Sari la conținut

Filtru aer burete


Postări Recomandate

Salutare,

am un maxi Yamaha Majesty 400 din 2006 si caut de ceva timp pentru el filtre de aer din burete, pe care sa le pot spala, dar nu am gasit nimic compatibil.

Oare ma puteti ajuta cu ceva info poate stie cineva pe unde as putea gasi asa ceva, sau daca stiti de unde as putea lua burete special ca sa il adaptez eu pe carcasele de la filtrele de aer?Adica sa scot cartonul si sa pun burete.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pune o poza cu filtrul.

Este din ala cilindru? 

La Louis găsești burete pt modificat filtru clasic și probabil și la Romimoto (autonet și geiwiz). 

Pe de alta parte, cât de des îl schimbi de ai vrea sa faci manevra asta?

Cand merg în coclau vara, eu îl spăl pe al meu și după fiecare we.

Adică acolo are sens. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Eu abandonez.

Dacă cineva sta mai bine cu răbdarea și evoluția Tourette, spor. 

Căutare Google după burete filtru aer scuter mi-a umplut o pagina cu rezultat inclusiv la eMAG. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ca sa primești ajutor trebuie sa înveți sa îți exprimi ideile, fiindcă nu ne-am născut toți pocăiți sa facem bine cu forța sau mediumuri ca să citim gânduri.

 

Te-am întrebat niște chestii:

* sa pui poze cu filtrul. Unele sunt plate, altele cilindrice, altele au fel de fel de forme, incompatibile sau enervant de inutile pentru modificarea asta. 

Am cautat eu pentru tine pe google și erau 2 modele, unul, dpmdv imposibil de schimbat cu burete. Sau na, sarcina pentru filosofi sau vloggeri ce își cauta atenția rătăcită. 

* La anumite modele de filtre s-ar putea sa trebuiască sa dai bani și pe vaselina de filtru, ca să asiguri etanșarea/contactul cu carcasa cutiei filtrului.

* Eu le spăl cu motorina și apoi cu orice detergent sau sapun lichid de-l am prin garaj și le ung cu ce ulei proaspăt am de la schimburile de ulei de la moto. Dar dacă vrei sa fii corect ca la carte sau mai catolic decât papa și o sa folosești lichid special de spălat filtre și ulei special de filtre sari în alta zona de cheltuieli. 

* pertinent ar fi sa scrii cât costa filtrul tău de hârtie, ca să facem o analiza realista

* dpmdv filtrul de burete la vehicul folosit exclusiv urban înseamă sa îți facinde lucru fără sa ai nevoie. Poate e Yamaha Majesty vehiculul ala la care a crescut imens prețul unui filtru de aer. 

* Produsele alea de spălat și curățat (plus un lighean, etc) o sa le iei de pe net sau de la magazin - pierdut bani cu transport sau benzina, pierdut timp cu curățatul și unsul (min 1h).

* Se poate și fără garaj cu chiuveta dar o sa fie jeg și bucurii maxime pentru partener/familie (pute a motorina/lichid de spălat, deșeurile trebuie aruncate undeva). 

 

Treaba ta, tu știi. 

In manualul de utilizator (ala de 30-40 de pagini în general) scrie la cati km trebuie schimbat filtrul. Sa îl schimbi la 2k de km cu toata romulaneala de mai sus aferenta este nenecesar. 

La enduro (și mai ales la raliuri) mergi în spatele altora în praf de nu vezi drumul sute de metri bune. 

Acolo, da, speli filtrul zilnic fiindca praful ala în exces face crusta. 

 

Mulți enduristi deja abandonează operația asta fiindcă a devenit mai ieftin sa ia filtre noi gata unse. 

Le găsesc pe site-uri de profil, ba chiar și Amazon la seturi de 5, 10 bucăți etc. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Scurt pe doi:

La enduro și ultimul hobbyist ar trebui sa cumpere 10 filtre pe an. 

Un pasionat vreo 20

Si un profesionist, probabil min 30 pe sezon

In condițiile astea e cam no brainer sa nu pui burete. 

Eu spăl filtrul la Tenere (adventure, nu enduro) de maaaxim 10 ori pe an. 

Realist, de 5-7 ori. 

Da, ce ii drept, ma dau mai mult singur, deci șansele sa fiu prăfuit sunt mic spre zero. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 7 minute, Muretto Grundieg a spus:

Probabil e prima mobră și e mai temător...să nu se strice prea repede. Atâta energie investită într-un filtru, e ceva. Și d-ta dom' Raul, multă răbdare ai, bravo!

