Sari la conținut

Sunet groaznic in urma vibratiilor din interiorul galeriei de evacuare


Postări Recomandate

Va salut fratilor,

Recent am achizitionat de pe ebay o galerie de evacuare pentru motocicleta mea (Kawasaki ZZ-R 600 din anul 1998), deoarece vechea piesa a ruginit si s-a spart.

Asa ca am cumparat alta piesa SH intr-o stare de zici ca este aproape noua si am montat-o pe motorul meu.

Surpriza a venit dupa ce am pornit motorul ca acum exista un sunet de metale rupte venind undeva de sub motocicleta.

Dupa un timp de gandire si inspectare am observat ca este ceva in neregula cu piesa nou achizitionata. Si anume lipseste o plasa metalica din interiorul galeriei de evacuare ce era vizibila la capatul dinspre imbinarea cu toba finala si niste table metalice ce au ramas nefixate de peretii galeriei. Asa ca atunci cand pornesti motorul, acele metale vibreaza ingrozitor si scot sunete de parca lovesti toba cu cheia franceza...

Va atasez cateva fotografii pe care le-am transmis si celor de la magazinul de unde am facut achizitia in speranta ca poate voi aveti vreo idee de cum sa procedez sa rezolv problema sunetului.

WhatsApp Image 2022-05-21 at 8.56.42 PM(1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-21 at 8.56.42 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-21 at 8.56.41 PM.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, Morguldir said:

poate voi aveti vreo idee de cum sa procedez sa rezolv problema sunetului.

Mno ... ceva tablă de oțel perforată mai găsești,

image.thumb.png.80b448bbc9842ad9d2188acf55594cd1.png

o faci con sau trunchi de con ... eventual o și învelești cu lână minerală,

image.thumb.png.91364cb123b4329d18aef21d5b09c2d6.png

și ... ”i-o pui” (i-o înfigi) după gust (și acustică).

Fixarea poate fi cu sârmă (baza mecanicii și a electronicii :D), cu nituri sau cu sudură ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, GoodKat said:

La evacuari sport se foloseste o sarma de inox de fi mic pentru a tine vata pe loc.

 

 

@patrick1 Peste acea tabla perforata se pune si un fel de plasa de tantari, dar mai fina, din inox. Daca pui vata peste tabla direct, ti-o va arunca afara mult mai repede.

Corect!

Depinde de mărimea găurilor (perforațiilor) din tabla pe care o găsești; dacă sunt prea mari trebuie o plasă peste ele (ca să nu se ”scurgă” prea repede vata minerală).

Oricum, efectul de amortizare asupra zgomotului este produs de micro-vârtejurile antrenate de fluxul de gaze în acele perforații. Vata minerală atenuează suplimentar gazele și stabilizează tabla (preferabil inox și ea).

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, GoodKat a spus:

La evacuari sport se foloseste o sarma de inox de fi mic pentru a tine vata pe loc.

 

 

@patrick1 Peste acea tabla perforata se pune si un fel de plasa de tantari, dar mai fina, din inox. Daca pui vata peste tabla direct, ti-o va arunca afara mult mai repede.

Salutare!

Sa stii ca nu am spus-o la misto. Afirmatia este cat se poate de serioasa.

Acuma vreo... aproape 20 de ani am facut o masinarie de inscriptionat oua. Am dus-o la client si acolo aveam o problema si aveam nevoie de o brida si ceva suruburi.

Un maistru , dar din ala ''true'' - cu halat albastru si basca neagra cu motz - , imi aduce o sarma. Si imi spune: ''tinere, tine minte: nu exista masinarie fara sarma''

Dupa care m-am conformat experientei de necontestat a omului. La ceva vreme am vazut un reportaj pe National Geografic despre telescopul Hubble. Asa cum stii au avut ceva probleme cu focalizarea oglinzilor (montate pe Pamant in conditii de gravitatie, pus sa funtioneze in spatiu in conditii de imponderabilitate = dezastru) si au dat o tura cu naveta sa il repare. La fel ca si oglinzile, o usa sau un capac nu mai tin mimte, o data deschis nu se mai inchidea (tot gravitatia) si a fost asigurat cu o  ... sarma 🤣

 

Asadar maistru' avea perfecta dreptate: nu exista nici o masinarie fara sarma !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Asta cu meștereala după ureche la evacuare poate dăuna grav, eu zic să o lăsați deoparte.

