Jump to content

Reparatie motocicleta sau achizitionare de alta motocicleta?


Recommended Posts

Salutare. Recent am avut marea placere sa fac cunostiinta cu o doamna in varsta de aproape 65 ani,care s-a decis sa iasa de pe o strada fara sa se asigure. Acestea fiind zise,motocicleta mea este avariata(ninja 300 ABS): carene sparte,farurile zgariate,o scarita rupta,si amortizoarele indoite suficient incat sa nu mai pot merge pe ea. Daunele nu sunt grave,pentru ca viteza era mica (20-30km/h aprox). Am fost la Kawasaki la service mi au spus ca ma costa 4200 eur sa repar,iar cei de la asigurari mi au pus verdictul de dauna totala. Valoarea motoretei fiind,aparent 2819 eur. 
Apelez la voi cu o intrebare: urmeaza sa dau de categoria A (in noiembrie fac 2 ani),voi ce ati face? Ati repara motocicleta cu diferenta din buzunar? Sau ati lua una limitata de 600? Daca se pot limita cele de 600,nu doar in acte..

Link to comment
Share on other sites

Trebuie să faci un calcul: valoarea de piață a unei moto similare vs despăgubirea pe care o primești vs costurile de reparație. În nici un caz eu unul nu aș alege varianta cu diferență din buzunar pt reparația la reprezentanță. Verifică și disponibilitatea pieselor sh (ebay, boonstra etc.).  Dar dacă nu te pricepi să faci singur niște chestii nu e rentabil. De asemenea vezi dacă nu poți obține pe epavă o sumă mai mare decât îți oferă asigurătorul, în general sumele sunt derizorii și epavele sunt resuscitate și sămsărite de niște societăți descurcărețe

Dacă totuși ai repara-o la dealer exista o posibilitate de a recupera diferența prin instanță de la vinovat - timp (mult), bani cheltuiți, avocați, nervi. Dar nu garantez că nu s-o fi schimbat ceva de când știam eu. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, ENEOS a spus:

Trebuie să faci un calcul: valoarea de piață a unei moto similare vs despăgubirea pe care o primești vs costurile de reparație. În nici un caz eu unul nu aș alege varianta cu diferență din buzunar pt reparația la reprezentanță. Verifică și disponibilitatea pieselor sh (ebay, boonstra etc.).  Dar dacă nu te pricepi să faci singur niște chestii nu e rentabil. De asemenea vezi dacă nu poți obține pe epavă o sumă mai mare decât îți oferă asigurătorul, în general sumele sunt derizorii și epavele sunt resuscitate și sămsărite de niște societăți descurcărețe

Dacă totuși ai repara-o la dealer exista o posibilitate de a recupera diferența prin instanță de la vinovat - timp (mult), bani cheltuiți, avocați, nervi. Dar nu garantez că nu s-o fi schimbat ceva de când știam eu. 

Cum pot verifica daca epava valoreaza mai mult? 
in legatura cu piesele..voiam sa repar la kawasaki pentru ca vreau sa vand motoreta ca sa iau un 600 cand dau de A,adica la finalul anului,si vreau sa o vand in stare cat mai buna,dar acum ma intreb daca nu e mai bine sa iau direct banii si sa cumpar un 600 limitat,caruia ii scot eu limitatorul cand iau A

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 54 minute, Razvan-Ionut a spus:

Valoarea motoretei fiind,aparent 2819 eur. 

Presupun că asta este despăgubirea pe care ți-o oferă ei și ramai cu epava.

Când am avut accident asigurările m-au întrebat cam la cât evaluez motocicleta.

Valoarea mea realistică și fără să înfloresc nimic era asemănătoare cu cea de pe piața.

Mi-au oferit o suma, apoi mi-au spus că pot păstra epava sau nu și în cazul ăsta mi-o listează ei pe un site intern de unde în câteva zile ar trebui să primesc o ofertă care cumulată cu ce mi-au oferit ei să fie cea discutată.

