Sari la conținut

Totul despre R.A.R


emylyo
 Share

Postări Recomandate

10 hours ago, Serknt said:

Am adus un motor din Italia.

Are RAR din Italia în versiunea actuală? Poți dovedi asta? Dacă da nu văd problema.

 

(Cod civil, 5 ”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

4 (2) ”Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi prezentul cod, au prioritate reglementările internaţionale”).

 

 

 

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 829
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ds, aceleasi metehne: "nu stiti cum pot face ceva ilegal fara sa ma prinda? Un prieten, o atentie ceva...?". Decat sa aranjez mobra sa fie corezpunzatoare mai bine fac o jmecherie🤦‍♂️

 

Fara catalizator nu corespunde normelor de poluarr euro si drept urmare nu treci RAR-ul. Chiar daca nu se masoara noxe.

Mobra trebuie sa fie la fel cum a fost la momentul fabricarii acesteia.

Daca injinerul va fi vigilent o sa se prinda ca nu are catalizator dupa doua aspecte:

vizual sau dupa miros.

Fara catalizator motocicleta nu este conforma.

Chiar sunt curios sa ne spui daca ai reusit sa pacalesti vigilenta RAR-ului.

 

 Nu comentez faptul ca nu ai nici o apasare sa bagi in trafic inca o sursa de poluare (prin lipsa catalizatorului).

Romania ramane campioama UE la decesele cauzate de poluare. La mai mare!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, patrick1 a spus:

Are RAR din Italia în versiunea actuală? Poți dovedi asta? Dacă da nu văd problema.

 

(Cod civil, 5 ”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

4 (2) ”Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi prezentul cod, au prioritate reglementările internaţionale”).

 

 

 

 

oricat as vrea sa cred, nu are cum sa fie omologabila o retrogradare a normelor de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, patrick1 a spus:

(Cod civil, 5 ”În materiile reglementate de prezentul cod, normele dreptului Uniunii Europene se aplică în mod prioritar, indiferent de calitatea sau statutul părţilor.”

4 (2) ”Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, şi prezentul cod, au prioritate reglementările internaţionale”).

Atestarea RAR nu e o norma de drept, e un document emis in baza unui normativ. Norma de drept inseamna altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, Serknt a spus:

....RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ».

Incearca sa te duci fara echipament si casca. Am auzit ca sunt mai indulgenti daca iti vad direct fatsa!

Sa ai 100-200 euro la tine! (Face bine la moral).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

54 minutes ago, AdrianB1 said:

Atestarea RAR nu e o norma de drept, e un document emis in baza unui normativ. Norma de drept inseamna altceva.

Posibil să ai dreptate (la atestări și normative), însă este dreptul tău (și în drepturile omului) și să te bucuri de motocicletă, indiferent de neconcordanțele dintre ”mințile” din statul (statele) de drept. 

(Mno ... tribunalul Ilfov a anulat în 1919 chiar și căsătoria lui Carol II cu Z. Lambrino, din lipsă de ”atestare” :D).

https://ro.wikipedia.org/wiki/Carol_al_II-lea_al_României

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Leon said:

Incearca sa te duci fara echipament si casca. Am auzit ca sunt mai indulgenti daca iti vad direct fatsa!

Sa ai 100-200 euro la tine! (Face bine la moral).

 

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Serknt a spus:

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Bine ca esti tu destept si jmecher. Eu zic sa te opresti aici pana nu te trezesti cu rosii si oua stricate. Pe care le-ai merita din plin.
P.S. Avand in vedere cum gandesti, nu ma mai mira nimic (a se vedea citatul din putzul gandirii tale).
"Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ». Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult)."
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De-aș fi inginer la ITP, n-ar trece de mine nicio mașină cu probleme la frâne, direcție, suspensie, lumini și noxe. Cu rugina, dacă e superficială, închid ochii. Dacă gumele sunt 60 în loc de 55, jantele de 17 in loc de maxim 16, are suspensia coborâtă- dă-le dreq, n-ar fi foc. La moto m-aș uita strict la gume, frâne și să nu fie tobe stil uluc de acoperiș, că dacă are omul un far mai chior, e fix treaba lui cum o mierlește. La fel și cu semnalizările.

Astea in caz că seriile corespund și nu-s urme de torsiune la cadru/caroserie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Am facut in aprilie RAR-ul la un CBR 125, an 2006, adus din Germania. Motorul are evacuarea schimbata cap-coada Giannelli, nu stiu daca are catalizator sau nu. In timp ce faceam actele i-am dat si omologarea la toba din Germania si a zis ca nu ma ca nu ma trece daca nu corespund seriile cu cele de pe toba si daca e prea galagioasa. Zicea "un inginer de teren" sa sudez db-killer ul, ca de nu imi ia certificatul, dar nu planuiesc sa l sudez, cat timp este montat n are niciun drept sa-mi ia certificatul (inafara de toba este toata stock).

   In concluzie, n ar trebui sa ai probleme 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost sambata sa fac ITP la DR350 si cu toata simpatia inginerului pentru motociclisti, am fost atent purecat vreo 30minute.