Am o cunoștință cu Zx10rr 2020 cu tobă aftermarket liberă cap coadă. 

Motor țiplă cu 6000 km și de 200 și ceva de cai, resoftat etc.

Omul a cumpărat un DB killer universal și l-a montat pe evacuare.

La al doilea drum pe forjă i-a pleznit motorul!

2500 euro reparații!!

 

 

IMG-20210731-WA0002.jpg

IMG-20210803-WA0003.jpg

IMG-20210731-WA0005.jpg

IMG-20210731-WA0004.jpg

IMG-20210731-WA0003.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ăsta e engine killer nu db killer (noise absorber), mno ... mai multe găuri costa manoperă, bani :crack::

image.thumb.png.bb8403ada92d53bf9b3701d5402eafd3.png

Și e vizibil după secțiunea de trecere (cumulată) a găurilor că va reține gazele fierbinți în motor ...

Mno ... constipație, dureri de burtă, alea ... alea.

 

Asta ar fi ceva pentru 400-450 cmc (model fără lână minerală).

image.thumb.png.0115798a3f630077151429a5a043d0bf.png

 

Editat de patrick1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Pe langa ce au scris mai sus colegii, ai putea sa te uiti mai atent si la starea tablei sudate care vine prinsa sub moto.In plus si starea si diferentza bucselor de cauciuc.Cea < originala>,demontata ,are in plus inelele de metal.Cel putin asa vad eu,in foto. ))) Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Back pressure făcut de acel "db killer" poate afecta drastic amestecul, iar dacă softul a fost făcut fără, cu evacuarea liberă, e f ușor să f_ți un motor cu țigănia aia. Se poate spune că a avut limbrici. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar aia standard sigur nu are site care să aibă secțiune de trecere a gazelor redusă, că la butt plug-ul din poză! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mobra era impecabilă, adusă din UK cu evacuare profi cap coadă și soft făcut tot acolo pe acea linie.

Avea peste 200 cp.

Mergea tun, asta până să cumpere aia și s-o pună pe evacuare de frica Poliției.

Pur și simplu a făcut atâta presiune încât i-a aruncat uleiul pe evacuare (toată negreala aia de sub motor și de pe finală, dacă vă uitați atent la poze.)

Constatarea și reparația a fost făcută la United Motors.

 

Acum 5 ore, patrick1 a spus:

Ăsta e engine killer nu db killer (noise absorber), mno ... mai multe găuri costa manoperă, bani :crack::

Corect!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Silver Arrow a spus:

La ceva vreme am vazut un reportaj pe National Geografic despre telescopul Hubble. Asa cum stii au avut ceva probleme cu focalizarea oglinzilor (montate pe Pamant in conditii de gravitatie, pus sa funtioneze in spatiu in conditii de imponderabilitate = dezastru) si au dat o tura cu naveta sa il repare. La fel ca si oglinzile, o usa sau un capac nu mai tin mimte, o data deschis nu se mai inchidea (tot gravitatia) si a fost asigurat cu o  ... sarma 🤣

Citisem undeva ca marea problema a lui Hubble a fost faptul ca s-a gresit la slefuirea unei lentile ,greseala mica  dar cu urmari catastrofale in privinta claritatii.Ulterior s-a montat o lentila de corectare, probabil pe baza unui scenariu de rezerva luat in calcul la proiectare, in caz de nefunctionalitate.

Scuze initiatorului pentru off-topic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 hours ago, GoodKat said:

Acolo vad un piston care pare a fi topit, ma indoiesc ca DB killerul a afectat in asa hal amestecul incat sa i se topeasca pistonul.

Nu atât amestecul l-a afectat ”constipația” cât ”tirajul” pe admisie de gaze proaspete și reci în cantitate suficientă cât să răcească capul pistonului și supapele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...