pepsi Postat Mai 20, 2022 Share Postat Mai 20, 2022 Salutari, Vreu sa montez la TT 600r o baterie, ca sa am lumina si incarcare la telefon, cand motorul e oprit. L-as monta in paralel cu condensatorul cu un intrerupator. Întrebarea mea e, ar asigura statorul, regulatorul de tensiune, suficient curent ca sa se si incarce bateria? Ar fii cumva afectat CDI-ul? Banuiesc ca nu, deoarece tot cu 12V e alimentat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 20, 2022 Share Postat Mai 20, 2022 (editat) 35 minutes ago, pepsi said: Salutari, Vreu sa montez la TT 600r o baterie, ca sa am lumina si incarcare la telefon, cand motorul e oprit. L-as monta in paralel cu condensatorul cu un intrerupator. Întrebarea mea e, ar asigura statorul, regulatorul de tensiune, suficient curent ca sa se si incarce bateria? Ar fii cumva afectat CDI-ul? Banuiesc ca nu, deoarece tot cu 12V e alimentat. Suficient (dacă nu vrei o baterie de tractor) Totul este să nu uiți întrerupătorul bateriei cuplat la oprirea motorului. Eu ți-aș sugera o diodă Schottky (MBR 2045 sau echivalent) în loc de întrerupător unidirecțional P.S. Asta (din poză) conține 2 diode cu catod comun (anozi separați), 2 x 20A, 200V. Catodul (e conectat la radiatorul diodei duble) îl legi la masa motocicletei (la șasiu /răcire) iar anozii (împreună) la borna - a bateriei /acumulator. Editat Mai 20, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 20, 2022 Share Postat Mai 20, 2022 Asta pentru încărcare telefon. Pentru iluminat de poziție ... și cu un întrerupător paralel cu dioda, care să permită descărcarea bateriei prin instalația electrică a motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Mai 20, 2022 Share Postat Mai 20, 2022 sau un releu chior... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Mai 22, 2022 Autor Share Postat Mai 22, 2022 (editat) La 20.05.2022 la 13:03, patrick1 a spus: Suficient (dacă nu vrei o baterie de tractor) Totul este să nu uiți întrerupătorul bateriei cuplat la oprirea motorului. Eu ți-aș sugera o diodă Schottky (MBR 2045 sau echivalent) în loc de întrerupător unidirecțional P.S. Asta (din poză) conține 2 diode cu catod comun (anozi separați), 2 x 20A, 200V. Catodul (e conectat la radiatorul diodei duble) îl legi la masa motocicletei (la șasiu /răcire) iar anozii (împreună) la borna - a bateriei /acumulator. Sa vedem daca am inteles bine... Zici sa pun intre RRT si borna - a baterieri dioda, ca sa pot doar incarca bateria? Dar pentru iluminat din baterie, trebuie sa modific instalatia electrica, astfel incat sa nu mai fie legata la iesirea din regulatorul de tensiune, ci la baterie. Atasez schema electrica completa. Editat Mai 22, 2022 de pepsi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 22, 2022 Share Postat Mai 22, 2022 (editat) 19 minutes ago, pepsi said: Zici sa pun intre RRT si borna - a baterieri dioda, ca sa pot doar incarca bateria? Nu! Între borna (-) a bateriei și masă (comună cu RRT) o diodă ca să poți încărca bateria permanent și să nu ”fiarbă” (nu știi cât ”scoate” RRT). Și un comutator conectat paralel cu dioda ca să poți și aprinde luminile sau să păstrezi energia numai pentru telefon (priză separată din baterie numai pentru telefon). Asta ca să nu depinzi de ”ignition switch” sau de siguranțe fuzibile (care nu există în schema originală). Sau doar un comutator ca să poți porni motorul și cu bateria eventual descărcată (care va ”fura” energia de scânteie din ”pedalat”). Editat Mai 22, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 22, 2022 Share Postat Mai 22, 2022 P.S. Mno ... la modelele astea oricum se cam ”pedalează” până se îndură și pornesc, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Mai 23, 2022 Autor Share Postat Mai 23, 2022 Da, and nu a mai fost pornit cateva zile, ii trebe niste picioare de asemenea, daca o pornesti si inchizi socul prea devreme, moare motorul si iar porneste greoi... in rest o ia la prima - a doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 La modelul ăsta nu a pus fabricantul și decompresor manual (ca la alte modele) ci doar automat (pe cablu intern?) iar pedala de kickstarter e cam scurtă și îți trebuie o articulație de șold zdravănă sau oarece kile ... în schimb are răcitor-rezervor de ulei suplimentar, nu? Cu baterie (încărcată și conectată) ai șanse să pornească mai ușor ”mustăria” pentru că prima scânteie generată la pornire de CDI (sau TDI - ce are pe acolo) va fi mai ”sănătoasă” (din baterie) și mai puțin dependentă de viteza de rotație a magnetoului la raport benzină /aer discutabil (la rece). Însă trebuie măsurată tensiunea RRT să fie corectă (14,2-14,5V). Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Mai 23, 2022 Autor Share Postat Mai 23, 2022 Asai, are doar decompresorul automat, cumva legat la kickstarter. Daca ai technica buna, nu e chiar asa de greu de dat la pedala. Eu, pe cat se poate, o fac stand pe scarita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
patrick1 Postat Mai 23, 2022 Share Postat Mai 23, 2022 (editat) 4 hours ago, pepsi said: ... de dat la pedala. Eu, pe cat se poate, o fac stand pe scarita. Mno ... Editat Mai 23, 2022 de patrick1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.