Sari la conținut

7. SHARK Grand Prix de France 2022


Postări Recomandate

Acum 12 ore, frigider a spus:

 

totusi expertii spun ca daca ramanea la ducati se putea bate la campionat.

Si expertii se inseala. Colegul @ENEOS a spus bine.. cand a ajuns la Ducati, era deja pe panta descendenta, iar Honda l-a ingropat. Bine, trebuie sa tinem cont si de faptul ca Ducati era o gioarsa, care putea merge doar pe unele circuite, iar Honda era arma totala doar in mainile lui MM. 

Acum 10 ore, TETEA. a spus:

 

Eu sunt curios pe ce motocicleta ar mai fi rapid MV azi...

 

Te referi la Maravilla? Nu exista motocicleta in campionat, pe masura talentului lui. Nu poate fi rapid, nu din cauza lui, ci pentru ca motocicletele nu se ridica la inaltimea asteptarilor sale, iar el nu intentioneaza sa isi schimbe stilul de pilotaj. Un stil castigator, desigur. Parerea mea este, ca ar trebui sa isi faca dosarul de pensie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 124
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 21 ore, damager a spus:

poate cineva sa spuna care e stilul care se potriveste pe honda? Ca sa vedem daca macar se apropie Mir de cerinte?

ca despre adaptarea lui Mir la motorete nu stim nimic ca nu a schimbat. Nici ce stil ar tb sa ai ca sa poti sa mergi cu Honda, nici cat de usor e sa te adaptezi. 
ca sa speculez putin, Mir este un pilot care are nevoie de feeling pe fata, tocmai una dintre problemele honda. Mir a castigat campionatul din cauza ca nu a vazut prea mult si a terminat in primii 5. 
doar parerea mea, este ca nu ca face mare lucru la honda( desi spre sa ma insel, sa ii arate cineva lui MM cum se mai merge cu honda☺️☺️ ).

probabil, iarasi, opinie personala, mai buna treaba ar face Martin/Zarco la honda. Ei au alte modalitati de a gasi limita la motoreta☺️

:agree:

 

Da pai e campion mondial,clar va fi inhatat rapid de catre Puig...sau "Pugi" 🤦‍♂️ dupa cum este numit de comentatorii digi.

Bai nene,eu nu cunosc n-am fost in Spania,dar de cand intr-o limba latina se pronunta ig - GI ??? wtf is that?Asta nu poate fi corect.Sa ma lumineze cineva ca poate nu sunt eu familiarizat cu particularitatile limbii spaniole dar nu suna bine "pugi" cum insista aia sa ii zica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 minutes ago, Method said:

:agree:

 

Da pai e campion mondial,clar va fi inhatat rapid de catre Puig...sau "Pugi" 🤦‍♂️ dupa cum este numit de comentatorii digi.

Bai nene,eu nu cunosc n-am fost in Spania,dar de cand intr-o limba latina se pronunta ig - GI ??? wtf is that?Asta nu poate fi corect.Sa ma lumineze cineva ca poate nu sunt eu familiarizat cu particularitatile limbii spaniole dar nu suna bine "pugi" cum insista aia sa ii zica...

Cred că au dreptate, văzând comentariul tău am scris pe Google translate și am dat play la citirea google în spaniolă....și citește/zice "Pugi"...

Editat de Mihai66RUN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

:agree:

 

Da pai e campion mondial,clar va fi inhatat rapid de catre Puig...sau "Pugi" 🤦‍♂️ dupa cum este numit de comentatorii digi.

Bai nene,eu nu cunosc n-am fost in Spania,dar de cand intr-o limba latina se pronunta ig - GI ??? wtf is that?Asta nu poate fi corect.Sa ma lumineze cineva ca poate nu sunt eu familiarizat cu particularitatile limbii spaniole dar nu suna bine "pugi" cum insista aia sa ii zica...

 

Dap, sper doar sa nu isi incheie si el cariera la Honda. e tanar, e rapid, e campion mondial....

Sper sa reuseasca....statisticile ii cam sunt impotriva. Dar na, orice ar merge la honda, are o statistica impotriva..pana o sa apara cineva care sa inteleaga mobra aia.

De fapt, eu cred ca la mobra ai nu prea ai ce sa intelegi, tre sa mergi la limita si sa salvezi...

imi aduc aminte o declaratia a lui Bradl care zicea ca nimeni nu intelege cum are feeling MM pe fata...probabil ca nu are nici el :))))))))))))))))..doar ca reusea sa salveze cand sarea peste limita.

Marea pb la Honda ramane faptul ca nu se mai poate intoarce in jurul rotii fata cum facea MM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

 

Da pai e campion mondial,clar va fi inhatat rapid de catre Puig...sau "Pugi" 🤦‍♂️ dupa cum este numit de comentatorii digi.

Bai nene,eu nu cunosc n-am fost in Spania,dar de cand intr-o limba latina se pronunta ig - GI ??? wtf is that?Asta nu poate fi corect.Sa ma lumineze cineva ca poate nu sunt eu familiarizat cu particularitatile limbii spaniole dar nu suna bine "pugi" cum insista aia sa ii zica...

