Sari la conținut

Recomandare enduro


Postări Recomandate

Salutări.

 

Pentru că nu am cunoștințe in aria enduro, ați putea vă rog să-mi recomandați modele de enduro care să îndeplinească următoarele criterii?

- pornire la buton

- motorul sa fie capabil sa transporte rareori 2 persoane cu greutate totală 110kg

- din comoditate as prefera sa nu iau un model cu amestec benzină/ulei dar nu-i musai

- maxim 3000 Euro 

Sănătate și mulțumesc

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt mare expert în domeniu, dar calculul general este:

  • motor mic și ușor - 2t
  • motor mai mare și mai greu - 4t

Un 2 timpi necesită întreținere/revizie mai des, dar este mai simplu și mai ieftin (partea cu amestecul este ultima grijă). Un 4 timpi este mai complex, mai greu și va necesita revizii similare cu un motor de stradă. În principiu sunt fan 2 timpi, pentru că sunt mai ușoare și au performanțe mai bune la aceeași capacitate față de 4 timpi, dar depinde de fiecare.

 

O motocicletă de enduro adevărată nu este gândită pentru pasager. Dacă vrei ceva care să poată ducă încă o persoană, te uiți practic la un dual sport (CRF-L DRZ, KLX, 690/701 Enduro, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2T nu o sa gasesti la 3000 euro si cu buton. Pornirea la buton a fost introdusa de KTM prin 2008, parca, insa era foarte stricacioasa. De aceea multi rideri au renuntat din prima la ea, scotand bateria si electromotorul, ca sa faca motocicleta mai usoara. De-abia in 2017 KTM a reusit sa faca o pornire buna. A mai existat Beta care din 2013 a reusit sa faca un motor cu pornirea la buton, fiabil. Poate de la ei sa gasesti un Beta 300RR pana in 3000 euro.

La 4T te-as sfatui sa ramai la aria 250cmc. Un 450cmc e greu de stapanit in padure. E prea nervos, nu ai aceeasi finete in a il controla fata de cum ai la un 250. Aici gasesti si pornire cu buton fiabila de la KTM, nu mai e acelasi electromotor ca cel de 2T. Ti-as recomanda un KTM EXC 250F, probabil un 2007-2008 s-ar incadra ca si bani. Sau Yamaha WR250F, 2008-2009, fiind la fel, foarte fiabila.

Personal, am fost transportat pe o Yamaha WR250F ca si pasager, cand mi-a murit ambreiajul in padure si m-a dus un coleg. Nu avea nicio problema motorul cu 2 persoane (150 kg), urca orice panta fara probleme. Singura problema e ca pasagerul nu are scarite pentru pus picioarele, si e chin. Dar poti rezolva cu niste din astea:

https://slavensracing.com/shop/passenger-pegs-ktm-husqvarna-husaberg-crossplus/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc amandurora.

Pare ca varianta 2T ar fi cea care mi se potriveste cel mai bine. 

Consider ca m-as putea obisnui cu pornirea la pedala.

M-am "uitat" si eu la KTM EXC 250, voi verifica si celelalte sugestii.

@mircea.cazachevicimultumesc pentru link, foarte util pe viitor

Sanatate baieti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 minutes ago, wtf? said:

Consider ca m-as putea obisnui cu pornirea la pedala.

 

La un motor mic spre mediu (125-300), pornirea la pedală este ușoară; la un 125 poți să dai practic și cu mâna. Poate deveni obositor și agasant dacă o dai pe jos de 10-15 ori și trebuie să dai de fiecare dată la pedală, dar și asta face parte din farmecul sportului. Părerea mea.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, wtf? said:

 

Sanatate baieti!

Salve 

Din ce imi aduc eu aminte , tu esti o persoana mai scunda  😷....sa dai la pedala cu mobra inclinata nu-i chiar cusera treaba . 

Parerea mea , orice cu pornire la boton si sa nu sara de 400 pt ca devin inutil de grele .

Acu depinde si ce vrei sa faci cu ea ...si cum o sa evolueze fenomenul enduro la matale . 

