Jump to content

Odihna pe motor la cursele lungi


Recommended Posts

Am facut astazi dealurile intre Podu Turcului si Barlad, cca 700 km. Dupa cca 500 km si aerul de tara nu mai puteam sa tin ochii deschisi, de somn.

La cursa lunga cu masina, tragi pe dreapta si atipesti putin. Cu motorul, ce faci? M-am tot uitat dupa o banca prin parcari, dar intre Adjud si Buzau - nimic.

La cursele prin Europa, ( Gibraltar, Paris, Suedia), cand practic mergi toata ziua, ma culcam pe iarba, echipat si cu casca, in parcarile de pe autostrazi. Dupa 15 minute de somn, conduci din nou ager.

Cum ati rezolvat-o? 

TimePhoto_20220503_114844.jpg

TimePhoto_20220503_133335.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

E clar, trebuie meșterit un șezlong moto sau căutați doi copaci pentru întins un hamac.

Primesc mia de euro pentru soluție?

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Eh...pui un carton (in engleza sau romana, dupa zona) ca la usa de la hotel, agatat de ghidon...

 

ba03eb52067b21c939ec5c8de413c4c6.jpg

images.jpg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 hour ago, Constantin said:

Cum ati rezolvat-o? 

Port în permanență pe ”mobră” la ”compartiment” bagaje un sac de dormit militar (poate fi folosit și ca pelerină la nevoie), așa că dorm unde ”vrea mușchii mei” în harnașament propriu.

image.thumb.png.582139dd16a14bb2ee8c0e4b391810eb.png

Însă este puțin off-topic (Odihna pe motor ... e Odihnă pe lângă motor - la mine).

Edited by patrick1
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Am pățit și eu vara trecută pe căldură mare prin zona Făgăraș.

Cele mai bune sunt benzinăriile, sunt multe care au o porțiune ferită de spațiu verde, sunt păzite, au și camere de luat vederi.

Am vorbit cu băieții din benzinărie ca să știe, cizmele sub cap și aia a fost, am dormit dus vreo juma de oră.

Pe urma m-au invitat băieții de acolo la o cafea să îmi revin, spălat pe față și am fost nou născut.

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 ore, patrick1 a spus:

Port în permanență pe ”mobră” la ”compartiment” bagaje un sac de dormit militar (poate fi folosit și ca pelerină la nevoie), așa că dorm unde ”vrea mușchii mei” în harnașament propriu.

image.thumb.png.582139dd16a14bb2ee8c0e4b391810eb.png

Însă este puțin off-topic (Odihna pe motor ... e Odihnă pe lângă motor - la mine).

Poate e o intrbare supida...dar ce are special un sac de dormit militar? 

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, tzunoi a spus:

dar ce are special un sac de dormit militar? 

 

A fost ieftin/moka.

Restul sunt mituri. Vrei sac de dormit bun, cauti in alta parte. 

 

On-topic, eu am la mine permanent o prelata 2/3 m ultrausoara pe care o pot pune pe iarba cam oriunde, si ma si invelesc cu jumatate.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Acum 25 minute, tzunoi a spus:

Poate e o intrbare supida...dar ce are special un sac de dormit militar? 

 

Avea tata-meu unul acum n ani pentru noptile in care mergea la pescuit:

- avea maneci

- era dreptunghiular (mai lat, ca sa incapi cu n straturi si arma in el), nu cu forma de cocoon/sarcofag.

- avea un fermoar partial la brau, in zona abdomenului. Putea sa il desfaca, sa scoata picioarele si duca pliul inferior pe spate = porti partea superioara ca o geaca.

Era practic din punctul asta de vedere, dar bun strict pt vara. Material ieftin + greu.

 

In rest, cum zicea un coleg - produsele militare au singurul merit ca sunt pomana de ieftine si ca rezista la batjocura prelungita, dar sunt mediocre ca si ergonomie, calitate, R&D, ziceti-i cum vreti.

 

Acum 20 ore, Constantin a spus:

Am facut astazi dealurile intre Podu Turcului si Barlad, cca 700 km. Dupa cca 500 km si aerul de tara nu mai puteam sa tin ochii deschisi, de somn.

La cursa lunga cu masina, tragi pe dreapta si atipesti putin. Cu motorul, ce faci? M-am tot uitat dupa o banca prin parcari, dar intre Adjud si Buzau - nimic.

La cursele prin Europa, ( Gibraltar, Paris, Suedia), cand practic mergi toata ziua, ma culcam pe iarba, echipat si cu casca, in parcarile de pe autostrazi. Dupa 15 minute de somn, conduci din nou ager.

Cum ati rezolvat-o? 

TimePhoto_20220503_114844.jpg

TimePhoto_20220503_133335.jpg

 

Tragi pe dreapta si dormi oriunde, oricum, irelevant.

In cel mai rau caz te sprijini de motor(nu pe partea cu cricul 😃)

Este mai practic decat salvari sau colive si sa ii mai iei si pe altii cu tine.