Si eu am avut nedumerirea asta, insa asa se pronunta. Nume catalan.. astia sunt pe dos, fata de restul Spaniei.. :D 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar fi tare, Mir la Aprilia.....inclin sa cred ca ar fi o optiune mai buna, din toate punctele de vedere, exceptand cel financiar probabil.

 

sa vedem unde se duce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

 

Marea pb la Honda ramane faptul ca nu se mai poate intoarce in jurul rotii fata cum facea MM

Nu mai este posibil, pentru ca actuala motocicleta are grip mai bun pe spate. Sau mai bine zis, avea, cu pneurile cu care au testat in presezon si pe baza carora au construit motocicleta. De cand cu "experimentele" Michelin din timpul sezonului (pe motiv de securitate, desigur), nu mai intelege nimeni, nimic din RCV-ul ala. 

 

Acum 22 minute, damager a spus:

Ar fi tare, Mir la Aprilia.....inclin sa cred ca ar fi o optiune mai buna, din toate punctele de vedere, exceptand cel financiar probabil.

 

:agree:Daca Aprilia il vrea, va sari si cu banul.

Cum spuneam, Aprilia si Honda, au marea sansa sa ia ambii piloti Suzuki. La pachet. Ambii, mult peste pilotii pe care ii au, in acest moment. 

 

Hahaha.. iar a salvat-o Marchezul cu genunchiul.. nebun tare, baiatul asta.. :D 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Mihai66RUN a spus:

Cred că au dreptate, văzând comentariul tău am scris pe Google translate și am dat play la citirea google în spaniolă....și citește/zice "Pugi"...

O fi - nu i-am contrazis,m-am intrebat doar, insa ma zgarie pe ureche.Cum poate exista asa un cuvant in "dulcea" nu? limba spaniola.Insa vorba colegului o fi de la catalani...

La fel cum e franceza de Quebec unde intalnesti frecvent z si j...de zici ca vorbesc portugheza.

Acum 2 ore, damager a spus:

Marea pb la Honda ramane faptul ca nu se mai poate intoarce in jurul rotii fata cum facea MM

True that.

MM cred ca aplica lectiile din motocross pe un prototip de 280 cai.Insa atata timp cat ii iese,omul e maestru n-ai ce zice.

Efectiv o intorcea "cu japca", o lua de gat si dadea cu ea....ceea ce piloti precum e Lorenzo..sau chiar Zarco...never gonna happen.Poate JM,el da.

 

Eu totusi sper ca Mir sa vina la HRC.E o echipa imensa cu potential masiv.Nu se compara cu Aprilia,care au niste rezultate fantastice btw cu foarte putini bani.

 

Concluzia e simpla - de la aprilia nu poti iesi campion.De la HRC da.Scurt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Method a spus:

 

 

Concluzia e simpla - de la aprilia nu poti iesi campion.De la HRC da.Scurt.

Aprilia totusi are o traditie mare in a castiga campionate...

eu as zice ca e doar chestiune de timp!

 

Aprilia is one of the most victorious brands in motorcycle racing history, having won an astonishing 54 world titles in its young career. These are championship wreaths that Aprilia has won from 1992 to the present

image.thumb.png.1b861e5310c21d1aaa8c51eba459d9c1.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, apriliacluj a spus:

Aprilia totusi are o traditie mare in a castiga campionate...

eu as zice ca e doar chestiune de timp!

Ei,n-a zis nimeni ca nu au pedigree.Si cred ca au si potential.Dar de la sperante pana la a lua cu adevarat un campionat...cale lunga.

...e ca si cu Williams in F1 - au fost mari campioni,acum sunt la coada clasamentului.

 

Eu as zice ca e o chestiune de bani mult mai mult decat de timp.

Oo,da,daca grupul Piaggio decide (prin absurd) sa suplimenteze fondurile de gp cel putin la nivelul la care sunt la HRC,da,atunci am avea un title contender.Pana atunci insa...raman doar amintiri frumoase la aprilia.Insa,din pacate banii sunt o componenta decisiva,si chiar aici am discutat despre cum Honda e un gigant dpdv financiar comparat chiar si cu Yamaha si Suzuki,decum pe langa Piaggio Group din care face parte aprilia...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to 7. SHARK Grand Prix de France 2022
1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

Aprilia totusi are o traditie mare in a castiga campionate...

eu as zice ca e doar chestiune de timp!

 

 

 

  Cate sunt la clasa mare? Din cate stiu ZERO in epoca moderna. Cate are la clasele vechi mari?

 Asa si Angel Nieto are 13 campionate la 50cc si 125cc.

Editat de Dan_06
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 minute, Method a spus:

Ei,n-a zis nimeni ca nu au pedigree.Si cred ca au si potential.Dar de la sperante pana la a lua cu adevarat un campionat...cale lunga.

