Sari la conținut

Postări Recomandate

4 hours ago, vis-a-vis said:

Pare-se că chinezăriile au mai puține probleme tehnice decât frații KTM...

 

KTM câștigă de mai bine de 20 de ani la Dakar și tot zice lumea că-s proaste 🤷‍♂️

Lăsând gluma, faptul că au terminat cursa e un semn bun. Dar de aici până la a vinde un produs bun de serie, mai este cale lungă - distribuție, fiabilitate în timp, piese, servisare, etc. Să ajungă motocicletele alea pe stradă, să vedem review-uri și păreri de posesori după 1 sezon măcar și mai vorbim atunci.

 

Am mai spus, cred că este un motiv pentru care cei de KTM vând rally-replica la prețul respectiv și nu o fac road-legal.

 

1 hour ago, vis-a-vis said:

Oricum nu cred că vor face mare brânză Kove cu piloți chinezi.

 

Dacă vor ajunge să se bată pentru podiumuri sigur vor aduce piloți competitivi. La prima lor participare unde scopul era doar să termine cursa nu avea rost să aducă piloți cu blazon pe care să-i plătească cu bani mulți pentru ceea ce, se pare, pot face și niște piloți fără experiență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 328
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 5 ore, vis-a-vis a spus:

 

Nu știu cât te uiți tu la rallyraid și cât la fotbal, dar în sportul ăsta Dakarul îl câștigă pilotul. Materialul de concurs la vârf e destul de similar. Yamaha se câcâie de ani buni să mai ajungă unde a fost odată, însă Hondei nu i-a luat foarte mult ca să câștige... Că vin și chinezii din urmă, asta înseamnă concurență. Însă, dacă erai atent, piloții se învârt de la o echipă la alta. Performanțele lor rămân cam tot p-acolo... Oricum nu cred că vor face mare brânză Kove cu piloți chinezi.

 

Acum că ai zis asta, pot spune că fiabilitatea ktm a crescut de când s-a mutat în China :D 

Pai avand in vedere ca nu ma uit de loc la fotbal se pot afirma ca ma uit infinit mai  mult la Dakar. 

Yamaha in ultimii ani in care a participat, nu a avut chiar o echipa de uzina, ci jumatate as zice, adica echipa Yamha era ajutata de Yamaha Europa si asta se vedea peste tot. Asa cum am spus Yama a capitulat de multi ani. 

Despre Honda iti amintesc ca a amanat lansarea Africa Twin ca sa poata sa faca reclama legitima cu Dakar DNA si pana la urma si-au bagat picioarele de usor ce le-a fost.

Eram atent si pilotii de top intr-adevar mai migreaza, dar cumva tot KTM e in top.

Din pacate pentru mine eu n-am apucat KTM-uri din alea fiabile din China asa ca poate ma mut pe Kove cand m-oi satura sa am probleme la KTM  ;) .

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Dacă vor ajunge să se bată pentru podiumuri sigur vor aduce piloți competitivi. La prima lor participare unde scopul era doar să termine cursa nu avea rost să aducă piloți cu blazon pe care să-i plătească cu bani mulți pentru ceea ce, se pare, pot face și niște piloți fără experiență.

Din ce am inteles baietii de la Kove sunt foarte patrioti si vor sa castige Dakarul cu piloti chinezi, evident ca s-ar putea sa nu castige 10 ani de acum incolo, dar asta e ultima dintre problemele mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, PzKpfW said:

 

KTM câștigă de mai bine de 20 de ani la Dakar și tot zice lumea că-s proaste 🤷‍♂️

Lăsând gluma, faptul că au terminat cursa e un semn bun. Dar de aici până la a vinde un produs bun de serie, mai este cale lungă - distribuție, fiabilitate în timp, piese, servisare, etc. Să ajungă motocicletele alea pe stradă, să vedem review-uri și păreri de posesori după 1 sezon măcar și mai vorbim atunci.

 

Am mai spus, cred că este un motiv pentru care cei de KTM vând rally-replica la prețul respectiv și nu o fac road-legal.

 

 

Dacă vor ajunge să se bată pentru podiumuri sigur vor aduce piloți competitivi. La prima lor participare unde scopul era doar să termine cursa nu avea rost să aducă piloți cu blazon pe care să-i plătească cu bani mulți pentru ceea ce, se pare, pot face și niște piloți fără experiență.