 

Inca îmi sunt micii copiii, nu mi-am pierdut definitiv reflexele 🙂 

 

Da, e lupta aia interioara între ajutat, in balanta cu stilul asta de totul pe tava, gratis, ieri VS. și eu am pus de multe ori întrebari anapoda. 

 

Sunt în bus, spre casa, vin sa îmi iau mobra sa o duc în Mordor. 

Am dormit și pe avion și pe bus. 

M-au trezit știrile de rahan, în romana, pe care de data asta le aud involuntar și nu le pot evita, ca în Polonia. Trebuie omorât timpul cumva 😇

Ca sa fiu sigur ca am atins și punctul asta esențial :

Modificarea de la filtru de hârtie la filtru de ulei se face doar de hobbisti, prin decuparea hârtiei de pe filtrul de hârtie, păstrarea carcasei de plastic și așezarea pe ea a filtrului de burete. 

Mai nasol este dacă gaura rezultata este mare și trebuie adăugată plasa de sarma (de la magazine auto, din pietele de cartier, plasa din aia de puneau racerii în spoilere de fibra de sticla la BMW pisicuta). 

 

Pana acum eu nu am auzit de vehicul care sa aibă disponibile ambele variante. 

Respectiv, nu vrei filtru de hârtie iei skeleton pe care pui burete și bureți aferenți. 

Fiindca prin definitie vehiculele de strada au filtre de hârtie și cele de off din burete. 

De vehicule sa aibă ambele alternative, eu nu am auzit. 

Nici in zona aventure, unde o mobra poate fi folosita de un proprietar pe strada 95% și de altul 75% in off. 

Nu le rentează R&D-ul și vânzările nici fabricanților de piese aftermarket. 

Nu spun ca nu exista. Nu știu eu. 

Dar Majesty-ul nu este scuter adventure, so... 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am majesty, ai 3 filtre, pe care eu le schimb la fiecare schimb de ulei adica 5000km. cele 3 filtre sunt vreo 102 cu 120lei le iei pe toate inclusiv ala de ulei: https://motorush.ro/index.php?route=product/category&path=322&set_motorcycle=&make_id=22&model_id=27&engine_id=1325&year=2009

 

vad ca mergi in aceleasi conditi ca si mine, prin bucuresti.

 

Manualul zice asa: linia 1 filtrele de aer (2 buc), linia 2 filtru de aer de la transmisie:

 

image.png

 

sa pui filtre de burete, sa stai sa le speli, sa astepti sa se usuce natural (K&N si pipercross recomanda uscarea naturala nu suflate cu copresorul) inainte sa le ungi si sa le pui la loc... mi se pare mare pierdere de timp si futere de cap

 

o alta observatie, filtrul K&N nu foloseste burete ci un material special.

 

oricum fac pariu ca nu e buretele care il gasesti la orice magazin ci e un burete mai poros, probabil cu anumite proprietati de permisivitate

 

sfatul meu. stai cuminte in banca ta si foloseste filtrele normale de hartie. le schimbi odata cu uleiul si ai scapat de grija.

 

 

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

51 minutes ago, Cavaleru said:

eu am majesty, ai 3 filtre, pe care eu le schimb la fiecare schimb de ulei adica 5000km. cele 3 filtre sunt vreo 102 cu 120lei le iei pe toate inclusiv ala de ulei: https://motorush.ro/index.php?route=product/category&path=322&set_motorcycle=&make_id=22&model_id=27&engine_id=1325&year=2009

 

vad ca mergi in aceleasi conditi ca si mine, prin bucuresti.

 

Manualul zice asa: linia 1 filtrele de aer (2 buc), linia 2 filtru de aer de la transmisie:

 

image.png

 

sa pui filtre de burete, sa stai sa le speli, sa astepti sa se usuce natural (K&N si pipercross recomanda uscarea naturala nu suflate cu copresorul) inainte sa le ungi si sa le pui la loc... mi se pare mare pierdere de timp si futere de cap

 

o alta observatie, filtrul K&N nu foloseste burete ci un material special.

 

oricum fac pariu ca nu e buretele care il gasesti la orice magazin ci e un burete mai poros, probabil cu anumite proprietati de permisivitate

 

sfatul meu. stai cuminte in banca ta si foloseste filtrele normale de hartie. le schimbi odata cu uleiul si ai scapat de grija.

 

 

 

Da cred ca cel mai bine asa o sa fac pt ca oricum nu gasesc burete la grosimea potrivita si nu vreau sa improvizez nimic ca sa fac mai rau decat trebuie.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...