Sari la conținut

6. Gran Premio Red Bull de España 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, damager a spus:

au o tehnologie de F1, in momentul in care au scos S100RR, lui cazacu i se oprea motorul cand o inclina :).

pe electronica sunt mult in spatele japonezilor.

cadrul e slab, trepideaza, fata nu are feeling, ca sa iti dau niste exemple.

sunt de 3 ani in WSBK si au avut cred ca una sau doua clasari pe podium din intamplare.

ducati, kawa si yamaha sunt departe de BMW.

La BMW e mult marketing, motoreta e slaba rau.

La noi pare ca merge tare, ca pilotii de la noi sunt de fapt niste amatori. 

BMW in sus, BMW in jos, a venit Neaga cu suzuki si le-a intors casca in cap, apoi a venit Milen cu Yamaha si i-a intors si lui Neaga casca :)....glumesc.

La BMW e f mult marketing...motoreta, ca sa o faci sa mearga cum trebuie, bagi mai multi bani decat intr-un ducati in ea.

La cifra de afaceri care o au, putea sa scoata o motoreta mai buna...dar o dau de fiecare data in bara ca si cu Husqvarna.

Nu am nimic cu BMW, dar dupa teste am ales Aprilia...

Btw, electronica de la Aprilia este top, mult peste cea de la BMW.

 

Ca sa nu mai zic ca am vazut motor de BMW desfacut dupa 1 an de curse.

As putea sa pun niste poze sa vezi cum arata un motor de BMW dupa 1 an si cum arata motorul meu de la Yamaha cand l-am desfacut la 10.000 Km.

Nu te contrazic in ceea ce zici - sunt convins ca ai dreptate.

DAR

Tehnologia e acolo,daca vor au la dispozitie knowhow'ul sa faca un prototip de top.De ce spun asta?Pai cand au intrat in F1 au rupt cu motorul ala - era cel mai puternic din al 2lea an de la debut.Nu poti sa faci asa ceva la nivelul la care era F1 fara sa ai un nivel tehnologic de top - erau peste Ferrari si mult peste Honda (exact ce spuneam).Dar ca sa faca asta au mers all-in cu divizia Bmw Motorsport : Buget...cat era necesar,gen zeci de mil pt dezvoltare.Deci daca vor,pot.Au dovedit-o fara doar si poate.Oricare din cele 3 companii nemtesti de varf - VAG Group,Bmw si Mercedes au ingineri si utilaje uzine procedee tehnologice capabile de racing auto (si prin urmare si moto) de top.Insa nu investesc daca nu au un avantaj,un return din asta.Nu o fac doar pt glorie.

 

Imi aduc aminte ca si in 2009?cand au anuntat S1000RR'ul au fost multe voci care au spus "bmw nu stie sa faca motoare sport".Si damn - au creat un etalon.De la S1000RR incolo toate motoarele au fost obligate sa ridice stacheta din cauza lui - avea 20-30 de cai peste concurenta + electronica pana in dinti (TC?cine mai avea asa ceva in 2009 pe o moto?nimeni - Honda abia adusese cu surle si trambite un modul de abs facut de bosch parca care avea 10kg,la bmw tot pachetul de electronica avea 2.5kg,iar la acea Honda nici urma de TC) - pt ca tot vb de tehnologie.

Repet sunt convins ca ai dreptate,insa sunt 2 lucruri diferite - una e o moto de strada pe care o duce lumea pe circuit,si cu totul alt lucru ar fi un prototip de motogp facut de uzina.

S1000RR'ul e slab,trepideaza,nu are feeling,nu e fiabila?Tot ce se poate.Dar e o moto de strada conceputa in 2009 si facelifted nu?de vreo 2 ori.Nu incerc sa o apar.Dar nu despre asta era vorba.

 

Eu am zis altceva - si anume 1.bmw e o companie de talia Honda adica mai mare decat toti constructorii din gp ( - Honda) la un loc deci prin urmare are acces la resurse (de orice fel) mult peste toti ;

2.a aratat ca dispune de un nivel tehnologic ce ii permite sa concureze in cursele internationale de varf la cel mai inalt nivel.Prin urmare ar fi un lucru simplu pt o asemenea companie sa concureze la varf in motogp (nivelul tehnologic in lumea moto e mult sub cel din auto,sper ca suntem de acord aici) pt ca dispune de absolut toate mijloacele necesare dar nu se implica pt ca nu au un return la acei bani pe care "ii arunca" in motorsport.

Le-am sustinut punctul de veder, that's all.E si logic,am mai zis - motociclismul e o nisa iar motogp'ul e la randul lui si el o nisa a motociclismului (pana la Rossi practic erau cateva sute de mii de oameni ce urmareau acest sport),daca vrei sa te expui ca si constructor,te expui in cursele auto si in special in F1,dupa cum chiar a declarat Herbert Diess acum cateva zile.

