Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

Daca ai un bat in fund si nu poti sa stai dacat drept , poate ai dreptate.

 

In lumea reala , un parbriz de calitate buna , pus pe un naked , face o diferenta enorma . In unele  cazuri are efect mai bun decat cel stoc de Fazer , pentru ca este mai aproape de corp.

 

 

Tot in lumea reala, in care mai sunt si oameni inteligenti , iti variezi pozitia corpului in functie de anumite situatii . Am vazut foarte multi care stau pe motor ca niste saci de cartofi...dar sa speram ca tinerii de aici o sa invete mai bine de la inceput si nu o sa faca la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, goe 75 a spus:

decat cel stoc de Fazer , pentru ca este mai aproape de corp

 

Tot dincolo de ghidon vine. 

Ai să râzi, dar carenuța de Fazer chiar protejează! Bine, nu capul care rămâne în bătaia vântului dacă nu ai vreun touring sau cruiser cu un parbriz cât o velă sau te ascunzi după unul de sportivă. 

Dpmdv pt drumuri în afara orașului trebuie minim o semicarenă gen Fazer. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, goe 75 a spus:

Daca ai un bat in fund si nu poti sa stai dacat drept , poate ai dreptate.

 

In lumea reala , un parbriz de calitate buna , pus pe un naked , face o diferenta enorma . In unele  cazuri are efect mai bun decat cel stoc de Fazer , pentru ca este mai aproape de corp.

 

Puig face parbrize bune, zice lumea. Mi-am pus așa ceva pe ER5, luam vântul în gât și cap. Dacă mă aplecam (sanchi, e naked, nu speed), lua soția în cască tot vârtejul. Decizia corecta a fost schimbarea mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 minute ago, ENEOS said:

 

Tot dincolo de ghidon vine. 

Ai să râzi, dar carenuța de Fazer chiar protejează! Bine, nu capul care rămâne în bătaia vântului dacă nu ai vreun touring sau cruiser cu un parbriz cât o velă sau te ascunzi după unul de sportivă. 

Dpmdv pt drumuri în afara orașului trebuie minim o semicarenă gen Fazer. 

 

Nu mi-am dat doar cu presupusul , chiar am facut comparatie directa pe drumuri publice , in afara orasului , intre un Fazer 600 , un Gsr 600 fara parbriz si un z750 cu parbrizul mare Puig.

Protectia oferita de Fazer a fost mai slaba . Eu am 183.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost plăcut surprins de protecția Fazerului (FZ6, nu 600 vechi), cel puțin pt că nu îmi înghețau mâinile ca la transșlap cu tot cu lopățele. Capul da, e în vânt, ba chiar bătea cumva în gât/sub cască, am rezolvat cu chin strip sau cum îi spune. Naked cu parbriz m-a făcut steag și trebuia să strâng tot timpul rezervorul între genunchi ca să nu mă crăcăneze, drept că fără parbriz inițial iar apoi cu unul destul de micuț. 

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru pareri si raspunsuri!

6 hours ago, goe 75 said:

@Cotobin

 

Te mai scremi putin in privinta bugetului sau negociezi ca un profesionist si poti lua un z750 cu abs , uite :

 

https://m.olx.ro/d/oferta/kawasaki-z750-abs-2008-IDfvWpf.html

 

 

Merge de uz general si cel mai important este ca exista optiuni de parbriz . La prima motoreta inca nu stii daca suporti sa fii naked sau ai nevoie de o protectie minima la vant.

Ce parere ai despre aceasta? Pe care am uitat sa o mentionez.

 

https://www.olx.ro/d/oferta/suzuki-gsx-650f-an-2012-IDf5RLi.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
1 hour ago, Cotobin said:

Multumesc tuturor pentru pareri si raspunsuri!

Ce parere ai despre aceasta? Pe care am uitat sa o mentionez.

 

https://www.olx.ro/d/oferta/suzuki-gsx-650f-an-2012-IDf5RLi.html

 

Este o motoreta buna , la un pret rezonabil . Se mai adauga costurile de inmatriculare .

 

Singurul negativ la modelul ala este greutatea destul de mare . Dar nu te incurca in mod real cu nimic decat daca esti foarte fragil si micut de statura . Daca ai peste 170 si 70 kg te descurci .

 

Pentru ca este o motoreta mai entry level nu exceleaza cu adevarat la nimic , dar ca pachet functioneaza foarte bine .

Si franele si suspensia sunt destul de rudimentare pentru secolul asta , dar sunt ok .

