Sari la conținut

Ce motor pentru stradă/ adventure înalt


Adrian.gegea
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor! După 1 an de permis încă am strâns bănuții și acum m.aș uita la un motor decent... Caut un motor pe care să stau ok ,pe injecție, înalt,  având 190 și 98 kg. Mă gândesc la un Varadero, voi ce spuneți? Aș dori cât mai mare, nu vreau să arate ciudat.  Bugetul ar fii în jur de 4k . Mersi frumos 

Editat de Adrian.gegea
Am uitat un detaliu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei inalt uita-te la categoria adventure - suzuki vstrom, f800 de la bmw ( e printre cele mai inalte), ktm 790,890,…, Africa Twin

La 4k cred ca iese de un vstrom. 


Bine, nu inseamna ca asta asta e sg categorie. Dar toate din categoria asta cam cer cracii lungi. 

A..si un site foarte util. Cum stai pe moto - comparator intre mm modele http://cycle-ergo.com/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba, nu stiu ce inaltimi si pe ce mobre mergeti voi, dar Tenere, Transplanul si F800 imi sunt bune mie, la 170 cm. Omul e aproape de talia lui Jordan...

Eu nu stiu sa-l sfatuiesc, tocmai ca eu fiind juma de buletin nu m-am uitat/ dat pe mobre foart inalte niciodata, dar pe alea o sa stea cu genunchii la gura....

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum ajungi tu jos, Speedy, pe F800, da eu stateam ca o balerina. Si am 187. Asemanarea cu balerina e doar la stat pe varfuri. E material sa faci vreo 3 si mai ramane un pic…

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, Speedy.K a spus:

Ba, nu stiu ce inaltimi si pe ce mobre mergeti voi, dar Tenere, Transplanul si F800 imi sunt bune mie, la 170 cm. Omul e aproape de talia lui Jordan...

Eu nu stiu sa-l sfatuiesc, tocmai ca eu fiind juma de buletin nu m-am uitat/ dat pe mobre foart inalte niciodata, dar pe alea o sa stea cu genunchii la gura....

 

Poate ai vrut sa zici F700...pentru ca F800 e cel mai inalt motor din gama BMW (cel putin dupa cunostintele mele, scuze daca gresesc), cu 880mm la sa, as zice ca tu cu 170 cm, nu ai fi ajuns la sol nici macar daca aveai "platforme". Nu de alta, dar nici eu nu sunt foarte inalt si am probat modelele de BMW (inclusiv F800), singurul accesibil la pret, dotari, cerinte si inaltime la sa fiind un F 700 GS, cu 820mm. 

 

Citat

Mersi frumos, caut să văd cum arată un f800 chiar nu știu

 

Daca ai 1,90 inaltime, atunci vei ajunge fara probleme la sol si pe un F 800. Este un motor bun, mai ales in raport calitate pret, fata de alte motoare BMW :) Dar, nu cred ca il gasesti la 4K. Pentru banii aia, gasesti poate un F 650 gs, eventual un v-strom pentru inaltimea ta, dar nu un F 800...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 3 ore, tzunoi a spus:

Nu stiu cum ajungi tu jos, Speedy, pe F800, da eu stateam ca o balerina. Si am 187. Asemanarea cu balerina e doar la stat pe varfuri. E material sa faci vreo 3 si mai ramane un pic…

Degeaba ai 1.87 dacă ai picioare mai scurte și mai bloncoase decât altul care are tot 1.87

F800 e o gluma de motor pt oameni lungi în craci (subsemnatul) 

A mai scris cineva de Vstrom, cea mai gluma "curajoasa" și de Africa Twin 🥲

Exista motoare înalte și motoare cu șei late, care te cracaneaza și te aduc pe vârfuri, ceea ce este o mare diferență. 

790 și 890 R și 1290 Adv sunt aproape inalte. 

Singurele motociclete la care am stat vreodată pe vârfuri au fost 640 Adv și 950 Super Enduro. 

 

La 4k de euro greu găsești Varadero bun a doua generație. 

Prima generatie la ce consumuri are e de dat la dușmani. 

 

La 4k, Tenere 660 este o lume total diferita de Varadero. 

Bine Tenere 660 pana în 2000 sunt piese de muzeu și Tenere 66o injecție a fost o scândură cu ghidon de care nu iși mai aduce aminte nimeni în afara de posesori. 

 

Un motor mare pe care sa stau ok, este un criteriu foarte vag/incomplet. 

Dacă vrei sfaturi pertinente cred ca va trebui sa fii mai guraliv. 