...e ca si cu Williams in F1 - au fost mari campioni,acum sunt la coada clasamentului.

 

Eu as zice ca e o chestiune de bani mult mai mult decat de timp.

Oo,da,daca grupul Piaggio decide (prin absurd) sa suplimenteze fondurile de gp cel putin la nivelul la care sunt la HRC,da,atunci am avea un title contender.Pana atunci insa...raman doar amintiri frumoase la aprilia.Insa,din pacate banii sunt o componenta decisiva,si chiar aici am discutat despre cum Honda e un gigant dpdv financiar comparat chiar si cu Yamaha si Suzuki,decum pe langa Piaggio Group din care face parte aprilia...

Motocicleta Aprilia imbina manevrabilitatea unei motociclete Yamaha (declaratie data chiar de Rivola, care a spus cu subiect si predicat ca pentru sasiu/ ciclistica s-au inspirat de la Yamaha M1 pe care ei o considerau cea mai buna de pe grila, la vremea respectiva), cu avantajele motorului V4. O filosofie castigatoare, iar rezultatele incep sa se vada. La cum arata motocicleta in acest moment, cu piloti potriviti, dau mai mult credit la un titlu, Apriliei, decat celor de la Ducati. 

 

Piaggio Group este cel mai mare grup producator de vehicule pe doua roti din Europa. Uite aici un raport financiar doar pentru primul trimestru 2022: https://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-first-quarter-2022

Amu' judeci tu, daca au sau nu suficienti bani, ca sa scoata vreo 60 milioane de firifirici pentru MotoGP.

 

Sa lamurim definitiv problema asta cu "unii au bani, alti nu au bani". TOTI!!! au bani, daca vor sa participe in MotoGP. Toate brandurile mari, precum Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW, Piaggio Group, KTM, Ducati, TOATE au bani, DACA VOR sa participe in competitie. Nici unul dintre constructorii astia nu este sarac. Chiar nu ii plang. Diferenta dintre ele se face la 1. dorinta (si as zice ratiunea) de a fi in competitie; 2. know how. Ei.. punctul doi ii omoara pe cei mai multi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, xt600 a spus:

Motocicleta Aprilia imbina manevrabilitatea unei motociclete Yamaha (declaratie data chiar de Rivola, care a spus cu subiect si predicat ca pentru sasiu/ ciclistica s-au inspirat de la Yamaha M1 pe care ei o considerau cea mai buna de pe grila, la vremea respectiva), cu avantajele motorului V4. O filosofie castigatoare, iar rezultatele incep sa se vada. La cum arata motocicleta in acest moment, cu piloti potriviti, dau mai mult credit la un titlu, Apriliei, decat celor de la Ducati. 

 

Piaggio Group este cel mai mare grup producator de vehicule pe doua roti din Europa. Uite aici un raport financiar doar pentru primul trimestru 2022: https://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-first-quarter-2022

Amu' judeci tu, daca au sau nu suficienti bani, ca sa scoata vreo 60 milioane de firifirici pentru MotoGP.

 

Sa lamurim definitiv problema asta cu "unii au bani, alti nu au bani". TOTI!!! au bani, daca vor sa participe in MotoGP. Toate brandurile mari, precum Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW, Piaggio Group, KTM, Ducati, TOATE au bani, DACA VOR sa participe in competitie. Nici unul dintre constructorii astia nu este sarac. Chiar nu ii plang. Diferenta dintre ele se face la 1. dorinta (si as zice ratiunea) de a fi in competitie; 2. know how. Ei.. punctul doi ii omoara pe cei mai multi.

Ai dreptate,totuși să nu uităm sponsorii,care cel puțin la echipele să zicem ,mai mici, asigură aproape tot bugetul,iar la cele mari,nu am idee, da ar trebui studiat,să vedem cât bagă uzinele și cât sponsorii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Ei,n-a zis nimeni ca nu au pedigree.Si cred ca au si potential.Dar de la sperante pana la a lua cu adevarat un campionat...cale lunga.

...e ca si cu Williams in F1 - au fost mari campioni,acum sunt la coada clasamentului.

 

Eu as zice ca e o chestiune de bani mult mai mult decat de timp.

Oo,da,daca grupul Piaggio decide (prin absurd) sa suplimenteze fondurile de gp cel putin la nivelul la care sunt la HRC,da,atunci am avea un title contender.Pana atunci insa...raman doar amintiri frumoase la aprilia.Insa,din pacate banii sunt o componenta decisiva,si chiar aici am discutat despre cum Honda e un gigant dpdv financiar comparat chiar si cu Yamaha si Suzuki,decum pe langa Piaggio Group din care face parte aprilia...


clar sansele sa castige sunt mai mari cu Hrc. Pe de alta parte, suzuki nu e nici pe departe gigantul moto care a fost. Si au castigat. Si motogp si ewc:).

