Sari la conținut

Kawasaki Zx6r.


claudeel
 Share

Postări Recomandate

Salutari prieteni! Daca tot stam in casa amortiti, poate mai veniti cu ceva idei vis a vis de paroblema asta.

Bun, din cand in cand, la pornirea la rece cu socul acctionat am exploziile astea pe evacuare, uneori sunt foarte zgomotoase, bubuie tare rau de tot.😅

Acum sa incep cu modificarile aduse motocicletei si ce s-a verificat la ea.

Filtru aer K&N, evacuare aftermarket, carburatoare curatate (de doua ori in service-uri diferite), reglate, sincronizate, cuie pontou noi OEM, slidere soc noi OEM, buji noi iridium NGK.

S-au incercat urmatoarele setari, suruburile de ameste setate de la 2 ture pana la 4 ture, siguranta cuielor de dozaj mutate pe aproximativ toate pozitiile, sitemul pair valve (cel ce baga aer proaspat pe evacuare) obturat sau liber, absolut nimic nu a mers, pe decelerare intre 7000-4500 rpm am rateuri pe evacuare, nu foarte accentuate dar sesizabile. 

Daca la pornire ii dau la automat cateva secunde fara soc, atunci cand acctionez socul nu mai da acel rateu, am observat ca atunci cand temperatura ambientala trece de 10-15 grade celsius, acel rateu apare rare ori, spre deloc.

Nu este o chestie care sa ma deranjeze,dar daca tot ne plictisim am zis ca de ce nu sa avem un subiect de discutie. Va salut!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e destul de normal pe vremea asta! in schimb ti-as recomanda un dit dynojet, nu e scump, maxim 120 de euro, depinde de unde il iei, dar o sa te bucuri de filtru si de evacuare cum trebuie! :) n-o sa castigi toti caii din lume, in schimb vei avea ceva mai mult cuplu in mici si medii, linia de putere mai liniara si per total va fi mai rapida si usor de condus in acelasi timp! nu ceva de genul "minuuuneee" dar sesizabil oricum. daca iei un dynojet si stage 3 poti sa-ti iei si un cititor cu +4 grade la avans si atunci chiar o sa zici "wow"... :) 

https://www.ebay.co.uk/itm/153468553940

 

p.s. rateutile alea sunt normale, motorul merge un pic mai sarac cu afr-ul dat de combinatia dintre jiglerele stock, filtrul sport si evacuarea goala! vara nu e asa mare diferenta la relanti, in schimb iarna aerul este mai dens, deci concentratia de oxigen este mai mare, intra mai mult oxigen in camera de ardere, nu se aprinde chiar de la prina roatatie, compresia este adiabatica, pana electromotorul accelereaza la o anumita turatie putina benzina scapa pe evacuare, cum se aprinde prima oara amestecul in camera de ardere ies si flacari pe evacuare si aprind benzina scapata inainte! e simplu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, claudeel said:

Bun, din cand in cand, la pornirea la rece cu socul acctionat am exploziile astea pe evacuare, uneori sunt foarte zgomotoase, bubuie tare rau de tot.😅

 

Bleah! Neglijabil.

La alţii bubuie şi mai rău, totul e să te obişnuieşti:

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, MotoS Garage said:

p.s. rateutile alea sunt normale, motorul merge un pic mai sarac cu afr-ul dat de combinatia dintre jiglerele stock, filtrul sport si evacuarea goala! vara nu e asa mare diferenta la relanti, in schimb iarna aerul este mai dens, deci concentratia de oxigen este mai mare, intra mai mult oxigen in camera de ardere, nu se aprinde chiar de la prina roatatie, compresia este adiabatica, pana electromotorul accelereaza la o anumita turatie putina benzina scapa pe evacuare, cum se aprinde prima oara amestecul in camera de ardere ies si flacari pe evacuare si aprind benzina scapata inainte! e simplu!

 

Pentru cei ca mine, mai putin documentati, am sapat putin sa inteleg si eu despre ce e vorba :D :

- AFR - air-fuel-ratio 

- Jiggler - Componenta a carburatorului, un tub prin care intra benzina (pentru a se amesteca cu aer)

- Adiabatic - "În termodinamică, un proces adiabatic este o transformare care se petrece într-un sistem ce nu efectuează schimb de căldură cu exteriorul. În general, un proces care se petrece destul de repede față de viteza cu care are loc schimbul de căldură, poate fi considerat adiabatic, chiar dacă izolarea termică de mediul exterior nu este perfectă (de exemplu: propagarea sunetelor prin gaze)"
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, patrick1 a spus:

Şi acum ai înţeles de ce apar rateuri în evacuare, dar nu şi în admisie?

