Sari la conținut

Dilema carburatoare Ural


Papa_Bear
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am si eu cateva dileme legate de carburatia la motocicleta Ural.

Am un Ural cu 15000 km absolut virgin... Arata ca noua, si merge impecabil cateodata (atunci cand nu are probleme de carburatie).

Problema ei este faptul ca nu se mai gasesc cuie pointo de calitate buna, in consecinta fie se inunda carburatoarele, fie nu se atinge nivelul corect in carburator.

Motocicleta a venit din fabrica cu carburatoare K63.

 

Am urmatoarele intrabari, poate reuseste cineva sa ma lamureasca:

1. Ce cuie pointo se pot utiliza la aceste carburatoare, in afara de cele rusesti? Am mai vazut pe FB, niste cuie de japoneze, cu varf conic, insa proprietarul stia doar ca sunt de Kawasaki si atat...

2. Carburatoarele K63 originale este posibil sa fie de calitate discutabila: As vrea sa le schimb tot cu ceva similar ca aspect: Ce imi recomandati K65 PEKAR sau K65 din TAIWAN?

3. Este vreo diferenta de mers intre K63 / K65 / K68 la viteze mici sau mari?

 

Nu as vrea sa o trec pe carburatoare PZ sau alte chinezarii...

 

Ideal ar fi sa nu o trec nici pe carburi japoneze insa totusi - stiti vreun kit de conversie serios cu Keihin/Mikuni?

 

Nu doresc sa fac din ea racheta, vreau doar sa mearga decent in raport cu caracteristicile tehnice ale ei.

 

Va multumesc pentru raspunsuri...

100_1377.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutam!

Avem in grupul noastru vreo  5 seturi de K68 provenienta Taiwan care sunt montate pe Nipre, merg bine de cativa ani...avand in vedere raportul calitate/pret.

Oricum asiaticii au implementat cu succes cuiele pontou modelul cu membrana integrata fara gunoiul ala de oring detasabil al rusilor.

Va trebui sa te hotarasti in final dintre functionalitate si originalitate, sau mai corect spus dintre fiabilitate si originalitate.

Ceva de lectura:

https://www.yumpu.com/en/document/read/35170275/part-1-introduction-good-karma-productions

 

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, m72story a spus:

Salutam!

Avem in grupul noastru vreo  5 seturi de K68 provenienta Taiwan care sunt montate pe Nipre, merg bine de cativa ani...avand in vedere raportul calitate/pret.

Oricum asiaticii au implementat cu succes cuiele pontou modelul cu membrana integrata fara gunoiul ala de oring detasabil al rusilor.

Va trebui sa te hotarasti in final dintre functionalitate si originalitate, sau mai corect spus dintre fiabilitate si originalitate.

Ceva de lectura:

https://www.yumpu.com/en/document/read/35170275/part-1-introduction-good-karma-productions

 

 

Salut,

 

Iti multumesc pentru raspuns. E bine de stiut ca in carburatoarele K68 de Taiwan poti pune baza. 

Acum este de verificat si K65 de Taiwan cum sunt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca daca vei rezolva doua probleme ale acestor motociclete vei capata incredere.

Cele doua mari probleme sunt carburatia si aprinderea.

Cum ar fi sa-ti faci bagajele si sa pleci 1500 km, 6 zile cu cortul, butelie e voiaj, copii, sotie  si sa verifici doar nivelul uleiului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, Papa_Bear said:

Am urmatoarele intrabari, poate reuseste cineva sa ma lamureasca:

1. Ce cuie pointo se pot utiliza la aceste carburatoare, in afara de cele rusesti? Am mai vazut pe FB, niste cuie de japoneze, cu varf conic, insa proprietarul stia doar ca sunt de Kawasaki si atat...

 

Unii zic ca merg cuie de Piaggio Ciao, nu am probat si nu stiu sa-ti spun sigur dar este cert faptul ca se potrivesc si anumite cuie pontou moderne cu cap de cauciuc care inchid foarte bine daca le gasesti pe dimensiunea potrivita. Eu am incercat sa pun ceva de scuter dar nu se potrivea la lungime si am optat pana la urma sa cumpar garnituri oring de cui pontou si au mers: http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=6805 sau cui intreg cu garnitura oring noua http://www.motorbike-bg.com/product.php?id=6809 .

 

23 hours ago, Papa_Bear said:

2. Carburatoarele K63 originale este posibil sa fie de calitate discutabila: As vrea sa le schimb tot cu ceva similar ca aspect: Ce imi recomandati K65 PEKAR sau K65 din TAIWAN?