Piista nu te mai satisface  ?...ca la un moment dat aveai mobra dedicata .🍻

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, Tzitzicat said:

Pornirea......da

Eu nu as zice ca un 250 - 300 2T e motor mic

Si ca prima mobra de deal 300 e exagerat de mare

Dn ce intele eu , ar vrea si cu pasager ...asta inseamna ca o sa fie un enduro usor spre mediu .

Dpadv , nu cred ca 2T are loc in ecuatie ...pt ca astea au explozie de putere , iar el are nevoie de ceva usor controlabil pe la turatii mici si medii . 

un 4T de la 250 pana la 600 cred ca ii va satisface doleantele pentru inceput .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, 3.14 said:

Salve 

Din ce imi aduc eu aminte , tu esti o persoana mai scunda  😷....sa dai la pedala cu mobra inclinata nu-i chiar cusera treaba . 

Parerea mea , orice cu pornire la boton si sa nu sara de 400 pt ca devin inutil de grele .

Acu depinde si ce vrei sa faci cu ea ...si cum o sa evolueze fenomenul enduro la matale . 

Piista nu te mai satisface  ?...ca la un moment dat aveai mobra dedicata .🍻

 

Sa traiesti! 

Da sunt scund, ai retinut bine :D

Ce am avut dedicat de pista am vandut, mi-am facut damblaua acolo iar anul trecut mi-am vandut vitezana Suzuki GSXR 1000 K7 pe care o foloseam pe strada. A ajuns la un prieten bun.

De vreo 2 ani ma tot gandesc sa-mi iau un enduro, "drumurile" frecventate in perioada asta a vietii sunt drumuri de tara, zone de munte, sau zone fara niciun fel de drum pe unde mai merg la pescuit aproape de casa, m-am gandit ca mi-ar fi util o capra din asta. Am avut si masina off-road dar nu-mi place astfel ca acum ma interesez de enduro pentru ca va satisface lipsa a 2 roti si mi-ar facilita transportul prin zone unde cu o masina obisnuita nu pot ajunge.

Momentan sunt cu ochii pe KTM EXC, ma documentez.

Sa auzim de bine 🍻

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, 3.14 a spus:

Dn ce intele eu , ar vrea si cu pasager ...asta inseamna ca o sa fie un enduro usor spre mediu .

Dpadv , nu cred ca 2T are loc in ecuatie ...pt ca astea au explozie de putere , iar el are nevoie de ceva usor controlabil pe la turatii mici si medii . 

un 4T de la 250 pana la 600 cred ca ii va satisface doleantele pentru inceput .

 

Nu sunt partzan la 2T, desi eu am asa ceva, o baba de 32 de ani😀

Doar am spus ca 250-300 2T nu e pt asa ceva, mai ales daca e prima

Cu pornitul la buton la 4T, e poveste lunga

Daca te lasa si nu are decompresor sau nu stii ce sa faci cu el, o sa isi doreasca un 2T la pornire

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uneori calezi motorul în cele mai imposibile poziții. Știu că majoritatea-s puriști și pornitul la pedală e miez, dar eu prefer butonul. Deasemenea, un enduro pur ca EXC-ul e doar pentru off-road, întreținere la ore, etc... Ca primă motocicletă de teren, mai degrabă un dual sport, un DR-Z 400 daca mai găsești, un XR, ceva... la 2 timpi trebuie turație, altfel e mortăciune, iar în ture, trebuie să stăpânești bine tehnici de enduro. Cam toate enduroaicele sunt înalte. La început o să cam cauți pământul pe sub picioare și n-o să-l găsești. Un 4 timpi mai docil pentru început, zic eu, jos la șa (ar fi fost bun freeride dacă nu ar fi fost atât de proaste motoarele de 350). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, Clit Eastwood Jr. said:

Legat de cilindree, cu un 250 4T de la Ktm poti sa faci cam tot ce vrei, pana la curse organizate. Doar ca nu stiu daca bugetul iti permite.

Salutari, care model este cel despre care vorbesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...