentru tine, evident in dauna portofelului. In ziua de azi ar trebui sa ai minim abs, dar cornering abs e mult mai bun.

Acum ma astept sa sara aia care comentau acum cativa ani, cand se zvonea doar, ca abs-ul va fi obligatoriu, zicand ca ei se lasa de motociclit.

Link to comment
Share on other sites

Mai sunt multi si pe YT care urla ca multe dotari noi li se par doar mofturi si marketing mult. Exemplu concret noile sisteme de radar bagate acum pe Ducati Multi V4, KTM 1290, BMW R1250RT, R18, si Kawasaki H2SX. 

 

Am testat si eu radarul si mi se pare absolut genial la mers pe autostrada, iar blind spot alert de la Multi V4 si Kawasaki asta nou ar trebui sa fie dotare standard pe toate motoretele. 

Link to comment
Share on other sites

Cum vad eu lucrurile:

-daca iei o Yamaha R1 din 2005 si o dai unui incepator, aproape ca il condamni la moarte

-daca iei acelasi model din 2021, o poate conduce si o bunicuta pensionara, cu toate sistemele ajutatoare activate si eventual un rain mode on.

 

Eu am pe langa abs la motor, traction control, anti-wheelie si desi la inceput am spus ca le voi dezactiva imediat, am ajuns sa le am pornite tot timpul.

De ce? Pentru ca in loc sa ma stresez tot timpul cu anumite lucruri pe care le preiau sistemele astea, ma pot bucura de ture.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, SenorPink said:

Mai sunt multi si pe YT care urla ca multe dotari noi li se par doar mofturi si marketing mult. Exemplu concret noile sisteme de radar bagate acum pe Ducati Multi V4, KTM 1290, BMW R1250RT, R18, si Kawasaki H2SX. 

 

Am testat si eu radarul si mi se pare absolut genial la mers pe autostrada, iar blind spot alert de la Multi V4 si Kawasaki asta nou ar trebui sa fie dotare standard pe toate motoretele. 

Da cred ca unele sunt chiar necesare si ma refer la comunicarea vehiculelor intre ele pentru ca dupa o anumita viteza e mult mai greu pentru cineva sa fie vazut de catre ceilalti care incep o depasire (chiar si pe autostrada) sau intoarcere etc.

Dar exista pericolul foarte mare ca n elemente de siguranta sa te faca sa te simti mult mai in siguranta decat esti si prin urmare sa faci greseli (cazuri sunt la greu ex. mai recent Predoiu)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, burtica a spus:

Da cred ca unele sunt chiar necesare si ma refer la comunicarea vehiculelor intre ele pentru ca dupa o anumita viteza e mult mai greu pentru cineva sa fie vazut de catre ceilalti care incep o depasire (chiar si pe autostrada) sau intoarcere etc.

Dar exista pericolul foarte mare ca n elemente de siguranta sa te faca sa te simti mult mai in siguranta decat esti si prin urmare sa faci greseli (cazuri sunt la greu ex. mai recent Predoiu)

 

Pai sistemele te ajuta dar in fond si la urma urmei tu esti calaretul si tu trebuie sa fii atent in permanenta, ca daca e sa o luam asa motociclitul e pe viata si pe moarte, nu e de joaca......

 

Sistemele sunt grozave, si te ajuta si ti se iarta greseli care altfel ar fi putut produce ceva tragic, dar la finalul zilei tot matale esti raspunzator. 

 

Oricum vei vedea ca intr-o proportie de 90% toti motoristii sunt de acord cu sistemele astea si da, mai bine sa le ai decat sa nu le ai.

Link to comment
Share on other sites

Pui problema eronat, si asta fiindca (banuiesc eu, esti incepator, in sensul ca ori esti la scoala moto, ori urmeaza sa iti cumperi-inca nu ti-ai luat).

Sunt pe aproape, sau nu?

 

Discutia este simpla, si in acelasi timp foarte complicata.

TOtul pleaca de la buget si ce vrei sa faci cu motocicleta respectiva-in ce conditii.

Cum ti s-a spus deja mai sus, ai factori de siguranta pasiva, cat si activa. 

La factori pasivi intra:

-sistemele de siguranta ale motocicletei, modul in care iti intretii motocicleta;

La factori activi intra:

-tu, nivelul tau de pregatire, pricepere, indemanare.