Mi am făcut calculele,  o puteam repară apoi vinde eu și câștigam mai mult.

Dar era nebunie cu piesele,  reparația, revânzarea și nervii aferenți, așa încât am renunțat și la epava, au pus-o pe site și după două zile am avut oferta de diferență.

Una peste alta a fost foarte ok.

Ți-am explicat detaliat ca să înțelegi ce ai de făcut.

Dacă ajungi in stadiul ăsta important este să nu exagerezi cu evaluarea proprie.

Baftă.

 

 

Link to comment
Share on other sites

N-ai cum afla decât punând un anunț de vânzare pt moto avariată și analizat ce oferte concrete primești. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 13 minute, Razvan-Ionut a spus:

Cum pot verifica daca epava valoreaza mai mult? 

Nu ai ce să verifici și unde decât în piață.

Oricum epavele sunt subevaluate ca în cazul în care rrenunți la ea să se vândă repede și suma să completeze ce-ți oferă asigurătorul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, l.u.v a spus:

Presupun că asta este despăgubirea pe care ți-o oferă ei și ramai cu epava.

Când am avut accident asigurările m-au întrebat cam la cât evaluez motocicleta.

Valoarea mea realistică și fără să înfloresc nimic era asemănătoare cu cea de pe piața.

Mi-au oferit o suma, apoi mi-au spus că pot păstra epava sau nu și în cazul ăsta mi-o listează ei pe un site intern de unde în câteva zile ar trebui să primesc o ofertă care cumulată cu ce mi-au oferit ei să fie cea discutată.

Mi am făcut calculele,  o puteam repară apoi vinde eu și câștigam mai mult.

Dar era nebunie cu piesele,  reparația, revânzarea și nervii aferenți, așa încât am renunțat și la epava, au pus-o pe site și după două zile am avut oferta de diferență.

Una peste alta a fost foarte ok.

Ți-am explicat detaliat ca să înțelegi ce ai de făcut.

Dacă ajungi in stadiul ăsta important este să nu exagerezi cu evaluarea proprie.

Baftă.

 

 

Ei ofera 6200 lei si sa raman cu motoreta. Evalueaza epava la 7700 lei. Mi se pare o gluma pentru un ninja 300 ABS 2017. Nu stiu cum sa procedez,tocmai pentru ca mi se pare mult prea putin

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Cât costă în euro motocicleta ta pe piață?

Ei au un algoritm de calcul care conține uzura, nr.kilometri, anii de fabricație și starea generală.

 

Caută câteva link-uri cu prețul pe piață, scoate la imprimantă și discută cu ei sumele.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, l.u.v a spus:

Cât costă în euro motocicleta ta pe piață?

Ei au un algoritm de calcul care conține uzura, nr.kilometri, anii de fabricație și starea generală.

Pe piata,adica OLX ca si referinta,undeva la 3000 eur,poate chiar mai sus daca te lacomesti. Motocicleta era in stare perfecta fizic si tehnic. 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

OK, fă câteva printuri cu ce ai găsit, spune-le că motorul tău era impecabil.

Spune-le că nu vrei epava și să o pună la vânzare pe site-ul intern în așa fel încât valoarea ei + ce-ți dau asigurările = 3000 euro.

Trebui însă să fii convingător, dar ești puști și te vor manevra ușor.

Mergi cu tatăl sau o rudă mai în vârstă și cu prestanță, care știe să și discute politicos dar ferm cu ei.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, l.u.v said:

Spune-le că nu vrei epava și să o pună la vânzare pe site-ul intern în așa fel încât valoarea ei + ce-ți dau asigurările = 3000 euro.


Dacă acceptă banii de la ei și cere epava pe care ulterior o valorifică (reparație în regie proprie sau dezmembrare) are mai mult de câștigat. Până la urmă vorbim de o diferență de maxim 200 euro aici.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

În teorie da.

Pratic se va lovi de ce i-am spus eu, timp pierdut până îi vin piesele, unde o depozitează, bani cheltuiți cu reparație pe la mecanici, apoi alt timp și nervi la revânzare.