 

Noi nu intelegem pt ca privim toata chestia asta ca niste fani "vai MM si Quarta si Rossi samd ce misto e motogp,de ce nu se baga toti constructorii ?"...insa managerii companiilor de acel nivel nu privesc deloc asa pt ca totul e pe ff multi bani - ei privesc pe sistemul "cu ce ne alegem noi daca investim aici?cati bani sunt necesari pt a concura la varf in aceasta disciplina?ce expunere avem?merita?am putea face ceva alternativ care ne-ar asigura aceeiasi expunere?"samd.Ei tot timpul la sfarsit de an trebuie sa raporteze un profit,o crestere - iar cu cat e mai mare cresterea cu atat mai fericiti sunt consiliul de administatie si actionarii iar bonusurile lor (de zeci de mil btw) cu atat mai mari.So...e logic sa nu se bage intr-un sport de nisa,dar asta nu inseamna ca nu au tehnologia si puterea financiara necesare.Doar ca au ajuns la concluzia (corecta as zice) ca nu merita.

...iar produsele de serie nu au absolut nici o legatura cu racing'ul de varf.Vezi Renault.E si logic dealtfel sa nu aiba - un produs de serie e facut pt a obtine profit,iar un produs racing e facut (in cu totul alta uzina si de cu absolut total alti ingineri,mecanici procedee utilaje samd) pt a castiga curse.Referitor la S1000RR...daca faci un produs de serie bun si pt racing inseamna ca ti-ai cam taiat din profit nu? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 123
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

M-am referit strict la ce zicea colegu' că ar veni cu boxeru'. 

Era la modul ironic. 

@Method  ridici BMW pe un piedestal si construiesti o teorie intreaga in jurul lui. Insa are o multime de fisiuri pentru ca pornesti de la premise false. 

1. Pui BMW pe picior de egalitate cu Honda... pfff.. pai a pune pe bavarezi pe acelasi picior cu Honda, Yamaha, Kawa, este erezie... daca tu crezi ca nemtii au tehnologie si nu o au oricare dintre japonezi, gresesti enorm. Ca sa merg pe logica ta, daca Honda sau Yamaha ofera motoare basic, fara gismo-uri, nu inseamna ca nu stiu sa le faca sau ca nu au tehnologia necesara. Arunca un ochi pe ce face oricare dintre companiile japoneze si o sa iti revii.

Crezi ca BMW este o firma mare (ma refer la divizia moto), pai divizia moto de la Kawasaki, care este cea mai mica dintre cei 4 mari din japonia, este uriasa, prin comparatie cu BMW. BMW este o fabricuta, comparativ cu oricare din companiile nipone. 

2. Compari mereu tehnologia din F1 cu cea din MotoGP. Mi se pare o eroare de metoda si chiar de logica. Sunt doua universuri  paralele. Este ca si cum ai compara un F35 cu o masina de F1. Normal ca este mai multa tehnologie intr-un F35, dar asta nu inseamna ca Lockheed Martin, cu toata tehnologia lor (si cu banii lor) vor putea concura cu succes in F1. Ti-am dat cel mai simplu exemplu, intr-un post anterior: BMW a incercat sa concureze in campionatul mondial de enduro, cu o capra facuta de ei. Au fost de toata jena. Dupa vreun an sau doi au si scos-o din fabricatie. Esec! Cu toata tehnologia lor. Vorbim de o capra, nu de un prototip de MotoGp. Sa ai tehnologie, este una, sa ai know how, este alta. Iar ei in cursele moto sunt habarnisti. Ca pe doua roti nu este ca pe patru.

3. Si ajungem la punctul trei... ok.. sa zicem ca este logic ce spui, ca nu se implica in MotoGP, pentru ca la balanta de castiguri si cheltuieli le da cu minus. Ok.. dar atunci, de ce nu sunt capabili de performante in competitii, in care bugetele sunt o zecime din investitia, pe care o presupune un proiect MotoGP??? In WSBK subtirel.. nici un titlu pana acum... in EWC copii de mingi.. cand fac o cursa buna, este mare surpriza, gen Chindia bate Barcelona. Unde este know how-ul lor de competitie, daca ei nu sunt in stare sa se impuna in competitii cu bugete infime si logistica mult redusa, fata de ceea ce se intampla in MotoGP? Nu au rezultate notabile niciunde. Sunt batuti peste tot de aia, pe care tu ii crezi in epoca de piatra. De ce mai concureaza???

Este usor sa decretam ca BMW este pe acelasi picior cu Honda si ca Yamaha, Suzuki, etc sunt copii de mingi, numai ca la o analiza mai atenta, afirmatiile astea nu au nici o baza. Colegul @damager ti-a explicat ce diferente enorme sunt numai pe partea de electronica intre japo si restul lumii. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Method a spus:

Nu te contrazic in ceea ce zici - sunt convins ca ai dreptate.