Poți sa îți dau 10 exemple de motoare înalte care nu au nici o legătură unul cu altul. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, _Raul_ a spus:

Degeaba ai 1.87 dacă ai picioare mai scurte și mai bloncoase decât altul care are tot 1.87

F800 e o gluma de motor pt oameni lungi în craci (subsemnatul) 

A mai scris cineva de Vstrom, cea mai gluma "curajoasa" și de Africa Twin 🥲

Exista motoare înalte și motoare cu șei late, care te cracaneaza și te aduc pe vârfuri, ceea ce este o mare diferență. 

790 și 890 R și 1290 Adv sunt aproape inalte. 

Singurele motociclete la care am stat vreodată pe vârfuri au fost 640 Adv și 950 Super Enduro. 

 

La 4k de euro greu găsești Varadero bun a doua generație. 

Prima generatie la ce consumuri are e de dat la dușmani. 

 

La 4k, Tenere 660 este o lume total diferita de Varadero. 

Bine Tenere 660 pana în 2000 sunt piese de muzeu și Tenere 66o injecție a fost o scândură cu ghidon de care nu iși mai aduce aminte nimeni în afara de posesori. 

 

Un motor mare pe care sa stau ok, este un criteriu foarte vag/incomplet. 

Dacă vrei sfaturi pertinente cred ca va trebui sa fii mai guraliv. 

Poți sa îți dau 10 exemple de motoare înalte care nu au nici o legătură unul cu altul. 

Ok, atunci să spunem așa, înalt, solid, să poată fii folosit și în oraș nu numai adventure, de preferat pe injecție să fie, cel puțin în CT nu mai reglează nimeni carburația, cam acolo. De asta mă uitam la un Varadero gen II, pe la 3.8-4K. BMW da e frumos dar am auzit numai că îți golește buzunarele la întreținere, exact ca auto. Cât despre V-Strom am înțeles că e mai ușor decât Var. dar și mai slab ca motor. Orice sfat e binevenit, mulțumesc 🤗🤠

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Adrian.gegea a spus:

După 1 an de permis încă am strâns bănuții și acum m.aș uita la un motor decent... 

Ce categorie de permis, A2? Multe din motocicletele recomandate nu se incadreaza pentru A2. Si ce gen de motocicleta vrei, pe unde vrei sa mergi? Cu A2 si fara experienta m-as uita si la dual-sport mai mici, gen Honda CRF300L/Rally, cu un bon de rabla gasesti chiar noua (L, nu Rally).

 

Chiar daca esti inalt, incapi pe mai multe motociclete decat ai crede. Si eu sunt inalt si am avut si CB500 si am incaput pe ea - nu era cea mai comoda motocicleta, dar am facut ture de 2-3,000 km cu peste 500km/zi fara probleme. Daca vrei pozitie cu picioarele cat mai putin inghesuite sub tine mergi pe dual-sport sau adventure, dar un adv la 4000 de euro in stare buna e cam la limita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, AdrianB1 a spus:

Ce categorie de permis, A2? Multe din motocicletele recomandate nu se incadreaza pentru A2. Si ce gen de motocicleta vrei, pe unde vrei sa mergi? Cu A2 si fara experienta m-as uita si la dual-sport mai mici, gen Honda CRF300L/Rally, cu un bon de rabla gasesti chiar noua (L, nu Rally).

 

Chiar daca esti inalt, incapi pe mai multe motociclete decat ai crede. Si eu sunt inalt si am avut si CB500 si am incaput pe ea - nu era cea mai comoda motocicleta, dar am facut ture de 2-3,000 km cu peste 500km/zi fara probleme. Daca vrei pozitie cu picioarele cat mai putin inghesuite sub tine mergi pe dual-sport sau adventure, dar un adv la 4000 de euro in stare buna e cam la limita.

A  , categoria A full,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Adrian.gegea a spus:

în CT nu mai reglează nimeni carburația

Hsmbp! 

Bine, nu că aș recomanda o 🏍️ carburație, dar asta nu cred, sunt destule pe stradă care nu au injecție și se servisează fără probleme. 

Altfel pare că vrei cam ca în anunțul ăla matrimonial: "Să fie virgină, să aibă mașină și să se 3.14șe benzină"! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, misionaru a spus:

 

Poate ai vrut sa zici F700...pentru ca F800 e cel mai inalt motor din gama BMW (cel putin dupa cunostintele mele, scuze daca gresesc), cu 880mm la sa, as zice ca tu cu 170 cm, nu ai fi ajuns la sol nici macar daca aveai "platforme". Nu de alta, dar nici eu nu sunt foarte inalt si am probat modelele de BMW (inclusiv F800), singurul accesibil la pret, dotari, cerinte si inaltime la sa fiind un F 700 GS, cu 820mm. 

 

 

Daca ai 1,90 inaltime, atunci vei ajunge fara probleme la sol si pe un F 800. Este un motor bun, mai ales in raport calitate pret, fata de alte motoare BMW :) Dar, nu cred ca il gasesti la 4K. Pentru banii aia, gasesti poate un F 650 gs, eventual un v-strom pentru inaltimea ta, dar nu un F 800...