 

În cazul meu probabil că aș fi câștigat vreo 7-800 euro în plus, dar punând în balanță toate cele nu am mai stat pe gânduri, am preferat mai puțin dar i-am avut după două zile, fără chin și efort.

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 minute, l.u.v a spus:

În teorie da.

Pratic se va lovi de ce i-am spus eu, timp pierdut până îi vin piesele, unde o depozitează, bani cheltuiți cu reparație pe la mecanici, apoi alt timp și nervi la revânzare.

 

În cazul meu probabil că aș fi câștigat vreo 7-800 euro în plus, dar punând în balanță toate cele nu am mai stat pe gânduri, am preferat mai puțin dar i-am avut după două zile, fără chin și efort.

In cazul in care obtin o suma dorita (3000+ eur),consideri ca e in regula sa cumpar un motor mai mare,limitat nu doar in acte,caruia ii scot limitatorul in 6 luni? Sau oricand ma simt pregatit sa o fac? E legal?

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce motor doresti. Citeste in Codul Rutier definitia si urmareste daca motocicleta dorita poate fi legal limitata pentru A2.

Apoi cauta vreo cateva luni (poate chiar 6) o astfel de motocicleta, in vederea achizitiei. Pana o termini de inmatriculat, numai bine iei A-ul. Limitarea nu cred ca o poti scoate singur, deci service si normal trecut din nou pe la RAR, Politie, etc pentru a consemna modificarea puterii. Altfel "produci" o motocicleta limitata in acte, dar nu si in realitate. Not ok!

Tu stii daca merita.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, TETEA. a spus:

Depinde ce motor doresti. Citeste in Codul Rutier definitia si urmareste daca motocicleta dorita poate fi legal limitata pentru A2.

Apoi cauta vreo cateva luni (poate chiar 6) o astfel de motocicleta, in vederea achizitiei. Pana o termini de inmatriculat, numai bine iei A-ul. Limitarea nu cred ca o poti scoate singur, deci service si normal trecut din nou pe la RAR, Politie, etc pentru a consemna modificarea puterii. Altfel "produci" o motocicleta limitata in acte, dar nu si in realitate. Not ok!

Tu stii daca merita.

 

In cazul in care cumpar un motor care e deja limitat,nu as scapa de pasii astia? Sau trebuie sa trec eu personal,posesor de A2?

Si o alta intrebare. Daca eu pun ochii pe un motor care nu poate fi legal limitat,in locul meu ai achizitiona motoreta “preventiv” pana obtin categoria? Sau ai astepta pana martie/aprilie cand se deschide iar sezonul. 
Scuze daca intrebarile par stupide,sunt doar foarte frustrat ca am fost si victima accidentului,si tot eu stau fara motor toata vara,si pierd si bani si timp.

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, Razvan-Ionut a spus:

..... Valoarea motoretei fiind,aparent 2819 eur. 

 

Acum 13 ore, Razvan-Ionut a spus:

Ei ofera 6200 lei si sa raman cu motoreta. Evalueaza epava la 7700 lei. Mi se pare o gluma pentru un ninja 300 ABS 2017. 

6200+7700 = 13900 ~~ 2800 euro

 

Acum 13 ore, Razvan-Ionut a spus:

..... ca si referinta,undeva la 3000 eur,.....

 

deci eu tot nu te inteleg....

ai primit o oferta de la asigurator de 2800 iepuroi, iar valoare de piata ar fi pe la 3k iepuroi

 

acum pt 200 de euro te legi la cap?? 

reparatii, umbla dupa piese, nervi, timp pierdut..

...ca nu inteleg... merita astea toate 200 de euro??

 

eu as alege acei 2800 euro si mergem inainte, rotunjim bugetul si cautam alta mobra!!

succes!!