DAR

Tehnologia e acolo,daca vor au la dispozitie knowhow'ul sa faca un prototip de top.De ce spun asta?Pai cand au intrat in F1 au rupt cu motorul ala - era cel mai puternic din al 2lea an de la debut.Nu poti sa faci asa ceva la nivelul la care era F1 fara sa ai un nivel tehnologic de top - erau peste Ferrari si mult peste Honda (exact ce spuneam).Dar ca sa faca asta au mers all-in cu divizia Bmw Motorsport : Buget...cat era necesar,gen zeci de mil pt dezvoltare.Deci daca vor,pot.Au dovedit-o fara doar si poate.Oricare din cele 3 companii nemtesti de varf - VAG Group,Bmw si Mercedes au ingineri si utilaje uzine procedee tehnologice capabile de racing auto (si prin urmare si moto) de top.Insa nu investesc daca nu au un avantaj,un return din asta.Nu o fac doar pt glorie.

 

Imi aduc aminte ca si in 2009?cand au anuntat S1000RR'ul au fost multe voci care au spus "bmw nu stie sa faca motoare sport".Si damn - au creat un etalon.De la S1000RR incolo toate motoarele au fost obligate sa ridice stacheta din cauza lui - avea 20-30 de cai peste concurenta + electronica pana in dinti (TC?cine mai avea asa ceva in 2009 pe o moto?nimeni - Honda abia adusese cu surle si trambite un modul de abs facut de bosch parca care avea 10kg,la bmw tot pachetul de electronica avea 2.5kg,iar la acea Honda nici urma de TC) - pt ca tot vb de tehnologie.

Repet sunt convins ca ai dreptate,insa sunt 2 lucruri diferite - una e o moto de strada pe care o duce lumea pe circuit,si cu totul alt lucru ar fi un prototip de motogp facut de uzina.

S1000RR'ul e slab,trepideaza,nu are feeling,nu e fiabila?Tot ce se poate.Dar e o moto de strada conceputa in 2009 si facelifted nu?de vreo 2 ori.Nu incerc sa o apar.Dar nu despre asta era vorba.

 

Eu am zis altceva - si anume 1.bmw e o companie de talia Honda adica mai mare decat toti constructorii din gp ( - Honda) la un loc deci prin urmare are acces la resurse (de orice fel) mult peste toti ;

2.a aratat ca dispune de un nivel tehnologic ce ii permite sa concureze in cursele internationale de varf la cel mai inalt nivel.Prin urmare ar fi un lucru simplu pt o asemenea companie sa concureze la varf in motogp (nivelul tehnologic in lumea moto e mult sub cel din auto,sper ca suntem de acord aici) pt ca dispune de absolut toate mijloacele necesare dar nu se implica pt ca nu au un return la acei bani pe care "ii arunca" in motorsport.

Le-am sustinut punctul de veder, that's all.E si logic,am mai zis - motociclismul e o nisa iar motogp'ul e la randul lui si el o nisa a motociclismului (pana la Rossi practic erau cateva sute de mii de oameni ce urmareau acest sport),daca vrei sa te expui ca si constructor,te expui in cursele auto si in special in F1,dupa cum chiar a declarat Herbert Diess acum cateva zile.

 

Noi nu intelegem pt ca privim toata chestia asta ca niste fani "vai MM si Quarta si Rossi samd ce misto e motogp,de ce nu se baga toti constructorii ?"...insa managerii companiilor de acel nivel nu privesc deloc asa pt ca totul e pe ff multi bani - ei privesc pe sistemul "cu ce ne alegem noi daca investim aici?cati bani sunt necesari pt a concura la varf in aceasta disciplina?ce expunere avem?merita?am putea face ceva alternativ care ne-ar asigura aceeiasi expunere?"samd.Ei tot timpul la sfarsit de an trebuie sa raporteze un profit,o crestere - iar cu cat e mai mare cresterea cu atat mai fericiti sunt consiliul de administatie si actionarii iar bonusurile lor (de zeci de mil btw) cu atat mai mari.So...e logic sa nu se bage intr-un sport de nisa,dar asta nu inseamna ca nu au tehnologia si puterea financiara necesare.Doar ca au ajuns la concluzia (corecta as zice) ca nu merita.

...iar produsele de serie nu au absolut nici o legatura cu racing'ul de varf.Vezi Renault.E si logic dealtfel sa nu aiba - un produs de serie e facut pt a obtine profit,iar un produs racing e facut (in cu totul alta uzina si de cu absolut total alti ingineri,mecanici procedee utilaje samd) pt a castiga curse.Referitor la S1000RR...daca faci un produs de serie bun si pt racing inseamna ca ti-ai cam taiat din profit nu? :)


inteleg ce vrei sa zici, dar nu sunt intr-u totul deacord.

experienta nu poti sa o cumperi, ea se construieste.

a, poti se cumperi ktm si sa ii ajuti sa se dezvolte, sau ducati sau pe altii, dar ca sa pornesti tu de la nivelul lor dureaza.

vezi cu M1000 RR, ca tot zici, pe unde sunt in wsbk? 
trebuie construita experienta, inginerii care sa ii aduci sa invete motorul, sa reuseasca sa-l configureze. trebuiesc piloti care sa mearga cu motoreta. Abia acuma aduc si ei un pilot cu victorii, care e extrem de dezamagit. VDM e un pilot bunicel, dar nu prea a performat eu la nivel de top.