Unul din motive poate fi faptul ca publicul poate fi prostit usor, de marketing, me included so far) sa cumpere mobre din ce in ce mai grele si puternice cu gandul ca poate face cine stie ce off-road cu ele. Deci odata ce le ies vanzarile cu mobre de ~15000€ si +200Kg nu trebuie sa investeasca in a face unele mai usoare.

Cum am mai spus, motoare fiabile de 450cc s-au mai facut, ce a fost asa greu sa le puna un tower cu parbriz si sa nu depaseasca 160Kg cu 15L de combustibil, nu stiu!? 
In mare parte vor fi folosite la adventure si enduro si mai putin la Rally Raid in Dakar, asa ca ar trebui sa reziste unei exploatari mediocre, cel putin eu pentru asta as lua una sau pe amandoua daca mi-as permite (Kove + Fantic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Cavaleru a spus:

@ERU ar fii o problema cred ca nu va fii road legal...

 

Daca ai fi citit ce am scris cu ceva postari in urma, ai fi stiut ca le-am dat mail si erau in proces de omologare in EU. De asemenea faptul ca au ABS pe cele doua variante "civile" ar trebui sa fie un indiciu ca cel putin incearca sa le fac road legal [pe langa semnale, claxon, oglinzi, etc]

Acum 9 ore, Adrian Gabor (Wolverine) a spus:

Unul din motive poate fi faptul ca publicul poate fi prostit usor, de marketing, me included so far) sa cumpere mobre din ce in ce mai grele si puternice cu gandul ca poate face cine stie ce off-road cu ele. Deci odata ce le ies vanzarile cu mobre de ~15000€ si +200Kg nu trebuie sa investeasca in a face unele mai usoare.

Cum am mai spus, motoare fiabile de 450cc s-au mai facut, ce a fost asa greu sa le puna un tower cu parbriz si sa nu depaseasca 160Kg cu 15L de combustibil, nu stiu!? 
In mare parte vor fi folosite la adventure si enduro si mai putin la Rally Raid in Dakar, asa ca ar trebui sa reziste unei exploatari mediocre, cel putin eu pentru asta as lua una sau pe amandoua daca mi-as permite (Kove + Fantic).

 

Asta a fost un trend acum ceva timp si deja exista tendinte de inversare a lui. La ce ma refer, de fiecare data cand aparea un model nou, era mai mare si mai greu decât cel pe care il inlocuia. Dar piata a fost luata prin surprindere de 790 si T7, imediat dupa asta a aparut in scena si Touareg mergand pe aceeasi idee, astfel incat 850GS si Tiger 900 au devenit foarte repede irelevante in clasa de mijloc. La clasa mare lucrurile stau altfel, dar pe de alta parte alea sunt de fapt de touring pe drumuri mai proaste eventual.

In clasa mica nu este momentan decat CRF 300 /Rally restul fiind niste glume. 

 

P.S. Kove pregateste un bicilindru de 800 cmc cu 95 de cai si 165 kg dry. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, ERU said:

 

Daca ai fi citit ce am scris cu ceva postari in urma, ai fi stiut ca le-am dat mail si erau in proces de omologare in EU. De asemenea faptul ca au ABS pe cele doua variante "civile" ar trebui sa fie un indiciu ca cel putin incearca sa le fac road legal [pe langa semnale, claxon, oglinzi, etc]

Am aflat zilele trecute de la persoane din mediul online faptul ca s-au inceput deja procedurile de import de catre dealeri din Slovenia, Grecia si Franta, deci pe piata din UE vor intra destul de sigur.

 

www.barankmoto.si

www.gjmotor.gr

www.bhr-moto.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, Adrian Gabor (Wolverine) said:

In mare parte vor fi folosite la adventure si enduro si mai putin la Rally Raid in Dakar, asa ca ar trebui sa reziste unei exploatari mediocre, cel putin eu pentru asta as lua una sau pe amandoua daca mi-as permite (Kove + Fantic).

 

Nișa pentru o asemenea motocicletă este foarte limitată, la asta mă refeream când spuneam că există motive pentru care nu fac și alții așa ceva. Model inspirat din rally-raid în Europa, unde se merge în proporție de 90%+ pe asfalt?! Majoritatea cumpărătorilor vor ceva care poate face și ceva off-road, dar care să fie și relativ confortabil și versatil în rest. Puțini au mai mult de o motocicletă, iar cei care vor să facă enduro au o motocicletă dedicată, nu ceva care din start este compromis de nevoia de a merge și pe stradă.