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, Razvan-Ionut a spus:

sunt doar foarte frustrat ca am fost si victima accidentului,si tot eu stau fara motor toata vara,si pierd si bani si timp

 

E intr-adevar neplacut si frustrant. Partea plina a paharului este ca esti sanatos si te gandesti sa revii pe doua roti..

Eu m-as gandi daca cu un 300cc cu ABS am fost victima a unui eveniment rutier, cu un 600 nelimitat (si probabil fara ABS) ce se intampla? Mai ales daca te gandesti sa-l conduci inainte de obtinerea categoriei A.

Eu as face cum a zis @apriliacluj, si as cauta alta mobra de A sezonul urmator, fara sa ma mai leg la cap cu limitari si delimitari, mai ales ilegale!!

 

Personal as repara mobra actuala in regie proprie, dar mai stiu sa tin o cheie in mana, sa comand niste piese, etc.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, apriliacluj a spus:

 

6200+7700 = 13900 ~~ 2800 euro

 

 

deci eu tot nu te inteleg....

ai primit o oferta de la asigurator de 2800 iepuroi, iar valoare de piata ar fi pe la 3k iepuroi

 

acum pt 200 de euro te legi la cap?? 

reparatii, umbla dupa piese, nervi, timp pierdut..

...ca nu inteleg... merita astea toate 200 de euro??

 

eu as alege acei 2800 euro si mergem inainte, rotunjim bugetul si cautam alta mobra!!

succes!!

Am zis 3000,dupa care am intrat pe olx si am vazut 3500 minim :)) . 
in orice caz,scopul era sa repar,sau sa gasesc cumva sa nu raman “pe jos” vara asta,sa nu o pierd. Multumesc pentru raspuns

Acum 7 minute, TETEA. a spus:

 

E intr-adevar neplacut si frustrant. Partea plina a paharului este ca esti sanatos si te gandesti sa revii pe doua roti..

Eu m-as gandi daca cu un 300cc cu ABS am fost victima a unui eveniment rutier, cu un 600 nelimitat (si probabil fara ABS) ce se intampla? Mai ales daca te gandesti sa-l conduci inainte de obtinerea categoriei A.

Eu as face cum a zis @apriliacluj, si as cauta alta mobra de A sezonul urmator, fara sa ma mai leg la cap cu limitari si delimitari, mai ales ilegale!!

 

Personal as repara mobra actuala in regie proprie, dar mai stiu sa tin o cheie in mana, sa comand niste piese, etc.

 

Multumesc pentru raspuns. Incercam doar sa nu raman fara motor vara asta :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Razvan-Ionut a spus:

Incercam doar sa nu raman fara motor vara asta :D 

 

Sunt lucruri mult mai rele decat asta ce se pot intampla. Dosare penale, anulare permis, chestii-trestii.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, Razvan-Ionut a spus:

Cum pot verifica daca epava valoreaza mai mult? 
in legatura cu piesele..voiam sa repar la kawasaki pentru ca vreau sa vand motoreta ca sa iau un 600 cand dau de A,adica la finalul anului,si vreau sa o vand in stare cat mai buna,dar acum ma intreb daca nu e mai bine sa iau direct banii si sa cumpar un 600 limitat,caruia ii scot eu limitatorul cand iau A

Asiguratorul este obligat sa iti prezinte urmatoarele documente:

- valoarea mobrei conform softului de evaluare (este acelasi pentru toti asiguratorii)

- daca este dauna totala iti mai prezinta valoarea epavei obtinuta prin licitatie

Fara aceste hartii nu semnezi si nu accepti nimica.

Daca refuza sa iti prezinte documentele de mai sus te duci direct la ASF si il reclami. 

 

Ei vor sa iasa cat mai ieftin. Si te aburesc ca iti lasa epava si iti dau repede o suma derizorie (se va acoperi de harti tu semnand ca esti de acord).

Treaba cu licitatia este limitata conform legii la 30 de zile.

Asadar in max 35-40 de zile trebuie sa ai hartiile de mai sus.

Nu te lasa vrajit sau intimidat. Nu renunta la banii si drepturile tale.