Ce crezi, le aveam deja salvate și mă gândeam luna viitoare să le cumpăra. 😅😅 Merci de sfat, acum chiar că le cumpăr! 😁

 

 

Bun, că tot mă plictisesc, am desfăcut carburatoarele, sunt eu cealapa sau nivelul plutitoarelor este foarte mare, în loc de 7+- 2 MM, eu am 10mm plus. Limbile plutitoarelor sunt îndoite foarte mult.🤔IMG20220114133255.thumb.jpg.1f6e59bca93303bc500fb22b03f3722e.jpgScreenshot_2022-01-14-12-49-11-50_260528048de7f2f358f0056f785be619.thumb.jpg.6b777a059c0c77077de4c8ba09bc4f42.jpg

IMG20220114134152.jpg

Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nah' ... băieţii ăştia s-au gândit la ce şi cum să facă ei să respecte normele EPA (Environmental Protection Agency) şi să nu poluezi cu gaze nearse ... aşa că se pare că soluţia a fost să le ardă în toba de evacuare prin "PAIR (Pulsed Air Induction Reed) valves", adică aer proaspăt introdus în evacuare şi ... BUM!

 

https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/23-pair-valve-removal-on-a-vtec/

7 minutes ago, claudeel said:

sunt eu cealapa sau nivelul plutitoarelor este foarte mare, în loc de 7+- 2 MM, eu am 10 și! 🤔

MotorcycleClearTubeFuelMeasurement-300x225.thumb.jpg.daa28a77c32233ae993cab9145501544.jpgĂsta ar fi nivelul benzinei în camera de nivel constant.

Ce măsori tu pe acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, patrick1 a spus:

 

Nah' ... băieţii ăştia s-au gândit la ce şi cum să facă ei să respecte normele EPA (Environmental Protection Agency) şi să nu poluezi cu gaze nearse ... aşa că se pare că soluţia a fost să le ardă în toba de evacuare prin "PAIR (Pulsed Air Induction Reed) valves", adică aer proaspăt introdus în evacuare şi ... BUM!

 

https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/23-pair-valve-removal-on-a-vtec/

MotorcycleClearTubeFuelMeasurement-300x225.thumb.jpg.daa28a77c32233ae993cab9145501544.jpgĂsta ar fi nivelul benzinei în camera de nivel constant.

Ce măsori tu pe acolo?

Înălțimea plutitoarelor conform manualului! 

Screenshot_2022-01-14-13-51-22-92_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, claudeel said:

Înălțimea plutitoarelor conform manualului! 

Screenshot_2022-01-14-13-51-22-92_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.jpg

Adică de la 5 la 9 mm (+/-30%). Pfff ... câtă precizie!

Şi oare îţi trebuie şubler la toleranţa asta de Wakasaki? :)

31 minutes ago, claudeel said:

Limbile plutitoarelor sunt îndoite foarte mult.🤔

Asta înseamnă că a mai observat careva (înaintea ta) cum că ar fi AFR-ul (air-fuel-ratio) prea mic şi amestec prea bogat cu efect de rateuri în evacuare şi ... o fi umblat pe acolo să mai reducă din nivelul benzinei.

Şi din costurile cu carburanţii.

 

Nah' ... la acurateţea asta absolut impresionantă din manual ... ce să mai zic?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, patrick1 a spus:

Adică de la 5 la 9 mm (+/-30%). Pfff ... câtă precizie!

Şi oare îţi trebuie şubler la toleranţa asta de Wakasaki? :)

Asta înseamnă că a mai observat careva (înaintea ta) cum că ar fi AFR-ul (air-fuel-ratio) prea mic şi amestec prea bogat cu efect de rateuri în evacuare şi ... o fi umblat pe acolo să mai reducă din nivelul benzinei.

Şi din costurile cu carburanţii.

 

Nah' ... la acurateţea asta absolut impresionantă din manual ... ce să mai zic?

Anterior am fost puțin eronat când am spus "10mm".

Treba stă în felul următor, în service au setat înălțimea plutitoarelor la 3mm iar nivelul benzinei este la doar 4mm sub linia de control, o diferență enormă față de ce spune manualul (20.2+-1 MM).

Am pus plutitoarele la 7mm, pornește ok, merge destul de decent, rateurile de pe evacuare s-au redus considerabil doar că rămâne turația puțin agățată, nu coboară cursiv la ralanti, am măsurat nivelul și este la 28mm sub linia de control, merge cu amestec sărac și de aia face și așa cu turația.

Având în vedere ca este multă migăleală să aduci nivelul la valorile corecte, mi-am desfăcut niște bere, m-am plictisit de carburatoare și le-am lăsat pentru data viitoare când mi-o veni cheful. 

Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

28 minutes ago, MotoS Garage said:

dati afara gunoiul senil, n-are nici haz...

Cratima nu se găseşte de cumpărat în satul tău?

:crack:

La crâşmă, bineînţeles.

