Sari la conținut

To lean & not to counterlean (inclini & contracarezi)


jinxy
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am dat un search dupa counterlean pe forum si...nimic.

 

Voi cum intelegeti conceptul?

 

Context: vin din lumea SS, cu genunchi pe jos. De curand am trecut pe Adv si citesc despre counterlean. Inainte nici nu concepeam sa ma inclin invers in curba...mi se pare contraintuitiv dpdv aderenta, dar inteleg ca de fapt aderenta e mai buna asa.

 

Normal, la viteza mica si curbe stranse cred ca toata lumea o face instinctiv, pe drum in schimb pare putin off. 

 

Ca sa rezum, ce am inteles eu: counterlean da aderenta mai buna, cauciucul e mai sticky pe margine, iar greutatea se muta peste contact patch. Partea cu sticky o inteleg, partea cu greutatea nu o inteleg. Practic, counterlean e preferat pana se "termina" cauciucul/atinge scarita/etc si daca e nevoie de mai multa inclinare, ajutat motorul cu lean in.

 

Dubios...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv se face la viteze mici, cum ai spus. In rest e goanga, pe asfalt la viteze normale de rulare (nu mai zic mers sportiv) ideea e sa muti corpul in asa fel incat mobra sa stea cat mai dreapta, nu cat mai inclinata. Indiferent de mobra. Dar pe asfalt.

 

*Ma bucura ca reapar useri vechi pe forum. E de bine. 

1 oră în urmă, jinxy a spus:

Practic, counterlean e preferat pana se "termina" cauciucul/atinge scarita/etc si daca e nevoie de mai multa inclinare, ajutat motorul cu lean in.

 

In momentul ala, (se termina cauciucul, atinge scarita) nu vad cum se mai poate face tranzitia catre lean in.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, patrick1 a spus:

 

:)

Nici acum?

 

Mi-ai pus niste poze. La poze m-am uitat si eu :D

 

Nu sunt expert in fizica, dar ma gandesc ca pentru a lua o curba cu un ansamblu de greutate X (rider si utilaj) cu viteza Y trebuie sa combati cam aceiasi forta centrifuga, pe care cel mai eficient o combati mutand centrul de greutate in interiorul curbei. Cum utilajul se poate inclina only so much, restul e facut de rider care se inclina extra. Cu alte cuvinte daca viteza e mare, nu ai de ales, trebuie sa te inclini, altfel nu iei curba. Daca viteza e mica, mai conteaza?

 

Acum 19 minute, TETEA. a spus:

 

 

*Ma bucura ca reapar useri vechi pe forum. E de bine. 

 

In momentul ala, (se termina cauciucul, atinge scarita) nu vad cum se mai poate face tranzitia catre lean in.

 

 

*Au crescut copiii :D

 

Da, nu in momentul ala, m-am exprimat prost, cumva anticipat in functie de curba si viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La manevre și viteza mica - counter lean

La viteza de drum - poziție neutra

Pe circuit - genunchele pe jos

 

Pe strada nu-și prea are sensul varianta 3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta am rams cu impresia ca stilul asta zis "de supermoto" e bun pentru mobre pana-n 180 de kile la gol si la viteze si inclinari relativ mici si ajuta la schimbarea rapida acentrului de greutate si a directiei de inclinare. 

Am fost acum vreun an pe circuit la Tg. Secuiesc cu KLE-ul si am testat toate variantele de a vira, contra, in acelasi grad cu mobra sau mai mult decat ea. Cu cat luam virajele cu viteza mai mare si trebuia sa inclin mai mult cu atat mai neplacut im8 era sa ma inclin invers decat mobra.

Dar pe coclauri cu macadm virajat unde vitezele sunt mai mic si gradul de inclinare mult mai mic imi vine foarte firesc sa o ard supermoto. Dar atentie, ca sa faci asta la modul folositor trebuie sa schimbi si pozitia currului in sa, a trunchiului si bratelor raportat la centrul de greutate al mobrei. Adica nu stai la fel, doar ca te inclini contra curbei, ca poti sa zbori in padure intamt.

Acum 6 minute, SenorPink a spus:

La manevre și viteza mica - counter lean

La viteza de drum - poziție neutra

Pe circuit - genunchele pe jos

 

Pe strada nu-și prea are sensul varianta 3

Corect, daca drumul e asfaltat. 