 

Sa ne dai de stire daca ti-au dat hartiile.

 

Succes! 

Link to comment
Share on other sites

La auto de ceva vreme se oferă mașină de înlocuire, costurile fiind suportate de asigurător. La moto de ce nu? 

Bref, dacă vrei să mai prinzi sezonul ăsta pe 2 roți iei despăgubirea și îți cumperi altă moto care se încadrează la A2. 

3500 afișat pe olx nu înseamnă de obicei mai mult de 3000, deci acolo ești. 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Razvan-Ionut a spus:

Am zis 3000,dupa care am intrat pe olx si am vazut 3500 minim

atata cere..., 

si cat o sa primeasca?? ...si in cat timp o va vinde??

 

 

Acum 42 minute, ENEOS a spus:

 

3500 afișat pe olx nu înseamnă de obicei mai mult de 3000, deci acolo ești. 

bine punctat!

Link to comment
Share on other sites

Te legi la cap fara sa te doara!

Fa cum a spus mai sus deja Silver Arrow. Valoare moto catalog, valoare epava. Vs valoare deviz reparatie kawasaki. 

Daca nu ai timp, rabdare ,nervi, pricepere sa te apuci sa o faci, ceea ce din start vad ca nu ai, uita de ideea de a repara moto. Dauna totala, egal sa se spele pe cap cu ea. Deci sa iti dea valoarea totala , oficial, cum deja ai fost sfatuit. Si daca pierzi 200 euro, aia e. ce vezi pe olx nu e real, toti pun cu 500 1000 in plus, sa aiba de unde reduce-negocia.

 

Legat de povestea cu a2 vs a:

Definitia pentru moto A2: Motociclete cu puterea maximă de 35 kw, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kw/kg. şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale.

Deci poti limita o moto de A la categoria A2, daca moto nelimintata avea maxim 70kw pe carte/talon. 

 

Exemplu:

honda honet 600 2013, 75KW. Deci jumate din putere 37,5-NU BUN, nu merge la A2. 

Honda hornet 600 2005 , 71,1KW. Deci jumate din putere, 35,5. NU BUN, nu merge de a2. Dar stiu ca exista hornet care are in carte 70 kw-atunci merge, daca indeplineste conditia a 2 a, de greutate. hai sa verificam: 176kg la gol. sa zicem ca am gasit model de 70, l-am limitat la 35kw. 35/176=0,19kw/kg. Deci, ai avea un canditat legal la limitare, daca gasesti un hornet de 70 kw.

 

Acelasi rationament il poti aplica la toate moto din categoria A-600 cc. si vezi daca trec testul.

APoi, adauga cca 2000 lei pretul limitarii, cu rar bla bla bla.

Merita? Eu zic ca nu, tinand cont ca tu deja pregatesti A ul. 

Ce ar merita, sa gasesti o moto gata limitata , cu actele ok, limitata pe bune. SI ulterior sa platesti doar delimitarea.

In Bucuresti , poti face asta la United Motors de exemplu.

Succes!

PS:

vezi ca e plin de zmei care zic ca vand moto limitate  pe bune, dar care NU SE INCADREAZA LEGAL LA A2, cu toata limitarea-fie raportul de putere/greutate e peste 0,2, fie moto initiala a avut mai mult de 70kW. Or fi ele fizic limitate, dar tu legal n -ai ce cauta pe ele, cu a2.

Fugi de astfel de anunturi/vanzatori.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sunt destul de putine motociclete de 600cc sau peste care pot fi limitate la A2. Stiu ca Yamaha MT-7 si Tenere 700 se incadreaza (au acelasi motor, Tenere 700 are optiune limitata pe lista importatorului), orice vitezana nu se poate limita legal la A2. Parca CBF600 pe carburatie se mai incadreaza, are 77CP/58KW nelimitata. Probabil monociclindricele mari sunt si alea ok.

 

Edit: si orice Harli, daca le pui pe dyno au sub 70kw 😛

Edited by AdrianB1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...