 

Trebuie sa fii atent cu carburatoarele replica in general pt ca s-au montat pe fel de fel de agregate si fiecare avea particularitatile lui in functie de agregatul pe care au fost montate. Am patit eu de curand o chestie cu niste PZ28 pentru motor de M72/K750. Pe afara aratau la fel ca rusestile K37 dar aveau niste diferente de diametru de difuzor si jiglere de benzina diferite. Am avut noroc ca am o pereche de K37 rusesti si am putut sa fac o comparatie intre ele si astfel am putut sa le aduc cat de cat in parametri. Dupa ce am muncit la ele am observat ca exista carburatoare PZ28 (ieftine) si PZ28 Deni mai scumpe. Se pare ca in cazul PZ28 numai cele facute de Deni ar fi cele care merg pe Ural M72 si K750: https://www.ural-zentrale.de/de/motoren/kraftstoffanlagen/vergaser-deni-links . Din pacate nu am avut la dispozitie o pereche de PZ28 Deni ca sa probez si astfel sa confirm sau sa infirm aceasta teorie dar un lucru e cert, carburile mele au costat undeva la 60% din pretul unor PZ28 Deni.

 

Pekar sau Taiwan inca e in dezbatere si difera parerile de la om la om in functie de experientele fiecaruia. Se pare ca Pekar ar fi mai fiabile dar cu conditia sa fie originale pt ca se gasesc si contrafacute. Cele de Taiwan daca nimeresti unele bune merg foarte bine si ele dupa cum spune si m72story.

 

23 hours ago, Papa_Bear said:

3. Este vreo diferenta de mers intre K63 / K65 / K68 la viteze mici sau mari?

 

Intre K63 si K65 nu sunt diferente, K68 nu am testat dar am auzit ca K68 Pekar (originale) sunt cele mai bune in sensul ca-si pastreaza reglajele iar subarul fiind cilindric se comporta mai bine fata de k63/k65 care au subar de tabla. Probabil ca cel mai bun compromis intre originalitate si calitate ar fi K68 Pekar original. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara,

 

Va multumesc pentru raspunsuri.

Am hotarat sa cumpar carburatoare fabricate in TAIWAN. Cele rusesti sunt dezamagitoare.

Din ce stiu carburatoarele rusesti K63/K65/K68, fie ca sunt cele de origine, sau PEKAR, sau cele fabricate de diferite cooperative ruse, toate folosesc  acel model de cui pointo cu garnitura de rahat care se strica tot timpul.

Cele din TAIWAN am inteles ca au un cui metalic, cu profil conic, cu soclu specific, demontabil, o constructie similara cu orice carburator normal si fiabil. Nu stiu daca este un cui cu garnitura conica din cauciuc sau un cui din metal complet.

Astept sa vina si sa le montez... sa vad daca se pot regla... si daca primesc modelul corect.

 

Din punct de vedere al aprinderii, am aprinderea originala, cu care a venit motocicleta: nu am schimbat nimic: platina, condensator, fise, pipe... pana acum nu a facut niciodata probleme. Am uns doar din cand in cand pasla si am verificat distanta intre platini.

Ce informatii aveti despre aprinderile electronice care merg montate direct? nu vreau sa fac nicio modificare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.01.2022 la 11:21, m72story a spus:

Succes mai departe!

Sovek.

Sunt aprinderi cu circuite integrate.

Personal o folosesc pe doua motociclete, cu bobibe de Alfa Romeo 33, bobinele ei m-au tinut fix 15 km.

Merg cu aprinderile din 2014, avem in grup din 2012. Niciodata nu au avut probleme, uitat contactul....stricat regulatorul...niciodata nu ne-au lasat in drum.

Sunt apeinderi cu circuite integrate, sensibile la tensiune asadar incarcarea este decisiva in functionarea optima.

Sunt modele cu un led care indica pozitia arborelui si implicit tdigherarea sau fara led de pozitie ( eu asa am) ambele merg perfect dupa 15k km si mentenanta zero 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, m72story a spus:

Sovek.

Sunt aprinderi cu circuite integrate.

Personal o folosesc pe doua motociclete, cu bobibe de Alfa Romeo 33, bobinele ei m-au tinut fix 15 km.

Merg cu aprinderile din 2014, avem in grup din 2012. Niciodata nu au avut probleme, uitat contactul....stricat regulatorul...niciodata nu ne-au lasat in drum.