Si mai e o varianta: pe curbe asfaltate poti sa scoti doar trunchiul inspre interiorul curbei, lasand currrul la locul lui pe mijlocul seii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Speedy.K a spus:

Corect, daca drumul e asfaltat. 

Si mai e o varianta: pe curbe asfaltate poti sa scoti doar trunchiul inspre interiorul curbei, lasand currrul la locul lui pe mijlocul seii.

 

Da si asa, dar as pune-o la un fel de pozitie neutra.

 

A fost "debate-ul" ast si pe youtube si a plecat de la un video al lui FortNine dupa care i-au raspuns tot prin video-uri Moto Jiujitsu, McRider si Jerry Palladino.

 

Concluzia dupa toate video-urile astea am pus-o mai sus in cele 3 variante.

 

O sa caut si video-urle sa le pun frumos aici pentru a va delecta

1. Fort Nine

2. MotoJitsu

3. McRider

 

4. Jerry Palladino

5. Tot de la Jerrylina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e alta. Să folosești tehnica asta pentru curbe strânse, gen serpentine. Sau manevre tehnice la mers încet/off-road. N-ai de ce să te apleci lângă mobră, că nu-s forțe centrifuge mari. Trebuie să stai lumânare și să înclini mobra cât poți, ca să iei curba cât mai în scurt. E bună pe la mersul printre mașini la semafor, pentru început. N-are nicio treabă cu aderența și alte filosofii...

 

Aici e explicat foarte bine de ce trebuie să înclini foarte mult motocicleta și tu să rămâi drept, câștigi niște centimetri la manevrele în scurt...

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, acum imi dau seama ca si prin oras folosesc manevra mult.

EU am invatat cam dupa ureche motociclismul, pe vremea aia se facea #oala pe IJ, nu prea stiam de tutoriale de pe net. Abia mai tarziu citind si vazand diverse mi-am dat seama ce fac de fapt calare. Eu de-aia nu prea ma bag in discutii de tehnica a pilotajului pe forum, nu prea le stiu teoretic si pe unele s-ar putea sa le fac chiar gresit. Desi probabil ca eram prin decor demult daca greseam chestii importante. 

Asa ca rog incepatorii sa nu se ia neaparat dupa ce spun eu, sunt altii mai scoliti cu adevarat care pot explica lucrurile mai exact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, Penetru a spus:

Eu prefer să țin capul la verticală indiferent de lean, altfel nu reușesc să văd corect trasa.

 

E nevoie de exercitiu. Urechea interna trebuie sa se obisnuiasca. Bine ca nu te-ai facut pilot de avion. :)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, patrick1 a spus:

Piloții sunt selectați ... nu prea poți exersa /obișnui un șorecar pe funcție de câine de vânătoare.

Asta au încercat comuniștii (la noi) însă le-a căzut sistemul :P Alții au nostalgii pe tema asta.

Pai vezi ca sorecarul chiar a fost caine de vanatoare. 🤣 La bursuc, la vulpi, la iepuri. La vizuina, 8n general. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to To lean & not to counterlean (inclini & contracarezi)
Acum 23 ore, patrick1 a spus:

Piloții sunt selectați ... nu prea poți exersa /obișnui un șorecar pe funcție de câine de vânătoare.

Asta au încercat comuniștii (la noi) însă le-a căzut sistemul :P Alții au nostalgii pe tema asta.

Nope. Mi-a luat luni de zile in care mergeam impleticit de la ameteala dupa fiecare zbor cu termice puternice, instructorii mi-au zis ca se intampla cam cu 3/4 din piloti. Dupa anul in care am luat licenta nu mai aveam nimic indiferent de starea vremii, chiar trebuia sa am grija sa nu ii fac pe altii sa vomite, inclusiv unii instructori (am invatat sa ma dau huta, pica avionul de sub tine si scrii instantaneu meniul pe cockpit). Mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu aproape zero g, dar e o chestie pe care oamenii normali la cap nu o fac - am verificat pe inregistratorul de bord, nimeni nu avea sub 0.9g in afara de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta functioneaza pentru situatii normale, si mai ales la viteze mici, unde este chiar preferat counter-leanul. 

Insa un principiu fundamental este acela de a mentine mobra cat mai vertical posibil, in eventualitatea in care intalnesti o pata de ulei sau de nisip. unde este casca pilotului, e prea putin relevant. 

La scenariile de mers normal (legal) nu e nimic gresit sa pastrezi o pozitie neutra. Iar la viteze mari, prefer inclinari cat mai mici. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...