Sari la conținut

Acumulator 12V pt moto doar cu kickstarter


Postări Recomandate

Salutari, 

Vreu sa montez la TT 600r o baterie, ca sa am lumina si incarcare la telefon, cand motorul e oprit.

L-as monta in paralel cu condensatorul cu un intrerupator.

Întrebarea mea e, ar asigura statorul, regulatorul  de tensiune, suficient curent ca sa se si incarce bateria?

Ar fii cumva afectat CDI-ul? Banuiesc ca nu, deoarece tot cu 12V e alimentat.

 

Screenshot_20220520-122957_Drive.thumb.jpg.a4084c0eda10b55a3f2b24d3ddd50ac0.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, pepsi said:

Salutari, 

Vreu sa montez la TT 600r o baterie, ca sa am lumina si incarcare la telefon, cand motorul e oprit.

L-as monta in paralel cu condensatorul cu un intrerupator.

Întrebarea mea e, ar asigura statorul, regulatorul  de tensiune, suficient curent ca sa se si incarce bateria?

Ar fii cumva afectat CDI-ul? Banuiesc ca nu, deoarece tot cu 12V e alimentat.

 

Screenshot_20220520-122957_Drive.thumb.jpg.a4084c0eda10b55a3f2b24d3ddd50ac0.jpg

 

Suficient (dacă nu vrei o baterie de tractor) 🤣

Totul este să nu uiți întrerupătorul bateriei cuplat la oprirea motorului.

Eu ți-aș sugera o diodă Schottky (MBR 2045 sau echivalent) în loc de întrerupător unidirecțional

image.thumb.png.ac04408a9be9b3142615eb2f3b2c03ad.png

P.S. Asta (din poză) conține 2 diode cu catod comun (anozi separați), 2 x 20A, 200V.

Catodul (e conectat la radiatorul diodei duble) îl legi la masa motocicletei (la șasiu /răcire) iar anozii (împreună) la borna - a bateriei /acumulator.

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.05.2022 la 13:03, patrick1 a spus:

Suficient (dacă nu vrei o baterie de tractor) 🤣

Totul este să nu uiți întrerupătorul bateriei cuplat la oprirea motorului.

Eu ți-aș sugera o diodă Schottky (MBR 2045 sau echivalent) în loc de întrerupător unidirecțional

P.S. Asta (din poză) conține 2 diode cu catod comun (anozi separați), 2 x 20A, 200V.

Catodul (e conectat la radiatorul diodei duble) îl legi la masa motocicletei (la șasiu /răcire) iar anozii (împreună) la borna - a bateriei /acumulator.

Sa vedem daca am inteles bine...

Zici sa pun intre RRT si borna - a baterieri dioda, ca sa pot doar incarca bateria?
Dar pentru iluminat din baterie, trebuie sa modific instalatia electrica, astfel incat sa nu mai fie legata la iesirea din regulatorul de tensiune, ci la baterie.

 

Atasez schema electrica completa.

wiring_color_yamaha-tt-600-r-2003-moto.thumb.jpeg.dd0c3064d1172c933d371e4e4a7d9eb9.jpeg

 

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, pepsi said:

Zici sa pun intre RRT si borna - a baterieri dioda, ca sa pot doar incarca bateria?

Nu!

Între borna (-) a bateriei și masă (comună cu RRT) o diodă ca să poți încărca bateria permanent și să nu ”fiarbă” (nu știi cât ”scoate” RRT).

Și un comutator conectat paralel cu dioda ca să poți și aprinde luminile sau să păstrezi energia numai pentru telefon (priză separată din baterie numai pentru telefon).

 

Asta ca să nu depinzi de ”ignition switch” sau de siguranțe fuzibile (care nu există în schema originală).

Sau doar un comutator ca să poți porni motorul și cu bateria eventual descărcată (care va ”fura” energia de scânteie din ”pedalat”).

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, and nu a mai fost pornit cateva zile, ii trebe niste picioare :)

de asemenea, daca o pornesti si inchizi socul prea devreme, moare motorul si iar porneste greoi... in rest o ia la prima - a doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul ăsta nu a pus fabricantul și decompresor manual (ca la alte modele) ci doar automat (pe cablu intern?) iar pedala de kickstarter e cam scurtă și îți trebuie o articulație de șold zdravănă sau oarece kile :) ... în schimb are răcitor-rezervor de ulei suplimentar, nu?

Cu baterie (încărcată și conectată) ai șanse să pornească mai ușor ”mustăria” pentru că prima scânteie generată la pornire de CDI (sau TDI - ce are pe acolo) va fi mai ”sănătoasă” (din baterie) și mai puțin dependentă de viteza de rotație a magnetoului la raport benzină /aer discutabil (la rece). Însă trebuie măsurată tensiunea RRT să fie corectă (14,2-14,5V).

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asai, are doar decompresorul automat, cumva legat la kickstarter.

Daca ai technica buna, nu e chiar asa de greu de dat la pedala.

Eu, pe cat se poate, o fac stand pe scarita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...