Jump to content

Fiabilitate pe model/marca de motocicleta


burtica
 Share

Recommended Posts

Ce probleme comune au sau aveau motocicletele pe care le dețineți sau le-ați avut ori văzut.

Pun această întrebare din cauză că toți prin review-uri se orientează doar la cum se conduce acel motor sau la neajunsurile motorului și nu la cat e de fiabil, probabil pentru că sunt sponsorizate etc.

Prin urmare este foarte greu să găsești ceva informații în acest sens și consider că ar fi util pentru cei care vor sa își cumpere sau sa își schimbe motorul și îi interesează cat e de fiabil este acel model.

Va mulțumesc pentru timpul acordat.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Reliablity by brand (consumer report 2015)

 

BrandPercent failed

Yamaha/Star11%

Suzuki12

Honda12

Kawasaki15

Victory17

Harley-Davidson26

Triumph29

Ducati33

BMW40

Can-Am42

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Topic fără sens.

Fiabilitatea unei motociclete ține de mulți factori: cum a fost exploatată, câți proprietari a avut, cum a fost condusă, cum a fost păstrată. 

Astfel încât nu este relevant niciun răspuns care nu ține cont de aceste lucruri. 

Ce cauți tu se numește glob de cristal. 

 

Link to comment
Share on other sites

Păi se știu următoarele:

1. Hondai-honda 

2. Beamveu'GS e za shit la touring 

3. Harli are succes la gagici 

4. Enduro ie pacatoase, consumă mult, se strică repede 

5. mai ziceți voi.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mihai c a spus:

Reliablity by brand (consumer report 2015)

 

BrandPercent failed

Yamaha/Star11%

Suzuki12

Honda12

Kawasaki15

Victory17

Harley-Davidson26

Triumph29

Ducati33

BMW40

Can-Am42

Soc și groază!!! Motoarilii scumpi nu ie cele mai fiabilii? Noroc cu Can-Am, că rămânea bé-hé-mé cu tichia de (zahăr) mărgăritar. 

Pentru că nu e vorba de "strugurii sunt acri", genul ăsta de clasamente pot fi aduse în discuție doar dacă se știe cadrul în care au fost stabilite. Altfel, pur cancan.

Pentru a răspunde inițiatorului acestui topic, cel mai bine este să începi altfel: ce motocicletă îți place, cum se potrivește cu bugetul și apoi începi să sapi. Altfel, să fii pregătit pentru roșii și ouă stricate...

P.S. Cred că alea stricate se pregătesc pentru că văd că userul a mai lansat și alte 2 topice profunde, care nu (mi-)au trecut neobservate. Talent în iarbă...

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_

Ca o regula generala, motocicletele japoneze sunt cele mai fiabile. 

In sensul ca parcurg cei mai multi kilometri fără a ajunge cu ele în service, neprevazut/nedorit. 

Și asta se datorează în mare mentalului colectiv japonez care se concentrează pe a duce la perfecțiune soluții testate și clasice. Japonezii sunt o societate destul de conservatoare, axata pe perpetuarea soluțiilor ce nu aduc bătăi de cap. 

Restul fabricanților au realizat ca nu are rost sa se bata cu 4 giganti la jocul la care ultimii excelează. 

Au descoperit însă multe casete nebifate de japonezi. 

Au dat deoparte fiabilitatea (la care însă devin din ce în ce mai buni) și s-au axat pe senzații - ergonomie din ce în ce mai buna, stil, inovație tehnologica, șamd. 

 

Important este ce vrei tu de la o motocicletă. 

Dacă as pleca în jurul lumii și as vrea sa ma concentrez la văzut, fotografiat, interacționat cu oamenii atunci as vrea ca ultima mea preocupere sa fie motocicleta. 

In concluzie as pleca pe o Yamaha Tenere 700, ca să fiu sigur ca ultima mea grija în Africa sau Asia Centrală ar fi reparatul motocicletei. 

 

Dar. Și aici este marele dar. 

Motocicletele fiabile sunt astfel în mare prin exploatarea potențialului lor la maxim 75%.

Un motor din care ar putea scoate 150cp, ei ii limitează parametrii de stress si îl fac de 100cp.