 

Abordarea asta de "avem nevoie de o motocicletă de rally-raid pentru stradă" mă duce cu gândul la băieții cu superbike-uri care se plimbă vara între semafoarte prin oraș în combinezon de circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ERU a spus:

 

In clasa mica nu este momentan decat CRF 300 /Rally restul fiind niste glume. 

 

Daca ar face un CRF 450/Rally, plecand de la acceasi reteta, dar sa fie o varianta mai potolita vs  si ok pentru mers pe strada, reviziile la km si nu la ore, dar cu 45 cai-nu lesinata ca 300 le, ar vinde binisor. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema puterii la CRF300 este doar pe asfalt, parerea mea. In teren e suficienta putere. Dar da, un motor de 450, 45 de cai, suspensii mai bune din fabrica, si poate 20 kg in minus, ar fi ceva deoasebit. Si cred ca Honda o poaet face, dar nu sub 10000 euro pret de vanzare.

Pentru mine CRF 300 e suficient, mai ales ca te poti busi suficient de rau si la viteze de 20Km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi CRF-ul de 450 L sare de 10000 de euro, dacă îi mai pun rezervor mai mare și parbriz, va sări de 12000. Pe bună dreptate că te vei gândi la Ténéré sau 890 Adventure... CRF-ul de 300 e relativ ieftin, mai ales cu rabla. E nebunia asta acum cu 450 cm³, dar tot monocilindrele mari de 6-700 sunt miezu'. Dacă nu sar de 140 kg, cum a fost și cazul XR650R, nu vrei altceva. Te piși și pe el de parbriz. Doar o altă piesă care se poate sparge în off-road... Și apropo' de xr650r, Honda e clar că nu are istoric în producția de masă cu modelele "ready to race". Preferă să meargă pe modele mediocre dar mai fiabile. Vezi XR650L care a ajuns deja la model year 2022...

Probabil că chinezii vor specula nișa asta care este acum în foame, adventure-dual-sport-mobră de TET/eventual road Booking race. Poate îi și va influența pe producătorii consacrați să scoată și ei niște modele mai potrivite, așa cum a făcut KTM cu 790/890 Adventure când a plecat urechea la ce vrea motociclistul de adventure... Acum au pe țeavă și 390/490 cu adevărat adventure. Probabil va fi miez și aia. Păcat că vor fi foarte scumpe și vei trage la loteria KTM din punct de vedere al fiabilității... 

Acum 59 minute, Adrian M. a spus:

 

 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, vis-a-vis a spus:

 

 

Daa, eu ma gandeam la un crf 450L , cu ..50% mai scump maaaaxim, vs 300L. Ceva de genul... un motor mai de doamne ajuta, spre 40 cai-dar nu ca pe crfu 450r cu revizii la ore, 10k pret, si 55 cai. O varianta un pic mai potolita, rezonabila pe asfalt, un pic mai grea , un bord un far bla bla. Reteta de la CRF300L, aplicata pe modelul 450. Daca 300 rally e 6600 +tva, 440L rally sa fie, nu stiu, 8000? 

SI sa se distinga de T7, Tuareg, 790/890, prin simplul fapt ca este pe bune un dual sport mai usurel, suplu, nu un adv de clasa medie, de 210 kg.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Ceva interesant de împărțit:

Am fost azi la ktm, prima vizita de curtoazie pe anul ăsta.

Oamenii ăștia auechipa de raliu dinainte ca noi sa " ieșim din cominism" și merg la Dakar cu mult înainte ca eu sa fiu pe la ei prin curte.

 

Stau și povestesc cum a fost ce au făcut, na, chestii faine de auzit, practic ce vezi pe net da cu multe detalii și din sursa directă. 

 

Evident întreb da ce e cu kove, și aicea a fost surpriza. 

Ei au avut doi mecanici din echipa lor (care sunt și în service) care au lucrat și la moto kove, pe lângă ca, logistic, echipa poloneza le-au organizat chinezilor tot dakarul.

 

Kove aparent nu e nimic inventat peste noapte, este o, cică, mega fabrica care de mult și bine produc și asamblează întreg motoare pentru japonezi.

Secretomania e mare deci nu putu scoate când cine ce, dar băieții știu clar ca fac pentru homda, dar din nou nu și ce modele, plus ca suspectează ca ar face componente pentru ktm.

 

În concluzie, astia super impresionați de moto kove, toate terminând raliul, piloții cică fiind foarte buni, da unul din ei super rapid.. sa fie el sănătos. 