Sunt apeinderi cu circuite integrate, sensibile la tensiune asadar incarcarea este decisiva in functionarea optima.

Sunt modele cu un led care indica pozitia arborelui si implicit tdigherarea sau fara led de pozitie ( eu asa am) ambele merg perfect dupa 15k km si mentenanta zero 

Multumesc de informatie.

Astept carburatoarele si sa vad cum merge.

Vreun kit de conversie la carburatoare japoneze, de calitate, la care sa gasesc si piese de schimb, stie cineva?

La kit-ul SOVEK, se poate folosi si vreo bobina montata tot in motor?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

60805420

acesta este codul de bobina pe care il folosim noi,  asigura-te ca ai fise bune.

Eu personal am fost intr-un dezmembrari si am cumparat o punga de fise pe alese.

Bobina las-o afara,  este de prefera sa fie ventilata

Ale mele sunt agatate in spatele jugului, deasupra motorului, sau este prinsa la o alta de tirantul frontal al atasului.

Va trebui sa improvizezi o mufa la alimentarea  bobinei de inductie,  nu vei gasi o alta solutie.

Cauta pe la mufele de sursa de calculatoare , vei gasi diametrul ala atat de mic, sunt practic doua gamalii care daca nu fac contact pe toata suprafata iti vor face probleme.

Editat de m72story
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am pus niste copii de la bing pe o nipra ... merg super

 

in prelabil am reglat carburatoerele 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, mihaai a spus:

Eu am pus niste copii de la bing pe o nipra ... merg super

 

in prelabil am reglat carburatoerele 

 

Săracele manometre! Dacă ai fi pus niște vase tampon (gen filtre de benzină de Oltcit) pe furtune și un robinet sau o duză cu gaura mică la capătul dinspre carburatoare ar fi fost mult mai liniștite. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, mihaai a spus:

Eu am pus niste copii de la bing pe o nipra ... merg super

 

in prelabil am reglat carburatoerele 

 

Ai mers cu ea? Cati km, pe unde, cum urca, cum trage, care este viteza de deplasare cu atasul plin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Azi mi-au venit si mie carburatoarele K65T fabricatie TAIWAN.

La o analiza vizuala, la exterior sunt identice cu K65 rusesti, insa calitatea turnarii si a prelucrarilor mecanice pare mult mai buna.

La o analiza vizuala, la interior sunt identice cu K65 rusesti cu o exceptie: Cuiul pointo are cap conic cu cauciuc ca la japoneze / Bing BMW si are scaunul demontabil din alama. Sper ca aceasta solutie se rezolve punctul nevralgic principal al acestor carburatoare. Prelucrarile mecanice sunt de asemenea superioare celor rusesti.

La capitolul ambalaje, au venit in cutii solide din carton, fiecare carburator in punga sigilata.

 

Le voi monta pe motocicleta si voi reveni cu informatii despre comportamentul in regim dinamic.

 

Aveti idee despre fiabilitatate acestor carburatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 02.03.2022 la 17:14, m72story a spus:

Ai mers cu ea? Cati km, pe unde, cum urca, cum trage, care este viteza de deplasare cu atasul plin?

Daca amorsezi carburatoarele (nu au soc) porneste capra la orice temperatura la 2/3 pedala ,... carburatoarele sint un pic mai mari decit trebuie , (dupa mine)... nu fac mai mult de 80 /85 , cuplu foarte bun in orice viteza . Accelerata un pic... la pornirea de pe loc ridica roata de pe asfalt ... cea dn fata... (moto 2/3) Consum .. nu mai mult de 5,5 % nu miroase a benzina in escapament toate probele facute cu un co pilot de 75 kg in atas

IMG_0603.JPG

Acum 1 minut, mihaai a spus:

Daca amorsezi carburatoarele (nu au soc) porneste capra la orice temperatura la 2/3 pedala ,... carburatoarele sint un pic mai mari decit trebuie , (dupa mine)... nu fac mai mult de 80 /85 , cuplu foarte bun in orice viteza . Accelerata un pic... la pornirea de pe loc ridica roata de pe asfalt ... cea dn fata... (moto 2/3) Consum .. nu mai mult de 5,5 % nu miroase a benzina in escapament toate probele facute cu un co pilot de 75 kg in atas

IMG_0603.JPG

 

un k 65 ... am pe un simson ....

DSCF6999.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...