Dureaza sa construiesti ceva care sa iti castige un titlu mondial. Oricare ar ti el.
TC avea si Kawa prin 2008 pe zx10-r. Bmw a venit intr-adevar cu un tc mai rafinat.

 

Acum 22 minute, damager a spus:


inteleg ce vrei sa zici, dar nu sunt intr-u totul deacord.

experienta nu poti sa o cumperi, ea se construieste.

a, poti se cumperi ktm si sa ii ajuti sa se dezvolte, sau ducati sau pe altii, dar ca sa pornesti tu de la nivelul lor dureaza.

vezi cu M1000 RR, ca tot zici, pe unde sunt in wsbk? 
trebuie construita experienta, inginerii care sa ii aduci sa invete motorul, sa reuseasca sa-l configureze. trebuiesc piloti care sa mearga cu motoreta. Abia acuma aduc si ei un pilot cu victorii, care e extrem de dezamagit. VDM e un pilot bunicel, dar nu prea a performat eu la nivel de top.

Dureaza sa construiesti ceva care sa iti castige un titlu mondial. Oricare ar ti el.
TC avea si Kawa prin 2008 pe zx10-r. Bmw a venit intr-adevar cu un tc mai rafinat.

 

 In rest, da, BMW e un mamut, daca si-ar pune in scop si ar investii o gramada de bani, pb ca ar avea ceva rezultate. Doar ca pb nu merita... despre asta e vorba. Sa faci sa merite, sa faci business din asta, ca altfel, orice cu suficienti bani ai putea sa faci, doar sa demonstrezi ca poti.

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, xt600 a spus:

Era la modul ironic. 

@Method  ridici BMW pe un piedestal si construiesti o teorie intreaga in jurul lui. Insa are o multime de fisiuri pentru ca pornesti de la premise false. 

1. Pui BMW pe picior de egalitate cu Honda... pfff.. pai a pune pe bavarezi pe acelasi picior cu Honda, Yamaha, Kawa, este erezie... daca tu crezi ca nemtii au tehnologie si nu o au oricare dintre japonezi, gresesti enorm.

 

Crezi ca BMW este o firma mare (ma refer la divizia moto), pai divizia moto de la Kawasaki, care este cea mai mica dintre cei 4 mari din japonia, este uriasa, prin comparatie cu BMW. BMW este o fabricuta, comparativ cu oricare din companiile nipone. 

 

2. Compari mereu tehnologia din F1 cu cea din MotoGP. Mi se pare o eroare de metoda si chiar de logica. Sunt doua universuri  paralele.

 

3. Si ajungem la punctul trei... ok.. sa zicem ca este logic ce spui, ca nu se implica in MotoGP, pentru ca la balanta de castiguri si cheltuieli le da cu minus. Ok.. dar atunci, de ce nu sunt capabili de performante in competitii, in care bugetele sunt o zecime din investitia, pe care o presupune un proiect MotoGP??? In WSBK subtirel.. nici un titlu pana acum... in EWC copii de mingi..

Nu ridic bmw pe nici un piedesta,doar sustin ca au tehnologia necesara pt a concura la nivel de varf in competitia "noastra".

Vezi tu astea cu "a pune pe bavarezi pe acelasi picior cu Honda,Yamaha etc e o erezie"....astea sunt puncte de vedere subiective care nu tin cont de nimic altceva decat de preferinte personale.

 

Tehnologia in domeniul auto moto - mecanica si tehnologia in general au fost inventate duse la rangul de arta si ajunse la ceea ce we know (and love) in ziua de astazi de catre "zee germans" cu anumite contributii si de catre englezi.Ne place sa recunoastem sau nu,asta este.Japonezii sunt pe o treapta inferioara.Erezie,erezie,dar e adevarat - iar tehnologia in F1 poate fi aplicata cu succes in crearea de protipuri de gp.Just ask Gigi ca el asta face - a si declarat exact asta :)

 

 Bmw e un major player pe piata auto-moto.Nu e ceva de "crezut".Sunt facts,vezi ca sunt pe net cifrele de afaceri,profitul si tot ce vrei.Bmw e la nivelul Honda...ba chiar putin peste :P .Si mult peste Yamaha,Kawaski,Suzuki care sunt foarte mici ca si firme.Eu nu ma refer la divizia moto,ci la compania in sine - vorbeam de potentialul lor financiar si prin urmare trebuie vazute ca un intreg,tocmai acest lucru l-am subliniat - o companie cu o asemenea cifra de afaceri (repet,chiar peste marea Honda) isi poate permite sa...orice.

 

Nu cunosc nu am urmarit alte competitii moto,nu stiu nivelul lor de implicare,de resurse alocate samd.Nu pot sa iti raspund la aceasta intrebare - e buna intrebarea,da.Insa dupa cum am mai spus - sunt lucruri total diferite in a da 3 lei unui atelier din Uk ca sa iti prepare moto de strada - S1000RR e o moto de strada da? - pt curse,sau a intra cu diviza proprie de motorsport sa faci motoare si prototipuri de la zero cu buget practic nelimitat.Bmw au aceasta putere - asta e tot ceea ce am zis.Repet - eu am subliniat puterea financiara si potentialul tehnologic al acestei companii,lucru pt care am fost combatut.Nu sustin ca bmw face moto bune,nu sustin ca e o fantastica firma (orientarea lor pe profit in dauna fiabilitatii dar si a calitatii produselor e vizibila atat la auto cat si la moto) am indicat doar potenta lor, financiara cat si tehnologica.That's all.