 

Normal este sa nu ajungi sa faci asta - daca o faci este clar o greseala serioasa de planificare sau supraestimarea a abilitatilor.

Been there, done that de 2 ori

- 2010, Nehoiu. Si eu si un amic am clacat dupa n nopti culcati la 12 si trezit la 6, raliu de traversa Ro.

- Anul trecut, sudul Spaniei, 700 km intr-o dupa amiaza de la Tarifa la Madrid. M-a terminat caldura, dar milogul care a vrut sa bifeze n chestii pana la pranz si apoi sa faca cap compas am fost eu, nu m-a fortat nimeni. 

 

 

Anyway, eu am mereu in rucsac o pereche de dopuri de inot. Si pentru inot, dar mai ales pentru avioane, etc. Situatii din astea de dormit pe unde apuc.

Un motociclist de tura lunga are dopuri de urechi.

Daca nu aveti, servetel sau hartie igienica, dat o limba, facut dop si nani 😊.

Valabil si cand va uitati dopurile acasa.

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, tzunoi said:

Poate e o intrbare supida...dar ce are special un sac de dormit militar? 

1. Folia exterioară este un material de prelată, impermeabil și rezistent.

2. Arhitectura permite introducerea unei ”saltele” din neopren între folia exterioară și căptușelă (dormi pe moale).

3. Este reglabil pe umerii tăi (nu intră aer rece pe acolo).

3. Fermoarul este unul solid și permite desfășurarea ca ”pătură de plajă” (la nevoie), folia impermeabilă rămâne pe sol.

4. Nu ai nevoie de cort, poți dormi și în ploaie.

5. Încape și o gagică mai subțirică lângă tine, cu fermoar închis :)

6. Este compact și transportabil separat (devine geantă de voiaj).

 

Un model:

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, _Raul_ a spus:

dat o limba

se primeste sau se da?

Tin minte din tineretea timpurie cum mai dormeam direct pe iarba in benziarii, noaptea, de fiecare data se gasea un echipaj de la rutiera sa ma scoala ca sa ma umple de siguranta si incredere 

Link to comment
Share on other sites

E foarte simplu: un hamac compact (fara bete), un capat se agata de mobra si al doilea de orice copac, stalp, gard, cap de pod, etc. Deci n-ai nevoie de doua puncte de atarnat, ci doar de unul, al doilea e mobra. Daca mergi in doi se pot pune doua hamace intre cele doua mobre, deci merge si in desert...

Nu inteleg de ce trebuie sa exageram probleme care de fapt nici nu exista. Hamacele din linkul de mai jos incap chiar si intr-un buzunar mai mare de geaca moto.

https://www.dandana.ro/cumpara/hamac-ticket-to-the-moon-compact-royal-blue-320-x-155-cm-tmc39-7482963?utm_source=portal&utm_medium=web&utm_campaign=google_xml&gclid=Cj0KCQjwyMiTBhDKARIsAAJ-9VtBrY5jeXPJXEa7WgMk-iHwIc22GGODlBWQzTythGd55vOU0AITbQYaAgmREALw_wcB

 

Asta in afara de ce zice Raul, daca ajungi sa trebuiasca sa dormi de urgenta pe marginea drumului inseamna ca nu ti-ai programat tura cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Acum 51 minute, Speedy.K a spus:

E foarte simplu: un hamac compact (fara bete), un capat se agata de mobra si al doilea de orice copac, stalp, gard, cap de pod, etc. Deci n-ai nevoie de doua puncte de atarnat, ci doar de unul, al doilea e mobra. Daca mergi in doi se pot pune doua hamace intre cele doua mobre, deci merge si in desert...

 

 

Sunt curios cum poți lega hamacul de 🏍️ fără să o trântești atunci când te urci în el! 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Se poate daca mobra e pe beton, dar mi se pare complicat. Punctul de ancorare trebuie sa fie foarte sus, sa nu dai cu poponeata de pamant cand te urci in hamac. Plus ca personal am o relatie reciproca de hate cu hamacele. Prefer sa dorm pe pamant, infasurat in prelata cu echipamentul pe mine. 

 

 

Edited by TETEA.
Link to comment
Share on other sites

Sau alt exemplu (dar clar mult mai scump):

 

Traseu de 860 de km, plecat tarziu, multe intarzieri. vant puternic ce a dus la viteze mici de mers. Am reusit sa fac doar 670 de km moment in care s-a inserat si am oprit la un Hotel. Dus, cina light, dormit 1 noapte, mic-dejun si dupa la drum. Da, e mai scump dar decat sa mergi rupt in cwr de oboseala si sa mai risti sa te dai si pe jos mai bine asa. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, SenorPink a spus:

Da, e mai scump dar decat sa mergi rupt in cwr de oboseala si sa mai risti sa te dai si pe jos mai bine asa. 

 

Cel mai bine asa!