 

Daca vrei sa mergi enduro/cross ei, acolo nu iti trebuie sisteme pasive de siguranta. Din contra, vrei o moto cat mai simpla, pe care sa inveti sa o controlezi. Nu ai nevoie de abs-din contra, e contraproductiv.  Nu ma refer la motocicletele adventure aici.

Daca vrei sa mergi pe circuit, iar, e o intreaga discutie privind prezenta sau nu a sistemelor de siguranta.

 

Pentru un motociclist oarecare, sa zicem de strada, sistemele sunt binevenite. Dar ele nu tin loc de pricepere, antrenament, indemanare, reflexe, cat si strategie de mers/mers preventiv. Pentru asta, exista cursuri de exemplu, ca sa imbunatatesti factorii de siguranta activa.

Cand te referi la sisteme de siguranta pe moto, avem asa, in mare:

ABS-inventat de cand lumea.

TRaction control

Frane combinate, cat si frane combinate cu ABS. Vezi CBS Honda, sau combinate cu abs Honda, Yamaha, Bmw.

Moduri livrare putere.

Suspensia adaptiva-intra atat la comfort, cat si siguranta.

Apoi, o data cu inventia sistemului ce include sonzori pe 5/6 axe, discutam de Cornering ABS si Traction control.

Anti wheelie.

Pe masura ce te uiti la moto ultra performante, vitezane sau hyper naked,acelea sunt pline de trasnai.

 

DESPRE ABS:

Pe ce cade de acord marea majoritate a motociclistilor, este ca ABS ul a devenit destul de accesibil, si ca este FOARTE OK/REcomandat pentru incepatori, si nu numai. De ce? pai cauta tu pe iutub clipuri cu motorcycle braking with and without ABS. Si te prinzi de ce. In conditii de panica, frana in disperare, ai tendinta sa strangi brusc si tare de manerul franei. Rezultatul la o moto fara abs este o tranta asigurata. Putini motociclisti stiu sa franeze corect, putiin stiu sa franeze corect de urgenta, SI MAI PUTINI VOR frana efectiv controlat, intr o situatie la limita-fiindca intervine instinctul. ABS ul te poate scoate din "(cuvant urat)". Eu am probat asta de 2 ori mai serios. 

Prima data, mergeam spre transalpina cu un prieten, el in fata, cu un monocilidru cu o toba destul de galagiosa. Curba la stanga stransa, pe dreapta curbei niste vaci, la pascut. A trecut cu moto pe langa ele, o vaca si-a luat panica maxim de la toba lui, si a SARIT EFECTIV pe asfalt, in fata mea. Dupa care a derapat de picioarele din spate, si a dat cu poponeata de pamant. Totul in fata mea, eu venind cu cca 80. AM mutut o frana , partial controlata partial panica, in sensul ca prima data, am incarcat frana, am franat gradual, apoi am vazut ca nu i destul. si a venit instinctul peste mine, am strans cam hotarat de frana, a intrat absul. Am reusit sa reduc muuult, cat sa iau din frana, si sa fac o manevra de evitare spre stanga. Altfel, luam vaca in plin. Se intalneau doua vaci, aia de da lapte, cu vaca mea , R200RT :)))

A doua oara, mergeam primul cu niste prieteni, veseli, mers fain, am inceput niste depasiri , aglomerat, nu depaseam multe masini, cate 1, maxim 2, repliere, si nu acceleream foarte mult fata de trafic, un 10 la ora , maxim 15. A dracu, cand am inceput o depasire a unei dube, ce avea in fata un camion, TOATA COLOANA FRANA TEAVA. De la 50 la zero, brusc toti. AM franat si eu, fiind in depasire, repliere ca venea trafic din sens opus, franat tarisor dar controlat, cat sa nu ma ia ala din spate, dar cat sa si opresc fata de camionul din fata. Pe final de franare, frana cu ABS-ca nu se mai termina parca franarea :))) Am oprit la fix, atingand usor cu roata fata un bumper al remorcii. Un pic mai mult daca era, ma propteam bine in el.

 

Ambele manevre au 80% grad de vina EU-stil de mers, manevra, mod franare, restul tine de hazard. IN ambele situatii abs ul m-a scos din caca, pe romaneste.

 

Asadar, daca iti permiti, IA ABS. Cu nota catre sine -ABSUL nu TE INVATA SA FRANEZI CORECT, SI NICI NU O FACE PENTRU TINE.