 

Mi-ar placea sa castige cu HRC, dar si cu MM in echipa☺️.

am inteles bine ca Qua si-_ dublat salarou si ramane cu yamaha?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Le Mertois a spus:

Ai dreptate,totuși să nu uităm sponsorii,care cel puțin la echipele să zicem ,mai mici, asigură aproape tot bugetul,iar la cele mari,nu am idee, da ar trebui studiat,să vedem cât bagă uzinele și cât sponsorii...

Asta ar fi foarte interesant de aflat, cat baga uzina si cat sponsorii, dar sunt echipe, precum Aprilia, Suzuki, KTM, care nu au sponsor principal, astfel ca toata (sau aproape toata) finantarea vine din bugetul propriu. Este foarte posibil ca echipele cu buget mai mic (Aprilia, Suzuki) sa scoata din buzunar mai multi bani, decat gigantul Honda, de pilda. 

Acum 4 ore, damager a spus:


 Pe de alta parte, suzuki nu e nici pe departe gigantul moto care a fost. Si au castigat. Si motogp si ewc:)

 

Mi-ar placea sa castige cu HRC, dar si cu MM in echipa☺️.

 

am inteles bine ca Qua si-_ dublat salarou si ramane cu yamaha?

 

In EWC sunt cam ce este HRC in MotoGP. Tata lor! 

 

Mie mi-ar fi placut sa castige cu Aprilia, dar se pare ca 'Onda s-a miscat mai repede. Pugi parca m-a auzit.. este in negocieri cu ambii piloti Suzuki. 👍

 

A obtinut ce si-a dorit. ;) 

Sunt curios cum vor suna declaratiile lui, referitoare la motocicleta, de acum incolo.. :) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

shoulder cam alea sunt geniale frate, super tare senzatia.
aprilia posibil sa aiba 4 moto si yama 2 ca echipa with u satelit yamaha sa treaca pe aprilia.

ref presiune mic Peco cursa tercuta - Q a zis in conferinta ca si a lui a fost mai mica(presiunea) in cursa trecuta ca nu avea pe nimeni in fata.

deci chill pill cu presiunea aia.
s-a trezit si baiatu ala sa vb cand a castigat Peco, din nou - ducati triseaza.
ce reactii erau daca vorbea cand a castigat Q?

cica toate echipele vad info celorlalti ref presiune.
pleci cu ea mica pt ca te astepti sa ai moto in fata - caz in care se duce sus tare presiunea.

it's a rule but it's not enforced.
hard to enforce - prea multe variabile.

1.9 bar fata
1.7 bar spate
se vrea sa nu fii sub ele mai mult de juma de cursa.

incep cu pres mai mica pt ca va creste in cursa si deci o sa fii ok.
cica din 2023 se doreste impunere de presiune min. vor folosi aceleasi masuratori etc.


riderii nu sunt deranjati de asta, niciun rider nu a tipat cum au facut colegii pe aici
expertii lovesc din nou. :)

montegi 2018 Q se batea cu Peco si Q la final de cursa - descalificat pt presiune - dar moto 3 si moto 2 au acelasi sistem de masurare a presiunii.

MM a salvat una pe dreapta pe vibrator in FP1 miller a reactionat amuzant vazand pe tv la boxe, apoi in FP2 pe stanga digi a reactionat amuzant ca era in spate la MM.
 

Acum 3 ore, damager a spus:

Ca sa fim mai cinstiti, ai nu click-bait ☺️.

Suzuki rider Joan Mir has confirmed talks are ongoing with Honda and other manufacturers 

pai si se astepta cineva sa ramana somer?  :D 

 

O să îngroape niste piloți de GP Suzi cu plecarea lor.

 

 

Lui Pol i s a spus că nu i se prelungește contractul.

Multe surse au spus asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, frigider a spus:

shoulder cam alea sunt geniale frate, super tare senzatia.
aprilia posibil sa aiba 4 moto si yama 2 ca echipa with u satelit yamaha sa treaca pe aprilia.

ref presiune mic Peco cursa tercuta - Q a zis in conferinta ca si a lui a fost mai mica(presiunea) in cursa trecuta ca nu avea pe nimeni in fata.

deci chill pill cu presiunea aia.
s-a trezit si baiatu ala sa vb cand a castigat Peco, din nou - ducati triseaza.
ce reactii erau daca vorbea cand a castigat Q?

cica toate echipele vad info celorlalti ref presiune.
pleci cu ea mica pt ca te astepti sa ai moto in fata - caz in care se duce sus tare presiunea.

it's a rule but it's not enforced.
hard to enforce - prea multe variabile.

1.9 bar fata
1.7 bar spate
se vrea sa nu fii sub ele mai mult de juma de cursa.

incep cu pres mai mica pt ca va creste in cursa si deci o sa fii ok.
cica din 2023 se doreste impunere de presiune min. vor folosi aceleasi masuratori etc.


riderii nu sunt deranjati de asta, niciun rider nu a tipat cum au facut colegii pe aici
expertii lovesc din nou. :)

montegi 2018 Q se batea cu Peco si Q la final de cursa - descalificat pt presiune - dar moto 3 si moto 2 au acelasi sistem de masurare a presiunii.