 

Sunt obisnuit sa nu ajung decat cu un picior jos la semafoare. F800 mi s-a parut un pic mai inalt decat KLE. Clar mai inalt decat 700 sau decat 1200 anii 2000. Acu ca ma gandesc cred ca ar merge la un tip inalt. Dar Transalpul si Tenere sunt cat KLEul.

Acum 20 ore, tzunoi a spus:

Nu stiu cum ajungi tu jos, Speedy, pe F800, da eu stateam ca o balerina. Si am 187. Asemanarea cu balerina e doar la stat pe varfuri. E material sa faci vreo 3 si mai ramane un pic…

Cu piciorul stang jos si cu dreptul pe scarita. Sunt obisnuit, asa stau pe orice mobra adventure sau enduro.

Acum 6 ore, Adrian.gegea a spus:

Ok, atunci să spunem așa, înalt, solid, să poată fii folosit și în oraș nu numai adventure, de preferat pe injecție să fie, cel puțin în CT nu mai reglează nimeni carburația, cam acolo. De asta mă uitam la un Varadero gen II, pe la 3.8-4K. BMW da e frumos dar am auzit numai că îți golește buzunarele la întreținere, exact ca auto. Cât despre V-Strom am înțeles că e mai ușor decât Var. dar și mai slab ca motor. Orice sfat e binevenit, mulțumesc 🤗🤠

Orice adventure e buna de oras, cu exceptia magaoaielor de 1200 ultimele generatii. Africana, T7 etc,.  La greutatea ta 50 de cai e putin, daca vrei sa se miste fasnet printre masini. Dar chiar, ce experienta ai cu A-ul ala?

Ca sfat: du-te si sui-te pe cat mai multe ca sa vezi cum stai. Exact cum zice si Raul, poate ai 190 dar picioare scurte sau mobra e mai joasa, dara re saua mai lata. Pana nu te sui pe 5-6 modele n-ai cum sa-ti dai seama.

Era un simulator pe undeva pe net, poate mai stie careva cum ii zicea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 43 minute, ENEOS a spus:

Cycle-ergo.com

O prostie, nu ține deloc seama de lățimea șeii. 

 

Uite ca ti-a scapat si un mare adevar astazi 😄😇

 

Nici Cycle Ergo, nici probatul in magazin nu au nici o taina cu realitatea din mers.

 

Am testat marti un AT 1100, 7 ore mers non stop, 550 de km.

Ergonomie f nasoala pt mine - sa proasta, rezervor f lat, total deconecta(n)ta ca feeling, am ajuns rupt de spate. Tot, de la brau pana la gat si umeri.

Stateam pe ea fix ca o suricata.

Pacat, fiindca pe hartie/in teorie este un motor exceptional.

 

Realitatea si nevoile umane bat insa inginerii.

 

So, Cycle Ergo = 😀

 

Revening on topic - In banii aia cu injectie (si eu as zice neaparat si cu Abs, eu nu concep motor fara Abs):

- Vstrom prima generatie cu Abs

- Varadero 2nd gen (nu facelift-ul, ultimii 2 ani, de ala nu te apropii la 4k). Are avantaj maxim CBS-ul

- Transalp 700 (dar e cel mai slab dintre ele).

 

- 1150 Gs (Adventure)

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 08.05.2022 la 18:54, ENEOS a spus:

Cycle-ergo.com

O prostie, nu ține deloc seama de lățimea șeii. 

Si mai stii de ce nu tine cont cycle-ergo? de compresia suspensiei odata cu riderul pe motor. Poza aia este cu motorul suit pe cric si atat. Si nu mai zic de 2 rideri sau de un rider peste 100 kg. cycle-ergo este pentru pozitia "relativa" sa zicem, nu e deloc ceva exact...Dar, eu apreciez foarte mult faptul ca poti compara motoarele intre ele fara rider, ampatament, inaltimea ghidonului, inaltimea la sa, etc. Are plusuri si minusuri, asta e clar :)

 

Ca sa nu mai vorbim de latimea seii in sine, care nu se vede pe cycle-ergo, dar care este o problema de luat in calcul doar daca esti mic de inaltime. Insa, nu ca cel care a deschis discutia de aici, as spune ca la 1.90 nu e cazul sa reducem atinsul la sol cu picioarele doar pentru ca saua e lata...:)

 

Acum, ca o discutie offtopic, intre noi astia mai mici da' mai ai draq: 

Citat

Sunt obisnuit sa nu ajung decat cu un picior jos la semafoare. F800 mi s-a parut un pic mai inalt decat KLE. Clar mai inalt decat 700 sau decat 1200 anii 2000. Acu ca ma gandesc cred ca ar merge la un tip inalt. Dar Transalpul si Tenere sunt cat KLEul.