 

Traction control:

Functioneaza ca la masina, iti taie puterea livrata la roata spate, daca detecteaza ca risti sa ti se blocheze. Este bun si util si asta, dar poti trai si fara el.

Cu el insa, am scapat anul asta  de o posibila tranta in Grecia. Pe langa situl arheologic Delphi, drum de munte, asfalt ciudat intr o zona, ploaie, ud, mers ponderat-simteam ca e dubios asfaltul , cam alunecos. O curba ac de par, a dat sa imi fuga de spate, mi-a facut bordul ca pomul de craciun, TC ul si -a facut treaba si mi-a taiat din gaz, roata spate a redobandit aderenta, si mi-am continuat drumul. Fara tc, poate reuseam sa controlez derapajul, dar cel mai probabil nu. Fara el, probabil ca as fi mers si mai precaut-am avut moto fara el, acum e prima data cand am experimentat pe proprie piele ce face.

 

Varianta cornering, vine cu avantajul ca ABS si TC functioneaza si cu moto inclinata. Un fel de plus valoare. Gasesti video pe iutub iar, testeaza cineva pe curbe franarea cu si fara ABS, apoi cu abs cornering si fara abs de tot. Interesante clipurile. Ideea e ca poti frana binisor si cu ABS normal, pana sa ai probleme, chit ca esti inclinat. Optiunea cornering aduce si mai multa siguranta in acest sens. 

 

Frane combinate:

Nu sunt o necesitate, ba la unele modele de moto, te si incurca, fiindca nu functioneaza atat de echilibrat fata spate. Fiecare producator a venit cu propria abordare, de exemplu  unii adauga frana fata cand franezi cu spatele, altii invers, altii permanent si fata si spate, dar dozaj diferit, functie de cu ce ai franat-spate fata. Traiesti si fara asta, faci tu frana fata spate si gata.

 

Moduri livrare putere:

te ajuta daca ai o moto mai naravasa, sa  te inveti cu ea. In rest, ar trebui sa inveti sa folosesti moto atat cat stie ea sa faca, adica pe modul full de livrare putere.  Ca sa inveti sa o controlezi. 

Exista si variatii aici, mod accelerare-mai abrut, sau mai lin. Iti livreaza toata puterea, dar gradual vs mai rapid. Dar puterea se livreaza toata, vs moduri putere unde este limitata electronic.

Mod accelerare, ai la moto mai scumpe, mai puternice, etc.

Poti trai fara ele, ar trebui sa te inveti cu moto asa cum e ea. Pot fi de ajutor, de exemplu mod RAIN, pe o moto mai naravasa-te ajuta ca iti taie din puterea maxima, respectiv iti face moto mai docila.

Capcana, zici ca iei o moto puternica, si mergi pe rain. Este MOARTEA PASIUNII, si TOTAL CONTRAPRODUCTIV. De exmeplu, iti iei R1 2020 , si mergi pe rain ca esti incepator. Mai bine iei ceva ce poti ajunge sa stapanesti, sa poti merge si mai tare, fiind in control, vs sa ai o bestie ce o tii gatuita. Cand te va manca sa o dai pe full, te va musca de popou instantaneu... Plus, timpul necesar sa inveti sa mergi ok, pe ceva ce este mult mai puternic, va fi mult mai indelungat vs o moto de clasa mai mica, dar pe care o poti duce mai usor in limitele ei-fiind ceva mai rezonabile aceste limite.

 

Suspensie semiadaptiva. este o chestiune de confort in primul rand/dotare de lux sa i spunem. Dar poate fi considerata si de siguranta. SI este cumva activa, fiindca actioneaza in timp real, la starea drumului , la incarcarea suspensiei, etc. Este misto, eu nu am acum, am probat mai multe moto care au, si am fost impresionat. De asta am si actuala moto la vanzare, fiindca as am vrea astfel de suspensii. Dar o fac strict din pdv confort-usurinta setare. Apesi 2 butoane, o pui pe sport/dinamic. Apesi iar 2 butoane, o pui pe road/confort bla bla.

Poti trai linistit fara ea, e striiiict un lux :D

 

Anti wheelie, si alte nebunii, vin pe marea majoritate a motocicletelor mai serioase-puternice. Deja vorbim de jucarii scumpe.  Fain de avut,dar te poti lipsi de ele.