MM a salvat una pe dreapta pe vibrator in FP1 miller a reactionat amuzant vazand pe tv la boxe, apoi in FP2 pe stanga digi a reactionat amuzant ca era in spate la MM.
 

pai si se astepta cineva sa ramana somer?  :D 

 

O să îngroape niste piloți de GP Suzi cu plecarea lor.

 

 

Lui Pol i s a spus că nu i se prelungește contractul.

Multe surse au spus asta.

 

nop, pb ca sunt peste90% sanseca Mir sa aiunga la Honda, unde sper sa faca o figura frumoasa.

Din zvonuri, ae pare ca si yamaha e intresata de Mir ca sa-l inlocuiasca pe Mor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, xt600 a spus:

Motocicleta Aprilia imbina manevrabilitatea unei motociclete Yamaha (declaratie data chiar de Rivola, care a spus cu subiect si predicat ca pentru sasiu/ ciclistica s-au inspirat de la Yamaha M1 pe care ei o considerau cea mai buna de pe grila, la vremea respectiva), cu avantajele motorului V4. O filosofie castigatoare, iar rezultatele incep sa se vada. La cum arata motocicleta in acest moment, cu piloti potriviti, dau mai mult credit la un titlu, Apriliei, decat celor de la Ducati.

 

Piaggio Group este cel mai mare grup producator de vehicule pe doua roti din Europa. Uite aici un raport financiar doar pentru primul trimestru 2022: https://www.piaggiogroup.com/en/archive/press/piaggio-group-first-quarter-2022

Amu' judeci tu, daca au sau nu suficienti bani, ca sa scoata vreo 60 milioane de firifirici pentru MotoGP.

 

Sa lamurim definitiv problema asta cu "unii au bani, alti nu au bani". TOTI!!! au bani, daca vor sa participe in MotoGP. Toate brandurile mari, precum Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, BMW, Piaggio Group, KTM, Ducati, TOATE au bani, DACA VOR sa participe in competitie. Nici unul dintre constructorii astia nu este sarac. Chiar nu ii plang. Diferenta dintre ele se face la 1. dorinta (si as zice ratiunea) de a fi in competitie; 2. know how. Ei.. punctul doi ii omoara pe cei mai multi.

Aprilia poate vrea sa le aiba pe amandoua - practic e cam imposibil - nu prea poti sa ai si puterea V4 si constructia compacta a 4L care duce la acel handling Yamaha.Ar fi frumos daca s-ar putea,insa motorul V4 e cat o vaca pe langa 4L...

 

Piaggio Group e un cacatzel.Mic si dragutz.Dar tot un cacatzel dpdv financiar comparat cu constructorii japonezi.Problema e foarte lamurita,nu inteleg de ce tot insisti.NU - nu au bani,mai ales Piaggio Group.

Tu te uiti la cifra de afaceri si declari ca Piaggio are bani?Ca au toti bani?Pai asa se calculeaza banii valabili pt investitii (de imagine) in sport?Serios?Cum te astepti sa investeasca ei in motogp?Sa opreasca toata productia si sa canalizeze toti banii spre gp?sau?Daca asa o gandesti e un punct de vedere copilaresc,wtf.Nu - pt a vedea banii disponibili intr-o companie pt asemenea investitii , te uiti la operating income...si asa e oricum e foarte simplist privit pt ca nici aia nu sunt de fapt banii disponibili,sunt foarte multe cheltuieli ulterioare aplicate profitului operational,dar o lasam asa idealist.Sa zicem ca cei din consiliul de administratie sunt fani motogp si vor sa isi rupa de la gura ca sa urce Aleix pe podium :)

Cifre din 2019 sa ne facem o idee pre-pandemic :

Piaggio Group : Operating income - 124.8mil S / Net income - 46.7 mil,chiar si cifrele tale actuale pe primul trimestru 2022 - EBIT 27.7mil / net income - 12.7 mil.

Prin comparatie,Honda facea in acelasi an 2019 un operating income de....6,537 mil $.

Yamaha - 1061 mil $ ...Suzuki - 2919 mil $

Bmw - 8 300 mil $,KTM - 240.8mil $.

 

Deci se compara?NU.Piaggio daca investeste 60 mil/an ca Honda raman actionarii cu burta goala.La o companie de talia Honda ,un efort de 60 mil/an investit in gp nici nu se vede.

Piaggio au (cu greu) bani sa participe,nu au insa bani sa faca ce face Honda - pt ca Honda e un monstru iar Piaggio un atelier pe langa ei.Prin urmare,e normal ca HRC il atrage pe de-alde MM bagand 60-70mil/an in echipa si astfel ia campionate pe banda rulanta.Iar o echipa miniona cum e aprilia (inca odata jos palaria pt ce fac avand in vedere cat investesc) nu poate emite pretentii de titlu.

Acum 18 ore, damager a spus:

clar sansele sa castige sunt mai mari cu Hrc. Pe de alta parte, suzuki nu e nici pe departe gigantul moto care a fost. Si au castigat. Si motogp si ewc:).