În primele zile singura problema e ca își prăjească zilnic toți ambreiajul, apoi au trecut pe ambreiaje honda, da tot făcute de ei și nu au mai avut problema.

Doar unuldin motoare avea pistonul pe moarte după terminarea dakarului, restul no problem.

 

Ziceau ca au avut mult de munca pana când au găsit un setting bun pentru suspensie care erau făcute de kove, dar erau showa, adică băieții ăștia fac sissupensiile pentru honda 🙂

După cum ziceau oamenii aicea, motoarele alea la suspensie au de lucru și minus ca au doar o pompa de benzina în 3 rezervoare, cel din spate alimentând prin gravitație cel față stânga unde e pompa.

 

Acest dealer aicea încearcă sa închidă dealul cu kove sa vând ei în polonia motoarele, oamenii au zis ca e ce trebuie și la preț de 8000 ziceau.

Face sens, ca vinzi modele ce ți ar lua clientela de 690.

 

Apropo, citeam fix acuma ca platforma de 490a ktm nu mai vine și se investeste in noul 690...

 

 

Sunt curios dacă cineva a inghiti in sec citing cele relatete de mine 🙂

 

Acuma kove o sa aibe motoare permanentă la baza de antrenament din emirate, pe lângă ce gaseai acolo de la ktm in special.

Adică piloții închiriază sa se antreneze.

 

Eu aștept 🙃

 

Editat de hora09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi aia cu pus de ambreiaje de Honda în loc de chinezăriile care s-au prăjit, spune totul... Mai au pâine de mâncat până să ajungă la nivelul japonezilor. Pe de altă parte, personal nu m-aș grăbi să cumpăr un model nou de la firme consacrate, d-apăi mobre de la firme abia apărute. Una e să copiezi și alta e să concepi. 

Făcând o paralelă, după o experiență de câțiva buni la Dacia/Renault,dacă ar pleca francezii iar și ar rămâne românii să facă mașini, s-ar alege (iar) praful. Orice firmă mare care și-a externalizat producția în China, nu a pus pe tavă toată concepția, toată tehnologia. E clar că chinezii își fac și ei mobrele separat, dar nu concepute de la zero așa cum mâncau rahat în clipul de prezentare pus de mine de la Dakar. Dacă ambreiajul e 1:1 cu cel de la Honda, apăi sunt și alte piese p-acolo de la ei. Pe de altă parte, o mobră de 8 mii, cu care poți merge la un rally raid în regim amator, nu poate fi decât binevenită. Concurența a fost bună întotdeauna pentru buzunarul clientului final. Ăia care se bucură pentru monopolul unei singure firme în orice ramură motor sport, sunt nițel retardați... 

În legătură cu piloții chinezi, tot în clip laudă pe unul dintre ei. Am stat cu ochii pe el, la timpii de etapă și de câteva ori chiar filmat. Nu e de nivelul ălora care se bat la podium nici pe departe, aș zice că și Gyenes e mult peste. 

Cât despre polonezi și motorsport. Da, au genă bună pentru sporturile astea. La clasa side-by-side e o întreagă familie de polonezi care se bat la vârf. Însă problema e că vin din țară ex comunistă. Nu au banu' ca cei din vest. Acum ceva timp jucam on-line un simulator de curse (Live for speed) și când intrau polonezi, nu te țineai după ei, și erau mulți, pasionați. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concurență e ce mi-as dori și eu, de obicei e câștig pentru toată lumea (aproape).

 

Citeam într-o publicație poloneză că cove (lăsați cacofonia la locul ei) face parteneriat cu ktm.. lumea devine doar mai mică. 

 

Uitându-mă la modelele lor naked, înainte sa citesc, mie îmi bat prea tare la ochi a fi huskiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super interesante informatiile. Daca singura lor problema a fost cu ambreajele, pot sa stau linistit.

Aia cu o singura pompa e cu dus si intors, adica daca pompa e ok, dpmdv e mai bine sa cada gravitational si overall e mai usoara mobra.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

În cel mai bun caz, păreri subiective sau cel puțin bazate pe piața din US. În Europa, cererea pentru așa ceva este limitată/de nișă. Chinezii nu au însă nimic de pierdut: la fel ca și în cazul mașinilor electrice, sunt obligați să intre pe nișe noi, în care nu prea există competiție. Altfel nu au cum să prindă din urmă fabricanții consacrați.