Concluzia mea, dupa ce am avut 2 moto fara nici un fel de sistem, apoi una cu abs si frane combinate-RT ul, iar actual una cu ABS + TC + functie cornering si moduri livrare putere:

1-invata sa mergi. Invata sa franezi. Invata sa manevrezi moto, invata mersul preventiv. Pentru asta exista cursuri destule, si locuri unde se poate exersa.

2-IA MOTO CU ABS. 

 

Pfiuuu, mult am scris :))))

 

Link to comment
Share on other sites

No acuma sunt lamurit cu ce e cu fiecare sistem si ce face si multimesc frumos @Adrian M pentru clarificari foarte detaliate, totusi mai ramane um singur punct de discutie si anume cat sunt de fiabile acele motoare pline de tehnologie comparativ cu celelate cu cel mult ABS

Link to comment
Share on other sites

Acum 31 minute, burtica a spus:

No acuma sunt lamurit cu ce e cu fiecare sistem si ce face si multimesc frumos @Adrian M pentru clarificari foarte detaliate, totusi mai ramane um singur punct de discutie si anume cat sunt de fiabile acele motoare pline de tehnologie comparativ cu celelate cu cel mult ABS

Ca orice lucru ce devine complicat, exista risc de defectare. Inca nu avem moto de 20 de ani cu sisteme cornering si toate cele. Cert este ca sunt mai multe piese/sisteme electronice ce pot ceda.

Daca iti permiti oricum 20k euro pe o moto cu toate sistemele vietii, iti permiti sa o schimbi la 3 4 ani cu urmatoarea cea mai noua, si tot asa. 

Altfel, iei ceva mai simplu. ABS UL este simplu de reparat, daca e sa pice ceva, pica o pompa sau electronica. Rar sa patesti asta. 

TOTUL SE rezuma oricum la BUGET :)

Cu placere.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, burtica a spus:

 totusi mai ramane um singur punct de discutie si anume cat sunt de fiabile acele motoare pline de tehnologie comparativ cu celelate cu cel mult ABS

 

BMWurile care sunt pline de tot felul de electronica, anul ala care am lucrat in reprezentanta pe partea de service moto, nu am intalnit la ele probleme pe partea de sisteme de siguranta. Am vazut sa pice amortizoarele cu ESA (cazuri rare) sau senzorii de presiune din roti  dar asta pt ca nu au baterie si se inlocuiesc cu totul (cazuri vazute mai des)

 

eu zic ca mai multe sanse sunt sa cedeze ceva pe partea mecanica decat pe partea de electrica/electronica :)

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_

Topicul asta este gen dacă o iau pe una de nevasta oare s-a mai tufut cu unul înaintea mea sau nu? 

Într-o singura zi n topicuri cu întrebări din astea existențiale, total inutile și de om cu prea mult timp liber și dileme de inginer. 

Cata răbdare a avut Adrian M nu as avea în saptamani cumulate.

Nu intru mult în detalii despre Cristian. 

Nu am fost fan lui dar l-am respectat maxim pt ce a reușit prin perseverenta și pasiunea lui. 

Nu îl mai amesteca în topicuri din astea de cacao căci nu ai habar nici cât sub unghie ce a fost acolo.

Nici unul nu avem.

 

Daca sistemele astea anti prost (cum suntem 95%) nu erau necesare sau fiabile, nu existau. 

Ce atâta învârtit apa în bec. 

Mergi de condu ceva, orice, compara apoi cu o nava spatiala cum este V4S și o sa îți dai seama ce inepții întrebi. 

Au crăpat mașinile pline de feature-uri de siguranță? 

Au crăpat biclele îndesate de tehnica de ultima ora? 

 

 

 

Indigo cu topicurile alea de dinainte de revelion cu nestiutorul care bananaia despre MT09 și ce sa își de nou, din ce citise el pe net. 

Ala cu Hachi Moto. 

Am auzit eu, ca am citit, dar sa iau de la dealer, dar Predoi. 

Plm, ce torpilati.

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 46 minute, _Raul_ a spus:

Au crăpat mașinile pline de feature-uri de siguranță? 

Au crăpat biclele îndesate de tehnica de ultima ora?

Au crăpat abs-urile de la bmw? DA! Și la 2 și la 4 roți. 🤯

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, _Raul_ said:

Topicul asta este gen dacă o iau pe una de nevasta oare s-a mai tufut cu unul înaintea mea sau nu? 

Într-o singura zi n topicuri cu întrebări din astea existențiale, total inutile și de om cu prea mult timp liber și dileme de inginer. 