 

Este extrem de universala si super fiabila . Are destula putere sa te puna in dificultati daca nu o tratezi cu seriozitate, rabdare si atentie ...dar este genul pe care poti incepe fara probleme , daca ai atitudinea corespunzatoare.

 

Eu iti recomand sa-ti downlodezi poze cu toate modele care te intereseaza cat de cat ... si elimini din ele pana ramai cu 2-3 favorite ca aspect ... si cumperi cea mai recenta si cu cel mai bun raport pret/ stare tehnica , dintre ele.

 

In foarte scurt timp dupa aia o sa incepi sa simti ce vrei defapt de la ea si o sa faci alegerea mai buna data viitoare.

 

Cea mai sigura alegere de inceput e una din modelele super ppopulare :

 

Cbr 600  f4i

Suzuki SV 650

Z750

Fz6/ Fazer

Hornet

Cbf 600

Suzuki Bandit

Xj6/ Diversion

 

 

Le-am pus si in ordinea in care le prefer.

 

 

 

 

 

 

*Sigura financiar. Daca nu o dai pe jos de prea multe ori o vinzi la acelasi pret dupa 2 ani de utilizare. Practic cheltuiesti bani doar pe gaz ,  cauciucuri si un schimb de ulei daca alegi bine.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cotobin a spus:

Multumesc tuturor pentru pareri si raspunsuri!

Ce parere ai despre aceasta? Pe care am uitat sa o mentionez.

 

https://www.olx.ro/d/oferta/suzuki-gsx-650f-an-2012-IDf5RLi.html

 

1 oră în urmă, goe 75 a spus:

 

Este o motoreta buna , la un pret rezonabil . Se mai adauga costurile de inmatriculare .

 

Singurul negativ la modelul ala este greutatea destul de mare . Dar nu te incurca in mod real cu nimic decat daca esti foarte fragil si micut de statura . Daca ai peste 170 si 70 kg te descurci .

 

Pentru ca este o motoreta mai entry level nu exceleaza cu adevarat la nimic , dar ca pachet functioneaza foarte bine .

Si franele si suspensia sunt destul de rudimentare pentru secolul asta , dar sunt ok .

 

Este extrem de universala si super fiabila . Are destula putere sa te puna in dificultati daca nu o tratezi cu seriozitate, rabdare si atentie ...dar este genul pe care poti incepe fara probleme , daca ai atitudinea corespunzatoare.

 

 

Dreptate tu ai Goe in ce privește motoreta asta 

 

Adăugările mele - e ok de început pe ea dar: 

 

- nu trebuie subestimată

- musai crashpaduri

- caută varianta cu ABS altfel sigur sigur vei bloca roata spate. 

- cum a zis și Goe este grea și greutatea este sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Daca Yamaha nu ii punea o cutie de viteze de calitate agricola , nu mai recomandam in veci nimic altceva , unui incepator de cat A , decat Fz6/Fazer.

Dar asa...le zicem pe toate care se incadreaza ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, goe 75 said:

 

Este o motoreta buna , la un pret rezonabil . Se mai adauga costurile de inmatriculare .

 

Singurul negativ la modelul ala este greutatea destul de mare . Dar nu te incurca in mod real cu nimic decat daca esti foarte fragil si micut de statura . Daca ai peste 170 si 70 kg te descurci .

 

Pentru ca este o motoreta mai entry level nu exceleaza cu adevarat la nimic , dar ca pachet functioneaza foarte bine .

Si franele si suspensia sunt destul de rudimentare pentru secolul asta , dar sunt ok .

 

Este extrem de universala si super fiabila . Are destula putere sa te puna in dificultati daca nu o tratezi cu seriozitate, rabdare si atentie ...dar este genul pe care poti incepe fara probleme , daca ai atitudinea corespunzatoare.

 

Eu iti recomand sa-ti downlodezi poze cu toate modele care te intereseaza cat de cat ... si elimini din ele pana ramai cu 2-3 favorite ca aspect ... si cumperi cea mai recenta si cu cel mai bun raport pret/ stare tehnica , dintre ele.

 

In foarte scurt timp dupa aia o sa incepi sa simti ce vrei defapt de la ea si o sa faci alegerea mai buna data viitoare.

 

Cea mai sigura alegere de inceput e una din modelele super ppopulare :

 

Cbr 600  f4i

Suzuki SV 650

Z750

Fz6/ Fazer

Hornet

Cbf 600

Suzuki Bandit

Xj6/ Diversion

 

 

Le-am pus si in ordinea in care le prefer.