 

Scurt pe 2 - o motocicletă fiabila este moartea pasiunii din prea multe puncte de vedere. 

Vor pune pe ea suspensiile cele mai fiabile dar și cele mai banale (o suspensie bună este una f complexa), vor pune pe ea un motor limitat ca turații și putere (senzații ioc, merge și atât, ca o mașină de cusut), vor pune pe ele bascule, șei, lumini care merg fără eșec de 10-15 ani pe alte modele (inovație și feeling de pensionar pe motor de nou). 

 

Un exemplu de fiabil și care probabil se va vinde masiv este NT1100-le de la Honda. 

Pe hârtie are tot ce trebuie pentru a fi fiabil:

- motor 2 in linie (legende pt stress mecanic minim, consum mic, tot ce trebuie pe hârtie) 

- cardan (incomparabil la capitolul stress zilnic vs lanț) 

- cutie automata (soluție tehnica de apocalipsa, nu am citit nicăieri de cutii automate Honda care sa fi crăpat). 

Trezește vreo senzație? 

Nu prea. 

Asta este partea cealaltă a monedei. 

Chestiile fiabile sunt testate în timp. 

Adica învechite conceptual și clasice pana la Dzeu și înapoi. 

 

Părerea mea e ca duci totul prea departe.

Cum zic englezii "you're overthinking". 

E ca și cum ai vrea sa îți găsești nevasta pe site-uri de matrimoniale și diseci toate candidatele ani de zile gasind motive pentru care niciuna nu este perfecta. 

In timp ce viata merge înainte acolo afara. 

Trebuie sa alegi una care îți place cel mai mult, sa pui banul pe ea și sa te dai. 

Există site-uri și pagini de posesori. Și oamenii de acolo au cam găsit soluții pentru toate minusurile. 

Dacă îți va plăcea un anumit model și îl vei lua, inclusiv atitudinea ta fata de ea va fi f relaxata și vei trece ușor peste probleme. 

Fiindcă toate au o chichita a lor care nu e ok. 

Nu exista motocicleta ideala ci doar cea mai apropiata de ideal pt fiecare din noi. 

Personal, nu ți-aș recombda sa intri pe site-uri sau pagini de posesori ca să vezi care is fiabile sau nu, fiindca acolo, de f multe ori, lumea întra când are probleme, respectiv pt a cauta soluția la ele. 

Și nu prea se concentrează pe a menționa și ce este grozav la anumite modele. 

Adica când le este bine se dau și nu prea sharuie chestia asta. După care, loc, buba, ce fac. 

 

Mai ia în calcul și varianta în care modelul x nu este fiabil dar are alte plusuri - este ieftin sau este super puternic, super fain la design, etc. 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Topic fără sens.

Fiabilitatea unei motociclete ține de mulți factori: cum a fost exploatată, câți proprietari a avut, cum a fost condusă, cum a fost păstrată. 

Astfel încât nu este relevant niciun răspuns care nu ține cont de aceste lucruri. 

Ce cauți tu se numește glob de cristal. 

 

+1! :)

Link to comment
Share on other sites

 

Toate motocicletele au plusuri si minusuri(sau/si compromisuri ingineresti),mai mult sau mai putin,acolo se face diferenta...

Link to comment
Share on other sites

Bai aloo va rog sa nu vă luați de BMW 😤😤😤

1681912745_Screenshot_20211227-081056_SamsungInternet.thumb.jpg.05c2901e8f5a69db067d0e44c308f5bd.jpg

 

Sunt foarte sensibilos când vine vorba de Big Blue

@_Raul_unde are NT1100 asta nou cardan? E pe lanț toată ziua.....din păcate

Link to comment
Share on other sites

Guest _Raul_
1 oră în urmă, SenorPink a spus:

 

@_Raul_unde are NT1100 asta nou cardan? E pe lanț toată ziua.....din păcate

 

Aaaa, ups. 

Da, ai dreptate.

Am mers prea departe în mintea mea cu paralela cu actuala. Și rămăsesem acolo 😊☺️

Mea culpa. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, SenorPink a spus:

Bai aloo va rog sa nu vă luați de BMW 😤😤😤

1681912745_Screenshot_20211227-081056_SamsungInternet.thumb.jpg.05c2901e8f5a69db067d0e44c308f5bd.jpg

 

Sunt foarte sensibilos când vine vorba de Big Blue

@_Raul_unde are NT1100 asta nou cardan? E pe lanț toată ziua.....din păcate

De cand ai devenit asa sensibilos,bre?