 

Mi-ar placea sa castige cu HRC, dar si cu MM in echipa☺️.

am inteles bine ca Qua si-_ dublat salarou si ramane cu yamaha?

Sunt maricei si Suzuki (pe langa europeni),dar ei sunt finuti cu investitiile in asemenea proiecte care doar strica bani.Se si vede dealtfel - au bagat bani doar atata timp cat efectiv duduia profitul,in prima clipa cand ceva le-a stirbit sau presimt ca le va stirbi profitul actionarilor - au oprit activitatile nerentabile.Nu poti sa ii condamni insa,treaba cu emisiile promite sa devina ceva f urat.

Iar titlul 2020 - am mai zis - cred ca e meritul 65-70% al lui Mir.Suzuki...a dat o moto si o echipa decenta.Nimic mai mult.Mir a fost cel care a stralucit acolo,tinandu-si cumpatul cand altii si l-au pierdut si luand 100% din ce era posibil la fiecare etapa.

 

Da eh,ca si psihic,Mir e beton.Ca si skill....pariez pe MM.Va fi super interesant oricum :ok:

Da si eu am inteles ca Q ramane la Yamaha - cu salariu considerabil marit.Felicitari Yamaha.

Acum 8 ore, frigider a spus:

ref presiune mic Peco cursa tercuta - Q a zis in conferinta ca si a lui a fost mai mica(presiunea) in cursa trecuta ca nu avea pe nimeni in fata.

deci chill pill cu presiunea aia.
s-a trezit si baiatu ala sa vb cand a castigat Peco, din nou - ducati triseaza.
ce reactii erau daca vorbea cand a castigat Q?

cica toate echipele vad info celorlalti ref presiune.
pleci cu ea mica pt ca te astepti sa ai moto in fata - caz in care se duce sus tare presiunea.

it's a rule but it's not enforced.
hard to enforce - prea multe variabile.

Ei na.E penibil daca e asa.Ai dreptate,clar nu e enforced,dar atunci sa o scoata.Ce e penibilitatea asta? "noi le-am zis sa mearga cu 1.9 da nu ii putem controla"...asa?

Hai sa fim seriosi - e vorba de 2 senzori unul pe fiecare roata.E pe naiba nu se poate controla.Ba da in restul competiiilor de ce se pot controla?E ce chestie,dracia naibii,in gp sunt prea multe variabile,ceilalti nu au.

 

A,sa nu se inteleaga ca am ceva cu Peco sau cu pilotii,ci mai degraba cu cei de la Dorna.Nu poti emite reguli si dupa aia sa zici "eh,faceti si voi cum puteti".Ori o respecta toti ori o scot,pt ca altfel se creeaza avantaje pt unii si nu e corect.

Acum 46 minute, damager a spus:

Din zvonuri, ae pare ca si yamaha e intresata de Mir ca sa-l inlocuiasca pe Mor. 

E logic - campion mondial consacrat ce poate fi inhatat pe 3 lei.E la mintea cocosului sa si-l doreasca toate echipele de varf.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

Aprilia poate vrea sa le aiba pe amandoua - practic e cam imposibil - nu prea poti sa ai si puterea V4 si constructia compacta a 4L care duce la acel handling Yamaha.Ar fi frumos daca s-ar putea,insa motorul V4 e cat o vaca pe langa 4L...

 

..... te uiti la operating income...

 

Cifre din 2019 sa ne facem o idee pre-pandemic :

 

Deci se compara?NU.Piaggio daca investeste 60 mil/an ca Honda raman actionarii cu burta goala.La o companie de talia Honda ,un efort de 60 mil/an investit in gp nici nu se vede.

 

Iar titlul 2020 - am mai zis - cred ca e meritul 65-70% al lui Mir.Suzuki...a dat o moto si o echipa decenta.Nimic mai mult.Mir a fost cel care a stralucit acolo,tinandu-si cumpatul cand altii si l-au pierdut si luand 100% din ce era posibil la fiecare etapa.

 

Hai sa fim seriosi - e vorba de 2 senzori unul pe fiecare roata.E pe naiba nu se poate controla.Ba da in restul competiiilor de ce se pot controla?E ce chestie,dracia naibii,in gp sunt prea multe variabile,ceilalti nu au.

 

A,sa nu se inteleaga ca am ceva cu Peco sau cu pilotii,ci mai degraba cu cei de la Dorna.Nu poti emite reguli si dupa aia sa zici "eh,faceti si voi cum puteti".Ori o respecta toti ori o scot,pt ca altfel se creeaza avantaje pt unii si nu e corect.