 

 

 

 

 

 

*Sigura financiar. Daca nu o dai pe jos de prea multe ori o vinzi la acelasi pret dupa 2 ani de utilizare. Practic cheltuiesti bani doar pe gaz ,  cauciucuri si un schimb de ulei daca alegi bine.

 

 

Sincer cele care ma atrag cel mai tare sunt: 

Suzuki Gsx-r mk4-7 ( am ochiii pe una de 600-700 si 1000) stiu ca toata lumea spune ca 1000 este motor prea mare, dar sunt un tip destul de cumpatat si constient de sine. Iar daca achizitionez un motor sigur o sa il ingrijesc asa cum fac cu masina...adica in mod exagerat.. si nu as vrea sa fiu nevoit sa o iau de la capat dupa un an..

 

A-2-a ar fi: Honda CRB 600f4i - 2004 am ochii pe una frumoasa nu gluma, dar ca aspect mi se pare sub suzuki.

 

Pe A-3-a pozitie ar fi 2 Kawasaki z750- z1000 sau Kw ninja zx6r. 

 

Imi e foarte greu sa imi dau seama .dar va multumesc inca odata pentru sfaturi si timpul acordat.

 

Chiar daca nu sunt un maniac al vitezei  si cu masina merg maxim 160-170( si asta destul de rare cazurile si doar unde cunosc drumul) si am permis de 9 ani, imi plac foarte mult "vitezanele" cum arata, pozitia pe ele, cum se aud etc.

 

Probabil ca in viitor dupa ce imi fac acest "hatâr" voi ajunge la un cruser deoarce mi-am propus atat cat imi va permite vremea si timpul sa merg cu sotia peste tot( asta e long term agreemrnt cu cat "A").

Dar pana atunci as vrea sa trec si prin restul categoriilor.

1 hour ago, SenorPink said:

 

 

Dreptate tu ai Goe in ce privește motoreta asta 

 

Adăugările mele - e ok de început pe ea dar: 

 

- nu trebuie subestimată

- musai crashpaduri

- caută varianta cu ABS altfel sigur sigur vei bloca roata spate. 

- cum a zis și Goe este grea și greutatea este sus.

Am citit ceva review-uri tot pe aici pe forum dar multa lume nu prea e multumita de gsx-f. Toti spun ca sunt greoaie, acelasi lucruri despre frana si suspensie  ca sunt din sec trecut si ca nu prea au vlaga :-??

Crash pad-uri fara discutie o sa imi pun la oricare as lua-o pentru ca nu se stie nicioadata.

40 minutes ago, goe 75 said:

Daca Yamaha nu ii punea o cutie de viteze de calitate agricola , nu mai recomandam in veci nimic altceva , unui incepator de cat A , decat Fz6/Fazer.

Dar asa...le zicem pe toate care se incadreaza ...

Imi facea cu ochiul un R1- 2004 dar toata lumea se plange de cutii si ca le sare din a 2 a, si nu pot risca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Miarele poti sa le tai de pe lista , ambele mentionate de tine . Nu sunt d-ala care sa umble cu drobul de sare , deci nu pe motive alea traditionale , dar pentru ca cele care se incadreaza in bugetul tau pur si simplu nu se merita luate.

Am avut mai multe Suzi sport  si inca am unul din 2006 .

Am si un cbr 600 rr 2007 si un zx6r 2009.

Pana foarte recent am avut si doua cbr600f4 , care sunt identice cu f4i , in afara de injectie. Am mers si cu tone de modele de la prieteni....si nu pot sa-ti recomand tie ca incepator , chiar si de A full , decat f4i dintre toate "sportivele".

Mai exista si un Suzuki GSXR 600 , model minim 2006 , care sa zicem ca ar fi mers , dar greu de gasit unul ok in buget.

 

Lista de recomandari putea fi mai larga , dar am considerat bugetul dat.

 

Tu faci ce vrei . Si eu mi-am facut multe pasarele din lumea moto si i-am ignorat pe toti sfintii sigurantei atunci cand au exagerat grav cu recomandari absurde.

 

Dar indiferent ce iei , itai trebuie sa inveti sa mergi .Asta in adevaratul sens , nu joaca de la scoala. Si te ajuta mult sa inveti mai bine pe ceva mai docil si mai contriolabil.