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, _Raul_ a spus:

 

Aaaa, ups. 

Da, ai dreptate.

Am mers prea departe în mintea mea cu paralela cu actuala. Și rămăsesem acolo 😊☺️

Mea culpa. 

 

Și eu mi-aș fi dorit să aibă cardan 😭

 

Acum 3 minute, Kristian K a spus:

De cand ai devenit asa sensibilos,bre?

 

 

De când cu k1600 🤭

Link to comment
Share on other sites

Du-te bre... :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, Kristian K a spus:

Du-te bre... :)

 

Mă jur pe toți cei 6 cilindrii

Link to comment
Share on other sites

Pfff...

Link to comment
Share on other sites

Sunt cunoscute mărcile Japoneze că fiind mai fiabile decât restul, totuși chiar daca sunt fiabile au și ele probleme comune și la asta mă refeream.

In anii 50 2 americani au lansat o teoria pentru că industria auto și nu numai, in care se spune că pentru a se menține un flux constant sau in creștere de produse noi respectiv profituri, producători vor trebui să planifice durata de viață a unui produs cât are garanție, și în ultima vreme cel puțin din anul 2000 încoace efectele acelei teorii se vad prin durata de viață a unui produs (mașină, motocicleta, etc.) Exemplu la mașini piesele se strica mai des și când le cumperi vezi că acea piesa face parte dintr-un ansamblu (preț mai mare) sau produsele devin demodate (aia arată mai bine are mai multe opțiuni etc.). 

Sunt sigur că cei ce dețin sau au deținut mașini au văzut aceste probleme.

Asa că comparativ cu ceilalți producători cele Japoneze par a nu fi afectate dar cine stie (honda in perioada 2008-2020 au rechemat in service peste 14 milioane de mașini cu diverse probleme)

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, burtica a spus:

Sunt cunoscute mărcile Japoneze că fiind mai fiabile decât restul, totuși chiar daca sunt fiabile au și ele probleme comune și la asta mă refeream.

In anii 50 2 americani au lansat o teoria pentru că industria auto și nu numai, in care se spune că pentru a se menține un flux constant sau in creștere de produse noi respectiv profituri, producători vor trebui să planifice durata de viață a unui produs cât are garanție, și în ultima vreme cel puțin din anul 2000 încoace efectele acelei teorii se vad prin durata de viață a unui produs (mașină, motocicleta, etc.) Exemplu la mașini piesele se strica mai des și când le cumperi vezi că acea piesa face parte dintr-un ansamblu (preț mai mare) sau produsele devin demodate (aia arată mai bine are mai multe opțiuni etc.). 

Sunt sigur că cei ce dețin sau au deținut mașini au văzut aceste probleme.

Asa că comparativ cu ceilalți producători cele Japoneze par a nu fi afectate dar cine stie (honda in perioada 2008-2020 au rechemat in service peste 14 milioane de mașini cu diverse probleme)

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Spre exemplu BMW-urile după 2009 au schimbat distribuția din fata cum era până atunci și au pus-o în spate unde e mult mai costisitor sa o verifici sau sa o schimbi (la seria 3 cel puțin) și cazuri asemănătoare sunt cu duiumul

Edited by burtica
Link to comment
Share on other sites

Guest goe 75

Deci omul e un mare specialist si nu avea nevoie de ajutor , doar de o audienta ...

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

Topic fără sens.

Fiabilitatea unei motociclete ține de mulți factori: cum a fost exploatată, câți proprietari a avut, cum a fost condusă, cum a fost păstrată. 

Astfel încât nu este relevant niciun răspuns care nu ține cont de aceste lucruri. 

Ce cauți tu se numește glob de cristal. 

 

Sau statistici. Stii ca un sondaj pe 1200 de oameni e relevant pentru o tara de 20 de milioane, cu marja de eroare de sub 3%, da? Gandeste-te ca o statistica a intrarilor in service intr-o tara cu multe motociclete e si mai relevanta.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +34900 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17700 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...