 

Anul trecut am facut ITP la Mobra 50 la RAR Brasov si au fost foarte amabili si intelegatori si am luat cu brio inspectia.

 

Daca peste bube la fier, mai ai si tupeu atunci situatia se complica.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Serknt a spus:

Numai glumeti pe aici. Te-ai nascut cu talentul asta sau e ceva forma de handicap?

Nu este OK cum pui problema...

Niciun om educat nu va aprecia abordarea ta... spre ghinionul tau ai avut de-a face cu oameni educati pe forum...

Nimeni nu te va sprijini sa faci ciobaneli... In plus, nimeni nu este incantat sa respire aer poluat de baietii "destepti" fara catalizator... sau cu burlane tipatoare.

Faptul ca ai documente pentru intreaga linie de evacuare este un lucru bun. Poate are totusi si catalizator.

Intr-un final, inginerul de la RAR va decide conformitatea tehnica... 

Eu personal, fie ca treci RAR-ul sau nu, iti recomand sa iti cumperi un esapament de origine... vei simti diferenta in dinamica motorului...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, pierrotlefou a spus:

Bine ca esti tu destept si jmecher. Eu zic sa te opresti aici pana nu te trezesti cu rosii si oua stricate. Pe care le-ai merita din plin.
P.S. Avand in vedere cum gandesti, nu ma mai mira nimic (a se vedea citatul din putzul gandirii tale).
"Se mai primesc atentii la RAR? Am auzit ca se feresc acum de « atentii ». Sau daca stie cineva alte solutii prin care sa nu am probleme cu noxele (sa schimb evacuarea complet cred ca m-ar costa cam mult)."
 

 

Omul intreaba pe un forum public daca poate sa dea spaga la RAR.

Nu stiu ce raspunsuri ar vrea sa primeasca...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 11.05.2022 at 9:08, Silver Arrow said:

Fara catalizator nu corespunde normelor de poluarr euro si drept urmare nu treci RAR-ul.

 

N-o să se ia nici dracu de el pentru așa ceva (și vorbim despre poluare la moto când e plină țara de cazane diesel fără filtru de particule, serios?).

 

Dacă nu vor să-l treacă cu evacuarea, se vor lua de omologarea ei și de faptul că, aproape sigur nu a fost făcută specific pentru România. Evacuările sunt reglementate conform unei decizii a CE. Așa ceva trebuie să apară pe burlan:

 

image.thumb.png.ec0e6eaf9e7ece17500d914cdd8eef03.png

 

În cazul exemplului de mai sus, codul de țară este 13 - Luxemburg. Asta înseamnă că a fost omologată în mod specific în LU, iar celelalte autorități naționale ar trebui să accepte omologarea respectivă în spiritul armonizării legislației europene. Nu sunt însă obligați să o facă. Extras din decizia referențiată mai sus:

 

The certification mark (if applicable) as a rectangle surrounding the lower-case letter ‘e’ followed by the distinguishing number of the Member State which has granted the certificate:
 

1 for Germany;

2 for France;

3 for Italy;

4 for the Netherlands;

5 for Sweden;

6 for Belgium;

7 for Hungary;

8 for Czechia;

9 for Spain;

12 for Austria;

13 for Luxembourg;

17 for Finland;

18 for Denmark;

19 for Romania;

20 for Poland;

21 for Portugal;

23 for Greece;

24 for Ireland;

25 for Croatia;

26 for Slovenia;

27 for Slovakia;

29 for Estonia;

32 for Latvia;

34 for Bulgaria;

36 for Lithuania;

49 for Cyprus;

50 for Malta

 

Majoritatea evacuărilor moto europene au omologare făcută pentru Germania, Spania și Irlanda (e1, e9, e24). Dacă nu vor să-l treacă, îi vor spune că nu văd nicăieri "e19" pe tobă și la revedere. Trebuie însă să-i enervezi ca să se ajungă acolo; dacă mergi spășit, cu hârtia de omologare pe care o ai, cu DB-killer-e montate și cu o motocicletă 100% conformă în rest (gume, lumini, frâne, etc.) ai șanse mari să treci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

 

N-o să se ia nici dracu de el pentru așa ceva (și vorbim despre poluare la moto când e plină țara de cazane diesel fără filtru de particule, serios?).