Si eu stau tot doar cu un picior jos la stop. Si nu pentru ca nu ajung, ci pentru ca nu ajung cu ambele picioare pe toata lungimea talpii, deci nu e confortabil. Insa, cateodata, trebuie sa fac o aplecare a motorului intr-o parte, concomitent cu o bracare totala a ghidonului ca sa scap de doua oglinzi aflate fix in aceeasi linie cu ghidonul meu. As spune ca e cu atat mai greu sa faci manevra asta cu cat motorul e mai inalt si d-abia mai simti contactul la varfurile cizmelor. Bineinteles ca nu e capat de tara, mai stai o tura si nu treci. Dar, evident ca la un moment dat, impedimentul asta pentru mine cel putin, ar fi cam greu de inghitit...avand in vedere ca si eu fac naveta zilnic la munca, din militari in jilava...

Si gata cu offtopic :D

 

 

 

 

Citat


De asta mă uitam la un Varadero gen II, pe la 3.8-4K. BMW da e frumos dar am auzit numai că îți golește buzunarele la întreținere, exact ca auto. 

 

 

Depinde la ce BMW te referi. Poti merge, ca in cazul meu, la un BMW F 700GS pe o intretinere standard, tinand cont de tipul uleiului din carte dar nu luand motor de la BMW, ci unul similar. Filtrele si uleiul sunt la acelasi pret ca si celelalte motoare. Ba mai mult: filtrul de aer, bujiile, placutele de frana, lantul si kitul de lant, se pot lua de la producatori consacrati care nu fac produsele astea pentru o gama larga de motoare, incluziv BMW. Iti dau cateva exemple pt motorul meu (toate preturile sunt fara manopera):

 

- echivalentul uleiului cerut de producator 15W50: MOTUL 7100 + filtru ulei HIFLO: 300 RON

- bujie NGK conform cerintei producator: 2 bucati a cate 27 RON (acu 2 ani)

- filtru aer: 40 RON

- baterie EXIDE conform cerinte producator: 235 RON

- kit lant DID (foaie JT 42 dinti, pinion JT 17 dinti): 576 RON

- set placute frana spate: 160 RON

- set placute frana fata 120 RON

Din pacate, nu pot edita postul, asa ca fac corectia aici: 

 

Depinde la ce BMW te referi. Poti merge, ca in cazul meu, la un BMW F 700GS pe o intretinere standard, tinand cont de tipul uleiului din carte dar nu luand ULEI de la BMW, ci unul similar. Filtrele si uleiul sunt la acelasi pret ca si la celelalte motoare. Ba mai mult: filtrul de aer, bujiile, placutele de frana, lantul si kitul de lant, se pot lua de la producatori consacrati care fac produsele astea pentru o gama larga de motoare, incluziv BMW. Iti dau cateva exemple pt motorul meu (toate preturile sunt fara manopera):

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo! e bine, ai avut ultimul cuvant, ne-ai lasat pe toti cu semnnul intrebarii pe fata :)

 

Asa trebuie sa se termine discutiile pe forumul asta, intotdeauna! 

Sa traiesti!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 07.05.2022 la 23:05, misionaru a spus:

F800 e cel mai inalt motor din gama BMW (cel putin dupa cunostintele mele, scuze daca gresesc), cu 880mm la sa

Te invit pe Xchallenge :D (930 mm parcă)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ma uitam ieri la un F800Gs. 

Mie motocicleta respectiva mi s-a parut oricum, dar nu inalta. Dar asta, asa, uitandu-ma la ea in fata unui magazin

 

Personal mi s-a parut mai cu vlaga in ea prima generatie (800Gs) fata de 850Gs. 

F800 Gs Adv sand chiar a fost pe lista favoritelor/posibilelor achizitii la un moment dat, strict pentru faptul ca imi place f mult designul. Ratiunea m-a facut sa imi treaca in maxim 2 minute. 

 

Motociclete relativ noi pe care m-a luat cel mai tare somnul in parcursul meu pe doua roti au fost F700 (nu stiu de ce ii zice si GS, avand in vedere jantele turnate), respectiv ultimul F850 Gs, in ambele variante (normal si Adv). 

Asta daca o avea vreo relevanta pentru @op

 

Ps - F700/800 Gs/Adv au niste preturi de-a dreptul ireale pe Olx, avand in vedere ce ofera + ca mai pui 2-3k si iei motor nou, 2022. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, _Raul_ a spus:

au niste preturi de-a dreptul ireale pe Olx, avand in vedere ce ofera + ca mai pui 2-3k si iei motor nou, 2022. 

Iei, dar în 2024 probabil! În D motor nou 2022, preț de listă ~20k și afișat de un dealer "sofort lieferbar" la 27k! :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...