Cata răbdare a avut Adrian M nu as avea în saptamani cumulate.

Nu intru mult în detalii despre Cristian. 

Nu am fost fan lui dar l-am respectat maxim pt ce a reușit prin perseverenta și pasiunea lui. 

Nu îl mai amesteca în topicuri din astea de cacao căci nu ai habar nici cât sub unghie ce a fost acolo.

Nici unul nu avem.

 

Daca sistemele astea anti prost (cum suntem 95%) nu erau necesare sau fiabile, nu existau. 

Ce atâta învârtit apa în bec. 

Mergi de condu ceva, orice, compara apoi cu o nava spatiala cum este V4S și o sa îți dai seama ce inepții întrebi. 

Au crăpat mașinile pline de feature-uri de siguranță? 

Au crăpat biclele îndesate de tehnica de ultima ora? 

 

 

 

Indigo cu topicurile alea de dinainte de revelion cu nestiutorul care bananaia despre MT09 și ce sa își de nou, din ce citise el pe net. 

Ala cu Hachi Moto. 

Am auzit eu, ca am citit, dar sa iau de la dealer, dar Predoi. 

Plm, ce torpilati.

Scuze chiar daca nu pre inteleg pentru ce te-ai oparit aici dar fie,

Din pacate la capitolul fiabilitate .... sunt cunoscute n cazuri cu masini defecte (pom de craciun in bord VW, sau nu merge nu stiu ce ca e defect senzorul x, etc.)

Sa inteleg ca esti o persoana cu venituri ridicate si ca iti permiti sa iti schimbi masina de fiecare data cand garantia expira? eu spre exemplu nu imi permit sa fac asta si nici sa schimb motoarele ca pe sosete precum altii.

 

PS.  era sa uit daca pe cineva il ustura ochii de ce vede pe acest topic poate bine mersi sa isi indrepte atentia dumnealui de valoare spre alte topicuri unde nu are probleme cu ce se discuta pe acolo. Mentionez ca acest forum este public unde si cei cu intrebari mai diferite eu cred ca au loc.

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
Acum 5 minute, ENEOS a spus:

Au crăpat abs-urile de la bmw? DA! Și la 2 și la 4 roți. 🤯

Și de-asta nu ți-ai mai lua Bmw, nu? 

Au crăpat majoritatea ca să le facă un liability sau alea primele generații?

Si mergeau mobrele bine mersi pe frânare normala și te avertiza ca e abs-ul dus? 

 

Acum 9 minute, burtica a spus:

Scuze chiar daca nu pre inteleg pentru ce te-ai oparit aici dar fie,

Din pacate la capitolul fiabilitate .... sunt cunoscute n cazuri cu masini defecte (pom de craciun in bord VW, sau nu merge nu stiu ce ca e defect senzorul x, etc.)

Sa inteleg ca esti o persoana cu venituri ridicate si ca iti permiti sa iti schimbi masina de fiecare data cand garantia expira? eu spre exemplu nu imi permit sa fac asta si nici sa schimb motoarele ca pe sosete precum altii.

 

PS.  era sa uit daca pe cineva il ustura ochii de ce vede pe acest topic poate bine mersi sa isi indrepte atentia dumnealui de valoare spre alte topicuri unde nu are probleme cu ce se discuta pe acolo. Mentionez ca acest forum este public unde si cei cu intrebari mai diferite eu cred ca au loc.

M-am oparit fiindca bati campii cu gratie despre un om mort, despre care numai el stie cum a murit. 

Sa bananaiesti tu in dilemele tale ingineresti este dreptul tau by default, in lumea asta noua in care si la Goicea Mare este internet wi-fi.

Sa bagi in discutie oameni care nu mai sunt printre noi si situatii despre care esti total pe langa, este o alta discutie. 

Intelegi putin si vorbesti mult. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Este evident și la mintea cocoșului că o motocicletă simplă este mai fiabilă a la long decât una plină de electronică. 

Dar dacă pui în balanță avantajele oferite nu mai contează. 

Pentru mine un cornering ABS și Traction Control ar fi suficiente, dar cu cât mai multe, cu atât mai bine. 

Cum s-a mai spus, depinde ce bani ai de investit. 

 

Cât despre faptul că te culci pe o ureche cu cât ai mai multe sisteme de siguranță, este o inepție pe care numai un habarnist o poate spune. 

Pe motor ești conectat la fiecare metru de drum, indiferent de motocicletă și sistemele ei. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...