Acum 2 ore, damager a spus:

experienta nu poti sa o cumperi, ea se construieste.

 

trebuie construita experienta, inginerii care sa ii aduci sa invete motorul, sa reuseasca sa-l configureze. trebuiesc piloti care sa mearga cu motoreta. Abia acuma aduc si ei un pilot cu victorii, care e extrem de dezamagit. VDM e un pilot bunicel, dar nu prea a performat eu la nivel de top.

Dureaza sa construiesti ceva care sa iti castige un titlu mondial. Oricare ar ti el.

Da,nu te pot contrazice cu asa ceva.Asta da.

 

Acum 2 ore, damager a spus:

TC avea si Kawa prin 2008 pe zx10-r. Bmw a venit intr-adevar cu un tc mai rafinat.

Da,Kawa oferea KIMS in 2008?ceva un management al aprinderii?oricum niste incercari timide ale unei forme de mai mult de limitare a acceleratiei decat de ceea ce numim traction control.Nici nu putem compara.A,si minune a tehnicii,cred ca in 2007? au debutat pe Suzuki modurile de putere...A,B si C-Wow.

Ceea ce vroiam sa subliniez e faptul ca o companie fara nici un fel de mare pedigree in domeniul motoarelor sport a reusit intr-un timp f scurt sa creeze o moto care a dat de pamant cu japonezii pt ani intregi la rand - atat ca si putere motor cat si ca electronica.Vroiam sa arat potentialul.

Acum 2 ore, damager a spus:

In rest, da, BMW e un mamut, daca si-ar pune in scop si ar investii o gramada de bani, pb ca ar avea ceva rezultate. Doar ca pb nu merita... despre asta e vorba. Sa faci sa merite, sa faci business din asta, ca altfel, orice cu suficienti bani ai putea sa faci, doar sa demonstrezi ca poti.

Exaaaact! :ok: Finally cineva care priveste in ansamblu.

Asta e perfect ceea ce vroiam sa spun - asta e punctul de vedere pe care vroiam sa il enunt si am fost atat de mult combatut.Thank you.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, Method a spus:

Nu ridic bmw pe nici un piedesta,doar sustin ca au tehnologia necesara pt a concura la nivel de varf in competitia "noastra".

Vezi tu astea cu "a pune pe bavarezi pe acelasi picior cu Honda,Yamaha etc e o erezie"....astea sunt puncte de vedere subiective care nu tin cont de nimic altceva decat de preferinte personale.

 

Tehnologia in domeniul auto moto - mecanica si tehnologia in general au fost inventate duse la rangul de arta si ajunse la ceea ce we know (and love) in ziua de astazi de catre "zee germans" cu anumite contributii si de catre englezi.Ne place sa recunoastem sau nu,asta este.Japonezii sunt pe o treapta inferioara.Erezie,erezie,dar e adevarat - iar tehnologia in F1 poate fi aplicata cu succes in crearea de protipuri de gp.Just ask Gigi ca el asta face - a si declarat exact asta :)

 

 Bmw e un major player pe piata auto-moto.Nu e ceva de "crezut".Sunt facts,vezi ca sunt pe net cifrele de afaceri,profitul si tot ce vrei.Bmw e la nivelul Honda...ba chiar putin peste :P .Si mult peste Yamaha,Kawaski,Suzuki care sunt foarte mici ca si firme.Eu nu ma refer la divizia moto,ci la compania in sine - vorbeam de potentialul lor financiar si prin urmare trebuie vazute ca un intreg,tocmai acest lucru l-am subliniat - o companie cu o asemenea cifra de afaceri (repet,chiar peste marea Honda) isi poate permite sa...orice.

 

Nu cunosc nu am urmarit alte competitii moto,nu stiu nivelul lor de implicare,de resurse alocate samd.Nu pot sa iti raspund la aceasta intrebare - e buna intrebarea,da.Insa dupa cum am mai spus - sunt lucruri total diferite in a da 3 lei unui atelier din Uk ca sa iti prepare moto de strada - S1000RR e o moto de strada da? - pt curse,sau a intra cu diviza proprie de motorsport sa faci motoare si prototipuri de la zero cu buget practic nelimitat.Bmw au aceasta putere - asta e tot ceea ce am zis.Repet - eu am subliniat puterea financiara si potentialul tehnologic al acestei companii,lucru pt care am fost combatut.Nu sustin ca bmw face moto bune,nu sustin ca e o fantastica firma (orientarea lor pe profit in dauna fiabilitatii dar si a calitatii produselor e vizibila atat la auto cat si la moto) am indicat doar potenta lor, financiara cat si tehnologica.That's all.

Da,nu te pot contrazice cu asa ceva.Asta da.