 

 

Vezi, de asta tu chibitezi pe motociclism.ro, iar altii fac motociclete de top. Pentru ca nu gandesc ca tine. Manevrabilitatea unei motociclete este traba complexa, nu se poate reduce la arhitectura motorului.. ca e V4, ca e L4, etc. Este vorba de sasiu, iar sasiul tine de blackmagic, cum bine spunea un nene mai harsait intr-ale sasielor, decat noi doi. Iar in legatura cu cat de compacta este o motocicleta de GP, fata de alta, imi aduc aminte ce spunea Dovi, cand s-a urcat prima data pe Yamaha, dupa ce mersese opt ani pe Ducati: ca Yamaha este o motocicleta mai lunga si mai mare, decat Ducati, ceea ce il impiedica (fiind un pilot mic) sa isi gaseasca pozitia pe bicla. Imi cer iertare fata de tine, dar am sa il cred pe Dovi, pilot de MotoGP, om care stie despre motocicletele alea mai mult decat o sa stim noi in 10 vieti. . Deci asta cu V4 autobuze, L4 compacte, este o poveste valabila probabil prin anii 50-60. Lucrurile au evoluat. Te contrazice chiar Aprilia, care chiar dovedeste ca este o motocicleta comparabila cu Yamaha si Suzuki, la intrarea si parcurgerea virajului, si comparabila cu celelte V-uri in ceea ce priveste puterea. Parerea mea, este ca daca nu isi pierd directia, odata cu pierderea privilegiilor, prototipul lor este unul castigator. Aaaa.. si apropo de sasiul Aprilia... oamenii aia stiu sa lucreze cu aluminiul, spre deosebire de Ducati (caruia ii face altcinbeva sasiul) si mai ales fata de KTM, care inca sunt in epoca "ferului". 

 

Si operating income ala, de unde mama sfintilor il scoti? Hai sa nu complicam discutia inutil, nu facem acum cursuri de economie pe forum... cand scoti numai intr-un semestru sute de milioane de euro, 50-60 de milioane sunt bani de tigari. Sunt sumele de dupa virgula.

 

Nu stiu de unde scoti cifrele alea, insa mie mi se par total aiurea. Ma tem ca tu compari mere cu pere. Method, noi vorbim strict despre producatorii de motociclete (diviziile moto), nu luam in discutie si diviziile auto, diviziile de instrumente muzicale, barci, iahturi, aparatura electronica, roboti industriali, proiecte de acustica, etc.. Nu au nici o treaba unele cu altele. Ai dreptate intr-un sens.. Honda, Yamaha sunt monstrii prin comparatie cu Piaggio, dar asta nu inseamna ca Piaggio sunt niste saraci. Si demonstreaza ca nu sunt, pentru ca uite, sustin un proiect solid in MotoGP, fara sa aibe un sponsor principal. Nu le mor de foame actionarii, stai calm. 

 

Termina cu prostiile, fara o motocicleta de top, nici MM in cea mai buna forma nu poate lua un titlu. Nu mai este ca la clasa 500 2T, unde mana pilotului insemna 80% din rezultat. Asta nu stirbeste cu nimic valoarea lui Mir. Suzuki a avut in 2020 poate cea mai echilibrata motocicleta de pe grila, clar peste Yamaha, cu care o compara toata lumea. Iar modelul 2022 a anulat multe din avantajele mult laudatului Ducati. Este motocicleta de titlu. Din pacate, retragerea  va anula toate aceste performante. 

 

Da.. dreptate ai, in celelalte competitii presiunea este controlata cu senzori pro. In MotoGP se face cu senzori de la talcioc. Astea sun mizerii debitate de JiJi, ca sa justifice o alta incalcare a regulamentului. Atat declaratiile lui cat si ale eminentei cenusii  a bibendumilor (Taramaso sau cum drakk il cheama) put de la o posta. Este o intelegere jegoasa intre producatori (cel putin unii), bibendumi si Dorna. 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Vezi, de asta tu chibitezi pe motociclism.ro, iar altii fac motociclete de top. Pentru ca nu gandesc ca tine. Manevrabilitatea unei motociclete este traba complexa, nu se poate reduce la arhitectura motorului.. ca e V4, ca e L4, etc.

Da nici nu te contrazic.E vorba de pachet.Insa conteaza mult din ce se compune pachetul.Daca ai putea avea in acelasi pachet manevrabilitatea unei moto cu L4 si puterea unui V4,ar face toti treaba asta nu?Sau Yamaha nu stie sa faca motoare V4 si de aia nu se baga? :) Cam slabi astia de la Yamaha,mda,insa tocmai ce au luat campionatul...asa cu L4 cu motoreta aia lunga pe care nu se adapteaza maestrul Dovi samd.Aprilia...mai e mult pana departe.As zice insa ca din pacate nu vor ajunge niciodata acolo,tocmai din cauza banilor.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Si operating income ala, de unde mama sfintilor il scoti? Hai sa nu complicam discutia inutil, nu facem acum cursuri de economie pe forum... cand scoti numai intr-un semestru sute de milioane de euro, 50-60 de milioane sunt bani de tigari. Sunt sumele de dupa virgula.