 

Din nou, cum a zis Speedy, creem probleme care nu exista si ne prefacem ca le rezolvam folosind grafice si calcule din manual. Cel mai bun instrument pe care il avem la dispozitie in orice moment este mintea umana. Te adaptezi, improvizezi si depasesti situatia. In rest sunt doar ipoteze teoretice cu probabilitate 0, din solutionarea carora ne tragem ceva confort mental ca "suntem pregatiti". 

Realitatea poate sa te muste de fund oricand, aoriunde, indiferent ce scheme logice ai tu notate pe carnetel.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/3/2022 at 8:44 PM, Constantin said:

Dupa cca 500 km si aerul de tara nu mai puteam sa tin ochii deschisi, de somn.

Iată că s-a ”rezolvat” problema, simplu, prin suprimarea enunțului :crack:

12 minutes ago, TETEA. said:

creem probleme care nu exista

Tipic mioritic :) 

Link to comment
Share on other sites

Acu 25-30 de ani, era suficient sa ai o casca in plus, si gaseai si de dormit, si de mancat si de f...t. Astazi, se doarme pe maginea santului, si se merge cu GPS. Grozav spirit de aventura...

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Acum 4 ore, TETEA. a spus:

Cel mai bine asa!

Din nou, cum a zis Speedy, creem probleme care nu exista si ne prefacem ca le rezolvam folosind grafice si calcule din manual. Cel mai bun instrument pe care il avem la dispozitie in orice moment este mintea umana. Te adaptezi, improvizezi si depasesti situatia. In rest sunt doar ipoteze teoretice cu probabilitate 0, din solutionarea carora ne tragem ceva confort mental ca "suntem pregatiti". 

Realitatea poate sa te muste de fund oricand, aoriunde, indiferent ce scheme logice ai tu notate pe carnetel.

 

Tocmai ai dat definitia a 75% din mediul academic actual.

 

Acum 2 ore, shashka a spus:

Acu 25-30 de ani, era suficient sa ai o casca in plus, si gaseai si de dormit, si de mancat si de f...t. Astazi, se doarme pe maginea santului, si se merge cu GPS. Grozav spirit de aventura...

Tie iti (mai) iese manevra cu casca in plus?

Daca da, zi-ne si noua detaliile.

Ma gandesc ca singurele gherle pe care le dau fatal sunt ca fie nu merg la alea cele mai necoapte, respectiv mult mai batrane sau cele mai gaini posibile.

Aa, am uitat, nu ma intereseaza niciunele din ele.

 

Daca din prostia mea m-a lovit total somnul pe autostrada sau in munti la ore total atipice si am nevoie doar de maxim o ora de somn, unde ar trebui sa dorm?

Iar asta cu gps-ul, well, ce sa zic 😁.

Cand o sa fiu pensionar rulotist si o sa imi permit sa dezlantui toata latura boema, probabil ca o sa ma bucur sa merg fara gps.

Pana atunci incerc doar sa fiu cat se poate de eficient si sa pierd timp pe plaje si in baruri decat in traficul urban al unor orase straine mie.

Vedea-m-as fara gps in Madrid 😅

 

Edited by _Raul_
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

 

Sunt curios cum poți lega hamacul de 🏍️ fără să o trântești atunci când te urci în el! 

Simplu, le parchezi p fiecare cu partea cu cricul inspre cealalta si gata.

PS Bine, daca ai 200 de kile in viu le darimi si asa, dar eu ii raspundeam lui Constantin care, ultima data cand l-am vazut, se prezenta absolut normal ca fizic.

PPS Iar partea cu cricul intrat in pamant se rezolva la fata locului, pietre, crengi sau chiar talpici de cric speciale pentru off.

 

 

 

 

Ca idee, am un prieten care a fost pana pe Ararat cu bicicleta singur. Fara cort, fara hamac. A dormit pe la oamenii de pe drum, fara sa ii cu oasca si fara sa fi stabilit ceva inainte si, cand n-a gasit oameni, a dormit pe banci prin statii de autobuz. Deci nu moare nimeni de nedormit pe sosele in caz de forta majora.

Dar noi vorbeam despre a dormi cat de cat onorabil, nu boschetareste.

Link to comment
Share on other sites

Bosnia-Romania dintr-o bucata. Coechipierul era terminat de oboseala, am oprit in Craiova la hotel si am dormit acolo.

 

Budapesta-Cluj-Bucuresti dintr-o bucata (fix 1000 km): inainte de Pitesti m-a luat un pic oboseala, pe autostrada plictiseala si somnul, dar am invatat de la un alt motociclist care e medic ca adrenalina ajuta, am marit un pic viteza si m-am trezit instantaneu, a tinut pana acasa.

 

In functie de situatie, tras pe dreapta intr-o poienita si dormit. Am o folie termica in topcase, cu costumul moto pot dormi si pe jos daca e neaparat nevoie. Preferabil somn decat mers haotic.

Link to comment
Share on other sites

La Decathlon exista un hamac care incape intr-un pumn cand e strans. Eu am unul la mine la orice tura lunga pt ca are intrebuintari multiple, daca ai putina imaginatie. Pt mine este cea mai versatila solutie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +32 400 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17400 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...