Sari la conținut

Yamaha r1 rn09 filet volanta stricat


Postări Recomandate

Salutare Prieteni!

Dupa cum se vede in poza de mai jos,am reusit astazi sa stric filetul de la Volanta la o Yamaha r1 rn09, cred ca asa se numeste capacul acesta unde se afla Alternatorul. Exact cum scrie si in manual Capacul acesta iasa prin presare cu un surub de M16 1,5 , din pacate la mine nu a functionat si sa stricat filetul.Cred ca este foarte presat. A mai patit cineva asa ceva?

Daca da, cum a-ti reusit sa scoateti capacul?

Orice idee mi-ar fi de folos.

Mulțumesc!

20220519_152701.thumb.jpg.85ef047cb97d1afa2ad0781bce7bd16b.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Capacul" iasă cu o presă, nu cu un șurub! Presa se înșurubează acolo și apoi șurubul din mijlocul ei împinge, cu un simplu șurub ai forțat în câteva ganguri ale fileului și de aia l-ai fărâmat. 

Dacă e compromis total o să fie complicat tare, dacă mai poate fi rectificat pe loc și utilizat filetul mai ai o șansă cu presa + încălzit, incantații etc. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, alexyzf75093 a spus:

In manul nu zice de nici-o presa,doar sa zi contra si cu un surub in mijloc sa infiletezi. Ce am vazut si pe internet asa functioneaza.

Probabil la mine este prea presat

Internetul e o maaaare groapă de gunoi, și nu e totdeauna ușor să descoperi informația cu adevărat valoroasă! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am avut presa originala la Tenere și s-a îndoit ca untul. 

A umflat inclusiv filetul volantei, dar am putut tăia partea bombata si mi-a mai rămas filet. 

Ulterior mi-au explicat unii mai tehnici decât mine (luați cu sare și piper ce o sa scriu fiindcă nici acum nu-s megatehnic) ca ar fi trebuit sa folosesc o scula cu tija de vreo 30-40 de cm cu greutate culisanta pe teava respectiva cu care sa scot prin soc spre exterior rotorul (după ce infiletam scula asta pe rotor sau pe ax, nu îmi mai aduc aminte configurația, is mulți ani de atunci). 

Cu alte cuvinte în loc sa presez în volanta ca să scot rotorul, doar sa îl agat și sa îl trag spre exterior. 

 

Asta asa, poate citește cineva pe aici înainte sa se pună pe treaba. 

 

In situația data as lua blocul motor in brate și m-as duce cu el la un service de încredere. 

 

PS - presa originala avea inclusiv timburus din ala în capăt. 

Greșeala mea a fost ca am insistat cu infiletatul in condițiile în care nu am auzit imediat pocnitul specific, de rotor degripat de pe ax. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va mulțumesc tuturor pentru ideei.

Da din pacate, surubul cu care am incercat eu era unu Standard pentru mai multe Motociclete si nici decum unul prelucrat, cred ca si de acolo sa ajuns aici.Mai cred ca este si foarte presat am incercat cu o Makita cu bataie sa il scot nici-o sansa , sa stricat filetul si ea nu sa miscat.

M-am cand si eu sa il ancorez cumva si prin bataie adica prin tragere cu o greutate pe teava sa incerc sa il scot. Nu stiu cat de sanatos este sa fac treaba asta.nu vreau nici sa stric ca nu se prea gasesc si daca se gasesc sunt extrem de scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci azi am incercat cu chestia asta si nici asa nu a vrut,sa indoit si nu sa clintit deloc.Cred ca pana la urma ajung sa incerc sa il scot prin tragere cu greutate pe teava,este risc dar nu am ce sa fac . Chiar nu inteleg cum poate fi atat de presata, din moment ce acel surub se strange cu 66NM.

 

20220521_193226.jpg

20220521_201759.jpg

20220521_201803.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chinese mandolin press de 2$! Una adevărată nu are voie să se îndoaie și să iasă filetul așa. 

Tu nu cei 66Nm trebuie să-i învingi, ci blocarea pe con, de aceea un ciocan inerțial care dă șocuri are mai multe șanse să o scoată decât o presă care aplică o forță liniară. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca am tras de cheie de am zis ca o rup, chestia asta chiar a fost ok si a rezistat cat de cat. Stiu cum functioneaza si ca nu are legatura cu aia 66NM , doar ca e comic ca este chiar asa intepenita.

Cu ciocanul inertial cred ca va functiona , dar imi este si putin frica sa nu stric altceva.

Editat de alexyzf75093
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și încalzit volanta,cu simț,doar în zona centrală.M-am chinuit la un TGB 1000. Până nu am încălzit,nu a ieșit.Preventiv,poți îmbrăca ext volantei,cu o cârpă udă.Folosești presa cu 2 craci,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am incalzit, degeaba nu se misca de acolo.O sa incerc cu ciocan inertial ,ori il stric de tot ori il fac.

L-am incalzit, degeaba nu se misca de acolo.O sa incerc cu ciocan inertial ,ori il stric de tot ori il fac.

Azi am incercat cu ciocan inertial, nu a functionat,am pus alta presa cu trei craci nici cu aia nu a vrut.

Este foarte intepenit draca sa ii ia cu Yamaha lor cu tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

Daca tot vrei sa o strici,decat sa tai mai bine ii sudezi o piulita sanatoasa deasupra si cun surub la fel de sanatos (prrlucrat in varf in prealabil) incerci din nou.

De preferat imediat dupa ce ai sudat - temeratura rezultata te poate ajuta mullt.

 

(Eu am scos camasa de rulment de pe ax la roata spate la masina fara presa si fara ciocan,doar 'incalzit' bine cu electrodul iar apoi am fortat cu o surubflnita sanatoasa din spate si aia a fost)

 

Daca reusesti sa scoti volanta astfel posibil sa o si recuperezi,tai piulita jos si ii faci alt filet la strung.

 

Spor

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shui zice bine. Daca sudezi cu bun simt,nu strici volanta.Preferabil sa folosesti electrod nichel-crom.2,5mm.Piulita sudata o folosesti ca contra la depresat volanta.Spor!!! Si eu ma lupt cu o volanta la un atv.Tot asa am sa fac.Am epuizat stocu de prese si sfinți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sudez eu bine,am acasa un aparat din ala rudimentar (batranesc) cu care mai sudez una alta pe langa casa (uneori si prin garaj)

pentru finețuri insa apelez la un prieten,care e artist cu electrodul 

😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La kymco 250 am scos volanta cu o presa cu ghere exterioare, am apucat volanta de exteriorul marginii, am strans pana a facut- Poooocc-si am cazut pe spate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca te duceai la service ieseai mai ieftin per total! :) dar mnah, economii false! "fac io, stiu io!" :) volanta aia este pe con, este absolut normal sa iasa greu! ce nu ai citit in manual (ma rog, nu l-ai citit deloc, ca altfel nu te mai uitai pe iutub) este faptul ca trebuie incalzita cu o suflanta (nu cu flacara) la 200 de grade celsius! si ca sa se incalzeasca toata masa aia de "fer" dureaza macar 20 de minute! :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Traiasca dilatarea...inpreuna cu iubitu nostru electrod...😁😁

20230506_171559.jpg

20230506_172636.jpg

20230506_172855.jpg

Acum 6 minute, shui a spus:

Vezi sa nu cazi pe spate

🤓

Poate spre seară....am o vodkă de Moskova,de la un prieten!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...