 

Nu stiu de unde scoti cifrele alea, insa mie mi se par total aiurea. Ma tem ca tu compari mere cu pere. Method, noi vorbim strict despre producatorii de motociclete (diviziile moto), nu luam in discutie si diviziile auto, diviziile de instrumente muzicale, barci, iahturi, aparatura electronica, roboti industriali, proiecte de acustica, etc.. Nu au nici o treaba unele cu altele. Ai dreptate intr-un sens.. Honda, Yamaha sunt monstrii prin comparatie cu Piaggio, dar asta nu inseamna ca Piaggio sunt niste saraci. Si demonstreaza ca nu sunt, pentru ca uite, sustin un proiect solid in MotoGP, fara sa aibe un sponsor principal. Nu le mor de foame actionarii, stai calm.

Deci ii dai inainte si insisti ca au toti bani garla,insa nici macar nu citesti 5min sa intelegi cifrele pe care tot TU le-ai pus aici- e doar matematica de clasa a2a,nimic altceva...pe scurt :

- sumele pe care "le-am scos eu" sunt raportate pe fiecare an,google it ca sunt companii publice cotate la burse,sunt OBLIGATE sa faca publice toate cifrele de afaceri,nu e vreun secret ce spun eu

- proiectul solid al Piaggio pana acum vreo 3 ani se numea Gresini cu 3 mecanici in boxa.Hai sa nu ne imbatam cu apa rece.Iar faptul ca intradevar nu au un sponsor principal il consider ca pe o greseala majora de management.Pana si RedBull care sunt zeii vanzarii si promovarii propriei imagini au sponsor principal la echipe,nu mai zic de restul echipelor din orice sport cu motor...

 

- investitiile in sport/imagine (asta e motogp'ul nu?) de unde le iei?Face vreun leu motogp'ul?NU.Atunci trebuie suportat din profitul pe care il genereaza celelalte activitati.Adica iti rupi o bucatica de la gura ca sa investesti in imagine.

- daca socotesti doar raportandu-te la diviza de moto a oricarei companii,toate sumele scad drastic.Inca un argument in defavoarea teoriei tale ca "au bani toti"

- tocmai ca fix TU ai dat link - intr-un trimestru nu semestru (citeste macar link'ul pe care tu singur l-ai pus) - quarter da? - Piaggio a raportat Ebit de 28 de milioane...nu ma uit la profitul net,pt ca o investitie de genul o poti deduce,deci 27,7 mil *4 ca sa judecam simplist se duce undeva la 120 mil pe an,asta e proiectia.Ori ma frend,tu la 120 mil pe an tu ce vrei sa dea din ei 60 ca sa se bata de la egal la egal cu Honda?Aoleo.Si actionarii ce zic?"Unde e return'ul de peste 10% pe care l-am asteptat cand am bagat banii? - pai nu mai e,s-a redus la jumate ca restul i l-am dat lui Massimo si lui Aleix sa se dea tare cu motoreta...poate il batem si pe MM'lu"...asa?Asa crezi tu ca merg afacerile?Hah.

Daca nici acum nu intelegi sau imi zici ceva de sales (te-ai uitat la vanzari si ai crezut ca banii aia sunt banii de care dispun ei?Cute :) .Vezi diferentele dintre incasari,cheltuieli,amortismente,dobanzile aferente creditelor,profit operational,net samd.Nu e rocket science,insa nici nu poti sa vezi o cifra de afaceri si sa decretezi plin de emfaza "uite cati bani are Piaggio",astea sunt dume de clasa a2a.You should know better.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

 Este o intelegere jegoasa intre producatori (cel putin unii), bibendumi si Dorna.

True that.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

 Yamaha nu stie sa faca motoare V4 si de aia nu se baga? :) Cam slabi astia de la Yamaha,mda,insa tocmai ce au luat campionatul...asa cu L4 cu motoreta aia lunga 

Au luat o 🍌! Un pilot Yamaha e campion, nici nu știu cum draq o fi reușit când celelalte piane sunt în subsolul clasamentelor. La constructori au câștigat... experiență.

Ori băiatul cu dinți rari e stelar, ori i-au făcut pianul doar pe măsura lui, ori are blat cu mișelinii. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, ENEOS a spus:

Au luat o 🍌! Un pilot Yamaha e campion, nici nu știu cum draq o fi reușit când celelalte piane sunt în subsolul clasamentelor. La constructori au câștigat... experiență.

Ori băiatul cu dinți rari e stelar, ori i-au făcut pianul doar pe măsura lui, ori are blat cu mișelinii. 

Da...cum sa nu.

Și Honda e praf pt ca doar MM poate merge competitiv cu ea.

Si aprilia pt ca Villa-Maravilla nu are rezultate....și Yamaha pt ca marele Dovi a zis ca nu.si găsește locul pe ea ca îl gâdila la ficat,indeed indeed.

Motorete proaste care fac campioni mondiali...makes sense :moron:

 

A făcut și Mir o sesiune de calificare decenta...Q1 desigur.

Ce înseamnă să îți ajungă cuțitul la os...

Azi țin cu Zarco.Hai sa ia și el una la el acasă...ar fi frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...