 

În rest, următoarele replici demonstrează că băiatul ăsta fie nu are habar despre subiect, fie potrivește lucrurile în stilul în care să-i iasă lui narativa.

  • "(...) era of Chinese innovation and disruption (...)"
  • "China is doing exactly what Japan was doing in the 1970's (...)"
  • "(...) it's not that China is incapable of producing high-end, premium products - because they do: like iPhones, XBoxes, Volkswagens (...)"

 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

În cel mai bun caz, păreri subiective sau cel puțin bazate pe piața din US. În Europa, cererea pentru așa ceva este limitată/de nișă. Chinezii nu au însă nimic de pierdut: la fel ca și în cazul mașinilor electrice, sunt obligați să intre pe nișe noi, în care nu prea există competiție. Altfel nu au cum să prindă din urmă fabricanții consacrați.

 

Parerile astea subiective abunda inclusiv din partea europenilor, arunca un ochi pe grupurile de pe FB.

Sincer oamenii cu care am vorbit live pe tema asta sunt oarecum pe aceeasi lungime de unda, dar oamenii aia fac genul de ture pentru care mobra asta a fost conceputa [TET si chestii asemanatoare], probabil tu nu faci asa ceva si de aia nu intelegi de ce e sexy mobra asta.

 

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

 

În rest, următoarele replici demonstrează că băiatul ăsta fie nu are habar despre subiect, fie potrivește lucrurile în stilul în care să-i iasă lui narativa.

  • "(...) era of Chinese innovation and disruption (...)"
  • "China is doing exactly what Japan was doing in the 1970's (...)"
  • "(...) it's not that China is incapable of producing high-end, premium products - because they do: like iPhones, XBoxes, Volkswagens (...)"

 

 

Asta este parerea ta, pe care personal nu o impartasesc, de fapt sunt mai aproape de parerea lu' nenea youtuberul. Culmea este ca sunt multi motociclisti mai in varsta cu state vechi de plata care isi aduc aminte de vremurile alea cand japonezii erau in aceasi pozitie. Cuvma ajuta sa stii istorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45 minutes ago, ERU said:

Sincer oamenii cu care am vorbit live pe tema asta sunt oarecum pe aceeasi lungime de unda, dar oamenii aia fac genul de ture pentru care mobra asta a fost conceputa [TET si chestii asemanatoare], probabil tu nu faci asa ceva si de aia nu intelegi de ce e sexy mobra asta.

 

Nu am spus că nu este "sexy", doar că nișa de cumpărători este foarte redusă. Unul dintre principalele motive probabil pentru care niciun producător major nu oferă deja așa ceva. În rest nu umblu pe FB și alte prostii, dar știu ce războinici de tastatură mișună pe acolo. Când vine vorba de pus banul jos, se subțiază la mijloc. Vezi ce s-a întâmplat cu Aprilia Tuareg.

 

48 minutes ago, ERU said:

Culmea este ca sunt multi motociclisti mai in varsta cu state vechi de plata care isi aduc aminte de vremurile alea cand japonezii erau in aceasi pozitie.

 

În aceeași poziție, au fost - novici în fabricatul motocicleteleor, față de americani și europeni.

 

Abordarea lor a fost însă complet diferită. Japonezii s-au impus prin cultura de lucru, investiții în inovație și metode de producție (vezi toyotism), și motorsport. Astfel au reușit să ofere produse mai bune, mai fiabile și mai performante. Cu tot respectul pentru chinezi, ceea ce fac ei în momentul de față se rezumă doar la copiere și producție în masă - susținută indirect tot de către americani și europeni. 

 

Nu trebuie să fii motociclist ca să pricepi asta, trebuie însă să cunoști puțin cultura de producție și procesele de muncă industriale. Cunoștințe pe care băiatul ăla de pe YT se pare că le are. Dar lumea se identifică ușor cu părerile similare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 26.01.2023 la 17:59, hora09 a spus:

Concurență e ce mi-as dori și eu, de obicei e câștig pentru toată lumea (aproape).

 

Citeam într-o publicație poloneză că cove (lăsați cacofonia la locul ei) face parteneriat cu ktm.. lumea devine doar mai mică. 

 

Uitându-mă la modelele lor naked, înainte sa citesc, mie îmi bat prea tare la ochi a fi huskiuri.

dacă te uiti atent la chinezarie, vezi foarte multe elemente care seamnana cu 690

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to KOVE 450 Rally

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...