 

Da,Kawa oferea KIMS in 2008?ceva un management al aprinderii?oricum niste incercari timide ale unei forme de mai mult de limitare a acceleratiei decat de ceea ce numim traction control.Nici nu putem compara.A,si minune a tehnicii,cred ca in 2007? au debutat pe Suzuki modurile de putere...A,B si C-Wow.

Ceea ce vroiam sa subliniez e faptul ca o companie fara nici un fel de mare pedigree in domeniul motoarelor sport a reusit intr-un timp f scurt sa creeze o moto care a dat de pamant cu japonezii pt ani intregi la rand - atat ca si putere motor cat si ca electronica.Vroiam sa arat potentialul.

Exaaaact! :ok: Finally cineva care priveste in ansamblu.

Asta e perfect ceea ce vroiam sa spun - asta e punctul de vedere pe care vroiam sa il enunt si am fost atat de mult combatut.Thank you.

Cand au venit cu S1000RR nu au "rupt gura" japoneziilor, ci doar i-au fortat sa evolueze, ceea ce e f bine pentru noi.

ca si exemplu, primii care au pus IMU si electronica complexa pe motocicleta a fost Yamaha in 2015.

Si aici incepe sa se vada diferenta, pentru ca in momentul in care BMW a venit cu modelul nou, incercand sa tina pasul cu evolutia electronicii, au cam dat-o in bara. sau ma rog, nu a fost la nivelul asteptat.

 

Pe principiul asta cu banii, si Mercedes ar putea veni sa rupa gura targului :)...ca deh, au bani si experienta inF1 :)

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, Method a spus:

Nu ridic bmw pe nici un piedesta,doar sustin ca au tehnologia necesara pt a concura la nivel de varf in competitia "noastra".

 

Japonezii sunt pe o treapta inferioara

 

 Bmw e un major player pe piata auto-moto.Nu e ceva de "crezut".Sunt facts,vezi ca sunt pe net cifrele de afaceri,profitul si tot ce vrei.Bmw e la nivelul Honda...ba chiar putin peste :P

 

Nu cunosc nu am urmarit alte competitii moto,nu stiu nivelul lor de implicare,de resurse alocate samd.

 

 a reusit intr-un timp f scurt sa creeze o moto care a dat de pamant cu japonezii pt ani intregi la rand - at

Tot ii dai cu tehnologia, dar nu intelegi un lucru simplu: nu au cunostintele necesare si experienta de a concura cu succes in competitia "noastra". Nu stiu sa faca un asemenea prototip, cu toate resursele lor. Ei nu pot face o capra de enduro competitiva. 

 

Ti-a explicat colegul diferentele dintre japonezii inferiori si restul lumii numai pe partea de electronica. Nu mai are sens sa discutam despre un sasiu, motoare, nu mai vorbim de arta de a pune toate elementele astea la un loc pentru a obtine o motoreta performanta. O motocicleta nu este suma partilor componente, nu se reduce la o demonstratie de tehnologie, ea trebuie sa functioneze ca un intreg. Da, fata de KTM, BMW sunt mult in fata, fata de japonezi sunt la ani lumina in spate si asta se vede in competitii. Sunt mult in spate si fata de Ducati (este firesc, Ducati asta stie  sa faca, motoare de viteza). Zici ca nu urmaresti alte competitii moto. Pai atunci despre ce discutam?? Discutia asta este degeaba. Iti spun ca sunt pe niciunde, in toate competitiile moto majore. Nu au palmares in nici una. Exceptand SSTK 1000 unde au vreo doua trei titluri. Clasa de mana a 7-a.  S1000RR-ul care sta la baza motoarelor preparate pentru diferitele competitii este un mare bullshit. Tu poate ai in minte  RoSBK, unde nivelul este de amatori si unde o liniuta conteaza. Sau intalnirile de la tracksdays. 

 

Nu cred ca ne-am inteles. Eu vorbesc strict despre diviziile moto. BMW o fi un gigant, daca punem si divizia auto. De fapt si pe auto sunt un gigantut, daca comparam cu Toyota.. ;), dar aici vorbim strict de moto. Nu stiu de unde scoti cifrele alea, dar cred ca toata lumea moto  stie ca Honda este cel mai mare producator mondial de MOTOCICLETE, iar Yamaha este AL DOILEA mare producator de motociclete. Chiar zilele trecute, am gasit niste cifre (pe care nu le pot verifica, desigur si nici nu ma chinui sa le caut din nou), conform carora Yamaha Co.Ltd ar fi vandut in lume, de cand produce motociclete (vreo 60-70 de ani?) cca 600 de milioane de unitati, din care "decat" 22 de milioane au fost facute la fabrica din Iwata. Vorbim de giganti, @Method? Sa fim realisti, totusi. Divizia auto de la BMW nu are ce cauta in discutia asta, asa cum nici compania de instrumente muzicale Yamaha nu are ce cauta. BTW Yamaha este cel mai mare producator mondial de instrumente muzicale si daca te buseste rasul, cand auzi despre Yamaha ca sunt producatori de instrumente muzicale, ar trebui sa reconsideri. Nu ai habar ce tehnologii se folosesc in industria aia.. 