Pune miarul al doilea pe lista si fa-ti mana cu ceva mai docil...si iti acorzi mai multe sanse sa-ti respecti acordul cu soata.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Cotobin a spus:

Sincer cele care ma atrag cel mai tare sunt: 

Suzuki Gsx-r mk4-7 ( am ochiii pe una de 600-700 si 1000) stiu ca toata lumea spune ca 1000 este motor prea mare, dar sunt un tip destul de cumpatat si constient de sine. Iar daca achizitionez un motor sigur o sa il ingrijesc asa cum fac cu masina...adica in mod exagerat.. si nu as vrea sa fiu nevoit sa o iau de la capat dupa un an..

 

A-2-a ar fi: Honda CRB 600f4i - 2004 am ochii pe una frumoasa nu gluma, dar ca aspect mi se pare sub suzuki.

 

Pe A-3-a pozitie ar fi 2 Kawasaki z750- z1000 sau Kw ninja zx6r. 

 

Imi e foarte greu sa imi dau seama .dar va multumesc inca odata pentru sfaturi si timpul acordat.

 

Chiar daca nu sunt un maniac al vitezei  si cu masina merg maxim 160-170( si asta destul de rare cazurile si doar unde cunosc drumul) si am permis de 9 ani, imi plac foarte mult "vitezanele" cum arata, pozitia pe ele, cum se aud etc.

 

Probabil ca in viitor dupa ce imi fac acest "hatâr" voi ajunge la un cruser deoarce mi-am propus atat cat imi va permite vremea si timpul sa merg cu sotia peste tot( asta e long term agreemrnt cu cat "A").

Dar pana atunci as vrea sa trec si prin restul categoriilor.

Am citit ceva review-uri tot pe aici pe forum dar multa lume nu prea e multumita de gsx-f. Toti spun ca sunt greoaie, acelasi lucruri despre frana si suspensie  ca sunt din sec trecut si ca nu prea au vlaga :-??

Crash pad-uri fara discutie o sa imi pun la oricare as lua-o pentru ca nu se stie nicioadata.

Imi facea cu ochiul un R1- 2004 dar toata lumea se plange de cutii si ca le sare din a 2 a, si nu pot risca.

 

Au vlagă și încă cum, poate nu știu ei cum sa ii dea, dar dacă nu ești atent nu te iartă. 

Sunt fara vlaga până în 6k ture, dar cum i-ai dat e altceva.

E un bandit carenat de fapt, asta e gsx f-ul. 

 

Suficient de sport și suficient de touring.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, SenorPink said:

 

Au vlagă și încă cum, poate nu știu ei cum sa ii dea, dar dacă nu ești atent nu te iartă. 

Sunt fara vlaga până în 6k ture, dar cum i-ai dat e altceva.

E un bandit carenat de fapt, asta e gsx f-ul. 

 

Suficient de sport și suficient de touring.

 

 

Am inteles, într-adevăr parerile sunt impartite dupa placerea fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, SenorPink said:

Eu îți zic in calitate de fost posesor nu de văzut review-uri pe net 🤭

 

Am inteles, merci mult pt sfaturi!

2 hours ago, goe 75 said:

Miarele poti sa le tai de pe lista , ambele mentionate de tine . Nu sunt d-ala care sa umble cu drobul de sare , deci nu pe motive alea traditionale , dar pentru ca cele care se incadreaza in bugetul tau pur si simplu nu se merita luate.

Am avut mai multe Suzi sport  si inca am unul din 2006 .

Am si un cbr 600 rr 2007 si un zx6r 2009.

Pana foarte recent am avut si doua cbr600f4 , care sunt identice cu f4i , in afara de injectie. Am mers si cu tone de modele de la prieteni....si nu pot sa-ti recomand tie ca incepator , chiar si de A full , decat f4i dintre toate "sportivele".

Mai exista si un Suzuki GSXR 600 , model minim 2006 , care sa zicem ca ar fi mers , dar greu de gasit unul ok in buget.

 

Lista de recomandari putea fi mai larga , dar am considerat bugetul dat.

 

Tu faci ce vrei . Si eu mi-am facut multe pasarele din lumea moto si i-am ignorat pe toti sfintii sigurantei atunci cand au exagerat grav cu recomandari absurde.

 

Dar indiferent ce iei , itai trebuie sa inveti sa mergi .Asta in adevaratul sens , nu joaca de la scoala. Si te ajuta mult sa inveti mai bine pe ceva mai docil si mai contriolabil.

Pune miarul al doilea pe lista si fa-ti mana cu ceva mai docil...si iti acorzi mai multe sanse sa-ti respecti acordul cu soata.