 

Dacă nu vor să-l treacă cu evacuarea, se vor lua de omologarea ei și de faptul că, aproape sigur nu a fost făcută specific pentru România. Evacuările sunt reglementate conform unei decizii a CE. Așa ceva trebuie să apară pe burlan:

 

image.thumb.png.ec0e6eaf9e7ece17500d914cdd8eef03.png

 

În cazul exemplului de mai sus, codul de țară este 13 - Luxemburg. Asta înseamnă că a fost omologată în mod specific în LU, iar celelalte autorități naționale ar trebui să accepte omologarea respectivă în spiritul armonizării legislației europene. Nu sunt însă obligați să o facă. Extras din decizia referențiată mai sus:

 

The certification mark (if applicable) as a rectangle surrounding the lower-case letter ‘e’ followed by the distinguishing number of the Member State which has granted the certificate:
 

1 for Germany;

2 for France;

3 for Italy;

4 for the Netherlands;

5 for Sweden;

6 for Belgium;

7 for Hungary;

8 for Czechia;

9 for Spain;

12 for Austria;

13 for Luxembourg;

17 for Finland;

18 for Denmark;

19 for Romania;

20 for Poland;

21 for Portugal;

23 for Greece;

24 for Ireland;

25 for Croatia;

26 for Slovenia;

27 for Slovakia;

29 for Estonia;

32 for Latvia;

34 for Bulgaria;

36 for Lithuania;

49 for Cyprus;

50 for Malta

 

Majoritatea evacuărilor moto europene au omologare făcută pentru Germania, Spania și Irlanda (e1, e9, e24). Dacă nu vor să-l treacă, îi vor spune că nu văd nicăieri "e19" pe tobă și la revedere. Trebuie însă să-i enervezi ca să se ajungă acolo; dacă mergi spășit, cu hârtia de omologare pe care o ai, cu DB-killer-e montate și cu o motocicletă 100% conformă în rest (gume, lumini, frâne, etc.) ai șanse mari să treci.

Hai salut.

Problema ridicata nu va fi evacuarea in sine si ca nu mai este euro pana mea, ci ca moto nu corespunde caracteristicilor cu care a fost omologat modelul. Respectiv echiparea cu catalizator.

Chiar sunt curios care va fi rezultatul.

Asta desigur daca ne va mai tine initiatorul la curent.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt proști. Nu se vor lua de așa ceva pentru că nu au cum să demonstreze că nu are catalizator. Se vor lega de elemente pentru care au acoperire în legislație. Modificările la sistemul de evacuare nu sunt interzise în UE (dacă sunt omologate și conforme). Doar în anumite state din US (gen California) am auzit de așa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune analizorul de gaze si ii spune pe loc daca are sau nu catalizator, nu e mare filozofie.

Iar daca de la iesirea din "chiuloasa" si pana la toba de esapament este o teava chioara , zic eu ca se prinde de lipsa catalizatorului.

Oricum chestiile pe care le verifica prima oara la moto sunt: esapamentul si roti/anvelope. Nu sunt conforme cu  specificatiilor modelului , mumu RAR.

Asa este ca modificarile la esapamente sunt permise, si pentru asta ai certificari ale producatorilor aftermarket, si marcaje Exx (de obicei mai este si o serie stantata pe toba), ABE etc.

Dar nimeni nu o sa ii dea acceptul unui producator de esapamente ca prin modificarile aduse sa afecteze negativ norma de poluare. Ne referim evident la ceea ce va circula pe drumurile publice.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu există cadru legal pentru ceea ce spui tu, asta este doar teorie. Măsura cu norma de poluare la motociclete în UE se aplică doar producătorului - i.e. la vânzare, motocicleta trebuie să corespundă. Noxele nu se mai măsoară ulterior și în consecință (punct critic în situația de față) RAR nu poate să refuze validarea motocicletei invocând în mod specific emisia de noxe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

De-aș fi inginer la ITP, n-ar trece de mine nicio mașină cu probleme la frâne, direcție, suspensie, lumini și noxe. Cu rugina, dacă e superficială, închid ochii. Dacă gumele sunt 60 în loc de 55, jantele de 17 in loc de maxim 16, are suspensia coborâtă- dă-le dreq, n-ar fi foc. La moto m-aș uita strict la gume, frâne și să nu fie tobe stil uluc de acoperiș, că dacă are omul un far mai chior, e fix treaba lui cum o mierlește. La fel și cu semnalizările.

Care-i logica dupa care o masina cu lumini neconforme e mai naspa decat o moto cu lumini neconforme?

Sau de ce ai respinge o masina fara catalizator (sau filtru de particule) dar ai admite o motocicleta fara catalizator?

 

 

Citat

Nu există cadru legal pentru ceea ce spui tu

Crezi tu ca nu exista :) 

Eu am vazut la RAR cum au fost respinse 2 dacii papuc din urmatoarele motive:

- una era in acte pe injectie dar in realitate fusese trecuta pe carburator ( trecuse testul de noxe si era ok in rest)

- alta era in acte 4x4 dar in realitate era doar 2x4, la fel, in rest era ok

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, Silver Arrow said:

RAR nu va discuta de poluare ci de neconformitatea fata de caracteristicile modelului omologat. - lipsa catalizator.

 

"Lipsă catalizator" nu este un criteriu pe care îl pot demonstra măsurând noxele pentru că nu au cadru legal. Se pot pronunța doar asupra conformității modificărilor aduse. Dacă piesa X (oricare ar fi ea) este omologată pentru modelul respectiv de motocicletă la nivel european/național, nu au ce comenta. Asta este valabil și pentru auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...