 

Este o motocicleta copiata dupa japoneze, cam in acelasi fel in care rusii au copiat Leica si au facut Zorki. O motoreta care arata bine pe hartie si sta bine la liniute si cam atat. Ma refer strict pe parte competitionala. Pentru utilizare stradala, de catre amatori, probabil o fi ok. BMW inseamna touringuri si enduro-touringuri. 

 

Acum 4 ore, damager a spus:


inteleg ce vrei sa zici, dar nu sunt intr-u totul deacord.

experienta nu poti sa o cumperi, ea se construieste.

Pana la un punct, poti sa o cumperi. Faci head hunting si aduci specialisti, dar nu este suficient. Mai departe, trebuie sa si construiesti, cum bine zici. De cele mai multe ori, specialistii "furati" de la concurenta, ii inserezi in experienta deja dobandita. 

Acum 1 oră, damager a spus:

 

Pe principiul asta cu banii, si Mercedes ar putea veni sa rupa gura targului :)...ca deh, au bani si experienta inF1 :)

Apropo, cate titluri are BMW in F1 si cate Mercedes? Din cate inteleg, si aici Mercedes ar juca intr-o alta liga. 

Acum 13 ore, Method a spus:

TC?cine mai avea asa ceva in 2009 pe o moto?nimeni - Honda abia adusese cu surle si trambite un modul de abs facut de bosch parca care avea 10kg,la bmw tot pachetul de electronica avea 2.5kg,iar la acea Honda nici urma de TC) - pt ca tot vb de tehnologie.

 

Esti sigur? De pilda, prima motocicleta Yamaha echipata cu TCS a fost produsa tocmai in 1997. Este vorba de modelul Yamaha DT 230 Lanza. ;)  Niste copii de mingi pianistii astia.. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/motogp-testing-has-aprilia-now-got-a-front-shapeshifter

 

Aprilia-shapeshifter-hydraulics-scaled.j

 

MotoGP title-challenger Aprilia has a new shapeshifter unit, which potentially drops the front of the factory’s RS-GP bike as well as the rear as the motorcycle exits corners.

Front shapeshifters are banned from the end of this season, but this hasn’t stopped Ducati, previously the only MotoGP factory with a front system, from continuing development.

Aprilia’s latest shapeshifter unit has the hydraulic actuator in the fairing nose, like Ducati’s latest. It’s also linked to a hydraulic unit parallel to the RS-GP’s left fork leg, which suggests it compresses the front suspension under acceleration, to further reduce wheelies and therefore improve acceleration.

 

KTM-engine-being-worked-on.jpg

 

MotoGP bikes are never stripped down in the open. Instead teams close their garage doors or erect screens around their motorcycles. But occasionally photographers get lucky.

There are no great revelations in these photos of KTM’s RC16, stripped of its bodywork at Jerez last weekend, but they certainly highlight the complexities of packaging an engine and all the electronics ancillaries in the available space.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, ENEOS a spus:

Deci până la urmă kktm are un cadru "diamant" făcut din fer? 🤔

Austrieci fiind, au ramas in epoca ferului. Cred ca nici ei nu stiu ce fel de cadru au.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

in declaratii bosu de la KTM a zis ca folosesc un cadru treliss...

evident nu stie ce vorbeste.

expertii motociclism au deliberat ca nu e trelis.

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da man, ce  conteaza?

totul a plecat de la un user de aici care a spus ca KTM nu va castiga 1 cursa cu cadrul ala, dar au castigat >1 deci automat cadrul ala nu mai e trelis. :) 

nu se poate sa se fi inselat omul, nu. e alt tip de cadru :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, frigider a spus:

da man, ce  conteaza?

totul a plecat de la un user de aici care a spus ca KTM nu va castiga 1 cursa cu cadrul ala, dar au castigat >1 deci automat cadrul ala nu mai e trelis. :) 

nu se poate sa se fi inselat omul, nu. e alt tip de cadru :D 

😂😂😂😂😂😂. Buna asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, frigider a spus:

da man, ce  conteaza?

totul a plecat de la un user de aici care a spus ca KTM nu va castiga 1 cursa cu cadrul ala, dar au castigat >1 deci automat cadrul ala nu mai e trelis. :) 

nu se poate sa se fi inselat omul, nu. e alt tip de cadru :D 

Vezi ca îl faci pe domnul cel injiner/specialist sa nu mai între nici aici, ca la F1 nu mai întra de când a pronosticat un monopost mega-ultra-giga-superior al celor de la mercedes (superior celorlalți, evident) a văzut el cu ochiu(liber) 🤤🤤

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, danypop a spus:

Vezi ca îl faci pe domnul cel injiner/specialist sa nu mai între nici aici, ca la F1 nu mai întra de când a pronosticat un monopost mega-ultra-giga-superior al celor de la mercedes (superior celorlalți, evident) a văzut el cu ochiu(liber) 🤤🤤

Cand ziceam ca sunt sanse 50-50 sa nu mearga inovatiile cat or fi ele testate, imi apunea ca nu stiu despre ce vorbesc, ca mercedes, ca teste, ca nu e motogp☺️.