Ţucu-ţi şi mânca-ţi-aş nivelul (de benzină)!

On 1/14/2022 at 1:17 PM, MotoS Garage said:

maxim 120 de euro

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mamă ce haos este aici! 😅

În altă ordine de idei, n-am avut chef azi dar am zis să termin treaba. Am reușit să reglez nivelul la în specificațiile date de manual, pornește foarte bine la rece cât și la cald fără bang, but și poc, revine frumos la idle și trage bine fără întreruperi. Între 1300 și 2000 rpm nu prea îi place dar în rest este ok, am dat comandă de un CarbtunePro să văd cum stă treabă cu sincronizatul clapetelor, m-am cam săturat să dau o grămadă de bani la service și să strâng șuruburi lăsate slabe de ei. 

IMG20220115150655.jpg

Editat de claudeel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@patrick1 si @MotoS Garage va rog sa reveniti la subiectul topicului fara alte apelative. 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai e simplu, dati afara izvorul de aberatii! a mai fost dat o data, a revenit sa ne bage prostii pe gat! in lumea reala, fata-n fata, nu il lasa lumea sa abereze! asa pe forum sta sa ne strice ochii cu tampenii...

1 hour ago, claudeel said:

Mamă ce haos este aici! 😅

În altă ordine de idei, n-am avut chef azi dar am zis să termin treaba. Am reușit să reglez nivelul la în specificațiile date de manual, pornește foarte bine la rece cât și la cald fără bang, but și poc, revine frumos la idle și trage bine fără întreruperi. Între 1300 și 2000 rpm nu prea îi place dar în rest este ok, am dat comandă de un CarbtunePro să văd cum stă treabă cu sincronizatul clapetelor, m-am cam săturat să dau o grămadă de bani la service și să strâng șuruburi lăsate slabe de ei. 

IMG20220115150655.jpg

 

 

iti dau un sfat: anuleaza comanda, carbtune e o mizerie sinistra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, MotoS Garage a spus:

 

 

 

iti dau un sfat: anuleaza comanda, carbtune e o mizerie sinistra...

Păi și ce să iau, am văzut că au recenzii destul de ok. Ce să iau, am o panaramă de ceasuri chinezești dar nu le-aș recomanda nici dușmanului meu, trebuie să ajungă la gunoi cât de curând, le am pe undeva prin magazie și îmi este lene să le caut dar când dau de ele direct la gunoi. 😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, claudeel a spus:

am o panaramă de ceasuri chinezești dar nu le-aș recomanda nici dușmanului meu, trebuie să ajungă la gunoi cât de curând, le am pe undeva prin magazie și îmi este lene să le caut dar când dau de ele direct la gunoi. 😅

Ce fac, bâțâie acele și nu le poți stabiliza din robinet? Au nevoie de un volum de liniștire între robinet și manometru, sau pui un "jigler" cu gaură mică pe fiecare furtun și un filtru de benzină, ceva pe post de tampon după el. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Ce fac, bâțâie acele și nu le poți stabiliza din robinet? Au nevoie de un volum de liniștire între robinet și manometru, sau pui un "jigler" cu gaură mică pe fiecare furtun și un filtru de benzină, ceva pe post de tampon după el. 

Au venit cu niște tuburi care să limiteze fluxul de vacuum, le-am pus și niște robineți de acvariu și degeaba, bat ca toate alea și nici nu mi se par atât de precise.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, claudeel said:

Mamă ce haos este aici! 😅

În altă ordine de idei, n-am avut chef azi dar am zis să termin treaba. Am reușit să reglez nivelul la în specificațiile date de manual, pornește foarte bine la rece cât și la cald fără bang, but și poc, revine frumos la idle și trage bine fără întreruperi.

Asta e bine daca ai nimerit afr-ul pe adiabata fara acel maxim 120 de euro:crack:

Si este admirabil faptul ca citesti manualul (in engleza) in timp ce unii din oarece garaje nu pot scrie corect nici pre rumuneste.

1 hour ago, Kristian K said:

rog sa reveniti la subiectul topicului

Eu nu am parasit subiectul topicului si nici nu (incerc sa) golesc buzunarele altora (cu abureli) :)

Nah' ... asta cam deranjeaza ...

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, patrick1 a spus:

Asta e bine daca ai nimerit afr-ul pe adiabata fara acel maxim 120 de euro:crack:

Si este admirabil faptul ca citesti manualul (in engleza) in timp ce unii din oarece garaje nu pot scrie corect nici pre rumuneste.

Eu nu am parasit subiectul topicului si nici nu (incerc sa) golesc buzunarele altora (cu abureli) :)

Nah' ... asta cam deranjeaza ...

E vorba de limbaj si subtilitatile lui,ai inteles la ce ma refer,ca doar nu esti toop. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...