 

Uite astea sunt cateva dintre ele: 

https://www.olx.ro/d/oferta/honda-cbr600rr-2004-IDfn6C1.html

 

https://www.olx.ro/d/oferta/honda-cbr600rr-pc37-IDfLwZ8.html

 

 

https://www.olx.ro/d/oferta/suzuki-gsx-r-1000-IDfoImn.html

 

Problema este ca sunt foarte greu de verificat si fiind si necunoscator e si mai si.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și eu zic să rămâi în zona 600-700 cmc, 1000 e mult pt început și pt mers în oraș. Nu doar pt că sunt putern8ce, dar și grele, au volum mai mare (sunt mai "grase"), emană multă căldură și, nu în ultimul rând, consumă sensibil mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Al treilea anunt nu se deschide.

 

Primele doua le-am vazut si nu ti recomand ca incepator. Cunosc foarte bine modelul . Am mers cu una identica si pe strada si la circuit si experienta aia plus dicutii cu prieteni mai cunoscatori decat mine, m-au facut sa trec peste si sa cumpar modelul 2007.

In principiu nu este un model rau , dar pentru unul experimentat este un model depasit , 2007 fiind minimul care trebuie considerat, iar pentru un incepator nu se recomanda din multe motive...din pacate cam imposibil de inteles pe bune pana nu ai deja cativa km sub centura .

Au ajuns si la o varsta la care multe sunt terminate , dupa ani de abuz si chiar trebuie un ochi de cunoscator sa nu iei una lesinata.

600 rr nu are o ciclistica neutra asa cum au cele recomandate mai sus.

Un cbr 600 f , de ex, se conduce telepatic . Nu simti ca trebuie sa faci niciun efort sa se duca unde privesti . Si contravirarea o faci fara sa o simti si fara sa fie nevoie sa-i dedici atentie si concentrare.

La rr in schimb , trebuie sa o controlezi cu actiuni hotarate si directe sau nu te asculta si te trezesti in dificultati . Mai intervine si pozitia care este extrem de obositoare pentru un incepator care inca nu stie cum sa mearga cu genul ala de motoreta fara sa-si lase greutatea pe maini ... si nu este nimic mai esential decat sa ai mainile relaxate si sa nu strangi de mansoane cu disperare . Faza cu pozitia e valabila la toate sportivele veritabile.Cbr  600f4i nu este spotiva veritabila . Are o pozitie mult mai relaxata .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, goe 75 said:

Al treilea anunt nu se deschide.

 

Primele doua le-am vazut si nu ti recomand ca incepator. Cunosc foarte bine modelul . Am mers cu una identica si pe strada si la circuit si experienta aia plus dicutii cu prieteni mai cunoscatori decat mine, m-au facut sa trec peste si sa cumpar modelul 2007.

In principiu nu este un model rau , dar pentru unul experimentat este un model depasit , 2007 fiind minimul care trebuie considerat, iar pentru un incepator nu se recomanda din multe motive...din pacate cam imposibil de inteles pe bune pana nu ai deja cativa km sub centura .

Au ajuns si la o varsta la care multe sunt terminate , dupa ani de abuz si chiar trebuie un ochi de cunoscator sa nu iei una lesinata.

600 rr nu are o ciclistica neutra asa cum au cele recomandate mai sus.

Un cbr 600 f , de ex, se conduce telepatic . Nu simti ca trebuie sa faci niciun efort sa se duca unde privesti . Si contravirarea o faci fara sa o simti si fara sa fie nevoie sa-i dedici atentie si concentrare.

La rr in schimb , trebuie sa o controlezi cu actiuni hotarate si directe sau nu te asculta si te trezesti in dificultati . Mai intervine si pozitia care este extrem de obositoare pentru un incepator care inca nu stie cum sa mearga cu genul ala de motoreta fara sa-si lase greutatea pe maini ... si nu este nimic mai esential decat sa ai mainile relaxate si sa nu strangi de mansoane cu disperare . Faza cu pozitia e valabila la toate sportivele veritabile.Cbr  600f4i nu este spotiva veritabila . Are o pozitie mult mai relaxata .

 

Merci mult! Chiar au fost de ajutor toate sfaturile, am invatat lucruri pe care nu avem de unde sa le invat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa incep sa practic sportul asta si nu sunt sigur de ce motor sa imi iau. Fac downhill de pe la 14 ani ma descurc bine cu echilibrul si m am dat si pe motoarele prietenilor mei. Bugetul ar fi in jur de 3000 de euro, am aproape 1.90 si 78 de kg. Initial m am uitat la exc uri dar am gasit si o honda crfx de 250 intr o stare f buna si un freeride de 350 din 2012 ce mi face cu ochiul. Astept totusi niste sfaturi de la cei mai experimentati 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...