 

pb ca monopostul o sa mearga la un moment dat, dar testeel in teren nu poti sa le simulezi tu 100% in loborator, chiar dc te numesti Mercedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,vedeti ca e articol dat aici cand s-a discutat si rasdiscutat si sunt poze cu cadrul schimbat - in respectivul articol de prin 2020 parca (de atunci din teste e si articolul) se spune clar au trecut de la trellis la un perimetral din otel.Repet,a fost discutata si in dunga faza aia.(Re)cititi si lasati hatererile proaste.

Mda,si intradevar merge bine de tot KTM - rupe.Beirer are dreptate again...de aia vad ca mai nou fug toti pilotii de la ei.Nu mai reiau discutia oricum.Sper insa ca macar Acosta sa nu ajunga la ei...si poate Oliveira sa scape.

 

Multumesc si pe aceasta cale fanilor.O sa fac sesiune de semnnaturi pe sepci,tzatze samd.

 

Nu mai intru pe forumul de F1 pt ca de la niste discutii (mai mult sau mai putin teoretice intradevar dar interesante) despre aero,tehnica si monoposturi s-a ajuns doar la hatereli si la faze gen "bine ca esti tu destept".Nu am sustinut niciodata ca as sti mai mult decat oricare de aici,eu doar sustin anumite teorii plecand de la niste idei,cateodata am dreptate cateodata nu,nu ma deranjeaza ca gresesc.Vad ca pe altii ii deranjeaza,de aceea nu mai intervin pe acel forum,ca sa vorbeasca intre ei linistiti.

Dar vad ca ma urmareste lumea si pe aici ca sa imi explice ca de fapt eu gresesc si ei au dreptate.Obsesive anyone?

Mania persecutiei.Enjoy.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  

La 07.05.2022 la 0:10, Method a spus:

 

 

Nu mai intru pe forumul de F1

....... s-a ajuns doar la hatereli si la faze gen "bine ca esti tu destept"......

--hai inapoi colegule, 

--aia e uoameni rai, nu-i lua in seama!!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, apriliacluj a spus:

  

--hai inapoi colegule, 

--aia e uoameni rai, nu-i lua in seama!!

Adevarul este ca s-a mers cam departe pe topicurile de pe subforumul asta... Nu poti face o afirmatie, sa-ti dai cu parerea, sa emiti o ipoteza, sa polemizezi, sau pur si simplu sa speculezi, ca se gasesc imediat "critici" care sa iti bage pumnul pe gat, pe principiul "bei ciuri buri, cine esti tu bei, de emiti judecati pe aici?? Cine te crezi?" Dupa baieti, ar trebui sa fi macar sef de echipa tehnica in MotoGP, ca sa poti sa iti dai cu parerea pe motociclism.ro. 

Ratiunea de a exista a oricarui formum este tocmai aceea de a discuta, de a impartasi idei, mai bune sau mai putin bune. Nu este conferinta, congres stiintific sau sedinta tehnica a FIM. Daca cineva considera ca nivelul discutiilor este mult sub nivelul intelectului sau, este liber sa nu participe. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Daca cineva considera ca nivelul discutiilor este mult sub nivelul intelectului sau, este liber sa nu participe. 

 

buna concluzie :)

 

@Method ms de lamuriri, pierdusem in negura timpului informatiile despre cadru KTM ms de refresh!

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Adevarul este ca s-a mers cam departe pe topicurile de pe subforumul asta... Nu poti face o afirmatie, sa-ti dai cu parerea, sa emiti o ipoteza, sa polemizezi, sau pur si simplu sa speculezi, ca se gasesc imediat "critici" care sa iti bage pumnul pe gat, pe principiul "bei ciuri buri, cine esti tu bei, de emiti judecati pe aici?? Cine te crezi?" Dupa baieti, ar trebui sa fi macar sef de echipa tehnica in MotoGP, ca sa poti sa iti dai cu parerea pe motociclism.ro. 

Ratiunea de a exista a oricarui formum este tocmai aceea de a discuta, de a impartasi idei, mai bune sau mai putin bune.

:agree:

 

Revenind la oile noastre - manevra manevranta expusa de Mat Oxley - Motogp Bombshell : Some teams are cheating the tyre rules

Oxley a facut rost de un "leaked tyre pressure sheet" de la un "senior engineer" (nu spui cine,persoana importanta) in care se arata ca atat Bagnaia cat si Martin au mers sub presiunea minim legala pe fata (1.9 bar).Si au scapat basma curata :)

279932427-5760807873936408-6697088451434

Si Michelin nu a spus nimic pt ca "gentleman's agreement" intre ei si MSMA pe sistemul "nu ne dati voi in gat daca nu spune nimic Dorna".

Sunt foarte curios ce o sa iasa din asta...

 

...si alta barfa/zvon provenit de la Gazzetta dello Sport - bomba si totusi previzibila : Gossip: Pol Espargaro set for Honda exit, Joan Mir to replace him?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...